Gjest Mea Culpa Skrevet 30. mars 2009 #721 Skrevet 30. mars 2009 jo, hadde jeg visst hvor mange skiver det er i en pakke ja. jeg er ikke så desperat at jeg prøver å telle antall skiver mens jeg står i butikken heldigvis, haha hvis det ikke står på pakka hvor mange det er da.. kanskje jeg ikke så nøye nok etter, hm.. Ta en titt paa produsentenes hjemmeside. De opplyser ofte om saant der.
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #722 Skrevet 30. mars 2009 Ta en titt paa produsentenes hjemmeside. De opplyser ofte om saant der. det er det som er så dumt.. jeg har sjekket allerede (jeg er såpass desperat) og det står ikke. står bare 130 gram skivet. ikke noe om hvor mange skiver eller hvor mye de veier osv. men takk for at dere prøver var ikke meningen å ta så mye plass her. kanskje jeg skal lage en egen tråd.. *knis*
venus_ Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #723 Skrevet 30. mars 2009 det er det som er så dumt.. jeg har sjekket allerede (jeg er såpass desperat) og det står ikke. står bare 130 gram skivet. ikke noe om hvor mange skiver eller hvor mye de veier osv. men takk for at dere prøver var ikke meningen å ta så mye plass her. kanskje jeg skal lage en egen tråd.. *knis* En skive norvegia(den minste varianten) veier 12 g
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #724 Skrevet 30. mars 2009 En skive norvegia(den minste varianten) veier 12 g jeg prøvde ut 12,5 gram og da ble det 12 skiver hvis pakka veier 150 gram. tusen takk!
Celisa Skrevet 31. mars 2009 #725 Skrevet 31. mars 2009 Det er 55 kcal i en skive brunost, 37 kcal i en skive lettere norvegia og 47 kcal mener jeg i en skive vanlig norvegia. Det er en stund siden jeg regnet det ut, og spiser det sjelden, men mener at dette er riktig
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #726 Skrevet 31. mars 2009 jepp Lotte du har rett, ble skikkelig sulten utover kvelden så ble mer mat da ja...huff sulting er ikke noe for meg I morgen starter jeg bra allerede ved frokost:) Man lærer så lenge man lever og dette gjorde deg en erfaring rikere. Alle kan vi overdrive inntaket en dag, men det er bare til å begynne med hvite ark dagen etter, ta heller en lenger/ekstra treningsøkt. Synes det er mye sunnere enn å sulte seg, det har ingen godt av uansett! Godt å høre at du merket dette selv!
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #727 Skrevet 31. mars 2009 Brunost er sånn ca noe av det værste du kan spise på brødskiva. Ikke bare er det høyt fettinnhold, men også proppfullt av karbohydrater (sukker). Mager Prim er såvidt jeg husker et bedre alternativ både fett og sukker-messig. Men åh, så godt, jeg MÅ ha fløtemysost i kjøleskapet. Hver dag, uansett, spiser det også hver dag til kvelds som pålegg.. Må ha det, bare MÅ ha det. Forsøkte den lettere versjonen en gang og aldri mer. Var bedre før da brunosten inneholdt jern, var det litt mer tilgivelig å si at du spiste det hver dag Mager prim er som du skriver ett litt bedre alternativ for de som måtte ønske det
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #728 Skrevet 31. mars 2009 Det er ikke noe verre/bedre å spise brunost enn for eksempel sjokoladepålegg, men de faller i samme kategori, faktisk Dette ser jeg ikke.. Ble plutselig litt blind nå.. HEHE :gjeiper: (eller fortrenger, alt ettersom)
^^Belle^^ Skrevet 31. mars 2009 #729 Skrevet 31. mars 2009 Mandag: Frokost: 1 grov brødskive med smør og kaviar. Lunsj: 3 grove brødskiver med smør og kaviar. Middag: et tonn med pommes frites og aïoli. Kvelds: resten av pommes fritesen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 31. mars 2009 #730 Skrevet 31. mars 2009 Mandag: Frokost: 1 grov brødskive med smør og kaviar. Lunsj: 3 grove brødskiver med smør og kaviar. Middag: et tonn med pommes frites og aïoli. Kvelds: resten av pommes fritesen. Et tips til deg er å prøve å få mer grønnsaker og frukt inn i kostholdet ditt. Smør, kaviar, aioli og pommes frites er fete produkter og gir få gode næringsstoffer.
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #731 Skrevet 31. mars 2009 Mandag: Frokost: 1 grov brødskive med smør og kaviar. Lunsj: 3 grove brødskiver med smør og kaviar. Middag: et tonn med pommes frites og aïoli. Kvelds: resten av pommes fritesen. Det viktigste er at du nå er oppe i 4 måltider da =) Bra det!
^^Belle^^ Skrevet 31. mars 2009 #732 Skrevet 31. mars 2009 Et tips til deg er å prøve å få mer grønnsaker og frukt inn i kostholdet ditt. Smør, kaviar, aioli og pommes frites er fete produkter og gir få gode næringsstoffer. Jeg er vanligvis flink til å spise frukt (ikke så mye grønnsaker), dette var bare en forferdelig dårlig dag. Det viktigste er at du nå er oppe i 4 måltider da =) Bra det! Kjenner faktisk at jeg er mer sulten også, og trenger et mellommåltid mellom lunsj og middag. Begynner å ta seg opp dette her!
Gjest Frosk Skrevet 31. mars 2009 #733 Skrevet 31. mars 2009 Et tips til deg er å prøve å få mer grønnsaker og frukt inn i kostholdet ditt. ..og det gjelder vel egentlig mange her, tror ikke det er mange som faktisk spiser 5 om dagen (eller minst 500/750 gram frukt og grønt)
venus_ Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #734 Skrevet 31. mars 2009 ..og det gjelder vel egentlig mange her, tror ikke det er mange som faktisk spiser 5 om dagen (eller minst 500/750 gram frukt og grønt) Føler meg skyldig der
Gjest Shelob Skrevet 31. mars 2009 #735 Skrevet 31. mars 2009 MANDAG: 1 banan 1/2 neve nøtter 2 dl cultura 30 g musli 100 g cottage cheese 1 banan 2 håndflater broccoli/blomkål 1 hf jasminris 1 hf kyllingfilet 1 ss creme fraiche 2 stk knekkebrød m/majo 2 lomper 2 fiskekaker 1 potet 1 gulrot 1 eple Hrm... 2 vafler m/syltetøy Noen nøtter og 2 ruter mørk sjokolade...
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #736 Skrevet 31. mars 2009 Jeg er vanligvis flink til å spise frukt (ikke så mye grønnsaker), dette var bare en forferdelig dårlig dag. Kjenner faktisk at jeg er mer sulten også, og trenger et mellommåltid mellom lunsj og middag. Begynner å ta seg opp dette her! Der ser du, utrolig hva kroppen kan vennes til om en bare går inn for det!!
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #737 Skrevet 31. mars 2009 ..og det gjelder vel egentlig mange her, tror ikke det er mange som faktisk spiser 5 om dagen (eller minst 500/750 gram frukt og grønt) Teller smågodt formet som div. frukter så spiser jeg ihvertfall nok i helgene... Tjihi.. Nei, føler meg truffet her jeg også...
Pjukset Skrevet 31. mars 2009 #738 Skrevet 31. mars 2009 ..og det gjelder vel egentlig mange her, tror ikke det er mange som faktisk spiser 5 om dagen (eller minst 500/750 gram frukt og grønt) Det har du helt rett i. Jeg er også altfor dårlig til 5 om dagen, så jeg har begynt å sørge for tran og ekstra tilskudd for å være sikker på at jeg får i meg det jeg trenger. Og vettuhva, jeg har vært vegeterianer i 3 dager
Chanel.No5 Skrevet 31. mars 2009 #739 Skrevet 31. mars 2009 Og vettuhva, jeg har vært vegeterianer i 3 dager Noe nytt du har begynt med?? Hvordan fungerer det for deg?
Pjukset Skrevet 31. mars 2009 #740 Skrevet 31. mars 2009 Noe nytt du har begynt med?? Hvordan fungerer det for deg? Ja, dvs jeg skal prøve Jeg har bestemt meg for å spise mindre syredannende mat, og mer basisk, dvs jeg skal i første omgang kutte ut alt av kjøtt, fisk og generellt sjødyr, og øke på med mer råkost. So far so good
Fremhevede innlegg