Gjest Mea Culpa Skrevet 24. april 2009 #1501 Skrevet 24. april 2009 Kanskje du burde tatt deg en tur til lege? Sjekket stoffskiftet ditt? Kan være medisinske grunner til dette om det er noe som plutselig har dukket opp.. Skjønner det kan bli stress å være sulten hele tiden og måtte spise mer mat enn du egentlig har tid til å lage/spise.. Men å spise litt mer til måltidene kunne jo kanskje vært en start? Så slipper du kanskje spise så altfor ofte.. Ja, det hadde muligens vaert lurt. Skal til legen pga. magen paa mandag da, er lei av aa ikke vite hva som er galt. Jeg har vondt for aa tro at jeg har hoeyt stoffskifte for jeg har lavt blodtrykk og stabil vekt. Men sambisen har faatt paavist lavt stoffskifte, og han er heller litt tynn og har hoeyt blodtrykk, saa det er visst ikke alltid saann at det er saa veldig uttalt.
Gjest Mea Culpa Skrevet 24. april 2009 #1502 Skrevet 24. april 2009 (endret) M1: Tranebaerjuice, ett eple og en banan. Egentlig ikke ett maaltid da ble spredt utover 2 timer .. M2: To skiver rugbroed med extra lett majones, skinke og groent. Svart te med rismelk og Fibersure. M3: Curly fries, skinke og speilegg. Cafe lunsj i dag. M4: 9 bar og svart te med rismelk og Fibersure. M5: Hjemmelaget burger, potet, brokkoli, speilegg og litt raa loek. Ett glass appelsinjuice blandet med Morello cherry cordial og sodavann. Noen oliven med jalapenos. M6: Mer oliven. M7: En kiwi. Soyayoghurt med vaniljesmak. Den var faktisk veldig god. Blir saa lei av aa spise hele tiden fordi jeg blir sulten igjen saa fort, hele dagen dreier seg liksom om mat! Men naa har jeg vel egentlig innsett det at jeg boer spise litt mer kaloririke maaltider for aa slippe aa bli sulten igjen saa fort. Saa faar det heller bare vaere at det blir litt mye fett osv. ... Endret 24. april 2009 av Mea Culpa
Chanel.No5 Skrevet 24. april 2009 #1503 Skrevet 24. april 2009 Ja, det hadde muligens vaert lurt. Skal til legen pga. magen paa mandag da, er lei av aa ikke vite hva som er galt. Jeg har vondt for aa tro at jeg har hoeyt stoffskifte for jeg har lavt blodtrykk og stabil vekt. Men sambisen har faatt paavist lavt stoffskifte, og han er heller litt tynn og har hoeyt blodtrykk, saa det er visst ikke alltid saann at det er saa veldig uttalt. Skader aldri å ta en sjekk. Hadde jo vært herlig om du kunne fått ett svar på sulten din, at det er en grunn til det...
Teriyaki Skrevet 24. april 2009 #1504 Skrevet 24. april 2009 (endret) I dag har jeg spist kjempegod kyllingwok med litt grønnsaker og pasta! Til kvelds ble det fruktsalat, og siden det nå er helg, vaniljesaus. Så nå sitter jeg med vondt i magen, irriterernde nok. Kan rett og slett ikke spise frukt uten å få det ubehagelig. Menmen...Det verste er at jeg har en stor bolle med mer fruktsalat som jeg ikke vil ha lenger. Nettopp av den grunn at da får jeg vondt i magen.. Makan til bortkastet penger Skulle heller kjøpt potetgull. hehe Endret 24. april 2009 av Teriyaki
Gjest Mea Culpa Skrevet 24. april 2009 #1505 Skrevet 24. april 2009 (endret) M7: En kiwi. Soyayoghurt med vaniljesmak. Den var faktisk veldig god. Faktisk saa god at jeg spiste opp hele greia, 500 g. Endret 25. april 2009 av Mea Culpa
Aurela Skrevet 25. april 2009 #1506 Skrevet 25. april 2009 I går: Frokost: To skiver rugbrød (kjempetynne skiver altså!) og to bananer, både som pålegg og ved siden av Lunsj: To skiver rugbrød med skinkeost og en youghurt med korn Mellom: Tre kiwier Mellom: To rader melkesjokolade med nonstop Veldig sen middag: Grillet kyllingfilet, salat og tatziki Etter grillingen: Potetgull og øl
Chanel.No5 Skrevet 25. april 2009 #1507 Skrevet 25. april 2009 M7: En kiwi. Soyayoghurt med vaniljesmak. Den var faktisk veldig god. Faktisk saa god at jeg spiste opp hele greia, 500 g. Herlig morsomt Kjenner meg igjen i dette du gjør, ikke få ganger jeg har trøkket i meg noe fordi det var så godt og jeg ikke klarte å stoppe. Kan være de rareste ting, men er smaken god nok må det bare tømmes..
Chanel.No5 Skrevet 25. april 2009 #1508 Skrevet 25. april 2009 Veldig sen middag: Grillet kyllingfilet, salat og tatziki Etter grillingen: Potetgull og øl Mmmmmmm.. Sommeren er på vei
Aurela Skrevet 25. april 2009 #1509 Skrevet 25. april 2009 Mmmmmmm.. Sommeren er på vei Jepp! Var kjempedeilig å sitte ute til kl ti og grille, selv om det ble litt kaldt tilslutt Frokost: Rugbrød (to tynne skiver) med banan på Mellom: To/tre plommer og et eple, litt for mange oreo-kjeks og litt for mye sjokolade Middag: Spagetthi med kjøttsaus og mer oreo og sjokolade + masse vann siden jeg har ligget i paken og kost meg Min egen konklusjon av i dag: Lite mat, mye dritt (oreo og sjoklade).. Neste uke skal jeg begynne å trene igjen (og spise litt bedre ) Tror jeg må gjemme sjokoladen sånn at jeg ikke spiser resten før neste helg eller noe..
Chanel.No5 Skrevet 25. april 2009 #1510 Skrevet 25. april 2009 Min egen konklusjon av i dag: Lite mat, mye dritt (oreo og sjoklade).. Neste uke skal jeg begynne å trene igjen (og spise litt bedre ) Tror jeg må gjemme sjokoladen sånn at jeg ikke spiser resten før neste helg eller noe.. Hva om du ikke tenker at du skal nekte deg selv å spise sjokoladen neste dagene og heller tenke at du vel fortjent skal kose deg med den neste helg etter at du har vært flink med kost og trening, så smaker det så mye bedre. =) Du må bare jobbe litt godt i uken og ha den som en gulrot som lokker deg=)
Chanel.No5 Skrevet 25. april 2009 #1511 Skrevet 25. april 2009 Skulle heller kjøpt potetgull. hehe Enig her=) Ikke bra å få vondt i magen av sunn frukt når du kan kose deg med chips uten vondter=)Var jo fredag også!! Hehe
Pjukset Skrevet 25. april 2009 #1512 Skrevet 25. april 2009 (endret) Jeg har oppdaget Cashew Butter Endret 25. april 2009 av Pjukset
Gjest Mea Culpa Skrevet 25. april 2009 #1513 Skrevet 25. april 2009 Herlig morsomt Kjenner meg igjen i dette du gjør, ikke få ganger jeg har trøkket i meg noe fordi det var så godt og jeg ikke klarte å stoppe. Kan være de rareste ting, men er smaken god nok må det bare tømmes.. Ja jeg har forspist meg mang en gang, man laerer aldri! Har i stedet begynt aa lage mindre porsjoner naar jeg baker muffins o.l. Lager jeg en stor porsjon og putter litt i frysen forsvinner det fort. Vet jo at det ligger der og bare venter paa aa bli spist! M1: Appelsinjuice, noen toerkede aprikoser og et par oliven. M2: En 9 bar(muslibar eller hva det naa kalles). M3: Noen plommer. M4: Chips og saveloy(en type poelse). M5: Flere plommer og ett glass cherry morello cordial med sodavann. M6: Tunfiskgryte med masse groennsaker. Har sikkert glemt noe, blitt mye smaaspising i dag.
Gjest Mea Culpa Skrevet 25. april 2009 #1514 Skrevet 25. april 2009 (endret) Jeg har oppdaget Cashew Butter Er det noe man faar kjoept? Jeg er ikke saa veldig glad i peanut butter, men cashewnoetter er jo veldig gode da. Endret 25. april 2009 av Mea Culpa
Pjukset Skrevet 25. april 2009 #1515 Skrevet 25. april 2009 Er det noe man faar kjoept? Jeg er ikke saa veldig glad i peanut butter, men cashewnoetter er jo veldig gode da. Ja, jeg kjøpte det på helsekostbutikk. DYRT, men dævven it was niiiiiice.
Gjest Mea Culpa Skrevet 25. april 2009 #1516 Skrevet 25. april 2009 Ja, jeg kjøpte det på helsekostbutikk. DYRT, men dævven it was niiiiiice. Det maa nesten proeves tror jeg. Fant en oppskrift, men tror det kan bli litt styrete aa lage i blender.
Chanel.No5 Skrevet 25. april 2009 #1517 Skrevet 25. april 2009 (endret) Jeg har oppdaget Cashew Butter Hvilken helsekjede kjøpte du den hos? Endret 25. april 2009 av Lotte27
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #1518 Skrevet 25. april 2009 Mea Culpa: jeg har hatt det sånn lenge at jeg har følt meg sulten omtrent med en gang etter et måltid. Jeg er usikker på hva som utløste det, men jeg tror kanskje det var en "feiltolket" følelse fra magen (har hatt endel ubehag og småvondt pga stress og noen få ting jeg ikke tåler noe særlig, men det tok veldig lang tid før jeg koblet alt), og dermed ble det til at jeg gjerne gikk og småspiste eller spiste rester av middagen i flere omganger. Det igjen forverret nok følelsen. Mulig det kan være halsbrann, trykksensitivitet i magesekken, og/eller tykktarmgreier - jeg aner faktisk ikke akkurat HVA som ga sultfølelse. Men det hjalp veldig mye å begynne å spise mer til bestemte måltider (sett i hvert fall 2,5-3 timer mellom dem, kanskje opptil 4), og droppe "uregulerte" mellommåltider/småspising. Jeg merker at det er lettere å legge på meg også når jeg spiser ordnet, jeg gikk mer ned i vekt da jeg småspiste hele dagen, enten jeg faktisk spiste mindre enn nå, eller fordi magen får ro på seg til å fordøye og nyttiggjøre seg ting og produsere riktige mengder magesyre og andre væsker som er med på å bryte ned maten. For meg funker det bedre å ha maks 1-2 mellommåltid om dagen, spise til relativt faste tider og gjerne så lite som mulig utover kvelden (bortsett fra at man ikke bør legge seg sulten, men jeg har faktisk mye mindre sultfølelse på kvelden nå). Mer (animalsk) protein gjør meg også mer ordentlig mett, dessuten funker ikke altfor fiberrik kost for meg i det hele tatt, ikke på metthetsfølelse heller. Men for all del; ta det opp med lege, jeg tok også blodprøver for å utelukke andre ting, også stoffskifteproblemer. Ellers bør du tenke over om du er utsatt for mye stress, jeg mistenker at jeg omtrent ikke ville hatt mageproblemer i det hele tatt hvis det ikke var for langvarig stress og uhensiktsmessig håndtering av dette. Og husk at stress ikke bare er høyt tempo på jobb eller tydelig psykisk belastning, det kan være fysiske ting også.
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #1519 Skrevet 25. april 2009 Hvilken helsekjede kjøpte du den hos? jeg vet at de har den på Ultra...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2009 #1520 Skrevet 25. april 2009 .. ja, også kan jeg prøve å komme på hva jeg har spist i dag: Frokost: Havregrøt med linfrø, rismelk og banan. Tran Lunsj/mellommåltid: Tre Ryvita multigrain knekkebrød med leverpostei, en marsipanpølse, resten av bananen, en stangselleri-stang, kaffe Middag: Risotto med varmrøkt laks Etter middag: to marsipanpølser Sto opp seint og har jogga, så ikke en helt representativ dag Jeg pleier jo forresten å få i meg en god del fiber til frokost (grøt, men ikke alltid hele gryn) og lunsj ser jeg. Men har kuttet ut brød og valgt mer lettfordøyelige grønnsaker enn tidligere.
Fremhevede innlegg