Chanel.No5 Skrevet 30. mars 2009 #701 Skrevet 30. mars 2009 Begynnelsen av uka er alltid mye sunnere enn slutten. Nye uke, nye muligheter, som det så fint heter! Sunt? Ikke spise lunsj?? Hmmm...Skeptisk... Hehe.. Har alltid en proteinbar med sjokolade og karamellsmak i vesken jeg, liker ikke miste viktige måltider, uten mat og drikke fungerer jeg absolutt ikke.. Anbefales å alltid ha noe i tilfelle slike situasjoner dukker opp =)
Chanel.No5 Skrevet 30. mars 2009 #702 Skrevet 30. mars 2009 I morgen skal jeg spise mer ordentlig, måtte bare kvitte meg med det ekkle "spist altfor mye" følelsen Disse "måltidene" dine i dag er mindre enn jeg spiser som mellommåltid og jeg synes at denne måten å rense seg på etter en dag med mye mat er dårlig gjort mot kroppen din, det er vel ok å spise litt mindre, men dette er ikke noe som ligner normale måltider engang, det er altfor lite. Å ta seg en joggetur er helt greit for å føle seg litt lettere til sinns, men dette var ikke noe mat for å kunne fungere for kropp og hode. Klart du kommer til å bli sulten i kveld, spis deg en god kvelds, lag noe skikkelig, ikke bare tenk kalorier, kanskje en omelett med skinke og noe brød til, evt. knekkebrød om det passer deg bedre. Få i deg litt mer proteiner i dag. Anbefaler deg ikke å gjøre dette flere ganger, det du kan ende opp med når du spiser så lite er at du får en skikkelig hunger om kvelden og da har en ofte lettere for å ty til søte/salte godsaker.. Håper ikke jeg var for hard nå..
Chanel.No5 Skrevet 30. mars 2009 #703 Skrevet 30. mars 2009 Ikke så særlig dårlig samvittighet egentlig, jeg trener 6 dager i uka og unner meg dermed i allefall en snopdag i uka=) Liker instillingen!!
Essie_ Skrevet 30. mars 2009 #704 Skrevet 30. mars 2009 08.00: 2 knekkebrød med kremost 12.00: 1 grovt rundstykke med kremost + 150 g cherrytomater 15.30: Go morgen yoghurt + cappucino 17.30: 1 yoghurt 19.30: 2 fiskekaker, 2 poteter, brun saus og grønnsaker Gjennom hele dagen har det gått med en liter ferskpresset appelsinjuice Fortsatt sulten, jeg. Blir nok et par knekkebrød om en times tid.
Gjest Mea Culpa Skrevet 30. mars 2009 #705 Skrevet 30. mars 2009 I DAG Nattlysolje, Omega3, Agnus Castus. Frokost: Kornblanding med soyamelk, banan og tranebaer. Ett glass appelsinjuice og ett glass tomatjuice. Mellom1: Gulrot med hummus. Mellom2: Cereal bar. Middag: Tunfiskburger med potet, brokkoli, loek, mais og hummus.
Paibunn Skrevet 30. mars 2009 #706 Skrevet 30. mars 2009 Frokost: 1 1/2 grovt rundstykke med hjemmerørt jordbærsyltetøy Mellom: 1 appelsin Lunsj: 2 grovskiver med hjemmerørt jordbærsyltetøy Middag: 1 ostegrill med en liten rest av fløtegratinerte poteter(med litt brokkoli) fra i går + 1 gulrot (rå) (de fløtegratinerte potetene var ikke særlig gode oppvarma i mikroen ) Dessert: 1 lite stykke nøttekake med sjokoladetrekk (Har blitt litt for mye av den de siste dagene Men den må jo spises opp ) Kvelds: 2 grovskiver med isbergsalat og egg
Chanel.No5 Skrevet 30. mars 2009 #707 Skrevet 30. mars 2009 Middag: 1 ostegrill med en liten rest av fløtegratinerte poteter(med litt brokkoli) fra i går + 1 gulrot (rå) (de fløtegratinerte potetene var ikke særlig gode oppvarma i mikroen ) Dessert: 1 lite stykke nøttekake med sjokoladetrekk (Har blitt litt for mye av den de siste dagene Men den må jo spises opp ) Noterer meg tipset om at fløtegratinerte poteter ikke smaker like godt etter en tur i microen!! Ang. kake - Ett lite stykke? Det er dog ikke mye.. Spiser nå så bra ellers i dag at det der er ikke noe problem!
Ladylike Skrevet 30. mars 2009 #708 Skrevet 30. mars 2009 Frokost: havregrøt med vann/melk og litt blåbærsyltetøy Lunch: en grov skive med brunost og en med kyllingpostei + knekkebrød med kalkunskinke Mellom: eple + appelsin + banan etter trening Middag: bakt potet, kylling og grønnsaksblanding Dessert:P iskake-stykke som var til overs... Har litt dilla på brunost i det siste, men lurer på om prim er bedre? noen som vet..? tror det var mindre fett i prim.
Gjest Frosk Skrevet 30. mars 2009 #709 Skrevet 30. mars 2009 (endret) *Smoothie av jordbær, rabarbra, banan *En Yosa *To brødskiver med ost *Ferskpresset appelsinjuice og en slags rundstykkeaktig sak med eple og cottage cheese-fyll *Ca 1/2 granateple og en liten neve pistasjnøtter *Nå: en liten kanelbolleting Middag vet jeg ikke enda - muligens mexicansk. Noe grønt, uansett Det ble falafel i stedet - med salat og nybakt pitabrød. Og så en cottage cheese / yoghurt med aprikos og aloe vera (!) Endret 30. mars 2009 av Frosk
Pjukset Skrevet 30. mars 2009 #710 Skrevet 30. mars 2009 Frokost: havregrøt med vann/melk og litt blåbærsyltetøy Lunch: en grov skive med brunost og en med kyllingpostei + knekkebrød med kalkunskinke Mellom: eple + appelsin + banan etter trening Middag: bakt potet, kylling og grønnsaksblanding Dessert:P iskake-stykke som var til overs... Har litt dilla på brunost i det siste, men lurer på om prim er bedre? noen som vet..? tror det var mindre fett i prim. Brunost er sånn ca noe av det værste du kan spise på brødskiva. Ikke bare er det høyt fettinnhold, men også proppfullt av karbohydrater (sukker). Mager Prim er såvidt jeg husker et bedre alternativ både fett og sukker-messig.
Gjest Bolledeig Skrevet 30. mars 2009 #711 Skrevet 30. mars 2009 Det er ikke noe verre/bedre å spise brunost enn for eksempel sjokoladepålegg, men de faller i samme kategori, faktisk M1: En omelett laget av 2 egg+2 hvitter og diverse grønnsaker M2: Wrap M3: Krydret tunfisk og banan (ikke helt samtidig riktignok ) M4: Proteinshake og en nøttepose. Blir kanskje litt suppe senere i kveld om jeg får lyst på noe varmt før jeg legger meg....
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #712 Skrevet 30. mars 2009 Disse "måltidene" dine i dag er mindre enn jeg spiser som mellommåltid og jeg synes at denne måten å rense seg på etter en dag med mye mat er dårlig gjort mot kroppen din, det er vel ok å spise litt mindre, men dette er ikke noe som ligner normale måltider engang, det er altfor lite. Å ta seg en joggetur er helt greit for å føle seg litt lettere til sinns, men dette var ikke noe mat for å kunne fungere for kropp og hode. Klart du kommer til å bli sulten i kveld, spis deg en god kvelds, lag noe skikkelig, ikke bare tenk kalorier, kanskje en omelett med skinke og noe brød til, evt. knekkebrød om det passer deg bedre. Få i deg litt mer proteiner i dag. Anbefaler deg ikke å gjøre dette flere ganger, det du kan ende opp med når du spiser så lite er at du får en skikkelig hunger om kvelden og da har en ofte lettere for å ty til søte/salte godsaker.. Håper ikke jeg var for hard nå.. jepp Lotte du har rett, ble skikkelig sulten utover kvelden så ble mer mat da ja...huff sulting er ikke noe for meg I morgen starter jeg bra allerede ved frokost:)
venus_ Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #713 Skrevet 30. mars 2009 Frokost: En skive speltbrød med kokt egg og kaviar. Et glass skummet melk og en kopp grønn te. Mellom: En skive ingers speltbrød med kalkunskinke og agurk. En banan. Vann. Lunsj: Tre skiver ingers speltbrød med kalkunskinke og agurk. Et glass appelsinjuice og en cortado. Mellom: Mager kesam, cc, yoplait vanilje med banan og kanel. Middag: Chicken tandoori med jasminris. Vann. Mellom: En liten bit sjokoladekake og et glass iskaffe lett. Kvelds: Proteinpannekake med mager kesam og banan. Også blir det muligens et glass smoothie.
Ladylike Skrevet 30. mars 2009 #714 Skrevet 30. mars 2009 Brunost er sånn ca noe av det værste du kan spise på brødskiva. Ikke bare er det høyt fettinnhold, men også proppfullt av karbohydrater (sukker). Mager Prim er såvidt jeg husker et bedre alternativ både fett og sukker-messig. Det er ikke noe verre/bedre å spise brunost enn for eksempel sjokoladepålegg, men de faller i samme kategori, faktisk hmm, tror jeg skal handle inn mager-prim i stedet:p
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #715 Skrevet 30. mars 2009 når vi først snakker om brunost.. vet det er litt off topic, men det er bare et kort spørsmål hvor mange kalorier er det i en sånn ferdig skivet brunost? og gulost.. jeg finner det ikke ut, vet ikke hvor mye en sånn veier..
Safira Skrevet 30. mars 2009 #716 Skrevet 30. mars 2009 Frokost: Et grobt rundstykke med lettgulost + kaffe Lunsj: To grove rundstykker (ett med gulost og ett med kalkunskinke), et eple + vann Middag: Hjemmelagde karbonader (av svinekjøttdeig), salat, bittelitt grov spagetti + vann Mellom: En banan Kvelds: En liten porsjon havregrøt (laget på vann) med rosiner, masse kanel og litt jordbærslyltetøy på toppen + vann
Pjukset Skrevet 30. mars 2009 #717 Skrevet 30. mars 2009 når vi først snakker om brunost.. vet det er litt off topic, men det er bare et kort spørsmål hvor mange kalorier er det i en sånn ferdig skivet brunost? og gulost.. jeg finner det ikke ut, vet ikke hvor mye en sånn veier.. Aner ikke, men det står på pakka Ta antall gram per pakke og del antall skiver, f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #718 Skrevet 30. mars 2009 Aner ikke, men det står på pakka Ta antall gram per pakke og del antall skiver, f.eks. haha, joda men da må jeg kjøpe pakka først.. får kanskje gjøre det da
Pjukset Skrevet 30. mars 2009 #719 Skrevet 30. mars 2009 haha, joda men da må jeg kjøpe pakka først.. får kanskje gjøre det da Det er bare å lese på pakka i butikken, trenger ikke kjøpe den
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #720 Skrevet 30. mars 2009 Det er bare å lese på pakka i butikken, trenger ikke kjøpe den jo, hadde jeg visst hvor mange skiver det er i en pakke ja. jeg er ikke så desperat at jeg prøver å telle antall skiver mens jeg står i butikken heldigvis, haha hvis det ikke står på pakka hvor mange det er da.. kanskje jeg ikke så nøye nok etter, hm..
Fremhevede innlegg