Gå til innhold

Hva har du spist i dag?


venus_

Anbefalte innlegg

Gjest Squill

I dag:

Frokost

To brødskiver med roastbeef og leverpostei, paprika og tomat, og appelsinjuice til drikke

Lunsj

En skål potetgull og et glass eplejuice... :sjenert:

Middag

Risengryngsrøt med sukker, smør og kanel, og et par glass saft

Jeg sitter og skriver oppgave denne helgen, merker at matinntaket ikke er helt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så mett etter all middag og dessert så det blir ikke noe mer mat eller godt i dag. Kjenner det hjelper med dessert med tanke på søtsuget utover kvelden. Har ikke lyst på sjokolade eller annet søtt etter jeg spiste dessert.

Den gode middagen og desserten da =) Nam..

Ett lite tips, jeg pleier ofte å avslutte middag med en søt yogurt, gjerne den til yoplait, vanlije for å dempe søtsuget mitt. Jeg er nok meget lik deg mtp. glede over alt som er søtt og det gir meg litt følelse av at jeg har spist noe dessert og demper søtsuget som alltid kommer etter middag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gode middagen og desserten da =) Nam..

Ett lite tips, jeg pleier ofte å avslutte middag med en søt yogurt, gjerne den til yoplait, vanlije for å dempe søtsuget mitt. Jeg er nok meget lik deg mtp. glede over alt som er søtt og det gir meg litt følelse av at jeg har spist noe dessert og demper søtsuget som alltid kommer etter middag =)

Takk for tipset, skal kjøpe yogurt å ha i kjøleskapet. For det hjelper å runde av måltidet med noe som er litt søtt.

Skal handle inn det i morgen jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og skriver oppgave denne helgen, merker at matinntaket ikke er helt bra!

Desto større grunn til å spise masse næringsrik mat, hjernen er avhengig av at kroppen fungere for å få blod pumpet opp, kroppen fungerer best om den får tilstrekkelig med næringsrik mat, drikke, frisk luft, mosjon og nok søvn. =) Lykke til med oppgaven din :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Kanelbolle. Et glass skummet melk.

Mellom1: Yoplait solbær med mager kesam og fedon-müsli. En kopp grønn te.

Lunsj: To skiver ingers speltbrød med lettsalami. Fp-cola uten sukker.

Middag: Samme som i går; biff, sopp, purre, løk, paprika, rødvin, matfløte, poteter. Vann til.

Mellom2: Noen knekker sjokoris, kanskje litt for mange.. Farlig med sjokoladeplata liggende på bordet under en spennende fotballkamp!

Mellom3: Galiamelon med litt yoplait vanilje. Et glass iskaffe lett.

Blir kanskje et glass rødvin også siden jeg har en åpen flaske stående.

Kvelds blir nybakt brød med brunost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 15/3.

Har hatt middagsgjester i dag, så da ble det dessert også! :gjeiper:

Frokost: 1 brødskive med peanøttsmør, 1 glass ekstra lettmelk.

mellom: 1/2 kanelbolle

Middag: i posjon Lasagne med fullkornpasta, salat bestående av: hjertesalat, ruccula, tomat,agurk, pinjekjerner, fetaost og avokado. 1/2 rundstykke av fullkorn, 1 glass cola

Dessert: 2 kuler Vaniljeis med sjokoladebiter og sjokoladesaus. 1 kokkosbolle fra kokkosbollefabrikken. 1 kopp kaffe

Er så mett etter all middag og dessert så det blir ikke noe mer mat eller godt i dag. Kjenner det hjelper med dessert med tanke på søtsuget utover kvelden. Har ikke lyst på sjokolade eller annet søtt etter jeg spiste dessert.

Er det noen her som er gode på telling av kalorier? Er litt spent på hvor mye jeg har fått i meg i dag.. om det er rundt 1500- 2000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset, skal kjøpe yogurt å ha i kjøleskapet. For det hjelper å runde av måltidet med noe som er litt søtt.

Skal handle inn det i morgen jeg! :)

:jepp:

Den nye vanilje yogurten til yoplait 0,0 % med fiber er meget god og den funker godt som dessert for meg, jeg er liker best vanlije smak og denne smakte meget godt og er akkurat passe søt til at jeg er fornøyd =) Men det er jo hver sin smak. Tine sin er også god, men denne inneholdt fiber også så jeg tenkte jeg skulle forsøke den og det var vellykket =) Vanligvis hater jeg disse 0,0 % yogurtene, men ble overrasket her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Den nye vanilje yogurten til yoplait 0,0 % med fiber er meget god og den funker godt som dessert for meg, jeg er liker best vanlije smak og denne smakte meget godt og er akkurat passe søt til at jeg er fornøyd =) Men det er jo hver sin smak. Tine sin er også god, men denne inneholdt fiber også så jeg tenkte jeg skulle forsøke den og det var vellykket =) Vanligvis hater jeg disse 0,0 % yogurtene, men ble overrasket her =)

Så bra! Jeg er også glad i vanilje smak, så jeg skal prøve meg på den jeg også. Er det aspartam i den? Er ikke så glad i kunstig søtningsmiddel.

Hvis du vet om noen annet som er litt søtt og som er en god avslutning på et måltid så tar jeg i mot tips :)

Mitt tips som er veldig godt og friskt er noe som heter shrikan (tror det skrives slik) det er hentet fra det indiske kjøkken. Det er naturell-yogurt som er avsilt. Ta yogurten i et kjøkkenhåndkle evt. kaffefilter (klem vesken ut av yogurten), bland den avsilte yogurten med litt melis- over kan man ha nyrørte bær.

Bruker å servere dette som dessert på sommeren, da jeg har norske jordbær liggende :) VELDIG godt og populært!

Endret av Sukkerbunn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VENUS: For en utrolig dag matmessig.. Så variert og god mat, dette skal jeg ihvertfall kopiere, blir sulten av å lese det(selv om jeg er mett ) =) :spise:

Kos deg med :vin: i kveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Jeg er også glad i vanilje smak, så jeg skal prøve meg på den jeg også. Er det aspartam i den? Er ikke så glad i kunstig søtningsmiddel.

Hvis du vet om noen annet som er litt søtt og som er en god avslutning på et måltid så tar jeg i mot tips :)

Mitt tips som er veldig godt og friskt er noe som heter shrikan (tror det skrives slik) det er hentet fra det indiske kjøkken. Det er naturell-yogurt som er avsilt. Ta yogurten i et kjøkkenhåndkle evt. kaffefilter (klem vesken ut av yogurten), bland den avsilte yogurten med litt melis- over kan man ha nyrørte bær.

Bruker å servere dette som dessert på sommeren, da jeg har norske jordbær liggende :) VELDIG godt og populært!

Nam, tips er så absolutt notert! Takk!

Ang. søtningsstoffer - enig med deg. Vet ikke om det inneholder det stoffet, jeg har bare to yogurter igjen og ikke pappesken og det står ikke noe på de...

Andre tips fra meg er vaniljekesam(kan også bruke yogurt) med litt syltetøy, bær eller på noe frukt, bare som litt søtt snacks etter middag. Pittelitt smeltet 70% sjokolade på noe frukt. Jeg lager ofte en skål med ett eple i biter med en vaniljeyogurt over og kanel.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoplait inneholder aspartam ja. Men om du ikke får i deg det ellers så går det nok bra i et par yogurter. Evt kan du kjøpe tine sin vaniljeyogurt. God den også :)

VENUS: For en utrolig dag matmessig.. Så variert og god mat, dette skal jeg ihvertfall kopiere, blir sulten av å lese det(selv om jeg er mett ) =) :spise:

Kos deg med :vin: i kveld =)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre tips fra meg er vaniljekesam(kan også bruke yogurt) med litt syltetøy, bær eller på noe frukt, bare som litt søtt snacks etter middag. Pittelitt smeltet 70% sjokolade på noe frukt. Jeg lager ofte en skål med ett eple i biter med en vaniljeyogurt over og kanel.. Hehe

Thanks :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Squill
Desto større grunn til å spise masse næringsrik mat, hjernen er avhengig av at kroppen fungere for å få blod pumpet opp, kroppen fungerer best om den får tilstrekkelig med næringsrik mat, drikke, frisk luft, mosjon og nok søvn. =) Lykke til med oppgaven din :hallo:

Å, tusen takk for lykkeønskning!!

Du har helt rett, det er jo da kroppen fungerer best. Men dessverre er det jo slik at når man jobber mot en tidsfrist går det sunne livet rett vest... Men med den oppmuntringen fra deg har jeg nettopp spist en salat med pinjekjerner, tomater, eddikdressing og et stoort glass vann. Så går jeg tilbake til skrivingen, men søvnen blir det nok verre med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: 2 grove rundstykker: 1 med skinke og eggerøre, 1/2 med gräddost og druer, 1/2 med gräddost og eggerøre og 2 glass melk

Mellom 1: 1 klase druer

Mellom 2: 1 eple

Middag: 1 pesto- og sitron marinert laksefilet med pasta, brokkoli og gule gulrøtter

Kos:5 dumle karameller og 4 seigedamer uten sukkerstrø

Kvelds: 1/2 grovt rundstykke med kaviar og 1/2 grovt rundstykke med gräddost og eple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 brødskive med pepperskinke og rødbeter+1 brødskive med skinke, salat, paprika og agurk+1 kopp confecta kakao+1 kopp te

Mellom: 1 eple med kanel

Middag: 1 laksefilet+gulerøtter+grønnsaker+vann

Mellom: ukjent antall kopper med te og glass med farris

Kos: 1 vaffelhjerte+endel is med varme blåbær+te

Kvelds: 1 knekkebrød med leverpostei og rødbeter+1 knekkebrød med skinke, salat, agurk, paprika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

Havregrøt med kruskakli, eple, hakkede nøtter og honning + tropisk juice

Lunsj:

Brødskiver med avocado og søt paprika + tropisk juice

Mellom:

Banan

Middag:

Sushi

Snacks:

Kick

Snacks 2:

Rosiner

Kveldsmat:

Brødskiver med avocado, fiskepudding og søt paprika + mangojuice

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Frokost: Proteinshake, nøtte/fruktblanding, eple

Lunsj: Kylling med saus med peanøttsmør/kokosmelk og grønnsaker

Middag: Sei bakt i ovn med tomatsaus og ulike grønnsaker

Kvelds: Proteinshake med peanøttsmør (tenker jeg... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre knekkebrød med ost, tomat og salat til frokost. (Sent, klokka elleve).

En kopp te midt på dagen.

Sodd med knekkebrød til middag.

To stykker sjokoladekake til dessert.

En nesten svart brødskive med brunost til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tusen takk for lykkeønskning!!

Du har helt rett, det er jo da kroppen fungerer best. Men dessverre er det jo slik at når man jobber mot en tidsfrist går det sunne livet rett vest... Men med den oppmuntringen fra deg har jeg nettopp spist en salat med pinjekjerner, tomater, eddikdressing og et stoort glass vann. Så går jeg tilbake til skrivingen, men søvnen blir det nok verre med :fnise:

Hehe.. Lett for at noen ting ikke prioriteres under oppgaveskriving, men søvn er viktig som alt annet, men dette skriver jeg også av erfaringsmessige grunner. Om jeg ikke får mellom 7-8 timer med søvn per natt så har jeg en "ræva" dag fra jeg våkner til jeg legger meg. :natti:

Men det kveldsmåktidet så nå bare himelsk ut, måtte hatt en skive til jeg da, men smakte nok godt tenker jeg, anbefaler litt pepper oppi en slik blanding om du ikke det tar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nesten svart brødskive med brunost til kvelds.

Mmm.. svarte brødskiver en jo herlig. Skulle sett rundstykkene jeg laget i går kveld. Satt ovnen på i litt fart uten å se hva jeg gjorde og da ovnen var varm, lyset gikk av, (250 grader) satt jeg de inn, skulle stekes på 180 grader i 10 min, mens mine var svart etter 10 min på 250 grader i forholdsvis ny ovn.. Det ble bosset det og nye måtte inn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...