Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Begynnelsen av uka er alltid mye sunnere enn slutten. Nye uke, nye muligheter, som det så fint heter!

Sunt? Ikke spise lunsj?? Hmmm...Skeptisk... Hehe.. :fnise:

Har alltid en proteinbar med sjokolade og karamellsmak i vesken jeg, liker ikke miste viktige måltider, uten mat og drikke fungerer jeg absolutt ikke.. Anbefales å alltid ha noe i tilfelle slike situasjoner dukker opp =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I morgen skal jeg spise mer ordentlig, måtte bare kvitte meg med det ekkle "spist altfor mye" følelsen :)

Disse "måltidene" dine i dag er mindre enn jeg spiser som mellommåltid og jeg synes at denne måten å rense seg på etter en dag med mye mat er dårlig gjort mot kroppen din, det er vel ok å spise litt mindre, men dette er ikke noe som ligner normale måltider engang, det er altfor lite. Å ta seg en joggetur er helt greit for å føle seg litt lettere til sinns, men dette var ikke noe mat for å kunne fungere for kropp og hode.

Klart du kommer til å bli sulten i kveld, spis deg en god kvelds, lag noe skikkelig, ikke bare tenk kalorier, kanskje en omelett med skinke og noe brød til, evt. knekkebrød om det passer deg bedre. Få i deg litt mer proteiner i dag.

Anbefaler deg ikke å gjøre dette flere ganger, det du kan ende opp med når du spiser så lite er at du får en skikkelig hunger om kvelden og da har en ofte lettere for å ty til søte/salte godsaker.. Håper ikke jeg var for hard nå.. :klemmer:

Skrevet
Ikke så særlig dårlig samvittighet egentlig, jeg trener 6 dager i uka og unner meg dermed i allefall en snopdag i uka=)

Liker instillingen!! :jepp:

Skrevet

08.00: 2 knekkebrød med kremost

12.00: 1 grovt rundstykke med kremost + 150 g cherrytomater

15.30: Go morgen yoghurt + cappucino

17.30: 1 yoghurt

19.30: 2 fiskekaker, 2 poteter, brun saus og grønnsaker

Gjennom hele dagen har det gått med en liter ferskpresset appelsinjuice

Fortsatt sulten, jeg. Blir nok et par knekkebrød om en times tid.

Gjest Mea Culpa
Skrevet
I DAG

Nattlysolje, Omega3, Agnus Castus.

Frokost:

Kornblanding med soyamelk, banan og tranebaer. Ett glass appelsinjuice og ett glass tomatjuice.

Mellom1:

Gulrot med hummus.

Mellom2:

Cereal bar.

Middag:

Tunfiskburger med potet, brokkoli, loek, mais og hummus.

Skrevet

Frokost: 1 1/2 grovt rundstykke med hjemmerørt jordbærsyltetøy

Mellom: 1 appelsin

Lunsj: 2 grovskiver med hjemmerørt jordbærsyltetøy

Middag: 1 ostegrill med en liten rest av fløtegratinerte poteter(med litt brokkoli) fra i går + 1 gulrot (rå) (de fløtegratinerte potetene var ikke særlig gode oppvarma i mikroen :eeeh: )

Dessert: 1 lite stykke nøttekake med sjokoladetrekk (Har blitt litt for mye av den de siste dagene :flau: Men den må jo spises opp ;) )

Kvelds: 2 grovskiver med isbergsalat og egg

Skrevet
Middag: 1 ostegrill med en liten rest av fløtegratinerte poteter(med litt brokkoli) fra i går + 1 gulrot (rå) (de fløtegratinerte potetene var ikke særlig gode oppvarma i mikroen :eeeh: )

Dessert: 1 lite stykke nøttekake med sjokoladetrekk (Har blitt litt for mye av den de siste dagene :flau: Men den må jo spises opp ;) )

Noterer meg tipset om at fløtegratinerte poteter ikke smaker like godt etter en tur i microen!!

Ang. kake - Ett lite stykke? Det er dog ikke mye.. Spiser nå så bra ellers i dag at det der er ikke noe problem! :klemmer:

Skrevet

Frokost: havregrøt med vann/melk og litt blåbærsyltetøy

Lunch: en grov skive med brunost og en med kyllingpostei + knekkebrød med kalkunskinke

Mellom: eple + appelsin + banan etter trening

Middag: bakt potet, kylling og grønnsaksblanding

Dessert:P iskake-stykke som var til overs...

Har litt dilla på brunost i det siste, men lurer på om prim er bedre? noen som vet..? tror det var mindre fett i prim.

Gjest Frosk
Skrevet (endret)
*Smoothie av jordbær, rabarbra, banan

*En Yosa

*To brødskiver med ost

*Ferskpresset appelsinjuice og en slags rundstykkeaktig sak med eple og cottage cheese-fyll

*Ca 1/2 granateple og en liten neve pistasjnøtter

*Nå: en liten kanelbolleting

Middag vet jeg ikke enda - muligens mexicansk. Noe grønt, uansett ;)

Det ble falafel i stedet - med salat og nybakt pitabrød.

Og så en cottage cheese / yoghurt med aprikos og aloe vera (!)

Endret av Frosk
Skrevet
Frokost: havregrøt med vann/melk og litt blåbærsyltetøy

Lunch: en grov skive med brunost og en med kyllingpostei + knekkebrød med kalkunskinke

Mellom: eple + appelsin + banan etter trening

Middag: bakt potet, kylling og grønnsaksblanding

Dessert:P iskake-stykke som var til overs...

Har litt dilla på brunost i det siste, men lurer på om prim er bedre? noen som vet..? tror det var mindre fett i prim.

Brunost er sånn ca noe av det værste du kan spise på brødskiva. Ikke bare er det høyt fettinnhold, men også proppfullt av karbohydrater (sukker). Mager Prim er såvidt jeg husker et bedre alternativ både fett og sukker-messig.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det er ikke noe verre/bedre å spise brunost enn for eksempel sjokoladepålegg, men de faller i samme kategori, faktisk ;)

M1: En omelett laget av 2 egg+2 hvitter og diverse grønnsaker

M2: Wrap

M3: Krydret tunfisk og banan (ikke helt samtidig riktignok :P )

M4: Proteinshake og en nøttepose. Blir kanskje litt suppe senere i kveld om jeg får lyst på noe varmt før jeg legger meg....

Gjest Gjest
Skrevet
Disse "måltidene" dine i dag er mindre enn jeg spiser som mellommåltid og jeg synes at denne måten å rense seg på etter en dag med mye mat er dårlig gjort mot kroppen din, det er vel ok å spise litt mindre, men dette er ikke noe som ligner normale måltider engang, det er altfor lite. Å ta seg en joggetur er helt greit for å føle seg litt lettere til sinns, men dette var ikke noe mat for å kunne fungere for kropp og hode.

Klart du kommer til å bli sulten i kveld, spis deg en god kvelds, lag noe skikkelig, ikke bare tenk kalorier, kanskje en omelett med skinke og noe brød til, evt. knekkebrød om det passer deg bedre. Få i deg litt mer proteiner i dag.

Anbefaler deg ikke å gjøre dette flere ganger, det du kan ende opp med når du spiser så lite er at du får en skikkelig hunger om kvelden og da har en ofte lettere for å ty til søte/salte godsaker.. Håper ikke jeg var for hard nå.. :klemmer:

jepp Lotte du har rett, ble skikkelig sulten utover kvelden så ble mer mat da ja...huff sulting er ikke noe for meg :fnise: I morgen starter jeg bra allerede ved frokost:)

Skrevet

Frokost: En skive speltbrød med kokt egg og kaviar. Et glass skummet melk og en kopp grønn te.

Mellom: En skive ingers speltbrød med kalkunskinke og agurk. En banan. Vann.

Lunsj: Tre skiver ingers speltbrød med kalkunskinke og agurk. Et glass appelsinjuice og en cortado.

Mellom: Mager kesam, cc, yoplait vanilje med banan og kanel.

Middag: Chicken tandoori med jasminris. Vann.

Mellom: En liten bit sjokoladekake og et glass iskaffe lett.

Kvelds: Proteinpannekake med mager kesam og banan.

Også blir det muligens et glass smoothie.

Skrevet
Brunost er sånn ca noe av det værste du kan spise på brødskiva. Ikke bare er det høyt fettinnhold, men også proppfullt av karbohydrater (sukker). Mager Prim er såvidt jeg husker et bedre alternativ både fett og sukker-messig.

Det er ikke noe verre/bedre å spise brunost enn for eksempel sjokoladepålegg, men de faller i samme kategori, faktisk

hmm, tror jeg skal handle inn mager-prim i stedet:p

Gjest Gjest
Skrevet

når vi først snakker om brunost.. vet det er litt off topic, men det er bare et kort spørsmål :sjenert:

hvor mange kalorier er det i en sånn ferdig skivet brunost? og gulost.. jeg finner det ikke ut, vet ikke hvor mye en sånn veier..

Skrevet

Frokost: Et grobt rundstykke med lettgulost + kaffe

Lunsj: To grove rundstykker (ett med gulost og ett med kalkunskinke), et eple + vann

Middag: Hjemmelagde karbonader (av svinekjøttdeig), salat, bittelitt grov spagetti + vann

Mellom: En banan

Kvelds: En liten porsjon havregrøt (laget på vann) med rosiner, masse kanel og litt jordbærslyltetøy på toppen + vann

Skrevet
når vi først snakker om brunost.. vet det er litt off topic, men det er bare et kort spørsmål :sjenert:

hvor mange kalorier er det i en sånn ferdig skivet brunost? og gulost.. jeg finner det ikke ut, vet ikke hvor mye en sånn veier..

Aner ikke, men det står på pakka :)

Ta antall gram per pakke og del antall skiver, f.eks.

Gjest Gjest
Skrevet
Aner ikke, men det står på pakka :)

Ta antall gram per pakke og del antall skiver, f.eks.

haha, joda :) men da må jeg kjøpe pakka først..

får kanskje gjøre det da :)

Skrevet
haha, joda :) men da må jeg kjøpe pakka først..

får kanskje gjøre det da :)

Det er bare å lese på pakka i butikken, trenger ikke kjøpe den :)

Gjest Gjest
Skrevet
Det er bare å lese på pakka i butikken, trenger ikke kjøpe den :)

jo, hadde jeg visst hvor mange skiver det er i en pakke ja. jeg er ikke så desperat at jeg prøver å telle antall skiver mens jeg står i butikken heldigvis, haha :P hvis det ikke står på pakka hvor mange det er da.. kanskje jeg ikke så nøye nok etter, hm..

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...