Gjest Mea Culpa Skrevet 21. april 2009 #1421 Skrevet 21. april 2009 (endret) Jeg er sjokkert over hvor lite mange av damene på forumet her spiser. Noen har kanskje lavere aktivitetsnivaa eller forbrenning, og trenger derfor mindre mat, men det er nok noen faa(haaper jeg!) som spiser alt for lite og. Selv spiser jeg som regel som en hest. Saa langt i dag har jeg for eksempel trykket i meg: M1: Ett eple. Svart te. M2: Salat med skinke, tomat, og egg. M3: Resten av gaarsdagens sjokoladekake. M4: Chicken balti og en potet. Svart te. M5: Kylling med majones og salat(fyllet fra en baguett som var til overs). M6: En banan. M7: Colcannon(potetmos med savoykaal), hjemmelaget burger, brokkoli, tomatboenner og litt raa loek. Ett glass appelsin- og tranebaerjuice. Og saa blir det garantert ett til to maaltider til. Endret 21. april 2009 av Mea Culpa
Aurela Skrevet 21. april 2009 #1422 Skrevet 21. april 2009 Frokost: Havregrøt med sukker og kanel Mellom: Plomme Lunsj: To rundstykker med ost/smøreost Middag: En hamburger Mellom: Plomme Har egentlig vært litt kvalm i dag, men om jeg holder meg fin litt til blir det nok en skive eller to til kvelds
Chanel.No5 Skrevet 21. april 2009 #1423 Skrevet 21. april 2009 Ja, hvor sunn den isen var, det er noe annet, hehe Noen som forresten vet hvordan is er i forhold til sjokolade? Har hørt at det er mye bedre enn sjokolade, men jeg veit ikke? Kommer altid an på mengde da Men det skal endel is til for å veie opp mot sjokolade. Så du har rett i det. Pleier å stå på boksen hvor mye den inneholder. Men generelt sett inneholder is mindre fett og mer proteiner (finnes unntak da) enn sjokolade = mindre kalorier. Synes is er ett godt alternativ til kos jeg! Om du hver over masse bær så blir det bra!
Chanel.No5 Skrevet 21. april 2009 #1424 Skrevet 21. april 2009 Dette spiser jeg hver dag unntatt på lørdager Da spiser jeg 500 kcal mer Nå ligger jeg ca på 500 kcal i underskudd, slik at siste finish blir ferdig til sommeren:) Den samme maten hver eneste dag?
Chanel.No5 Skrevet 21. april 2009 #1425 Skrevet 21. april 2009 Jeg er sjokkert over hvor lite mange av damene på forumet her spiser. Er litt enig med deg, men mtp. at de fleste er jenter/damer her inne så spiser de nok mindre enn en gutt/mann som deg, noen er på slankeren og noen spiser generelt bare lite mat. Jeg synes det også er mange her inne som spiser bra! Alle er vi forskjellige og behovet for mat og mengde mat varierer fra person til person=)
Chanel.No5 Skrevet 21. april 2009 #1426 Skrevet 21. april 2009 Har egentlig vært litt kvalm i dag, men om jeg holder meg fin litt til blir det nok en skive eller to til kvelds Kjempebra at du har fått i deg mat til tross for kvalmen, håper du er bedre!
Gjest CookieMonster Skrevet 21. april 2009 #1427 Skrevet 21. april 2009 Sen frokost: en omelett med tre egg og paprika Mellom: 1 dobbel 0% yoplait vanilje + litt pastasaus med kjøtt. Middag: 3 fiskekaker med en stor salat bestående av tomat, avokado, salathode, paprika og rød løk. Kvelds: 1 eple med kanel + 1 appelsin. Drikke: vann og et glass pepsi max
Aurela Skrevet 21. april 2009 #1428 Skrevet 21. april 2009 Kjempebra at du har fått i deg mat til tross for kvalmen, håper du er bedre! Har ikke vært noe problem å få i seg mat, kvalmen kom etterpå sånn bortsett fra frokosten da, der satt jeg og brakk meg gjennom de siste skjeene.. Er det noen andre her som opplever å brekke seg under noen av måltidene (for meg er det vel bare frokost). Spiser ikke så veldig mye heller de gangene jeg brekker meg, men jeg kan jo ikke la vær av den grunnen, må jo spise.. Har også i perioder problemer med brød, brekker meg bare av lukten av brød som har ligget siden dagen før, tror det har noe med at jeg før spiste mye brød til frokost.
Chanel.No5 Skrevet 21. april 2009 #1429 Skrevet 21. april 2009 Har ikke vært noe problem å få i seg mat, kvalmen kom etterpå sånn bortsett fra frokosten da, der satt jeg og brakk meg gjennom de siste skjeene.. Er det noen andre her som opplever å brekke seg under noen av måltidene (for meg er det vel bare frokost). Spiser ikke så veldig mye heller de gangene jeg brekker meg, men jeg kan jo ikke la vær av den grunnen, må jo spise.. Har også i perioder problemer med brød, brekker meg bare av lukten av brød som har ligget siden dagen før, tror det har noe med at jeg før spiste mye brød til frokost. Off.. Du bør jo ikke sitte å bli kvalm mens du spiser, det er ikke bra. Er det mat du tvinger i deg men egentlig ikke liker, men spiser allikevel? Kanskje det er noe du ikke tåler. Kanskje du skal forsøke noe annet til frokost da? Yogurt med musli/frukt/bær, smoothie, knekkebrød, omelett.. Om det kun er dette måltidet du sliter med..?
Chanel.No5 Skrevet 21. april 2009 #1430 Skrevet 21. april 2009 (endret) Mellom: 1 dobbel 0% yoplait vanilje + litt pastasaus med kjøtt. Hver for seg håper jeg.. Yogurten og pastasausen med kjøtt..?? Endret 21. april 2009 av Lotte27
Gjest CookieMonster Skrevet 21. april 2009 #1431 Skrevet 21. april 2009 Hver for seg håper jeg.. Yogurten og pastasausen med kjøtt..?? Hehe, ja, hver for seg. Samboeren min hadde pasta i dag og etter han hadde spist selve pastaen så fikk jeg resten av sausen og kjøttet:)
Chanel.No5 Skrevet 21. april 2009 #1432 Skrevet 21. april 2009 (endret) Hehe, ja, hver for seg. Samboeren min hadde pasta i dag og etter han hadde spist selve pastaen så fikk jeg resten av sausen og kjøttet:) Godt er det =) Ett lite tips? Spiser selv den yogurten som deg og i dag tok jeg en halv liten t-skje med sjokopulver og rørte godt rundt, det var meget godt=) Nesten litt snopeaktig=) Endret 21. april 2009 av Lotte27
Gjest CookieMonster Skrevet 21. april 2009 #1433 Skrevet 21. april 2009 Godt er det =) Ett lite tips? Spiser selv den yogurten som deg og i dag tok jeg en halv t-skje med sjokopulver og rørte godt rundt, det var meget godt=) Nesten litt snopeaktig=) hmmm, det hørtes ut som et veldig godt tips. Tror jeg skal ta med en til i dag for å prøve det. Takk for tipset:)
Chanel.No5 Skrevet 21. april 2009 #1434 Skrevet 21. april 2009 hmmm, det hørtes ut som et veldig godt tips. Tror jeg skal ta med en til i dag for å prøve det. Takk for tipset:) Bare rør det godt ut, gjorde jeg, blandet det godt ut slik at alle klumper forsvant, var rett og slett drit-godt
Agurk Skrevet 21. april 2009 #1435 Skrevet 21. april 2009 Frokost: 2 halvbløtkokte egg, 1 bit ost, 1 fiberrik, litt fårepølse og en liten salat av cherrytomater og agurk med majones, aromat og nykvernet pepper på toppen. Mellom: atkinsbar Lunch/middag: Tandoorikylling med salat Mellom: 1 neve mandler Kvelds: 1 egg, 1 fiberrik, 1 bit ost, fårpølse og agurk.
Aurela Skrevet 21. april 2009 #1436 Skrevet 21. april 2009 Off.. Du bør jo ikke sitte å bli kvalm mens du spiser, det er ikke bra. Er det mat du tvinger i deg men egentlig ikke liker, men spiser allikevel? Kanskje det er noe du ikke tåler. Kanskje du skal forsøke noe annet til frokost da? Yogurt med musli/frukt/bær, smoothie, knekkebrød, omelett.. Om det kun er dette måltidet du sliter med..? Blir liksom ikke kvalm, men brekker meg, ikke sånn at noe kommer opp, men magen vrenges. Dette gjelder nesten utelukkende frokost (evt. brød som lukter gammelt :gjeiper:). Skjer dog ikke alltid, noen ganger uker i mellom, andre ganger flere ganger i løpet av en uke. Tør ikke å droppe frokosten heller, da jeg tidligere (noen år siden nå) hadde det med å besvime litt innimellom, nesten alltid om morgenen før frokost. Misstenker at besvimingen kanskje hadde med lite mat på kvelden før og kroppen var litt tappet. Legen min fant ikke noe feil på blodprøver hvertfall..
Gjest Training Man Skrevet 21. april 2009 #1437 Skrevet 21. april 2009 Den samme maten hver eneste dag? ja spiser samme maten hver dag i 3 til 4 uker før jeg bytter ut nesten alle matvarer for variasjon :rødme:
Aurela Skrevet 21. april 2009 #1438 Skrevet 21. april 2009 ja spiser samme maten hver dag i 3 til 4 uker før jeg bytter ut nesten alle matvarer for variasjon :rødme: Ville det ikke vært bedre å variere underveis? Du skal jo selvsagt få gjøre som du selv vil, men det virket litt kjedelig.. Men, kan jo hende det passer for deg :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #1439 Skrevet 21. april 2009 frokost: fitness frokostblanding med melk lunsj: to rugsprø knekkebrød med ost middag: skeia skikkelig ut og spiste smågodt :gjeiper: kveldsmat: bagett med leverpostei/ost og skinke, og 3 knekkebrød med ost
Teriyaki Skrevet 21. april 2009 #1440 Skrevet 21. april 2009 (endret) Noen som har lyst å kommentere mitt kosthold? Vet at jeg sansynligvis trenger å spise mer grønnsaker og sånt, men.. Slik har dagen i dag vært: Frokost: To brødskiver med bringebær syltetøy og et glass melk (Her spiser jeg ofte ost og skinke i stedet for, men i dag fikk jeg veldig lyst på det da) Lunsj: To brødskiver med Tine kremost med urter, skinke, en skive hvitost og agurk med fun eple-pære saft Middag: Stor porsjon med spaghetti carbonara, bare at jeg bruker sånn skinke-ting i stedet for bacon, også et glass saft Kvelds: En god morgenyoghurt Middagene mine er ofte sånt som fiskeboller i karrisaus med potet og gulrøtter, pølse og potetmos, makaronigrateng, ostepaletter med pomfri, spiser veldig mye kyllingfilet, stort sett kanskje to ganger i uken, det kan for eksempel da være chicken tondori eller lignende. Spiser veldig sjeldent mat som pannekaker, grøt osv. Prøver å spise knekkebrød i stedet for brød innimellom, men det er så kjedelig. Ellers så trener jeg (hardt) tre ganger i uken plus at jeg går tur med hundene. Jeg liker ikke mye fisk, hater brokkoli, blomkål, mais og erter. Vurderer å ta kosttilskudd siden jeg ikke får i meg alle vitamingruppene jeg trenger. Endret 21. april 2009 av Teriyaki
Fremhevede innlegg