Chanel.No5 Skrevet 27. april 2009 #1541 Skrevet 27. april 2009 Jeg spiser så usunt/dårlig/lite lurt for tida at jeg ikke vil skrive det inn her engang Du vet at ingen her inne dømmer deg! Det er selvfølgelig opp til deg om du vil legge den inn eller ikke, men ikke la oss stå i veien! HVem har ikke dårlige perioder iblant? Lettere å komme med gode tips og råd om du legger inn dine dager også!!
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #1542 Skrevet 27. april 2009 frokost: 2 skiver, 1 knekkebrød, pålegg og melk mellom: 1 liten kjekspakke(98 kalorier) lunch: 1 rundstykke med pålegg og 1 skive mellom: 1 lakerolpakke middag: 2 store fiskekaker, 2 store poteter, brun saus og gulrøtter, vann kveldsmat: 1 skive, 1 knekkebrød og 1 eple hvordan ser mengden ut? er 18 år
Chanel.No5 Skrevet 27. april 2009 #1543 Skrevet 27. april 2009 frokost: 2 skiver, 1 knekkebrød, pålegg og melk mellom: 1 liten kjekspakke(98 kalorier) lunch: 1 rundstykke med pålegg og 1 skive mellom: 1 lakerolpakke middag: 2 store fiskekaker, 2 store poteter, brun saus og gulrøtter, vann kveldsmat: 1 skive, 1 knekkebrød og 1 eple hvordan ser mengden ut? er 18 år Det første som slår meg er at MM 2 ikke ligner ett måltid da lakerol ikke inneholder noe form for næring. Spis heller noe frukt, grønnsaker, nøtter o.l. ikke spis sukkerfri drops som ett MM. Ellers ser det normalt ut spør du meg, fortsett slik om du føler dette gir deg nok energi gjennom dagen! Såfremt du også får i deg litt fett gjennom middagene/pålegget ditt er det ypperlig!
Gjest Gjest_Milla_* Skrevet 27. april 2009 #1544 Skrevet 27. april 2009 frokost: 2 skiver, 1 knekkebrød, pålegg og melk mellom: 1 liten kjekspakke(98 kalorier) lunch: 1 rundstykke med pålegg og 1 skive mellom: 1 lakerolpakke middag: 2 store fiskekaker, 2 store poteter, brun saus og gulrøtter, vann kveldsmat: 1 skive, 1 knekkebrød og 1 eple hvordan ser mengden ut? er 18 år Jeg synes det ser bra ut Men det er jo veldig forskjellig fra person til person hvor mye man trenger, spesielt når man er ung. Dette er vanskelig for andre å bedømme, men du kan jo kjenne etter om du spiser til du blir passe mett? Bra at du spiser regelmessige måltider, med ikke for lang tid mellom! Vet ikke helt hva du spiser av pålegg, men fiskepålegg er bra og kalsiumrike pålegg (f.eks ost) er spesielt viktig når man er under 25 (skjelettet utvikler seg).
Gjest Frosk Skrevet 27. april 2009 #1545 Skrevet 27. april 2009 frokost: 2 skiver, 1 knekkebrød, pålegg og melk mellom: 1 liten kjekspakke(98 kalorier) lunch: 1 rundstykke med pålegg og 1 skive mellom: 1 lakerolpakke middag: 2 store fiskekaker, 2 store poteter, brun saus og gulrøtter, vann kveldsmat: 1 skive, 1 knekkebrød og 1 eple hvordan ser mengden ut? er 18 år Kan jeg få lov til å si "mer frukt og grønt", som vanlig Syns mengden mat ser grei ut jeg, i allefall dersom du ikke er spesielt aktiv. Vanskelig å si så mye når vi ikke vet hva slags brød du spiser (loff eller grovbrød ), type pålegg osv. Men litt mer frukt og grønt hadde kanskje ikke vært dumt, tenk "5 om dagen"...
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #1546 Skrevet 27. april 2009 ble en kroneis (190 kalorier) også etter lunch. hehe setter stor pris på alle kommentarene og tar gjerne i mot flere. Jeg er på skolen hele dagen og trener kun 2 ganger i uka(1 time hver gang, kardio og styrke) bare føler jeg spiser litt for mye, men er det normal mengde mat altså? har slitt med anorexia før, så har vanskelig med å se hva som er normalt og slikt..
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #1547 Skrevet 27. april 2009 frokost: 2 skiver, 1 knekkebrød, pålegg og melk mellom: 1 liten kjekspakke(98 kalorier) lunch: 1 rundstykke med pålegg og 1 skive mellom: 1 lakerolpakke middag: 2 store fiskekaker, 2 store poteter, brun saus og gulrøtter, vann kveldsmat: 1 skive, 1 knekkebrød og 1 eple hvordan ser mengden ut? er 18 år det ble slik: frokost: 2 skiver med philladephia og syltetøy 1 knekkebrød med leverpostei 1 glass lettmelk mellom: 1 liten kjekspakke(98kalorier) lunch: 1 rundstykke(grov ciabatta) og 1 skive(pålegg, hamburgerygg, rekeost og philladelphia light) mellom: 1 jordbær kroneis(190 kalorier) middag: 2 store fiskekaker, 2 store poteter, brun saus, gulrøtter mellom: 1 lakerol giant pakke kveldsmat: 1 skive, 1 knekkebrød og 1 eple er dette mye for en 18 åring?
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #1548 Skrevet 27. april 2009 frokost: 2 skiver, 1 knekkebrød, pålegg og melk mellom: 1 liten kjekspakke(98 kalorier) lunch: 1 rundstykke med pålegg og 1 skive mellom: 1 lakerolpakke middag: 2 store fiskekaker, 2 store poteter, brun saus og gulrøtter, vann kveldsmat: 1 skive, 1 knekkebrød og 1 eple hvordan ser mengden ut? er 18 år det ble slik: frokost: 2 skiver med philladephia og syltetøy 1 knekkebrød med leverpostei 1 glass lettmelk mellom: 1 liten kjekspakke(98kalorier) lunch: 1 rundstykke(grov ciabatta) 1 skive(pålegg, hamburgerygg, rekeost og philladelphia light) mellom: 1 jordbær kroneis(190 kalorier) middag: 2 store fiskekaker, 2 store poteter, brun saus, gulrøtter mellom: 1 lakerol giant pakke kveldsmat: 1 skive 1 knekkebrød 1 eple er dette mye for en 18 åring?
Gjest Frosk Skrevet 27. april 2009 #1549 Skrevet 27. april 2009 Hittil: * Smoothie av banan, jordbær, blåbær, 4 ss yoghurt, appelsinjuice og linfrøolje. * En liten neve nøtter (valnøtter og peanøtter) * Noen skiver cantaloupemelon og fersk ananas, et eple * En liten neve cherrytomater * En stor skål grønnsaksuppe med byggris og grønne linser
Gjest Mea Culpa Skrevet 27. april 2009 #1550 Skrevet 27. april 2009 (endret) det ble slik: frokost: 2 skiver med philladephia og syltetøy 1 knekkebrød med leverpostei 1 glass lettmelk mellom: 1 liten kjekspakke(98kalorier) lunch: 1 rundstykke(grov ciabatta) 1 skive(pålegg, hamburgerygg, rekeost og philladelphia light) mellom: 1 jordbær kroneis(190 kalorier) middag: 2 store fiskekaker, 2 store poteter, brun saus, gulrøtter mellom: 1 lakerol giant pakke kveldsmat: 1 skive 1 knekkebrød 1 eple er dette mye for en 18 åring? Ser greit ut det, men som Frosk sa, mer frukt og groent hadde gjort det enda bedre! Saa langt i dag M1: Morell cordial+vann. To dadler. M2: Bakt potet med tunfisk og extra lett majones. Peppermyntete med Fibresure. M3: Chicken balti og en potet. Eple. M4: 9 bar. M5: En haandfull noetter(mandler, hasselnoetter, peanuts og brasil nuts). Enda en daddel. M6: Banan. M7: Groennsaksgryte, tunfisk og en potet. Appelsinjuice. Ble visst mange mellommaaltider i dag og gitt. Endret 27. april 2009 av Mea Culpa
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 27. april 2009 #1551 Skrevet 27. april 2009 frokost: 2 revita med salami,ost og agurk + en kopp kaffe lunsj: tacograteng(rester.. har kjøttdeig,sopp,ananas og ost på/i den) + salat å litt rømme mellomm: en stoor hjemmelaget smoothie av tropisk frossenfrukt blanding,melon yoghurt,eple juice og ananas juice. mellomm igjen etter noen timer (prøver å spise litt hver 3 time) ost/salami og agurk rulla sammen å puttet i munnen (3-4 sånne små ruller) å litt juice middag er jeg litt usikker på om jeg skal ha.. men må nok spise litt mer før jeg legger meg.. kanskje en smoothie til å et knekkebrød etter trening.. får se.. burde egetlig ikke spise så sent men.. er vanskelig..
Aurela Skrevet 27. april 2009 #1552 Skrevet 27. april 2009 Frokost: To skiver rugbrød med banan som pålegg Mellom: Eple Lunsj: Tre skiver rugbrød med banan som pålegg og eple Mellom: To pizzastykker, rester fra i går Middag: Salat av tunfisk, bønner, paprika og agurk, med et dryss limsaft og masse pepper (litt for mye faktisk). Kvelds: Noe frukt, kanskje melon Er egentlig ganske fornøyd med denne dagen. For det første jeg jeg begynt å spise rugbørd. Det er ikke så veldig godt, men sunnere og billigerer enn det vanlige brødet mitt. For det andre, en del frukt/grønt. Vil man forresten sette bønner under frukt og grønt, er det ikke en belgfrukt, hva nå enn det er? For det tredje vil jeg si at det var en ganske sunn middag, som ikke smakte så verst, tror kanskje ikke det blir en ny slager, men passet dagens humør.
Chanel.No5 Skrevet 27. april 2009 #1553 Skrevet 27. april 2009 burde egetlig ikke spise så sent men.. er vanskelig.. Hvorfor ikke? Får du ikke sove om du spiser for sent? Du bør spise etter trening!
Chanel.No5 Skrevet 27. april 2009 #1554 Skrevet 27. april 2009 litt for mye, men er det normal mengde mat altså? har slitt med anorexia før, så har vanskelig med å se hva som er normalt og slikt.. Om du prøver slutte å tenke kalorier så er det bedre. Du spiser normalt og trenger denne maten!
Chanel.No5 Skrevet 27. april 2009 #1555 Skrevet 27. april 2009 Ble visst mange mellommaaltider i dag og gitt. Fremdeles like sulten om dagene? forsøkt å øke til til enkelte av måltidene dine??
Gjest Mea Culpa Skrevet 27. april 2009 #1556 Skrevet 27. april 2009 Fremdeles like sulten om dagene? forsøkt å øke til til enkelte av måltidene dine?? Det var liksom det jeg skulle proeve paa da, spise litt mer og til faste tider, men det gikk ikke helt etter planen i dag. Jeg var ikke helt forberedt, og hadde ikke saa mye aa velge mellom. Det er i hvertfall min unnskyldning!
Gjest meg igjen Skrevet 27. april 2009 #1557 Skrevet 27. april 2009 Frokost: Havregrøt Lunsj: 2 knekkebrød med leverpostei, yoghurt med 4-korn Mellom: 1 knekkebrød, 1 banan Middag: Grønnsaksgrateng med pølsebiter Før trening: en halv banan Etter trening: 1 banan, 1,5 kiwi En god dag føler jeg!
Gjest Frosk Skrevet 27. april 2009 #1558 Skrevet 27. april 2009 Vil man forresten sette bønner under frukt og grønt, er det ikke en belgfrukt, hva nå enn det er? Belgfrukter (bønner, linser, kikerter...) hører absolutt hjemme blant frukt og grønt. Uansett vanskelig å finne noe sunnere enn bønner og linser å putte i munnen
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #1559 Skrevet 27. april 2009 Hvorfor anbefaler dere frukt og grønt? Selv hovner jeg opp rundt munn og i halsen hvis jeg spiser dette, og jeg er slank og sunn fordet.
Aurela Skrevet 27. april 2009 #1560 Skrevet 27. april 2009 Hvorfor anbefaler dere frukt og grønt? Selv hovner jeg opp rundt munn og i halsen hvis jeg spiser dette, og jeg er slank og sunn fordet. Det å være tynn er ikke det samme for å spise sunt. Man får hvertfall en del vitaminer fra frukt og grønt..
Fremhevede innlegg