Gå til innhold

Hva har du spist i dag?


venus_

Anbefalte innlegg

Takk for tipset, skal kjøpe yogurt å ha i kjøleskapet. For det hjelper å runde av måltidet med noe som er litt søtt.

Skal handle inn det i morgen jeg! :)

Oppskrift jeg fant... Skal jeg ihvertfall prøve:

Bringebærsorbè

4 porsj.

300 g bringebær

125 ml kokosmelk (14 g fett)

150 g yoghurt naturell

2 teskjeer lønnesirup

1 eggehvite

Ta ut 250 g bringebær, mos dem med kokosmelken, yoghurten og lønnesirupen. Pisk 1 eggehvite stiv og visp forsiktig inn i blandingen.

Frys det i ca 3-4 timer i en metallbolle, rør godt om med en visp hver halvtime. Hell det i 4 glass og server med resten av bringebærene

Per porsjon ca 100 kcal, protein 3g, fett 6g, karbohydrater 7 g.

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Squill

Frokost: Et grovt rundstykke med roastbeef og ett med skinkeost +appelsinjuice

Lunsj: Et knekkebrød med falukorv og en KOS sjokoladepudding +en liten flaske biola

Mellommåltid: En kinder maxi-sjokolade

Middag: En pose kyllingnudler + et glass vann

Tja, dagen begynner bra. Slutter ikke så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 god morgen yoghurt

Lunsj: 2 rundstykker med gulost + 5dl eplejuice

Middag: 4 wienerpølser i lompe

Kvelds: blir nok en brødskive

Mellom: 1 kopp cappucino og en halv kroneis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En skive ingers speltbrød med et kokt egg og litt kaviar. Et glass skummet melk og en stor kopp grønn te.

Mellom1: En banan og en skive ingers speltbrød med kalkunskinke og agurk.

Lunsj: To skiver fiberbrød med samme pålegg som over. Vann

Mellom2: En yoplait og en skive ingers speltbrød med samme pålegg som over. Vann.

Mellom3: En liten skål med crüsli med skummet melk.

Middag: Kremet grønnsaksuppe med hvitløkstoast av grovbrød.

Kvelds blir smoothie av bringebær, jordbær, galiamelon, appelsinjuice, mager kesam og litt biola bringebær.

Mye brød i dag.. ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Den nye vanilje yogurten til yoplait 0,0 % med fiber er meget god og den funker godt som dessert for meg, jeg er liker best vanlije smak og denne smakte meget godt og er akkurat passe søt til at jeg er fornøyd =) Men det er jo hver sin smak. Tine sin er også god, men denne inneholdt fiber også så jeg tenkte jeg skulle forsøke den og det var vellykket =) Vanligvis hater jeg disse 0,0 % yogurtene, men ble overrasket her =)

Jeg har kjøpt yoghurt i dag! Det ble Yoplait - Frø & Fiber vaniljeyoghurt med solsikkerfrø, gresskarkjerner og linfrø. Det er 3% sukrose og 3% fruktsukker - så det er ingen aspartam i den ;) pr. beger er det 127 kcal.

I dag har jeg spist:

Frokost: 1 Knekkebrød med geitost og appelsinmarmelade

Lunch: 2 knekkebrød med salat, kjøttpålegg og osteskive. Salat bestående av: agurk, mais, røde bønner, salatblader og litt dressing.

Mellom (før trening): avokado

Mellom (etter trening): Banan og god morgen yoghurt

(sen) Middag: 1 kyllingfile, 1/2 bukett med brokkoli, 1/2 paprika, 5 ferske sampinjonger, creme fresh+ fersk fullkorn pasta

Endret av Sukkerbunn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

Havregrøt med kruskakli, eple, hakkede nøtter og maple syrup (var visst tom for honning :ler: )

Kosttilskudd

Mellom:

Rosiner

Lunsj:

Toast + mangojuice

Lunsj 2:

Brødskiver med peanøttsmøt og syltetøy

Middag:

Bønnemix i karibisk saus og quinoa

Kvelds:

Vet ikke enda, er fysen :)

Tar gjerne tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt yoghurt i dag! Det ble Yoplait - Frø & Fiber vaniljeyoghurt med solsikkerfrø, gresskarkjerner og linfrø. Det er 3% sukrose og 3% fruktsukker - så det er ingen aspartam i den ;) pr. beger er det 127 kcal.

Så bra :) Den vanlige vaniljeyoghurten uten frø inneholder aspartam, men da tror jeg jeg kjøper med frø neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye brød i dag.. ikke bra!

Men du spiser jo bra type brød da, synes ikke det er mye i det hele tatt. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du spiser jo bra type brød da, synes ikke det er mye i det hele tatt. :klemmer:

Ja det er jo sant :) De dagene jeg er lenge på skolen blir det en del brødmat.

Så skikkelig god ut den sorbetoppskriften din forresten! Må prøves en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster

Sen frokost: 2 grove brødskiver med italiensk salat.

Middag: en liten porsjon hjemmelaget lasagne.

Nå sitter jeg og gomler på pære+eple med kanel. Er kjempegodt med kanel på:)

Senere blir det en appelsin og et glass ekstralett melk.

Har ellers drukket 2 glass pepsi max og resten vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: en skål havregrøt med melk og vann

Lunch: brødskive med brunost, 2 knekkebrød med ost og skinke

Mellom: eple og banan etter trening

Middag: ris, salat og fritert fisk + schampi

Kvelds: tror det blir melon og litt yoghurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt yoghurt i dag! Det ble Yoplait - Frø & Fiber vaniljeyoghurt med solsikkerfrø, gresskarkjerner og linfrø. Det er 3% sukrose og 3% fruktsukker - så det er ingen aspartam i den ;) pr. beger er det 127 kcal.

Så den i butikken i dag, var den god? Den 0,0% greien min inneholder nok ikke mange kaloriene, ikke mer enn jeg forbrenner på å ta den ut av kjøleskapet, men er overraskende god for å være den type yogurt (da mener jeg extra-light versjon :fnise: ) som jeg synes smaker utvannet i andre smaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er jo sant :) De dagene jeg er lenge på skolen blir det en del brødmat.

Så skikkelig god ut den sorbetoppskriften din forresten! Må prøves en dag :)

Brødmat er god mat det!! Uten svett gammel ost i matpakke da(flashback fra mammas hjemmelagde niste).. Hehe

Skal lage den selv i morgen eller onsdag tenker jeg, så veldig god, kan jo sikkert ta jordbær, blåbær, blandingspose (?) tror jeg, det er sikkert mulig med alle type bær, tror jeg kommer til å prøve med jordbær i første omgang...

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den i butikken i dag, var den god? Den 0,0% greien min inneholder nok ikke mange kaloriene, ikke mer enn jeg forbrenner på å ta den ut av kjøleskapet, men er overraskende god for å være den type yogurt (da mener jeg extra-light versjon :fnise: ) som jeg synes smaker utvannet i andre smaker..

Jeg ble så mett av middagen så jeg har ikke fått smakt på den enda. Tror ikke jeg klarer å spise mer i kveld heller, ble litt sen middag i dag. :)

Det er jo litt mer kalorier i denne jeg har kjøpt da, men det er 4,6% frø og 3,4 % fiber så det er jo litt sunne ting i den også. :)

Sorbe oppskriften din så veldig bra ut, skal jeg prøve! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

Havregrøt med kruskakli, eple, hakkede nøtter og maple syrup (var visst tom for honning :ler: )

Kosttilskudd

Mellom:

Rosiner

Lunsj:

Toast + mangojuice

Lunsj 2:

Brødskiver med peanøttsmøt og syltetøy

Middag:

Bønnemix i karibisk saus og quinoa

Kvelds:

Vet ikke enda, er fysen :)

Tar gjerne tilbakemeldinger :)

maple syrup er jo megagodt da =) Dyrt, men godt!!

Synes du spiser bra jeg, mange måltider fordelt utover dagen som er kjempebra for å unngå svingninger i blodsukkeret, variert og du får i deg frukt og grønt, proteiner, karbohydrater og fett, fortsett som dette du! Ta deg noe til kvelds om du er fysen, kanskje det hjelper litt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra :) Den vanlige vaniljeyoghurten uten frø inneholder aspartam, men da tror jeg jeg kjøper med frø neste gang :)

Jeg har ikke smakt på den enda, men den ser veldig god ut!

Ser ut som en god og passe dessert for meg hvertfall. :)

Endret av Sukkerbunn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maple syrup er jo megagodt da =) Dyrt, men godt!!

Ja, det er SUPER godt!! mmmm.... :gjeiper: Ekstra godt på pannekaker, eller over youghurten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så mett av middagen så jeg har ikke fått smakt på den enda. Tror ikke jeg klarer å spise mer i kveld heller, ble litt sen middag i dag. :)

Det er jo litt mer kalorier i denne jeg har kjøpt da, men det er 4,6% frø og 3,4 % fiber så det er jo litt sunne ting i den også. :)

Sorbe oppskriften din så veldig bra ut, skal jeg prøve! :jepp:

Hehe, spiser alltid middag sent selv jeg. Liker å slappe av og være ferdig med alt som må gjøres før jeg lager maten og kan med god samvittighet bare holde sofaen etterpå =)

Tror ikke det er så mange kaloriene som skiller de to og om det så er så tror jeg ikke det er noe big deal om det står mellom en stor sjokolade og denne yogurten =) Gi en lyd når du har forsøkt den så ser jeg om jeg kjøper den neste gang istedenfor! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest belina

Frokost: 1/2 boks mager kesam med jordbær,masse kanel og kanskje 10

mandler

Mellom:(delt på 3 "måltid") 1 melonyoghurt, 1 havrekli-"knekkebrød", 1 eple

Lunch: 1 hjemmelaget speltrundstykke(+ grovt mel,nøtter og frø i)+sans

krydderost

Middag: 1 laksfilet med 1 revet eple,noen skiver agurk+ stekt i rapsolje:

spinat,brekkbønner,paprika og kålrot med masse krydder på+ en

spsieskje mager kesam, 1 hjemmelaget grov speltmuffin med

philadelphia youghurt-ost

Kvelds: 2 bananer most med 20 hakkede mandler+1 ss oppbløtte linfrø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...