venus_ Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #181 Skrevet 18. mars 2009 (endret) Den heter bare acai Jeg smakte den i dag. Var utrolig god! Eneste minuset var at den så ut som gjørme Kjøper du der hver dag eller lager du selv med de pakkene? Hvilken av de smoothie-pakkene kjøper du? Oppskrift? Hvordan smakte de?... Hehe :gjeiper: Synes de ble skikkelig gode Spiste de med mager kesam og syltetøy. Oppskriften: 300 g cottage cheese 2 ss hvetemel 2 egg 1 ss smeltet smør 1 ts salt 1 ss sukker Bland alt og la røren svelle i 30 min. Steik og nyt Jeg blandet cc og egg med stavmikser for å få bort klumpene. Endret 18. mars 2009 av venus_
Aurela Skrevet 18. mars 2009 #182 Skrevet 18. mars 2009 Frokost: Havregrøt med kanel og sukker Mellom: Sjokolade som "nå er du flink å leser premie" Lunsj: Resten av kylling og pastasaleten fra i går Mellom: En kiwi om ikke var helt moden nok Mellom: To kanelknekkebrød med solbærsyltetøy Middag: Masse seibiff, poteter, gulrøtter og løk Kveldskos: Noe frukt tenker jeg Skulle egentlig ha trent men siden jeg kom hjem fra butikken var jeg så sulten at jeg nesten ikke orket å dra på butikken for å kjøpe brød. Da var det bare en time til treningstimen startet og jeg måtte jo spise mer enn bare noe frukt, og orker ikke trene rett etter at jeg har spist Så nå sitter jeg her med alt for mye energi og har lyst til å trene.. Dumme meg som er dårlig med mellommåltider
venus_ Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #183 Skrevet 18. mars 2009 Det er "Eat Natural" a bar of nuts and fruit with blueberries pistachios and a yoghurt coating Kjøper de på smoothie x-change eller røtter. Kjempegode Mener å ha sett noen av disse på Rema for de som ikke bor i nærheten av smoothie x-change. Hvor er røtter?
Sukkerbunn Skrevet 18. mars 2009 #184 Skrevet 18. mars 2009 Jeg smakte den i dag. Var utrolig god! Eneste minuset var at den så ut som gjørme Smakte Acai i dag jeg også, de har den smoothie butikken i Nydalen. Synes det var ordentlig god! Litt spesiell smak kanskje, men jeg likte den veldig godt. Kostet mye da - 69 kr for en liten!! Men kommer nok til å spandere på meg den innimellom. Dagens måltider: Frokost: 1 Yoghurt, 1 knekkebrød med geitost og appelsinmarmelade Lunch: 1 knekkebrød med kjøttpålegg salat og 1 osteskive. Salat bestående av: Ruccula, mais, 2 karbonader skåret i biter, agurk, røde bønner, litt dressing. 2 båter vannmelon. Mellom: Acai smoothie, 1/2 eple Mellom 2: 1 yoghurt, 1 banan Middag: Mexikansk tomatsuppe med tilsammen 2 kyllingpølser i biter, fullkornpasta og 2 ss creme fresh Kvelds: Vet ikke enda, mulig den siste kokkosbollen jeg har igjen Drikker mye vann i løpet av dagen, og ca 2 små kopper med kaffe.
Gjest CookieMonster Skrevet 18. mars 2009 #185 Skrevet 18. mars 2009 Frokost: 2 grove brødskiver med italiensk salat. Lunch: 2 grove brødskiver med ost og kalkun. Middag: samboer kjøpte biffsnadder fra fjordland til meg Kvelds: eple, ananas og cottage cheese med MASSE kanel. Tror jeg har en kanel avhengighet
Kraistin Skrevet 18. mars 2009 #186 Skrevet 18. mars 2009 (endret) Frokost: Coop Änglamark müsli og et porsjonsbeger youplait 0,1 blåbær, + en halv banan over. Og noen kopper kaffe Lunsj: Salat med kinakål, avokado, kidneybønner og tomat Mellom lunsj og middag: To havreknekkebrød med leverpostein, et eple. Og et flatbrød med lett-brunost mens jeg lagde middag. Middag: En stor og god porsjon Chili con Carne En kopp hvit te etterpå. Til kvelds har jeg planer om å prøve ut havrevelling Og masse vann gjennom dagen Endret 18. mars 2009 av Kraistin
Chanel.No5 Skrevet 18. mars 2009 #187 Skrevet 18. mars 2009 Jeg smakte den i dag. Var utrolig god! Eneste minuset var at den så ut som gjørme Kjøper du der hver dag eller lager du selv med de pakkene? Hvilken av de smoothie-pakkene kjøper du? Synes de ble skikkelig gode Spiste de med mager kesam og syltetøy. Oppskriften: 300 g cottage cheese 2 ss hvetemel 2 egg 1 ss smeltet smør 1 ts salt 1 ss sukker Bland alt og la røren svelle i 30 min. Steik og nyt Jeg blandet cc og egg med stavmikser for å få bort klumpene. Tusen hjertelig! Da er søndagsfrokosten bankers =) Gleder meg. Kommer til å ha Fløtemysost på de og syltetøy som du!
Chanel.No5 Skrevet 18. mars 2009 #188 Skrevet 18. mars 2009 Frokost: Havregrøt med kanel og sukker Mellom: Sjokolade som "nå er du flink å leser premie" Lunsj: Resten av kylling og pastasaleten fra i går Mellom: En kiwi om ikke var helt moden nok Mellom: To kanelknekkebrød med solbærsyltetøy Middag: Masse seibiff, poteter, gulrøtter og løk Kveldskos: Noe frukt tenker jeg Skulle egentlig ha trent men siden jeg kom hjem fra butikken var jeg så sulten at jeg nesten ikke orket å dra på butikken for å kjøpe brød. Da var det bare en time til treningstimen startet og jeg måtte jo spise mer enn bare noe frukt, og orker ikke trene rett etter at jeg har spist Så nå sitter jeg her med alt for mye energi og har lyst til å trene.. Dumme meg som er dårlig med mellommåltider Du spiser jo bra, forstår ikke den med mellommåltider som du skriver. Kan ikke du ta deg en god kveldstur ute? Få litt utløp for denne energien din..?? Spasering i frisk luft hjelper alltid meg når jeg er litt frustrert og trenger å få ut litt energi!
Chanel.No5 Skrevet 18. mars 2009 #189 Skrevet 18. mars 2009 Frokost: 2 grove brødskiver med italiensk salat. Lunch: 2 grove brødskiver med ost og kalkun. Middag: samboer kjøpte biffsnadder fra fjordland til meg Kvelds: eple, ananas og cottage cheese med MASSE kanel. Tror jeg har en kanel avhengighet Glad jeg ble av å lese at det finnes flere som meg=) Jeg har forsøkt strø kanel over det meste som finnes av spiselige matvarer. Tar det også i kaffe m. melk og te jeg.. Har alltid elsker kanel, avhengig, kunne ikke klart meg en dag uten =)
Aurela Skrevet 18. mars 2009 #190 Skrevet 18. mars 2009 Du spiser jo bra, forstår ikke den med mellommåltider som du skriver. Kan ikke du ta deg en god kveldstur ute? Få litt utløp for denne energien din..?? Spasering i frisk luft hjelper alltid meg når jeg er litt frustrert og trenger å få ut litt energi! Problemet var for lang tid mellom måltidene. Når jeg skulle kjøpe brød hadde jeg så vondt i magen at det gjorde vondt å stå rett opp og ned. Så jeg måtte spise litt knekkebrød mens jeg kokte poteter..
Chanel.No5 Skrevet 18. mars 2009 #191 Skrevet 18. mars 2009 Hei! Jeg er ny i denne tråden Spiste i går: frokost/lunsj: 2 wasa havreknekkebrød med smeltost (sto opp sent) Mellom:Druer og eple Tidlig middag : Salat med mager dressing, skinke,pasta og ett halvt egg. Halv bolle kyllingsuppe. Gikk på trening. Kvelds: tre knekkebrød ; to med fårepølse og tomat og en med smeltost og agurk. Utenom: 1 kiwi , 1 lite stykke grandi og en liten neve pingviner. Hva synes dere? Noe jeg ikke får i meg og noe jeg får for lite av? Jeg er relativt slank (65 kg, 174 cm høy) men skal bli kvitt litt mage og hake som jeg har fått det siste halvåret. Savner litt fett i kosten din. Kan jo være du tar omega tabletter og er flink med fisk til vanlig, men en neve nøtter som ett mellommåltid hadde bidratt litt med det. Du spiser hyppig og bra mat, så har ikke så mye å si på det =) (ikke at jeg er ekspert altså) spiser bra med frukt og grønt, får i deg proteiner og karbohydrater. Kunne kanskje spist litt mer til frokost/lunsj. Frokosten skal være en god start på dagen, kanskje ett glass ekstra lett melk eller juicei tillegg? Men det er bare for å pirke litt =)
Gjest Wrangler Skrevet 18. mars 2009 #192 Skrevet 18. mars 2009 Frokost og lunsj: Brød med naturellost, to speilegg. Te, kaffe. Påskeegg, hehe! (de derrre med sånt fyll inni) + te Middag: restemat. (rester fra ovnsbakt kylling/potet/tomat, pluss andre grønnsaksrester/ris) Dette frest sammen med purreløk og matfløte. + nykokt pasta. Vann Kvelds: Samme som middag. Grønn te. Og penicillin, vært hjemme idag, både jeg og frøkna er syke.
Chanel.No5 Skrevet 18. mars 2009 #193 Skrevet 18. mars 2009 Problemet var for lang tid mellom måltidene. Når jeg skulle kjøpe brød hadde jeg så vondt i magen at det gjorde vondt å stå rett opp og ned. Så jeg måtte spise litt knekkebrød mens jeg kokte poteter.. Skjønner.. Off, magevondt er ikke bra.. Men det viktigste jeg ser her er at du selv ser hvor feilen ligger og man lærer så lenge man lever vettu. Du gjør ikke dette i morgen
venus_ Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #194 Skrevet 18. mars 2009 Tusen hjertelig! Da er søndagsfrokosten bankers =) Gleder meg. Kommer til å ha Fløtemysost på de og syltetøy som du! Ja, brunost er sikkert godt på. Tror det må prøves i kveld
Chanel.No5 Skrevet 18. mars 2009 #195 Skrevet 18. mars 2009 Ja, brunost er sikkert godt på. Tror det må prøves i kveld Urettferdig... Men den som venter noe godt, venter ikke forgjeves sies det
venus_ Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #196 Skrevet 18. mars 2009 Urettferdig... Men den som venter noe godt, venter ikke forgjeves sies det Hehe, har en boks med cottage cheese som akkurat er utgått på dato, så greit å få brukt opp
stjernekyss Skrevet 18. mars 2009 #197 Skrevet 18. mars 2009 Jeg smakte den i dag. Var utrolig god! Eneste minuset var at den så ut som gjørme Kjøper du der hver dag eller lager du selv med de pakkene? Hvilken av de smoothie-pakkene kjøper du? Gjørmeutseende venner man seg til JA! Den er kjempegod!! Hehe, hadde vært greit å ha penger nok til å svi av på acai hver dag der, men nei. Jeg lager selv med pakkene. Har pleid å kjøpe fra acaibrasil.no, men nå kjøper jeg de fra sambazon, acai MED guarana. Det beste er å spise dem som pop-up is! Mener å ha sett noen av disse på Rema for de som ikke bor i nærheten av smoothie x-change. Hvor er røtter? Det er én på Frogner og én på st.hans haugen. Vet at den på st.hanshaugen har åpent til sent hver dag Genialt med rema-tips Smakte Acai i dag jeg også, de har den smoothie butikken i Nydalen. Synes det var ordentlig god! Litt spesiell smak kanskje, men jeg likte den veldig godt. Kostet mye da - 69 kr for en liten!! Men kommer nok til å spandere på meg den innimellom. JA! Jeg blir så glad for at dere liker acai!! Snart liker alle det, og de kommer til å bytte ut akerselva med acai! :strix: --- Min atter så dårlige matdag: Frokost: Havregrøt med kruskakli (faen, jeg har glemt å kjøpe ny!!! ), eple og hakkede nøtter. Kosttilskudd Mellom: Iskaffe x 2 Lunsj: Luft og sol Middag: Rød curry med masse gode grønnsaker, soyakjøtt og ris Mellom: Is og blåbær Kvelds: Knekkebrød med majones, fiskepudding og søt paprika + mangojuice
venus_ Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #198 Skrevet 18. mars 2009 (endret) Jeg blir så glad for at dere liker acai!! Snart liker alle det, og de kommer til å bytte ut akerselva med acai! :strix: Hehe Gikk forbi en smoothiebar (eller noe sånt) på grønland i dag og så de også hadde acai. Kanskje den er billigere Må innom å sjekke en dag. Acai i akerselva høres bra ut Endret 18. mars 2009 av venus_
venus_ Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #199 Skrevet 18. mars 2009 (endret) Frokost: En skive ingers rungbrød med et kokt egg og litt kaviar. Et glass skummet melk og en kopp grønn te. Mellom1: Banan Mellom2: Yoplait bringebær. Lunsj: To skiver ingers rugbrød med kalkunskinke og agurk. En iskaffe lett. Mellom3: Acai-smoothie. Middag: Panert torsk med linsepure, raspet gulrot og lettrømme. Vann. Snacks: To sjokoladekjeks Kvelds: En cottagelapp med mager kesam og syltetøy og en med brunost (Lotte27: Det var så godt som forventet ). Et glass skummet melk. En kopp "sove-te". Endret 18. mars 2009 av venus_
Drua Skrevet 19. mars 2009 #200 Skrevet 19. mars 2009 Hm... Jeg blir så imponert over at dere spiser så sunt og så mye (misforstå meg rett), takket være denne tråden husket jeg nå på å kjøpe meg litt ekstra frukt og sånt på butikken i dag Frokost: 5 ruter melkesjokolade og kaffe (ojsann) Lunsj: Grovbriks med skinkesalat, ost og paprika, et stort glass melk Mellommåltid: En brødskive med ost og aprikossyltetøy, et lite glass melk og en banan Middag: Hjemme-mekket pitapizza med skinke, mozarella og paprika x 2 stk hihi. Så, spist litt mer i dag enn i går da ihvertfall Pluss at jeg har syklet til og fra jobb i dag også, så fikk jeg litt ekstra trim
Fremhevede innlegg