Gjest Shelob Skrevet 10. april 2009 #1181 Skrevet 10. april 2009 TORSDAG: omelett av 3 egg 2 knekkebrød 1 gulrot 1 gulrot 1 eple 1/4 flapjack (fant i Töcksfors, hurra!) 1 banan cottage cheese banan proteinshake på vann banan litt potetgull drinker i haugevis! nattspising på nach: kylling/ris/broccoli til alle mann. Fyllekokken slo til.
Gjest Shelob Skrevet 10. april 2009 #1182 Skrevet 10. april 2009 FREDAG: 2 rundstykker 2 egg peanøttsmør og syltetøy vann vann vann 1 eple take-away, kinamat, beef sechuan m/ris 1 glass brus 2 smågodt litt nøtter tørka tranebær Store og viktige tanker om trening og deff frem mot sommer. Tur i sola utgikk ettersom jeg sto opp kl 17 og måtte rydde opp på slagmarken.
Gjest Frosk Skrevet 10. april 2009 #1183 Skrevet 10. april 2009 *Tropisk fruktjuice, varmt rundstykke rett fra ovnen *Blå og grønne druer, valnøtter *Pitabrød med masse hummus, tomater, agurk, ruccola *På jobb: fint lite, gitt. *Seeeein middag etter jobb: hjemmelaget pizza! (Vegetar, of course ) *Nå: taxfree-sjokolade!
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2009 #1184 Skrevet 10. april 2009 3 glass biola 1 glass melk 1 kvikklunch 6 firkanter melkesjokolade 4 knekkebrød med makrell i tomat og gulost Ett par håndfuller potetgull 2 små glass baileys 2 fylte rødspetter Da var vi mett ja.
Gjest Shelob Skrevet 11. april 2009 #1185 Skrevet 11. april 2009 FREDAG: 2 rundstykker 2 egg peanøttsmør og syltetøy vann vann vann 1 eple take-away, kinamat, beef sechuan m/ris 1 glass brus 2 smågodt litt nøtter tørka tranebær Store og viktige tanker om trening og deff frem mot sommer. Tur i sola utgikk ettersom jeg sto opp kl 17 og måtte rydde opp på slagmarken. Så ble det seint i natt også, derfor: 1 new energy bar 1 dl biola med solsikkefrø og tranebær (mmm de er gode!)
lovenemo Skrevet 11. april 2009 #1186 Skrevet 11. april 2009 Frokost: to wasa multigrain med leverpostei, paprika og agurk. En kiwi og mye vann. Mellommåltid: sans jordbæryoghurt med axa 4kornblanding. Marsipanegg!! Trodde det skulle bli veeldig godt med det marsipanegget, men fikk bare en helt sær ettersmak og vondt i hodet Middagen skal jeg for en gangs skyld ikke lage selv Blir nok noe take-away (som alltid når kjæresten skal "lage" middag ), så får gjøre det beste ut av situasjonen. Meget glad for at det er jeg som står for 97 % av matlagingen hos oss!! Har laget kyllingsalat (isbergsalat, paprika, agurk og kyllingkjøtt, helt enkelt) og skjært opp eple som jeg skal ha med meg på jobb. Må prøve å ha en viss kontroll selv om jeg forsøker å ikke telle kalorier på lørdager
Gjest Mea Culpa Skrevet 11. april 2009 #1187 Skrevet 11. april 2009 For deg å være er dette lite mat... Men du kommer vel sterkt tilbake i morgen tenker jeg Ser daarlig ut foreloepig, men det kan jo endre seg.
Pjukset Skrevet 11. april 2009 #1188 Skrevet 11. april 2009 Frokost: Havregrøt med knuste linfrø og masse kanel. Tran+vitaminer Mellom: 1 smoothie av blåbær, bringebær og jordbær Middag: Toor Dahl med brokkoli, løk, hakkede tomater og gulrot Mellom: Noen never mandler her og der Kvelds: Det blir 1/2 boks Yoghurt Naturell og masse bringebær. Har kjøpt en pose sørlandschips med salt som ligger på lur. Ikke sukker i dette, så da kanskje jeg unngår å få en negativ reaksjon
Chanel.No5 Skrevet 11. april 2009 #1189 Skrevet 11. april 2009 Har kjøpt en pose sørlandschips med salt som ligger på lur. Ikke sukker i dette, så da kanskje jeg unngår å få en negativ reaksjon Spiser meget lite chips, ikke så glad det, men kjøper jeg en pose blir det sørlandschips, den er god med de fleste smaker. Spesielt med charlottløk (magen sier nei, men munnen ja). Synes du skal forsøke deg i kveld, se om det ikke går bra med kroppen, du merker det nok fort og får ta evt. reaksjoner til etterretning...??
Pjukset Skrevet 11. april 2009 #1190 Skrevet 11. april 2009 Spiser meget lite chips, ikke så glad det, men kjøper jeg en pose blir det sørlandschips, den er god med de fleste smaker. Spesielt med charlottløk (magen sier nei, men munnen ja). Synes du skal forsøke deg i kveld, se om det ikke går bra med kroppen, du merker det nok fort og får ta evt. reaksjoner til etterretning...?? Det er hovedsaklig sukker som er min værste fiende, så siden det ikke er sukker i den varianten jeg har kjøpt, regner jeg med at det går bra
Chanel.No5 Skrevet 11. april 2009 #1191 Skrevet 11. april 2009 Ser daarlig ut foreloepig, men det kan jo endre seg. Satser på at du henter deg fint inn igjen jeg. Må innrømme at jeg ikke spiser helt "på stell" selv i påsken, men det ordner seg så snart hverdagen trer inn igjen og rutinene er på plass.. Skal kose seg litt og slappe litt av er min tanke
Chanel.No5 Skrevet 11. april 2009 #1192 Skrevet 11. april 2009 Det er hovedsaklig sukker som er min værste fiende, så siden det ikke er sukker i den varianten jeg har kjøpt, regner jeg med at det går bra Skjønner, det visste jeg faktisk ikke, spiser jeg noe uten sukker? Oao =) Håper det fungerer for deg, så har du en "erstatter" for sukkerkosen..
Pjukset Skrevet 11. april 2009 #1193 Skrevet 11. april 2009 Skjønner, det visste jeg faktisk ikke, spiser jeg noe uten sukker? Oao =) Håper det fungerer for deg, så har du en "erstatter" for sukkerkosen.. Det er bare den med salt som er uten sukker
Chanel.No5 Skrevet 11. april 2009 #1194 Skrevet 11. april 2009 drinker i haugevis! nattspising på nach: kylling/ris/broccoli til alle mann. Fyllekokken slo til. Hehe, likte denne siste oppsummeringen din =) Fyllekokker liker vi
Chanel.No5 Skrevet 11. april 2009 #1195 Skrevet 11. april 2009 Det er bare den med salt som er uten sukker Hehe, for godt til å være sant ja.. Liker den med salt også, men what the hek, spiser den jeg liker best=) Reagerer ikke selv på det sukkeret i chipsen som jeg kan huske så da går det greit.. Verre med all driten i snopet..
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #1196 Skrevet 11. april 2009 Frokost: Havregrøt kokt på vann (bruker gjerne rismelk, men hadde ikke), to porsjoner med maltekstrakt, tran, ca 1 1/2 egg. Kaffe Mellom: 1 vårfriskyoghurt På tur: noen sjokoladebiter mellom: solruta knekkebrød med Le grande Rustique-ost Middag: tre steinbitkaker, smeltet smør, noen mandelpoteter og grønnsaker (broccoli og gulrot, ganske mye). Tror dette er nokså representativt for kostholdet mitt. Spiser noen ganger mer frukt, noen ganger mer grønnsaker, spiser kjøtt noen dager i uka og for tiden spiser jeg også ofte 1/2-1 boks sardiner eller makrell i tomat på knekkebrød (havre/rug) til lunsj. Mulig det blir et lite kveldsmåltid også. Prøver å unngå hvete i større mengder, spesielt i brød.
Chanel.No5 Skrevet 11. april 2009 #1197 Skrevet 11. april 2009 Frokost: Havregrøt kokt på vann (bruker gjerne rismelk, men hadde ikke), to porsjoner med maltekstrakt, tran, ca 1 1/2 egg. Kaffe Mellom: 1 vårfriskyoghurt På tur: noen sjokoladebiter mellom: solruta knekkebrød med Le grande Rustique-ost Middag: tre steinbitkaker, smeltet smør, noen mandelpoteter og grønnsaker (broccoli og gulrot, ganske mye). Tror dette er nokså representativt for kostholdet mitt. Spiser noen ganger mer frukt, noen ganger mer grønnsaker, spiser kjøtt noen dager i uka og for tiden spiser jeg også ofte 1/2-1 boks sardiner eller makrell i tomat på knekkebrød (havre/rug) til lunsj. Mulig det blir et lite kveldsmåltid også. Prøver å unngå hvete i større mengder, spesielt i brød. Bra dette. Helt normalt. Med ett kveldsmåltid om ikke middagen er for sen er å anbefale for å unngå å legge seg sulten. Hva er maltekstrakt? Hvordan bruker du det? Du skriver 2 porsjoner..??
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2009 #1198 Skrevet 11. april 2009 Bra dette. Helt normalt. Med ett kveldsmåltid om ikke middagen er for sen er å anbefale for å unngå å legge seg sulten. Hva er maltekstrakt? Hvordan bruker du det? Du skriver 2 porsjoner..?? To porsjoner grøt, bare en skje maltekstrakt. Det er noe man lager av bygg, er greit å bruke i gjærbakst, som mageregulerende (vet ikke om det er andre enn gamle og barn som bruker det ) og b-vitamintilskudd. Jeg synes det smaker greit og innbiller meg at det er sunt Bedre enn sukker i grøten også (i perioder har jeg frukt i, men har blitt lite av det etter en periode hvor magen reagerte på enten sukker eller fiber i frukt). Jeg kan egentlig ha lyst på mat "når som helst", men prøver å være bevisst på å spise til lit faste måltider og ikke for seint på kvelden pga søvnproblemer Og jo oftere jeg spiser utenom måltidene, jo mindre mett føler jeg meg.
Chanel.No5 Skrevet 11. april 2009 #1199 Skrevet 11. april 2009 To porsjoner grøt, bare en skje maltekstrakt. Det er noe man lager av bygg, er greit å bruke i gjærbakst, som mageregulerende (vet ikke om det er andre enn gamle og barn som bruker det ) og b-vitamintilskudd. Jeg synes det smaker greit og innbiller meg at det er sunt Bedre enn sukker i grøten også (i perioder har jeg frukt i, men har blitt lite av det etter en periode hvor magen reagerte på enten sukker eller fiber i frukt). Jeg kan egentlig ha lyst på mat "når som helst", men prøver å være bevisst på å spise til lit faste måltider og ikke for seint på kvelden pga søvnproblemer Og jo oftere jeg spiser utenom måltidene, jo mindre mett føler jeg meg. Er maltekstrakt søtt da? Jeg spiser nesten alltid dagens største måltid sent jeg, har alltid gjort det og sover godt når jeg er mett. Selvfølgelig ikke ubehagelig mett. Derfor er det at jeg alltid anbefaler kvelds, men alle er vi forskjellige og en må spise etter hva som fungerer for hver enkelt selvfølgelig=)
Pjukset Skrevet 11. april 2009 #1200 Skrevet 11. april 2009 Er maltekstrakt søtt da? Jeg spiser nesten alltid dagens største måltid sent jeg, har alltid gjort det og sover godt når jeg er mett. Selvfølgelig ikke ubehagelig mett. Derfor er det at jeg alltid anbefaler kvelds, men alle er vi forskjellige og en må spise etter hva som fungerer for hver enkelt selvfølgelig=) Det anbefales ikke å innta måltider etter 3 timer før man skal legge seg
Fremhevede innlegg