Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 30. mars 2009 #681 Skrevet 30. mars 2009 frokost : 1 rugknekkebrød med ost Lunch: 2 vårruller med saus middag blir ovnsbakt laks me ris og grønnsaker kvelds : samme som frokost er på slankern så kunne godt skippa de vårrullene
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2009 #682 Skrevet 30. mars 2009 Ny uke, nye muligheter! Det er godt du kjefter på meg, jeg trenger det! Men tenkte jeg kunne ta med fredag og lørdag også da, var litt flinkere da. Fredag: Frokost: 1 skive med smør og kaviar. Vann. Lunsj: 3 skiver med smør og kaviar. Vann. Mellom: Eple. Vann. Middag: Lasagne med rømme, cola light. Lørdag: Sen frokost: 3 skiver med banan, smør og bringebærsyltetøy. Cola light. Sen lunsj: 1 BLT sandwich, cola light og 0,5 honninghjerte. Sen middag: Rester av lasagne, cola light.
Gjest Bolledeig Skrevet 30. mars 2009 #683 Skrevet 30. mars 2009 Noen ganger må en bare fylle lagrene litt opp.. Liker når folk hører på kroppen sin fremfor å bare tenke firkantet og unngå for å unngå! Jepp. Siden vekt ikke er en prioritet her i gården, kun fremgang på trening, så spiser man deretter Men rent generelt fungerer jeg bedre på low-carb.
Chanel.No5 Skrevet 30. mars 2009 #684 Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jepp. Siden vekt ikke er en prioritet her i gården, kun fremgang på trening, så spiser man deretter Men rent generelt fungerer jeg bedre på low-carb. Helt riktig, kunne ikke vært mer enig. Jeg må ha karbohydrater for å kunne fungere, forsøkte en liten periode uten, men min trening fungerer mye bedre med, kroppen generelt trives med gode karbohydrater og det er hva som teller for meg. Det viktigste er at alle finner kostholdet som fungerer for dem personlig og ikke bare kopierer etter dietter på markedet.. Lettere sagt enn gjort, men det gjelder å prøve seg frem. Det som fungerer for en, trenger ikke være fasiten på naboens riktige kosthold. Vi er alle forskjellige og reagerer forskjellig på de ulike matvarene som floreres på markedet. Endret 30. mars 2009 av Lotte27
Chanel.No5 Skrevet 30. mars 2009 #685 Skrevet 30. mars 2009 Det er godt du kjefter på meg, jeg trenger det! Men tenkte jeg kunne ta med fredag og lørdag også da, var litt flinkere da. Hmm.. Fremdeles lite, men bedre :gjeiper:
Chanel.No5 Skrevet 30. mars 2009 #686 Skrevet 30. mars 2009 frokost : 1 rugknekkebrød med ost Lunch: 2 vårruller med saus middag blir ovnsbakt laks me ris og grønnsaker kvelds : samme som frokost er på slankern så kunne godt skippa de vårrullene Med den pitte lille frokosten skal du ikke tenke på dette! Det er sum kalorier i løpet av en dag som teller og om du slår sammen frokosten og lunsjen din så kan du pent slappe av =) Kveldsen din også er minimal. Spis gjerne litt frukt med disse knekkebrødene dine.. For lite mat er ikke bra om du skal ned i vekt på en sunn måte som også holder i lengden..
Pjukset Skrevet 30. mars 2009 #687 Skrevet 30. mars 2009 Med den pitte lille frokosten skal du ikke tenke på dette! Det er sum kalorier i løpet av en dag som teller og om du slår sammen frokosten og lunsjen din så kan du pent slappe av =) Kveldsen din også er minimal. Spis gjerne litt frukt med disse knekkebrødene dine.. For lite mat er ikke bra om du skal ned i vekt på en sunn måte som også holder i lengden.. Vårrull til lunch trenger heller ikke være det værste, det er bare å kutte ut sausen som ofte er stappfull av sukker
hilde1 Skrevet 30. mars 2009 #688 Skrevet 30. mars 2009 Masse flinke jenter her :D Selv har jeg spist: Frokost: 3loff med smør:p Lunsj:Rundstykke med leverpostei Middag blir det norsk kebab, og is til dessert har ikke trent idag så har regnet ut at jeg spiser ca 1300 idag
Pjukset Skrevet 30. mars 2009 #689 Skrevet 30. mars 2009 Masse flinke jenter her :D Selv har jeg spist: Frokost: 3loff med smør:p Lunsj:Rundstykke med leverpostei Middag blir det norsk kebab, og is til dessert har ikke trent idag så har regnet ut at jeg spiser ca 1300 idag Mye ugunstige karbohydrater og lite næring dog. Jeg bare tar for gitt at den norske kebab'en er like usunn som den vanlige kebab'en, men det kan jo tenkes jeg tar grundig feil, at den inneholder massevis av gunstige næringsstoffer :gjeiper:
kleshenger Skrevet 30. mars 2009 #690 Skrevet 30. mars 2009 Frokost: to knekkebrød med leverpostei og agurk, pluss et glass melk Lunsjen rakk jeg ikke. Middag: Fiskekaker med broccoli, potet og oppskåret gulrot. Kveldsmat blir knekkebrød igjen. Begynnelsen av uka er alltid mye sunnere enn slutten. Nye uke, nye muligheter, som det så fint heter!
hilde1 Skrevet 30. mars 2009 #691 Skrevet 30. mars 2009 Mye ugunstige karbohydrater og lite næring dog. Jeg bare tar for gitt at den norske kebab'en er like usunn som den vanlige kebab'en, men det kan jo tenkes jeg tar grundig feil, at den inneholder massevis av gunstige næringsstoffer :gjeiper: Hehe ,er nok ikke så mye næring i den heller . Synes litt synd på meg selv idag fordi jeg er dårlig. Det er så herlig å spise litt drittmat for å føle seg bedre synes jeg;) Leste på en sånn utregning at jeg trenger 1600kcal når jeg ikke trener, og 2200 kcal når jeg trener som jeg pleier,så nå skal jeg begynne spise mer med god samvittighet :D
sexy Skrevet 30. mars 2009 #692 Skrevet 30. mars 2009 (endret) Hmm, skal også prøve meg på dette. Frokost 1 skrivevolkoren roggebrood (Rugbrød uten konserveringsmidler) med - vita smør -kokt eggehvite -kaviar 1 kopp te med -2 suketter -en skvett skummet melk 1 ts tran Lunsj 1 skive volkoren roggebrood (Rugbrød uten konserveringsmidler) med -vita smør -kokt eggehvite -kaviar 1 kopp te med -2 suketter -en skvett skummet melk Mellommåltid Liten skål med Fedon Müsli med -skummet melk -splenda Middag Havregrøt med vann og skummet melk, splenda og masse kanel. Hjemmepresset jus av eple og sitron. Etter trening 2 Frukost Fullkornsknekkebrød med -vita smør -kaviar 1 glass skummet melk Kvelds 1 Frukost Fullkornsknekkebrød med -vita smør -kaviar 1 egg med salt 1 kopp te med -2 suketter -liten skvett skummet melk 1 neve mandler I tillegg til dette, 3 l vann fordelt utover dagen og sikkert et par kopper med grønn te. Endret 30. mars 2009 av sexy
Pjukset Skrevet 30. mars 2009 #693 Skrevet 30. mars 2009 Hehe ,er nok ikke så mye næring i den heller . Synes litt synd på meg selv idag fordi jeg er dårlig. Det er så herlig å spise litt drittmat for å føle seg bedre synes jeg;) Leste på en sånn utregning at jeg trenger 1600kcal når jeg ikke trener, og 2200 kcal når jeg trener som jeg pleier,så nå skal jeg begynne spise mer med god samvittighet :D Det er greit nok å regne kcal, men man må huske på å ikke spise tomme kalorier, slik som bl.a loff. Husk også at sukker ikke regnes som kcal, men som karbohydrat, dette er minst like viktig å huske på i kostholdet (om ikke enda viktigere). Men når man er tufs så blir det fort dårlig mat, jeg skal ikke vifte med noen pekefinger
Gjest me Skrevet 30. mars 2009 #694 Skrevet 30. mars 2009 Etter å ha spist aaaaaaaltfor mye i går, har tilogmed ikke oversikt over det, var spising hele dagen, så tenkte jeg at jeg aldri skal spise så mye igjen og jeg lager en bra start i dag: Frokost Våknet og var fortsatt mett, ikke overaskende! Spiste allikevel et eple for å starte forbrenningen deretter var det ut på joggetur, samvittigheten er litt lettere nå Lunsj En banan Mellom En appelsin Middag 1 potete 1dl hvit saus og to store fiskekaker + gulerøtter Kjenner jeg kommer til å bli sulten til kvelds så får pønske ut noe slankende og mettende, noen som har forslag? I morgen skal jeg spise mer ordentlig, måtte bare kvitte meg med det ekkle "spist altfor mye" følelsen
hoppeloppe Skrevet 30. mars 2009 #695 Skrevet 30. mars 2009 Hei å hopp=) Skal vi se, har vel et par dager å dokumentere nå.. LØRDAG: 1 porsjon havregrøt med div frø, blåbær, valnøtter og melk. 1 kopp hvit te 1 gulrot, 1 egg, 1 yoghurt med musli etter trening 2 brødskiver, 1 med laks(stabburet porsjonspakn) og en med brunost. Agurk og purre. 2 store tacotubs med MASSE oppi, (kyllingkjøttdeig,kesam,hjemmelaga guacamole, plenty forskjellige grønnsaker= ganske sunt trossalt :gjeiper: ) 1 porsjon fruktsalat med hjemmelaga vaniljekesam oppå 1 kopp ingefærte, for å jage bort potensiell forkjølelse. En uvanlig bra og snopefri lørdag.. Men så kom SØNDAG: 1 1/2 glass smoothie av blåbær, jordbær, biolamelk naturell, druejuice og banan. 2 brødskiver, 1 med egg og røkt laks, en med philadelphia og blåbærsyltetøy. 1 kopp kaffe. 2 (1 før og en etter joggetur )havre-og-masse-godt-cookies (etter oppskrift på pakken, de ble dødsgode!!!) 1 appelsin 1 lite glass melk Så dro vi i bursdag: Hjortestek med div tilbehør til middag, 1 porsjon Blåbær og vaniljesaus til dessert 1 til cookie 2 biter brownies (små biter da....) 1 ss vaniljeis 1 stort stykke gelekake 1 bit lefse 2 kopper kaffe 1 glass melk til 1 appelsin til og 1 kopp ingefærte Herregud for et inntak Ikke så særlig dårlig samvittighet egentlig, jeg trener 6 dager i uka og unner meg dermed i allefall en snopdag i uka=)
Gjest Mea Culpa Skrevet 30. mars 2009 #696 Skrevet 30. mars 2009 Siter funksjonen virker visst ikke saa da gjoer man paa dette viset. I DAG (Soendag) Nattlysolje, Omega3, Agnus Castus. Frokost: Kornblanding med soyamelk, banan og kiwi. Ett glass appelsinjuice. Lunsj: Poelser og colcannon. En flaske Bulmers cider. Pub igjen. Mellom1: To hjemmelagde sjokolademuffins. Mett naa! Det ble til slutt tre muffins (farlig gode), og til kvelds ble det tomatboenner med loek, speilegg og fire fiskepinner.
Gjest Mea Culpa Skrevet 30. mars 2009 #697 Skrevet 30. mars 2009 I DAG Nattlysolje, Omega3, Agnus Castus. Frokost: Kornblanding med soyamelk, banan og tranebaer. Ett glass appelsinjuice og ett glass tomatjuice.
Gjest Frosk Skrevet 30. mars 2009 #698 Skrevet 30. mars 2009 *Smoothie av jordbær, rabarbra, banan *En Yosa *To brødskiver med ost *Ferskpresset appelsinjuice og en slags rundstykkeaktig sak med eple og cottage cheese-fyll *Ca 1/2 granateple og en liten neve pistasjnøtter *Nå: en liten kanelbolleting Middag vet jeg ikke enda - muligens mexicansk. Noe grønt, uansett
Pjukset Skrevet 30. mars 2009 #699 Skrevet 30. mars 2009 Frokost: Havregrøt med kanel, knuste linfrø og masse kanel. Vitaminer+tran Middag: Risrester fra i går (grov), stekt sammen med 1 reven gulrot og grovhakkede tomater og krydder (spisskummen og salt). Rørte inn en skje Philadelphia Light, og blandet det med kokt brokkoli (1/2 hode). Dette var snadder Mellom: 1 kopp urtete Kvelds: Det blir 2 Ryvita wholegrain m/gresskarkjerner og 2 kokte egg. Masse vann.
Aurela Skrevet 30. mars 2009 #700 Skrevet 30. mars 2009 Frokost: To grove rundstykker med hamburderrygg og kremost Mellom: Plomme og kokkosbolle Lunsj: Salat på skolen Mellom: Grovt rundstykke med nutella og banan Mellom: En halv banan og en halv sjokolade fra i går Middag: Spagetthi med kjøttsaus
Fremhevede innlegg