Gjest Frosk Skrevet 21. april 2009 #1441 Skrevet 21. april 2009 Noen som har lyst å kommentere mitt kosthold? Vet at jeg sansynligvis trenger å spise mer grønnsaker og sånt, men.. Spise mer grønnsaker og frukt, ja - hehe Hvis dagen din i dag er representativ får du vel knappest i deg én av de minst 5 porsjonene (750 gram) som anbefales om dagen...? Frukt som mellommåltid? Grønnsaker eller salat til middagen...? Et glass juice...?
Teriyaki Skrevet 21. april 2009 #1442 Skrevet 21. april 2009 (endret) Spise mer grønnsaker og frukt, ja - hehe Hvis dagen din i dag er representativ får du vel knappest i deg én av de minst 5 porsjonene (750 gram) som anbefales om dagen...? Frukt som mellommåltid? Grønnsaker eller salat til middagen...? Et glass juice...? Drikker juice i perioder, men det går stort sett i saft. Vegrer meg for å spise frukt av den grunn at jeg får vondt i magen av det. Bare etter et par tugger, dessverre. Med de fem porsjonene, tenker du da på frukt, eller sånn generelt frokost, lunsj middag osv.? Har komment langt når det gjelder grønnsaker da. Før spiste jeg ingenting. Nå liker jeg paprika om den er stekt/woket, squasj, gulrøtter, brekkbønder og løk. Mitt neste mål er å lære meg å like mais. Deretter skal jeg prøve meg på de jeg er mest redd for, som er brokkoli, blomkål og erter. Endret 21. april 2009 av Teriyaki
Gjest Frosk Skrevet 21. april 2009 #1443 Skrevet 21. april 2009 Med de fem porsjonene, tenker du da på frukt, eller sånn generelt frokost, lunsj middag osv.? Tenker på "5 om dagen", altså 5 porsjoner med frukt og grønt om dagen (eller til sammen minst en halvkilo, helst mer) Huff da, kjedelig å få vondt i magen av frukt... gjelder det all frukt, som f.eks bananer, druer og sånt som er ganske så "mildt" (vet at en del får vondt i magen av kiwi, for eksempel) Bær...? Lage smoothie, kanskje? Hehe brokkoli er ikke jeg heller spesielt begeistret for, men det finnes jo så mye forskjellig å velge i... lurt med et "prøve nye grønnsaker"-prosjekt, forhåpentligvis finner du flere typer du liker (Og hvis du ikke liker en type grønnsaker når de er kokt, kan det jo hende du liker dem wokede, ovnsbakte, eller rå?)
Teriyaki Skrevet 21. april 2009 #1444 Skrevet 21. april 2009 Tenker på "5 om dagen", altså 5 porsjoner med frukt og grønt om dagen (eller til sammen minst en halvkilo, helst mer) Huff da, kjedelig å få vondt i magen av frukt... gjelder det all frukt, som f.eks bananer, druer og sånt som er ganske så "mildt" (vet at en del får vondt i magen av kiwi, for eksempel) Bær...? Lage smoothie, kanskje? Hehe brokkoli er ikke jeg heller spesielt begeistret for, men det finnes jo så mye forskjellig å velge i... lurt med et "prøve nye grønnsaker"-prosjekt, forhåpentligvis finner du flere typer du liker (Og hvis du ikke liker en type grønnsaker når de er kokt, kan det jo hende du liker dem wokede, ovnsbakte, eller rå?) Banan går greit, får en liten anelse vondt, men ikke like mye som appelsin, eple og kiwi nei. Druer er jeg veldig glad i, men de inneholder jo veldig mye sukker, så ser ikke helt for meg at det er lønnsomt i lengden å spise flere kurver druer i uken. Er veldig glad i smoothie, men tror smoothiemaskinen er ødelagt. Kommer olje ut av den, så må nesten få kjøpt en ny etter hvert, men som 18-årig som går siste året på vgs. med en masse utfigter (er samboer), så er det sjeldent jeg har mye til overs. Ja det er stor forksjell på smaken i forhold til hvordan dem er tilberedt. For eksempel så liker jeg absolutt ikke gulrøtter når de er rå, men jeg elsker dem når de er kokt. Det samme med kokt og rå løk. Eller egentlig alle grønnsaker bortsett fra agurk og salat. Maten må være varmebehandlet på en eller annen måte for at jeg skal like dem.
venus_ Skrevet 21. april 2009 Forfatter #1445 Skrevet 21. april 2009 Frokost: Yoplait blåbær med linfrø, kruskakli og havregryn. Et lite glass ekstra lett melk. Lunsj: En skive ingers rugbrød, pytt i panne og et speilegg. Vann. Mellom: Ismocca. Middag: Panert rødspette med selskapsgrønsaker og mager kesam. Vann. Mellom: Pære og et glass biola. Mellom: 2 sjokoladeterapi-kjeks. Et glass iskaffe lett. Kvelds: 4 ryvita med makrell i tomat, yoghurt med linfrø, kruskakli og havregryn. Et glass biola og et glass ekstra lett melk.
Gjest Mea Culpa Skrevet 21. april 2009 #1446 Skrevet 21. april 2009 Noen har kanskje lavere aktivitetsnivaa eller forbrenning, og trenger derfor mindre mat, men det er nok noen faa(haaper jeg!) som spiser alt for lite og. Selv spiser jeg som regel som en hest. Saa langt i dag har jeg for eksempel trykket i meg: M1: Ett eple. Svart te. M2: Salat med skinke, tomat, og egg. M3: Resten av gaarsdagens sjokoladekake. M4: Chicken balti og en potet. Svart te. M5: Kylling med majones og salat(fyllet fra en baguett som var til overs). M6: En banan. M7: Colcannon(potetmos med savoykaal), hjemmelaget burger, brokkoli, tomatboenner og litt raa loek. Ett glass appelsin- og tranebaerjuice. Og saa blir det garantert ett til to maaltider til. Etter trening lagde jeg meg en smoothie av fersken, kokosmelk, banan og appelsinjuice. Og naa har jeg nettopp trykket i meg ett kokt egg og en skaal med jordbaer med litt sukker og soyafloete. Tror det holder for i dag.
Minnimusepus Skrevet 22. april 2009 #1447 Skrevet 22. april 2009 Synes det var greit å skrve opp det en har spist sånn iløpet av dagen I går var det kino, så i koste oss litt ekstra! Frokost: 2 skiver brød Middag: 2 pannekaker Kveld: 2 stykker med pizza, dvs 2/10 av en grandiosa Kinosnacks: 1/2 brus, 1 new energi og en baconsnack Kunne godt ha hoppa over det siste der, menmen.. Idag er en ny dag og nye muligheter
*Numi* Skrevet 22. april 2009 #1448 Skrevet 22. april 2009 I går ble det visst litt få måltider: Frokost: 2 havrebrødskiver med honning 1 glass melk Mellom: Noen små sjokoladebiter Middag: Jasminris Filetkoteletter ferdigmarinert Mellom: 1 eple Vaniljekesam-med-kanel-dip. Kanskje prøve å spise litt lunsj i dag i det minste.
Chanel.No5 Skrevet 22. april 2009 #1449 Skrevet 22. april 2009 Ville det ikke vært bedre å variere underveis? Du skal jo selvsagt få gjøre som du selv vil, men det virket litt kjedelig.. Men, kan jo hende det passer for deg :gjeiper: Ikke for å si at du gjør ting helt feil, men dette er ofte en av grunnene til at mennesker dropper ut av dietter, mangler variasjon i maten og en går fort lei. Hvorfor kan du ikke variere nå da?
Chanel.No5 Skrevet 22. april 2009 #1450 Skrevet 22. april 2009 Noen som har lyst å kommentere mitt kosthold? Vet at jeg sansynligvis trenger å spise mer grønnsaker og sånt, men.. Synes du spiser greit jeg! Vet ikke om du er fornøyd med vekt osv, men om dette er mat du pleier å spise og du trives med den og vekten din ser jeg ikke noe grunn til å endre noe som fungerer for deg. Ett par mellommåltider i form av frukt/frønt/nøtter/yogurt osv hadde ikke skadet mtp. å opprettholde ett jevnt blodsukker, men det kjenner du best på din egen kropp om er nødvendig. Om du vanligvis varierer pålegg og måltidene litt generelt for egen del så synes jeg du skal fortsette med dette kostholdet jeg!
Goji Skrevet 22. april 2009 #1451 Skrevet 22. april 2009 M1: Havregryn, rosiner, skummet melk, vann M2: 4 brødskiver med skinke, 1 pære, vann M3: 3 brødskiver med skinke, litt mandler, vann Trening: 40min joggetur i skogen M1: Havregryn, rosiner, skummet melk, vann M5: 1 laksefilet, 3 poteter, masse brokkoli, vann Jeg teller ikke kalorier anymore!
*Numi* Skrevet 22. april 2009 #1452 Skrevet 22. april 2009 M1: Havregryn, rosiner, skummet melk, vann M2: 4 brødskiver med skinke, 1 pære, vann M3: 3 brødskiver med skinke, litt mandler, vann Trening: 40min joggetur i skogen M1: Havregryn, rosiner, skummet melk, vann M5: 1 laksefilet, 3 poteter, masse brokkoli, vann Jeg teller ikke kalorier anymore! Bra jobba!
Goji Skrevet 22. april 2009 #1453 Skrevet 22. april 2009 Det er litt skummelt da.. ^^ Kaloriene ligger litt bak i hodet, men jeg prøver bare å tenke på andre ting og vips; de forsvinner! :D
hilde1 Skrevet 22. april 2009 #1454 Skrevet 22. april 2009 Frokost: 2 egg Lunsj: 4poteter:p mellom: 1 solruta med ost Middag: fiskeboller med potet og saus Mellom: 1 Yoplait Kvelds: 2 Solruta med baconost woops..skal nok legge inn litt ekstra til kvelds har forresten nettop funnet ut at eple med kanel er knall i microen. hehe. henger litt etter )
Gjest Training Man Skrevet 22. april 2009 #1455 Skrevet 22. april 2009 Ville det ikke vært bedre å variere underveis? Du skal jo selvsagt få gjøre som du selv vil, men det virket litt kjedelig.. Men, kan jo hende det passer for deg :gjeiper: Neiss funker fett det Men forstår lett de som vil variere underveis da
Stellia Skrevet 22. april 2009 #1456 Skrevet 22. april 2009 * 2 Nutrilettbarer (karamell) * 1 mellomstor gulrot * 50 g. melksjokolade med crunch * 1 liten pose Snack a' Jack Middagen blir heldigvis litt sunnere - salat med kyllingfilèt.
Gjest Frosk Skrevet 22. april 2009 #1457 Skrevet 22. april 2009 (endret) Neiss funker fett det Men forstår lett de som vil variere underveis da Kommer vel an på hva slags forhold man har til mat, kanskje - for noen er mat primært drivstoff, andre liker å lage mat, teste nye oppskrifter flere ganger i uken osv Dagens matinntak, hittil: * Appelsinjuice, et eple, en neve valnøtter * Smoothie av 1 banan, en kopp jordbær, en kopp blåbær, 4-5 ss soyayoghurt, appelsinjuice og 1 ss linfrøolje * Lunsj: en skål grønn ertesuppe med to brødskiver til * En liten neve mandler, kiwi Endret 22. april 2009 av Frosk
Gjest Mea Culpa Skrevet 22. april 2009 #1458 Skrevet 22. april 2009 M1: Ett eple. Svart te. M2: Salat med kylling og egg. M3: Bakt potet med tunfisk og majones. Svart te. M4: En banan. M5: Appelsin- og tranebaerjuice. Det blir nok mer etterhvert. Har forresten funnet en oppskrift paa falafel. Den skal proeves en dag!
Aurela Skrevet 22. april 2009 #1459 Skrevet 22. april 2009 Frokost: Havregrøt Mellom: Plomme og KinderMAXI Lunsj: Hamburger Middag: Sursøtsaus med skinke, ekstra løk og ris
Chanel.No5 Skrevet 22. april 2009 #1460 Skrevet 22. april 2009 (endret) Jeg teller ikke kalorier anymore! Er det ikke deilig å slippe, blir lettere etterhvert, desto lenger tid det går, desto mer "glemmer" du å tenke etter. Det er godt å høre ihvertfall, fortsett den gode jobben Endret 22. april 2009 av Lotte27
Fremhevede innlegg