Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

* Smoothie av en banan, en kopp jordbær, en kopp bringebær, litt appelsinjuice

* Rundstykke med hummus

* Kiwi, valnøtter, masse blå druer

* Stor skål suppe med gule erter, byggryn, kålrot, gulrot, sellerirot, purre, potet - og en brødskive

* Kvikklunsj

* Mer druer

* Nå: litt havregryn med soyamelk og soyaflokker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost:

2 knekkebrød (wasa multigrain) med gulost

1 glass melk

Vitaminer

Mellom:

Noen nøtter, så ikke jeg skulle stryke med mellom frokost og lunsj.

Litt lite frokost, visst, så var supersulten.

Lunsj:

1 porsjon havregrøt med litt sukker.

Vann

Mellom:

Tine Yogurt melon

Middag:

2 kylling- og kalkungrillpølser med brød.

1 glass fun light.

Kvelds:

Har ikke helt bestemt meg enda. Er litt giddalaus i dag...

Skrevet
Du kan nok i hvert fall spise mer enn det der... virker som mange tenker at man må spise så lite når man spiser sunt, men det trenger man ikke altså... lettere å sprekke på sukkersug og sånt om man går og sulter seg, vil jeg tro.

:Nikke:

Og så vil jeg (som vanlig ;)) etterlyse frukt og grønt...

Skrevet (endret)
Du kan nok i hvert fall spise mer enn det der... virker som mange tenker at man må spise så lite når man spiser sunt, men det trenger man ikke altså... lettere å sprekke på sukkersug og sånt om man går og sulter seg, vil jeg tro.

Enig med deg. En bør kunne fylle ett normalt dagsinntak selv om en ønsker å spise sunt. Det å være sunn betyr absolutt ikke at en skal spise for lite for hva som er nødvendig, men å spise mat som gir deg de riktige næringsstoffene som kroppen trenger og som gir en metthet som varer lenger enn tomme næringsfattige matvarer som en ofte spiser mer av da disse metter mindre. Det er viktig at folk lærer seg denne forskjellen for å unngå dietter som git ett vekttap så lenge en orker å holde på for så se at kiloene spretter på igjen og da ofte med litt ekstra når en begynner å spise mer igjen.

Endret av Lotte27
Skrevet

Hmmm

Frokost: 2 wasa husman med laks, 1 glass appelsinjuice

2 kopper kaffe

Lunsj: 3 brødskiver med skinke, majones, salat, paprika og tomat

2 kopper kaffe

Middag: Kylling, vårløk, paprika, kokosmelk, krydder og basmatiris, pluss vann

2 kopper kaffe, to ruter Dronningsjokolade.

Oi det er visst litt mye kaffe :haar:

Skrevet
Mellom: En pose Non Stop, 1 l yoghurtiskrem og 300 g Spesialer sjokoladebiter

:enig:

Skrevet
Kvelds:

Har ikke helt bestemt meg enda. Er litt giddalaus i dag...

Mer igjen av kyllingen? Lag deg en salat med restene eller bruk det som pålegg..

Evt. lag deg noen knekkebrød med noe godt pålegg, eller en skål med yogurt og musli, så har du noe kveldskos=)

Skrevet
Mer igjen av kyllingen? Lag deg en salat med restene eller bruk det som pålegg..

Evt. lag deg noen knekkebrød med noe godt pålegg, eller en skål med yogurt og musli, så har du noe kveldskos=)

Takk for råd, Lotte! :nigo: Skal ta dem til etterretning. Har yogurt og havregryn (og rosiner), så kanskje det kan være noe. :jepp:

Skrevet
Oi det er visst litt mye kaffe :haar:

Jaja, hadde det ikke vært for magen min hadde jeg nok kunne joinet deg her, smaker jo himmelsk=) Kan jo evt. bytte ett par kopper med te i morgen om du liker det? For å få litt forandring.. =)

Skrevet
Takk for råd, Lotte! :nigo: Skal ta dem til etterretning. Har yogurt og havregryn (og rosiner), så kanskje det kan være noe. :jepp:

Plukker opp en god kvelds mtp. ingredisenene du her nevner=)

Skrevet
Mellom: En pose Non Stop, 1 l yoghurtiskrem og 300 g Spesialer sjokoladebiter

Gulp.. Mett nå kanskje?? :fnise:

Skrevet
Plukker opp en god kvelds mtp. ingredisenene du her nevner=)

Da var kveldsen fortært.

1 bolle med:

• 1 liten tine yogurt melon
  • Passelig mengde havregryn.
  • Rosiner
  • 1 spiseskje honning

:sikle:

Skrevet (endret)

Halv, grov Big Bite med kun ost, salat, agurk og løk.

1 is

1 eple

1 pakke Mr. Lee nudler

Og nå skal jeg spise 2 brødskiver med Norvegia, isbergersalat og agurk + 1 glass skummet melk

Endret av desperate
Skrevet
1 is

Haha sånn is fikk jeg også i dag - ble sååå skuffa når den inneholdt gelatin :frustrert: (Så da ble det kvikklunsj i stedet!)

Skrevet
Ser du spiser sveler, er det hva noen kaller "lapper"?

Svele er en type lapper eller noe sånt. En svele er en svele :gjeiper: Dette er en svele :)

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Gått veldig bra med bakst i påsken takk. Spist muffins hos søsteren, vafler hos venninne og kake hos foreldrene=) Hehe.. Nærmeste jeg selv har kommet hjemmelaget bakst er at jeg har varmet meg minibaguetter i ovnen :klaske: Spist nok bakst selvom, men til neste helg skal jeg få besøk så da får jeg diske opp noe godt :tommelsmil:

:skratte:

I dag:

Div. tilskudd.

Frokost:

Bakt potet med bolognessaus. Sukkerfri saft.

Lunsj:

Baguette med ost og salat. Vann. To biter sjokolade.

Mellom:

To hjemmelagde bananmuffins. :spise:

Middag:

Ovnsbakt kyllingfilet og groennsaksgryte av loek, hvitloek, gulrot, potet, butternut squash og herm. tomat. Appelsinjuice.

Mellom:

Kiwi.

Kvelds:

Kornblanding med soyamelk, banan og baer. Noen toerkede aprikoser.

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Frokost: eggerøre med grønn og gul paprika + revet ost. Te.

Mellom: Atkinsbar

Lunch: Omelett med purre, paprika og spekeskinke

Middag: Kyllingfilet i biter stekt i ovn med hvitløk, sitron, tomat og fersk mozarella. Servert på en seng av salat og agurk. Stekesjy og maldonsalt på toppen.

Kvelds: noen kyllingbiter og en neve mandler

Skrevet
Haha sånn is fikk jeg også i dag - ble sååå skuffa når den inneholdt gelatin :frustrert: (Så da ble det kvikklunsj i stedet!)

Åå :/ Så teit! Is burde jo være veggis.

Jeg spiste visst litt tørket mango i løpet av dagen også. Det glømte jeg :lol:

Skrevet
Frokost: En skive grovbrød med et kokt egg og kaviar og en halv skive med hjemmelaget bringebærsylte. Et glass skummet melk.

Mellom: Et bixit.

Lunsj: Grøt at havregryn, byggflak, vann/skummet melk, cottage cheese, banan og eple. Vann.

Mellom: To speltlomper og en cortado.

Middag: Kalkunløvbiff med kokte grønsaker og dressing av mager kesam med sweet chili. Vann.

Mellom: To sveler med mager prim.

Kvelds tror jeg blir yoplait blåbær med müsli.

Ble en nestle fruktpure, 2 ryvita med makrell i tomat og 2 glass skummet melk i tillegg.

Skrevet
Da var kveldsen fortært.

1 bolle med:

• 1 liten tine yogurt melon
  • Passelig mengde havregryn.
  • Rosiner
  • 1 spiseskje honning

:sikle:

Ser du - to hjerner tenker bedre enn en .. Eller.. Hehe, så ihvertfall meget godt ut.. Blir nok noe lignende på meg til lunsj i dag tenker jeg, litt mer yogurt :popcorn:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...