Chanel.No5 Skrevet 20. mars 2009 #261 Skrevet 20. mars 2009 Jeg spiser ingenting fisk, eller andre kryp som har levd i vann, og jeg er egentlig ikke så veldig stor fan av kjøtt heller Eneste kjøttpåleggene jeg spiser er vel salami/kryddersalami eller leverpostei. Men jeg er ganske glad i kylling, så kanskje jeg skal slå til med en kyllingmiddag i dag Jeg prøver å få spist variert, men sånn som i går var jeg på skolen i 7 timer, og da blir det ikke helt det samme syns jeg. Spiser fint lite sjøkryp selv, så all forståelse der =) Kylling er bra og kan brukes til så mangt; i en god salat, til pasta/ris med grønnsaker og en god saus, i wok, i gratineringer, kylling/kalkunkjøttdeig til alle mulige retter, i sandwicher osv... Kun fantasien stopper en her =)
^^Belle^^ Skrevet 20. mars 2009 #262 Skrevet 20. mars 2009 Torsdag: Frokost: 1 grovt polarbrød (pannekake) med hvitløkssmøreost. Vann. Lunsj: 1 grovt polarbrød med hvitløkssmøreost og 2 grove polarbrød med kalkunskinke, margaring og agurk. Vann. Middag: Wok med kylling, classic wokgrønnsaker og nudler. Cola light. Kvelds: 1 eple. Cola light. begynner å bli ''flink'' til å spise kvelds nå! (Det er i alle fall bedre enn ingenting) I dag har jeg til og med 2 epler som jeg skal ha som mellommåltid.
Chanel.No5 Skrevet 20. mars 2009 #263 Skrevet 20. mars 2009 (endret) BELLE : Endret 20. mars 2009 av Lotte27
Pjukset Skrevet 20. mars 2009 #264 Skrevet 20. mars 2009 Enig i at det er bedre for kroppen, men passer man vekta så er det ikke så bra. 200 kcal for mye hver dag blir fort noen kilo. Nei, hvis man holder seg unna de raffinerte karbohydratene så vil ikke 200 kcal ekstra om dagen resultere i ekstra kilo, heller tvert imot.
Disco Biscuit Skrevet 20. mars 2009 #265 Skrevet 20. mars 2009 TORSDAG Frokost: 2 ryvita knekkebrød med 3%magerost (kylling) og 4 agurkskiver. Vann. Mellom: 1 stk tine yoghurt med blåbær og vanilje. Lunsj: Gresk salat m: Crispi salat, agurk, tomat, rødløk og fetaost. Litt olivenolje og eddik oppå. + en halv gulrot. Vann. Mellom: Et grønt eple + en halv gulrot. Middag: Tomatsuppe med kjøttboller og makaroni + en skive grovt brød med smør og egg til. Vann. Kvelds: 2 ryvita knekkebrød m mager salami + 4 agurkskiver. Ett glass juice. + masse vann og kosttilskudd (har glemt å notere opp de tidligere) i løpet av dagen.
Gjest Squill Skrevet 20. mars 2009 #266 Skrevet 20. mars 2009 Torsdag: Frokost: To brødskiver med gräddost og skinkeost +appelsinjuice Lunsj: Et stykke jordbærostekake og en gomorgen-yoghurt. +eplejuice Mellommåltid: Et knekkebrød med falukorv Middag: En halv Grandiosa pepperoni og to glass Cola Kvelds: En halv Freia appelsin og en skål sørlandschips Uff og uff, jeg bør nesten bare slutte å skrive inn hva jeg spiser, for dette er flaut. Jeg er jo skikkelig usunn!
mariaa Skrevet 20. mars 2009 #267 Skrevet 20. mars 2009 (endret) Torsdag: Frokost: En skål Nestlé Fitness Mellom: 2 stk Fiberrik knekkebrød med pastrami og agurk. Vann. (Dette grunnet sen lunsj) Lunsj: En liten tallerken havregrøt. Mellom: En kiwi Middag: Kyllingwok Kvelds: To stk Fiberrik knekkebrød med pastrami og agurk. Vann. Endret 20. mars 2009 av mariaa
Chanel.No5 Skrevet 20. mars 2009 #268 Skrevet 20. mars 2009 Uff og uff, jeg bør nesten bare slutte å skrive inn hva jeg spiser, for dette er flaut. Jeg er jo skikkelig usunn! Tar du en nærmere skikk på andre her inne ser du at du ikke er ett unntak når det kommer til dager som ikke er helt optimalt kosthold på =) Ikke slutt å skriv inn, lær heller av hva du skriver og finn ut med deg selv hvor du ønsker å gjøre endringer og gjør noe med det om det plager deg fremfor å skjerme deg for hva du spiser. Finnes ikke noe perfekt kosthold, det som fungerer for DEG er hva du skal spise og DU skal like maten din!
Chanel.No5 Skrevet 20. mars 2009 #269 Skrevet 20. mars 2009 Nei, hvis man holder seg unna de raffinerte karbohydratene så vil ikke 200 kcal ekstra om dagen resultere i ekstra kilo, heller tvert imot.
Gjest CookieMonster Skrevet 20. mars 2009 #270 Skrevet 20. mars 2009 Frokost: 2 grove brødskiver med italiensk salat og 1 glass eplejuice. Lotte: Jeg liker ikke skinke så jeg vil ikke ha det oppå den italienske salaten. Synes svinekjøtt er ekkelt og smaker vondt, alt annet glir ned derimot Mellom/snacks: 1 kick lakris med sitronfyll og ca 100 g med sjokolade lettis. Kan fortsatt ikke tro at hele boksen ikke inneholder mer enn rundt 400 Kcal. Smaker like godt gjør den ogsa. Smakte den i dag og kommer til å kjøpe mer av denne Middag: stekt grønnsaksblanding med litt potet + løk, 1 laksefilet og idun sukkerfri ketchup. Kvelds: blir i hvertfall fruktsalat med kanel og kanskje litt mer is
hjema Skrevet 20. mars 2009 #271 Skrevet 20. mars 2009 ca 100 g med sjokolade lettis. Kan fortsatt ikke tro at hele boksen ikke inneholder mer enn rundt 400 Kcal. Hvilket merke er det? Hvor kjøper du den? Jeg har sett lett-is vanilje fra Diplomis, er dette samme typen bare at det er sjokolade? heh, lit glad i is :gjeiper:
Gjest CookieMonster Skrevet 20. mars 2009 #272 Skrevet 20. mars 2009 Hvilket merke er det? Hvor kjøper du den? Jeg har sett lett-is vanilje fra Diplomis, er dette samme typen bare at det er sjokolade? heh, lit glad i is :gjeiper: Ja, det er samme typen. Boksen er er rektangelformet. Tror den med sjokolade er ny, har ikke sett den før. Kjempegod var den, bedre enn vanilje.
hjema Skrevet 20. mars 2009 #274 Skrevet 20. mars 2009 Jeg kjøper den på rema 1000:) Okei, skal prøves
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2009 #275 Skrevet 20. mars 2009 Sjokolade lettisen fra Diplom is har vært en veldig god stund. God, men jeg fikk magekramper av den, dessverre. Dagens: 1 Dobbel 0% vaniljeyoghurt med Quick and Easy havregryn 1 boks Dream mint og sjokolade 1 skiver med kyllingost 3 skiver med sjokade = 1500 kcal. Æutsj.
Gjest Skrevet 20. mars 2009 #276 Skrevet 20. mars 2009 Ohhh, får jeg komme hit en av de dagene jeg er "sunn" jeg da haha.. Frokost/lunsj: 4 skriver loff med smør og sjokade Middag: Pepperbiff med fløtegratinerte poteter Dessert: Oppskjært eple/banan/drue med vaniljesaus Snacks: Potetgull og en 200g sjokolade + en cola
¤Linda¤ Skrevet 20. mars 2009 #277 Skrevet 20. mars 2009 Tjohoo!! Frokost: To grove brødskiver med lettsyltetøy+ ett glass skummet melk Mellommåltid: Eple og noen druer Lunsj: To grove brødskiver med lettere Norvegia m/paprika+ te Mellommåltid: En grov brødskive med mager leverpostei+1 glass appelsinjuice Middag: Svinefilet i sursøt saus +ris Til kvelds: En grov brødskive med mager leverpostei+ et glass melk.
Caramela Skrevet 20. mars 2009 #278 Skrevet 20. mars 2009 Uff, har vært SÅ flink hele uka med å spise både frokost, lunsj, middag, kvelds og flere mellommåltider. Bare sunn mat, frukt, grønt, fisk og kylling. Kjempeflink vettu. Men i dag sprakk jeg. Så til de grader! Jeg starta dagen (forøvrig rimelig sent) med is! Fortsatte med litt sjokolade. Nå har jeg spist fullkornspasta med kyllingkjøttdeig og dolmiosaus, og hva drikker jeg? Øl! Herregud. Jeg skjemmes! For det første fordi jeg er usunn til de grader i dag, og for det andre for at jeg har spist og kommer til å ha spist alt for lite mat. Men kanskje det bare er sånn? At noen dager er litt dumme?
Chanel.No5 Skrevet 20. mars 2009 #279 Skrevet 20. mars 2009 Uff, har vært SÅ flink hele uka med å spise både frokost, lunsj, middag, kvelds og flere mellommåltider. Bare sunn mat, frukt, grønt, fisk og kylling. Kjempeflink vettu. Men i dag sprakk jeg. Så til de grader! Jeg starta dagen (forøvrig rimelig sent) med is! Fortsatte med litt sjokolade. Nå har jeg spist fullkornspasta med kyllingkjøttdeig og dolmiosaus, og hva drikker jeg? Øl! Herregud. Jeg skjemmes! For det første fordi jeg er usunn til de grader i dag, og for det andre for at jeg har spist og kommer til å ha spist alt for lite mat. Men kanskje det bare er sånn? At noen dager er litt dumme? Selvfølgelig er ingen dager like,det erfarer vi nå alle hele tiden. Livet er uforsigbart og det er nettopp det som gjør det så interresant. Om en ikke vil leve etter en planlagt diett så må en regne med at noen dager så inntar vi litt dårligere mat enn vi ellers spiser, men så kan en til gjelgjeld tenke at det tok ikke livet av meg forrige gang og gjør det nok ikke i dag heller :gjeiper: Ikke tenk på dette, det er fredag, kos deg og du skriver selv at du er så flink hele uken, hvorfor skal du ikke kunne kose deg i dag da? Og den middagen din er bra, litt sjokolade og øl hører sammen på en god fredag spør du meg!! Sikkert mange som er uenige, men tror nok det er flere her inne som er enige om at en skal kunne kose seg i helgen når hverdagene består av sunn og næringsrik kost
Chanel.No5 Skrevet 20. mars 2009 #280 Skrevet 20. mars 2009 Ohhh, får jeg komme hit en av de dagene jeg er "sunn" jeg da haha.. Liker denne! Fredag vet du, skal være sann da =)
Fremhevede innlegg