Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #1381 Skrevet 19. april 2009 Er det noen her som har noen tips til hva man kan bruke kokosmelk til? Smoothie med ananas og kokosmelk er jo godt og i thaimat er det jo mye brukt, men hva annet? Det blir brukt i noe indisk mat også, jeg har blant annet en oppskrift på kylling med blant annet koriander, bukkehornkløver (fenugreek), kanel og cayenne - og altså kokosmelk. Står i Madhur Jaffreys Indian Cooking og er veldig god Og i diverse curryer, enten du bruker grønnsaker, linser eller en eller annen form for kjøtt. Jeg har vel også brukt det i kyllingsuppe (f eks noe a la denne ) i stedet for vanlig melk eller fløte. Lurt å smake underveis da, så smaken ikke blir for dominerende eller fet. I dag har jeg spist: *byggrøt med blåbær og rismelk, to rugknekkebrød med sardiner i tomatsaus, yogi-te *to marsipanpølser og pulverkaffe *rester av ris, brune linser og grønnsaker (ganske mye) *hjemmelagd kyllingsuppe med hvitløk, purre og poteter, karve-anis-fennikel-te
Chanel.No5 Skrevet 19. april 2009 #1382 Skrevet 19. april 2009 Hjemmelaget lasagne er bare saa godt! Men desverre kke noe jeg kan spise lenger ... Vet alt om å elske mat en ikke kan spise lenger... Urettferdig..
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. april 2009 #1383 Skrevet 19. april 2009 Det blir brukt i noe indisk mat også, jeg har blant annet en oppskrift på kylling med blant annet koriander, bukkehornkløver (fenugreek), kanel og cayenne - og altså kokosmelk. Står i Madhur Jaffreys Indian Cooking og er veldig god Og i diverse curryer, enten du bruker grønnsaker, linser eller en eller annen form for kjøtt. Jeg har vel også brukt det i kyllingsuppe (f eks noe a la denne ) i stedet for vanlig melk eller fløte. Lurt å smake underveis da, så smaken ikke blir for dominerende eller fet. Takk for tips. Kokosmelk er forresten godt i havrekligroet fant jeg ut i gaar.
*Numi* Skrevet 19. april 2009 #1384 Skrevet 19. april 2009 Frokost: 2 havrebrødskiver 2 stekte egg Bacon 1 glass melk Vitaminer Mellom: Cola Sjokolade Chips Yogurt (etter trening) 1 Sobe Pure Rush energidrikk Middag: En stor røkt kjøttpølse (stekt) Potetmos Cola Kvelds: (planlagt) 1 eple Vaniljekesam med kanel Litt sløv matdag i dag ja...
Gjest Mea Culpa Skrevet 19. april 2009 #1385 Skrevet 19. april 2009 Frokost: Eple. Lunsj: Bubble & squeak med speilegg til. Mellom1: En hemp seed bar. Mellom2: Kokt kylling og en banan. Mellom3: Resten av kyllingen og enda en hemp seed bar. Mellom4: Litt Cola light og 40 g potetgull. Middag: Potet, brokkoli, gulrot, kaal og litt tunfisk. Man tager hvad man haver! Kvelds: Fruktsalat av jordbaer, banan og kiwi. Fire bittesmaa gf sjokolademuffins. Et eksperiment som ble litt mislykket, men det smakte naa godt.
Chanel.No5 Skrevet 20. april 2009 #1386 Skrevet 20. april 2009 Mellom1: En hemp seed bar. ? Hva er det?
Gjest Frosk Skrevet 20. april 2009 #1387 Skrevet 20. april 2009 Hittil: * Smoothie (banan, jordbær, bringebær, juice, soyayoghurt, linfrøolje) * Blå druer * To brødskiver med hummus, tomat, karse. Appelsinjuice. * Valnøtter, et eple * Middag: Cottage pie-sak med adzukibønner, tomater, gulrot, løk, purre, paprika (og potetmoslokk), med salat til
Traa Skrevet 20. april 2009 #1388 Skrevet 20. april 2009 Hittil: * Smoothie (banan, jordbær, bringebær, juice, soyayoghurt, linfrøolje) * Blå druer * To brødskiver med hummus, tomat, karse. Appelsinjuice. * Valnøtter, et eple * Middag: Cottage pie-sak med adzukibønner, tomater, gulrot, løk, purre, paprika (og potetmoslokk), med salat til Jeg jobber for firmaet som leverer Go Green dippene, jeg har derfor fått noen vareprøver og har Go Green Hummus dip i skapet. Jeg er skeptisk.... hva kan jeg bruke det til? Hva smaker det? Og viktigste av alt... er det godt?
Gjest Frosk Skrevet 20. april 2009 #1389 Skrevet 20. april 2009 Jeg jobber for firmaet som leverer Go Green dippene, jeg har derfor fått noen vareprøver og har Go Green Hummus dip i skapet. Jeg er skeptisk.... hva kan jeg bruke det til? Hva smaker det? Og viktigste av alt... er det godt? Jeg har aldri smakt GoGreen hummus - har sett dem (fins vel to smaksvarianter, tror jeg), men pleier å lage min egen (oppskrift) - jeg syns hummus er veldig godt (og så er det jo veldig sunt også!), og lager det som regel minst en gang i uken. Bruker hummus på brødskiver og i pitabrød, gjerne sammen med tomat og noe grønt (eller med falafel), og bruker det til dip (gulrøtter, cherrytomater..).
Minnimusepus Skrevet 20. april 2009 #1390 Skrevet 20. april 2009 Frokost: 2 brødskiver med leverpostei og et glass melk Mellom:2 Epler Middag: 2 poteter med fiskepinner Kvelds: Blir nok et eple
Traa Skrevet 20. april 2009 #1391 Skrevet 20. april 2009 Jeg har aldri smakt GoGreen hummus - har sett dem (fins vel to smaksvarianter, tror jeg), men pleier å lage min egen (oppskrift) - jeg syns hummus er veldig godt (og så er det jo veldig sunt også!), og lager det som regel minst en gang i uken. Bruker hummus på brødskiver og i pitabrød, gjerne sammen med tomat og noe grønt (eller med falafel), og bruker det til dip (gulrøtter, cherrytomater..). Takk, skal prøve dippen ikveld med gulrøtter og squash.
Gjest CookieMonster Skrevet 20. april 2009 #1392 Skrevet 20. april 2009 Frokost/lunch: 2 grove og tykke karbonader + en salat med tomat, rød løk, salathode og store grønne oliven. Mellom: 1 yoplait dobbel 0% vanilje med fiber + nøtter. Middag: 1 laksefilet med en salat med salathode, rød løk og revet gulerot. Kvelds: 1 stort fuji eple med et tonn kanel :gjeiper: Drikke: vann + 1 glass pepsi max
Aurela Skrevet 20. april 2009 #1393 Skrevet 20. april 2009 Etter to uker med ferie og lite KG/PC er jeg tilbake :gjeiper: Frokost: To skiver brød med skinkeost + sjokolademelk Mellom: Plomme Lunsj: To cheesburgere og en liten cola Middag: Kyllingfilét, nudler og saus med kokosmelk
Chanel.No5 Skrevet 20. april 2009 #1394 Skrevet 20. april 2009 Frokost: 2 brødskiver med leverpostei og et glass melk Mellom:2 Epler Middag: 2 poteter med fiskepinner Kvelds: Blir nok et eple Du vet sikkert hva som trengs, men er ikke dette litt lite mat mtp. at du er 30 uker på vei?
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #1395 Skrevet 20. april 2009 Du vet sikkert hva som trengs, men er ikke dette litt lite mat mtp. at du er 30 uker på vei? Er det ikke litt lite uansett da? :klø:
Gjest Frosk Skrevet 20. april 2009 #1396 Skrevet 20. april 2009 Hittil: * Smoothie (banan, jordbær, bringebær, juice, soyayoghurt, linfrøolje) * Blå druer * To brødskiver med hummus, tomat, karse. Appelsinjuice. * Valnøtter, et eple * Middag: Cottage pie-sak med adzukibønner, tomater, gulrot, løk, purre, paprika (og potetmoslokk), med salat til Til dessert ble det 1/3 av en 5-minutters sjokoladekake
Gjest Mea Culpa Skrevet 20. april 2009 #1397 Skrevet 20. april 2009 ? Hva er det? Hemp seed bar Kom ikke paa noe bedre. Veldig god.
Agurk Skrevet 20. april 2009 #1398 Skrevet 20. april 2009 Frokost: 1 fiberrik, 1 bit ost, agurk, 1 kokt egg, en klatt majones og syltede chili. Mellom: 1 neve mandler Lunch: En halv boks tunfisk i olje (avrent) 1 kokt egg, 1 bit ost, agurk og majones. Mellom: 1 fiberrik med 1 halvtjukk bit med ost. Middag: Tanodoori-kylling stekt sammen med kinakål. Mmmmmm Kveldskos til Paradise Hotel: 1 galss rødvin eller 2
Gjest Mea Culpa Skrevet 20. april 2009 #1399 Skrevet 20. april 2009 (endret) Frokost: Bakt potet med tunfisk, majones og maiskorn. Svart te. Mellom: Eple Lunsj: Chicken balti(saann ferdig greie) med kokt gulrot og brokkoli. Svart te. Mellom: Speilegg og to remser bacon. En banan. Mellom: Et glass appelsin- og tranebaerjuice. Middag: Skinke, to speilegg og bittelitt chips. Middag paa pub i dag. Mellom: Eple. Kvelds: Vet ikke enda. Endret 20. april 2009 av Mea Culpa
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #1400 Skrevet 20. april 2009 Til dessert ble det 1/3 av en 5-minutters sjokoladekake Den virker genial, da, også for en ikkeveganer Skal prøves ut. I dag har jeg spist litt lite, kanskje (liten frokost i hvert fall): Frokost: to ryvita multigrain knekkebrød med leverpostei Kaffe Lunsj: Ris med erter, sorte bønner med soyasaus og ingefær og grønnsaker (squash, kål, purre) med sweet chili sauce. Godt Middag: Hamburger. 130 grams, tror jeg. En banan Kvelds: Litt kyllingsuppe Vet ikke om det er mye eller lite, jeg, men er fortsatt litt sulten Så da må jeg vel ha meg en kveldsmat til. Eller et glass rosévin
Fremhevede innlegg