venus_ Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #421 Skrevet 24. mars 2009 Hehe.. Myggen finner deg om den er sugen nok på blod tenker jeg og smekker den flat.. Bryr meg lite her inne, i dette innlegget er dette lov Det er bra
twinklestar Skrevet 24. mars 2009 #422 Skrevet 24. mars 2009 Hei! Jeg henger meg paa. Fin traad med tips og mulighet til aa bli litt bevisst eget kosthold. Jeg onsker aa gaa ned 5-6 kilo for sommeren, saa prover aa vaere litt bevisst paa hva jeg spiser. Onsker gjerne kommentarer. I gaar var dagen min slik: Frokost: - 1 skive rugbrod med 1 egg og 4 cherrytomater Mellom: i yoghurt dobbel 0% - Lunsj: Litt salat + en tunfisk (liten boks blanda med tomatsaus og oliven - tunfisk provencale) Mellom: 1 eple Middag: Rester: kylling wok (masse forskjellige gronnsaker - spiste dette uten ris til fordi jeg var for lat til aa koke det) Etter trening: 1 glass proteinshake (som sambo mikker - m frossen frukt, lettmelk og naturell yoghurt + proteinpulver m vaniljesmak) Saa mitt svake punkt: drikke... vet jeg drikker altfor lite vann - saa det er helt klart forbedringspotensiale der. Drakk foresten 1 bok cola zero i lopet av dagen. Kommentarer??
venus_ Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #423 Skrevet 24. mars 2009 Hei! Jeg henger meg paa. Fin traad med tips og mulighet til aa bli litt bevisst eget kosthold. Jeg onsker aa gaa ned 5-6 kilo for sommeren, saa prover aa vaere litt bevisst paa hva jeg spiser. Onsker gjerne kommentarer. I gaar var dagen min slik: Frokost: - 1 skive rugbrod med 1 egg og 4 cherrytomater Mellom: i yoghurt dobbel 0% - Lunsj: Litt salat + en tunfisk (liten boks blanda med tomatsaus og oliven - tunfisk provencale) Mellom: 1 eple Middag: Rester: kylling wok (masse forskjellige gronnsaker - spiste dette uten ris til fordi jeg var for lat til aa koke det) Etter trening: 1 glass proteinshake (som sambo mikker - m frossen frukt, lettmelk og naturell yoghurt + proteinpulver m vaniljesmak) Saa mitt svake punkt: drikke... vet jeg drikker altfor lite vann - saa det er helt klart forbedringspotensiale der. Drakk foresten 1 bok cola zero i lopet av dagen. Kommentarer?? Synes det der ser kjempebra ut jeg Jeg dropper også ofte ris/poteter til middagen for å slippe å vaske en ekstra panne og fordi det tar så lang tid. Hvor kjøper du tunfisk provencale?
Gjest Shelob Skrevet 24. mars 2009 #424 Skrevet 24. mars 2009 Hei! Jeg henger meg paa. Fin traad med tips og mulighet til aa bli litt bevisst eget kosthold. Jeg onsker aa gaa ned 5-6 kilo for sommeren, saa prover aa vaere litt bevisst paa hva jeg spiser. Onsker gjerne kommentarer. I gaar var dagen min slik: Frokost: - 1 skive rugbrod med 1 egg og 4 cherrytomater Mellom: i yoghurt dobbel 0% - Lunsj: Litt salat + en tunfisk (liten boks blanda med tomatsaus og oliven - tunfisk provencale) Mellom: 1 eple Middag: Rester: kylling wok (masse forskjellige gronnsaker - spiste dette uten ris til fordi jeg var for lat til aa koke det) Etter trening: 1 glass proteinshake (som sambo mikker - m frossen frukt, lettmelk og naturell yoghurt + proteinpulver m vaniljesmak) Saa mitt svake punkt: drikke... vet jeg drikker altfor lite vann - saa det er helt klart forbedringspotensiale der. Drakk foresten 1 bok cola zero i lopet av dagen. Kommentarer?? Høres veldig bra ut, men lurer på om det er litt lite? Du sier ikke noe om hvor stor du er. Husk at for snaut med kalorier så terger du forbrenningen til å stagnere. Jeg ville i alle fall fått på et par egg til til frokost + hatt litt kesam eller cottage cheese sammen med eplet.
Gjest Shelob Skrevet 24. mars 2009 #425 Skrevet 24. mars 2009 MANDAG: 1 proteinshake i vann 1 banan 50 g havregryn 2 stk kknekkebrød 2 skiver jarlsberg 2 dl culltura 1 boks tunfisk 1 egg 2 tomater 1/4 agurk 1/2 broccoli 2 stk knekkebrød 3 skiver jarlsberg 1 kiwi 2 dl cultura 1 rute mørk sjokolade Ut på tur 1 time! 3 egg (omelett) 2 skiver laks 2 skiver grovbrød 1 knekkebrød 2 skiver brunost 1 glass Mozell
twinklestar Skrevet 24. mars 2009 #426 Skrevet 24. mars 2009 Synes det der ser kjempebra ut jeg Jeg dropper også ofte ris/poteter til middagen for å slippe å vaske en ekstra panne og fordi det tar så lang tid. Hvor kjøper du tunfisk provencale? blir spennende aa se hvor lenge dette holder da... jeg er nemlig vanligvis kjempesotsugen!!! men utrolig nok har dette gaat kjempefint den siste uka jeg bor i frankrike, saa har kjopt tunfisk provencale der.... desverre.. det var veldig godt! En annen utfordring for meg blir at vi ofte gaar ut og spiser... lett aa la seg rive med da... Men er iallfall akkurat naa kjempemotivert! Tid for en yohurt igjen!
venus_ Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #427 Skrevet 24. mars 2009 (endret) blir spennende aa se hvor lenge dette holder da... jeg er nemlig vanligvis kjempesotsugen!!! men utrolig nok har dette gaat kjempefint den siste uka jeg bor i frankrike, saa har kjopt tunfisk provencale der.... desverre.. det var veldig godt! En annen utfordring for meg blir at vi ofte gaar ut og spiser... lett aa la seg rive med da... Men er iallfall akkurat naa kjempemotivert! Tid for en yohurt igjen! Det er viktig å unne seg litt innimellom selv om man skal ned i vekt. Så syns godt du kan gå ut å spise en gang i blandt med god samvittighet. Om du trener i tillegg er det kanskje lurt å få i seg litt mer kcal. Endret 24. mars 2009 av venus_
twinklestar Skrevet 24. mars 2009 #428 Skrevet 24. mars 2009 Høres veldig bra ut, men lurer på om det er litt lite? Du sier ikke noe om hvor stor du er. Husk at for snaut med kalorier så terger du forbrenningen til å stagnere. Jeg ville i alle fall fått på et par egg til til frokost + hatt litt kesam eller cottage cheese sammen med eplet. cottage cheese sammen med eple var jo en god ide + kanel mmm... (ser det er nevnt tidligere i traaden hvor godt det er med kanel ) synes jeg spiser saapass ofte at jeg ikke har behov for noe mer... Jeg er 176cm og 70kg. Ville nok kanskje spist litt storre porsjoner hvis jeg ikke skulle gaatt ned i vekt, men jeg onsker jo ned 5-6 kilo...
Gjest Shelob Skrevet 24. mars 2009 #429 Skrevet 24. mars 2009 Hehe.. Myggen finner deg om den er sugen nok på blod tenker jeg og smekker den flat.. Bryr meg lite her inne, i dette innlegget er dette lov Helt riktig Lotte27, bare skriv i vei du
twinklestar Skrevet 24. mars 2009 #430 Skrevet 24. mars 2009 Det er viktig å unne seg litt innimellom selv om man skal ned i vekt. Så syns godt du kan gå ut å spise en gang i blandt med god samvittighet. blir ut aa spise relativt ofte, derfor blir nok utfordringen aa kunne velge de litt sunnere alternativene men jeg er enig at man maa kunne unne seg noe godt innimellom - saa i helgene er jo nok ikke fullt saa streng.
Pjukset Skrevet 24. mars 2009 #431 Skrevet 24. mars 2009 Tid for en yohurt igjen! Hva slags type yoghurt spiser du? Veldig ofte er yoghurt sukkerbomber, så hvis du vil ned i vekt kan det være lønnsomt å bytte ut yoghurten med noe annet
twinklestar Skrevet 24. mars 2009 #432 Skrevet 24. mars 2009 Hva slags type yoghurt spiser du? Veldig ofte er yoghurt sukkerbomber, så hvis du vil ned i vekt kan det være lønnsomt å bytte ut yoghurten med noe annet ja, er klar over det. skal unngaa aa spise det hver dag. men jeg spiser yoghurt med 0,1 %fett og 0% tilsatt sukker, 4,1% proteiner. god morgen yoghurt er det vaerste man kan faa i seg, tilsatt 20-30 "sukkerbiter" har jeg hort....
Pjukset Skrevet 24. mars 2009 #433 Skrevet 24. mars 2009 ja, er klar over det. skal unngaa aa spise det hver dag. men jeg spiser yoghurt med 0,1 %fett og 0% tilsatt sukker, 4,1% proteiner. god morgen yoghurt er det vaerste man kan faa i seg, tilsatt 20-30 "sukkerbiter" har jeg hort.... Ah, jammen da er det jo greit. Ja god morgen yoghurt er alt annet enn sunt, dumt, fordi det er veeeeedig godt og praktisk
venus_ Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #434 Skrevet 24. mars 2009 Ah, jammen da er det jo greit. Ja god morgen yoghurt er alt annet enn sunt, dumt, fordi det er veeeeedig godt og praktisk Nå har det jo komt en lett god morgen yoghurt. Sikkert litt mindre sukker der.
twinklestar Skrevet 24. mars 2009 #435 Skrevet 24. mars 2009 Ah, jammen da er det jo greit. Ja god morgen yoghurt er alt annet enn sunt, dumt, fordi det er veeeeedig godt og praktisk ja, ikke sant... faar ha noen smaaposer med havregryn eller annen sunn musli som man kan helle oppi sunnere yoghurt
Chanel.No5 Skrevet 24. mars 2009 #436 Skrevet 24. mars 2009 ja, er klar over det. skal unngaa aa spise det hver dag. men jeg spiser yoghurt med 0,1 %fett og 0% tilsatt sukker, 4,1% proteiner. god morgen yoghurt er det vaerste man kan faa i seg, tilsatt 20-30 "sukkerbiter" har jeg hort.... Synes du spiser veldig bra jeg, mange som kan lære av deg der(hmmm, meg blant annet =)). Du spiser ofte og variert, sann som det skal være.. Der på kosten av du ønsker vektnedgang og det tror jeg garantert du vil merke også etterhvert.
Gjest Mea Culpa Skrevet 24. mars 2009 #437 Skrevet 24. mars 2009 (endret) Velkommen tilbake Takk, takk! Det ble saa mye i gaar at jeg gadd ikke skrive det ned ... I DAG Frokost: Bakt potet med kylling. Lunsj: Tre gf skiver med tunfisk og majones. Mellom1: Fem ruter karamellsjokolade. Mellom2: Banan. Drikke: To kopper svart te med soyamelk og sukker. Masse vann. Mellom3: Eple. Mellom4: To maismuffins med skinke og en gulrot. Middag: Ovnsbakt torsk med skinke, loek, hvitloek, spinat og soyafloete. Black-eyed beans og kokt gulrot ved siden av. Ett glass appelsinjuice. Endret 24. mars 2009 av Mea Culpa
Aurela Skrevet 24. mars 2009 #438 Skrevet 24. mars 2009 Frokost: Kellogs K med elpe og pasjonsfrukt Lunsj: Kellogs K med eple og pasjonsfrukt Middag: Nudler, kyllig og kokkosbasertsaus (hvordan skal man skrive det da :klø Muligens kvelds: Ananas
Pjukset Skrevet 24. mars 2009 #439 Skrevet 24. mars 2009 Frokost/Lunch: 1 skive fullkornsbrød fra Bakers med fiskepudding, vitaminer. Mellom: 1 smoothie (250 ml) med appelsin, jordbær og banan, samt et par never nøtter/rosiner. Tran Middag: 1 kyllingfilet og ris med hakkede tomater Kvelds: 1 skive fullkornsbrød fra Bakers med Philadelphia og rød paprika + 1 kopp urtete. Masse vann gjennom hele dagen. Nå skal jeg spise litt nøtter (usaltede).
Chanel.No5 Skrevet 24. mars 2009 #440 Skrevet 24. mars 2009 cottage cheese sammen med eple var jo en god ide + kanel mmm... (ser det er nevnt tidligere i traaden hvor godt det er med kanel ) synes jeg spiser saapass ofte at jeg ikke har behov for noe mer... Jeg er 176cm og 70kg. Ville nok kanskje spist litt storre porsjoner hvis jeg ikke skulle gaatt ned i vekt, men jeg onsker jo ned 5-6 kilo... Kanel er undervurdert til de grader=) Har forsøkt kanel på det mest tenkelige og utenkelige og det er godt å se at andre også prøver ut dette krydderet på div. Blir garantert ikke skuffet! Ang. det å kunne kose seg så er jeg helt enig, en kan fint unne seg noe godt i ny og ne, for meg blir det forbeholdt helger som oftest, når en spiser og trener så bra som du i hverdagen så har du vel fortjent å innta noe godt å spise eller drikke som du koser deg med
Fremhevede innlegg