Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2009 #121 Skrevet 16. mars 2009 Dette minner meg om noe mamma lagde til meg da jeg var liten, husker det het Arme riddere.. Veldig godt! Skal jeg prøve å lage en dag "French toast" er så vidt meg bekjent "arme riddere" på engelsk. Det er altså det samme.
Drua Skrevet 17. mars 2009 #122 Skrevet 17. mars 2009 Huff... blir med i denne tråden jeg, så jeg kanskje kan bli litt mer bevisst på hva jeg egentlig dytter i meg i løpet av en dag. Frokost: To små fine rundstykker med smør og peanøttsmør, melk til Middag: To skiver fiskepudding, to små poteter, litt gulerøtter og masse hvit saus Dessert: Et kakestykke, slags sukkerbrød med smørkrem, mmm... Kveldsmat: To havre-knekkebrød med gulost og paprika, melk til Kos: Omtrent ti salte sild og to påskemarsipan-ting (sånn i pose).
Chanel.No5 Skrevet 17. mars 2009 #123 Skrevet 17. mars 2009 Who cares? Agree :gjeiper: Må man så må man!!
Chanel.No5 Skrevet 17. mars 2009 #124 Skrevet 17. mars 2009 "French toast" er så vidt meg bekjent "arme riddere" på engelsk. Det er altså det samme. Stemmer! Det er det samme =)
Chanel.No5 Skrevet 17. mars 2009 #125 Skrevet 17. mars 2009 Frokost: Et grovt rundstykke med lett gulost + vann Mellom: En knaskerot Lunsj: Et grovt rundstykke med kalkunskinke, en stor pære + vann Middag: 2 middels karbonader av svinekjøttdeig (hjemmelagde) i soya- og timiansaus (veldig godt!), en halv (ganske stor) potet, salat + vann Kvelds: Litt havregrøt med en halv banan, rosiner og hakkede hasselnøtter og en liten teskje honning + en kopp te Jeg føler jeg har spist kjempemye i dag, men når jeg ser på det nå, så har jeg kanskje ikke spist så mye som jeg trodde. En ganske bra dag for å være meg, vil jeg si. Absolutt ikke masse, kunne spist mer til frokost, en yogurt, frukt eller noe, mellom lunsj og middag kunne du hatt ett MM som nøtter, frukt osv.(men du trenger ikke stappe i mat om du ikke føler deg litt sulten, energiløs og tom selvfølgelig, vet selv at jeg må ha noe på denne tiden, derfor jeg tipser) Men måltidene dine er jo bra de, variert og sunn normal kost!
Chanel.No5 Skrevet 17. mars 2009 #126 Skrevet 17. mars 2009 Huff... blir med i denne tråden jeg, så jeg kanskje kan bli litt mer bevisst på hva jeg egentlig dytter i meg i løpet av en dag. Frokost: To små fine rundstykker med smør og peanøttsmør, melk til Middag: To skiver fiskepudding, to små poteter, litt gulerøtter og masse hvit saus Dessert: Et kakestykke, slags sukkerbrød med smørkrem, mmm... Kveldsmat: To havre-knekkebrød med gulost og paprika, melk til Kos: Omtrent ti salte sild og to påskemarsipan-ting (sånn i pose). Velkommen inn =) Blir du ikke sulten mellom frokost og middagen her? Om ikke du står opp veldig sent selvfølgelig..
Gjest Shelob Skrevet 17. mars 2009 #127 Skrevet 17. mars 2009 MANDAG: 150 gram cottage cheese 1 eple 2 skiver grovbrød 30 gram musli 1,5 dl biola 1 banan 1 liten bolle salat 1/2 broccoli 1,5 dl biola omelett av 3 egg, med ost og chiliketchup 1 appelsin 2 porsjoner fiskesuppe tilsatt : 2 poteter blomkål 50 gram reker
stjernekyss Skrevet 17. mars 2009 #128 Skrevet 17. mars 2009 Frokost: Havregrøt med kruskakli, eple, hakkede nøtter og maple syrup (var visst tom for honning ) Kosttilskudd Mellom: Rosiner Lunsj: Toast + mangojuice Lunsj 2: Brødskiver med peanøttsmøt og syltetøy Middag: Bønnemix i karibisk saus og quinoa Kvelds: Vet ikke enda, er fysen Her ble det også en pistasjnøtt/rosin/yoghurt-bar og knekkebrød med majones, fiskepudding og søt paprika + mangojuice
Gjest Shelob Skrevet 17. mars 2009 #129 Skrevet 17. mars 2009 Er det meningen at vi kan kommentere hverandre i denne tråden, eller bare våre egne "menyer"??
stjernekyss Skrevet 17. mars 2009 #130 Skrevet 17. mars 2009 Er det meningen at vi kan kommentere hverandre i denne tråden, eller bare våre egne "menyer"?? Hva du vil
^^Belle^^ Skrevet 17. mars 2009 #131 Skrevet 17. mars 2009 Melder meg inn her jeg også. Føler jeg spiser litt lite til tider, er ikke så veldig flink til å spise mellommåltid. Andre ganger spiser jeg litt for mye.. Here goes: Igår: Frokost: 1 polarbrød (de flate ''pannekakene'') med ost, smør og paprika. Vann. Lunsj: 1 polarbrød med ost, smør og paprika og 2 med kalkunskinke, smør og agurk. Vann. Middag: BLT sandwich (men med ruccula) med pommes frites og aïoli. Cola Light.
Gjest Shelob Skrevet 17. mars 2009 #132 Skrevet 17. mars 2009 Hva du vil OK, takk Savner protein i kosten din, er du vegetarianer?
Gjest Shelob Skrevet 17. mars 2009 #133 Skrevet 17. mars 2009 OK, takk Savner protein i kosten din, er du vegetarianer?' Bønner og quinoa inneholder vel en del.. Får sjekke det opp, frister å bytte ut en del kjøtt/melkeprodukter med noe vegetabilsk.
Gjest Frosk Skrevet 17. mars 2009 #134 Skrevet 17. mars 2009 ' Bønner og quinoa inneholder vel en del.. Får sjekke det opp, frister å bytte ut en del kjøtt/melkeprodukter med noe vegetabilsk. Bønner og quinoa inneholder bra med protein, det samme gjør linser og andre belgfrukter, nøtter, frø, tofu og andre soyaprodukter, melkeprodukter, egg... (i tillegg til at det selvsagt er en del protein i kornprodukter, grønnsaker..) - så lenge man spiser variert samtidig som man får i seg nok kalorier er det omtrent umulig å ikke få nok proteiner i et vegetarisk kosthold.
Disco Biscuit Skrevet 17. mars 2009 #135 Skrevet 17. mars 2009 (endret) Slenger meg med jeg også, så får jeg se om jeg klarer å holde tritt med dere andre Mandag 16.03 Frokost: 2 stk ryvita knekkebrød m 3%lettost og 2 skiver agurk per knekkebrød. Mellom: 1stk 0% Youplait yoghurt og en halv gulrot Lunsj: 3stk ryvita knekkebrød m 3%lettost og 2 skiver agurk per knekkebrød. Mellom: 1 stk grønt eple + en halv gulrot. Middag: 1 stykke stekt fisk, 1 kokt gulrot, 2 kvister kokt brokkoli, 1 potet + smeltet margarin. Kvelds: 1 skål havregrøt m lett bringebærsyltetøy. + ett glass juice. Prøver å variere med blandet salat osv til lunsj, men har medbragt lunsj hver dag, så det er grenser for hvor kreativ jeg kan/gidder å være -Glemte å legge til drikke... Drikker vann til de fleste av måltidene og utenom. Endret 17. mars 2009 av MaiL
stjernekyss Skrevet 17. mars 2009 #136 Skrevet 17. mars 2009 (endret) OK, takk Savner protein i kosten din, er du vegetarianer? Ikke vegetarianer, men pescetarianer (Altså, jeg spiser fisk) Spiser ganske mye nøtter, bønner, linser, kikerter, quinoa, men tar veldig gjerne flere tips til proteinkilder! Edit: Og kosttilskudd spiser jeg Endret 17. mars 2009 av stjernekyss
Chanel.No5 Skrevet 17. mars 2009 #137 Skrevet 17. mars 2009 Melder meg inn her jeg også. Føler jeg spiser litt lite til tider, er ikke så veldig flink til å spise mellommåltid. Andre ganger spiser jeg litt for mye.. Here goes: Igår: Frokost: 1 polarbrød (de flate ''pannekakene'') med ost, smør og paprika. Vann. Lunsj: 1 polarbrød med ost, smør og paprika og 2 med kalkunskinke, smør og agurk. Vann. Middag: BLT sandwich (men med ruccula) med pommes frites og aïoli. Cola Light. Enig med deg her! Prøv å sleng inn ett MM mellom frokost og lunsj samt ett mellom lunsj og middag. Om middagen din ikke er så sent så er kveldsmåltid også å anbefale. Du spiser ikke så mye til måltidene dine så du trenger flere eller mer mat om dette fortsetter =)
Chanel.No5 Skrevet 17. mars 2009 #138 Skrevet 17. mars 2009 Ikke vegetarianer, men pescetarianer (Altså, jeg spiser fisk) Spiser ganske mye nøtter, bønner, linser, kikerter, quinoa, men tar veldig gjerne flere tips til proteinkilder! Edit: Og kosttilskudd spiser jeg Egg, reker, tunfisk, makrell, melk og melkeprodukter generelt, cottage cheese er noen jeg kommer på.. Her ser du en oversikt over hva endel ulike matvarer inneholder også: http://www.iform.no/pub/art.php?id=417
Chanel.No5 Skrevet 17. mars 2009 #139 Skrevet 17. mars 2009 Her ble det også en pistasjnøtt/rosin/yoghurt-bar og knekkebrød med majones, fiskepudding og søt paprika + mangojuice Den så god ut.. Hvilken type og merke er det?
Frk. Stella Skrevet 17. mars 2009 #140 Skrevet 17. mars 2009 Mandag: Frokost: 1 eple 1 pære 1 appelsin Kjøleskapskalde, renset og skjært i båter. Lunsj: 1.5 halvgrovt rundstykke m/litt rekeost, fiskepudding, rød paprika, litt grillkrydder på toppen 1 glass appelsinjuice Mellom: 4-5 Gjendekjeks 1 kopp kaffe Middag: 2 porsjoner hjemmelaget blomkålsuppe (alt i alt ca ½ blomkålhode – al dente) Vann Kveldskos: 1 kolibriegg 1 kopp kaffe Kveldsmat: 1 skive hjemmebakt grovbrød m/hamburgerrygg, hardkokt egg og agurk 1 glass Pepsi max I tillegg: Ca 1 liter vann, 1 glass eple-cider (alkoholfri)
Fremhevede innlegg