Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det å være tynn er ikke det samme for å spise sunt. Man får hvertfall en del vitaminer fra frukt og grønt..

Multivitaminer og. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 Nutrilettbarer peanøtt

2 Nutrilettbarer brownies

1 Dobbel 0% drikkeyoghurt fra Yoplait

2 knekkebrød med skivet Jarlsbergost

1 kopp kaffe latte fra Nescafè

Var sykelig godtesyk i dag, så valgte Nutrilett foran sjokolade. Kunne gått så mye verre. ;)

Skrevet
Multivitaminer og. ;)

Ja, det finnes mange fine kosttilskudder man kan ta, men personlig syntes jeg mat ofte er en opplevelse, av forskjellige smaker og kombinasjoner. Det får du ikke fra en mulitvitamin eller proteinshake.

Skrevet
Hvorfor anbefaler dere frukt og grønt?

Selv hovner jeg opp rundt munn og i halsen hvis jeg spiser dette, og jeg er slank og sunn fordet.

Vitaminer, mineraler, antioksidanter, fiber... ;)

Skrevet

Frokost: 2 halvgrove skiver med hjemmerørt jordbærsyltetøy

Mellom1: 1 kiwi

Lunsj: eggerøre av 2 egg og en dæsj melk + en kalkunskinke i biter

Mellom2: 1 eple

Middag: 3 skiver kjøttpudding med 3/4 potet med brun saus, brokkoli og gulrot

Mellom3: 1 hjemmelaget skillingsbolle

Mellom4: 1 kiwi

Kvelds: 2 skiver gulrotbrød med nugatti max

Føler jeg har spist litt lite i dag :vetikke: Og jeg har heller ikke hatt det grove bygg-brødet jeg er vandt til...

Skrevet

Frokost: En skive ingers rugbrød og et ryvita med makrell i tomat. Et lite glass smoothie og et glass skummet melk.

Mellom: En skive speltbrød med kalkunskinke og agurk. Vann.

Lunsj: Grovt pitabrød med salat, tacokyllingkjøttdeig, lettost og mager kesam. Vann

Mellom: Et glass biola blåbær.

Middag: Samme som lunsj.

Mellom: En gulrotkake-muffins, en halv iskaffe lett, to ruter 70%sjokolade.

Kvelds: Yoplait blåbær med linfrø og havregryn. Et glass skummet melk.

Skrevet
* Smoothie av banan, jordbær, blåbær, 4 ss yoghurt, appelsinjuice og linfrøolje.

* En liten neve nøtter (valnøtter og peanøtter)

* Noen skiver cantaloupemelon og fersk ananas, et eple

* En liten neve cherrytomater

* En stor skål grønnsaksuppe med byggris og grønne linser

Og så...

* To brødskiver med peanøttsmør

* Et glass cola og en neve tortillachips

Skrevet
Det er i hvertfall min unnskyldning! :fnise:

Uskyldning akseptert :fnise:

Ny dag, nye muligheter =)

Skrevet

Selv hovner jeg opp rundt munn og i halsen hvis jeg spiser dette, og jeg er slank og sunn fordet.

Om du er alergisk så skal du selvfølgelig ikke spise det, men frukt inneholder gode næringsstoffer og vitaminer som kroppen trenger, derfor blir det anbefalt. Er også ett bra alternativ til mellommåltider, som snacks og erstatter for andre usunne søte fristelser..

Skrevet
Var sykelig godtesyk i dag, så valgte Nutrilett foran sjokolade. Kunne gått så mye verre. ;)

Greie alternativer det da=)

Men savnet du ikke noe middag og litt mer vanlig mat også i går?

Skrevet

sitter nå å spiser frokosten jeg har hver dag, 2 ryvita med salami,ost å agurk å en kopp kaffe.. hehe..

etter noen timer skal jeg hvertfall lage meg en stor smoothie, samme som igår men med jorbær yoghurt istede for melon siden det var alt de hadde på butikken..

middag er jeg veeldig usikker på... mellommåltider også, har lite frukt i hus (går mest i frossen frukt her) må tenke litt på det.. ! er lavkarbo MEN sund livsstil jeg kjører.. spiser så mye frukt å grønt å fisk å magert kjøtt som mulig, å så lite brød,pasta,ris å poteter som jeg klarer.. men jeg tar ikke helt av. noe jeg heller ikke trenger fordi jeg trener hver dag.. men jeg prøver :) ofte å lite.. kanskje det blir litt 3de dags rester av tacograteng til lunsj idag også..

Skrevet

Selvsagt skal du ikke spise frukt og grønnsaker hvis du er allergisk mot det. Men er du virkelig allergisk mot all frukt og alle grønnsaker? Jeg spiser ikke frukt, derfor må jeg være ekstra påpasselig med å ta vitaminer. Hvis du aldri spiser frukt/grønt over lengre tid, så kan jeg garantere deg at du vil lide av mangelsykdommer.

Det å være tynn er ikke det samme for å spise sunt.

Nettopp. Man har ikke automatisk en sunn og frisk kropp selv om man er slank.

Skrevet

frokost: 1 skål cornflakes med melk og litt syltetøy

mellom: 2 knekkebrød med kremost

lunch: 3 skiver med servelat, syltetøy og kremost

mellom: 1 eple

middag: 2 wienerpølser, potetstappe, grønsaker og kethup

kveldsmat: 2 skiver og 1 150 gr vanilje yoghurt.

kanskje litt usunn dag. men hvordan ser mengden ut for en 18 åring jente?

Skrevet
kanskje litt usunn dag. men hvordan ser mengden ut for en 18 åring jente?

Om vi fikk en krone for hver gang dere 18 åringer spurte om dette... =)

Ser veldig greit ut, men bytt gjerne frokosten ut med en tallerken havregrøt. Gir deg minde hopp i blodsukkeret da cornflakes inneholder endel sukker.

Spiser du variert, næringsrik dunn kost og føler maten du spiser gir deg den energien du trenger så bare fortsett som dette du!

Skrevet
Om vi fikk en krone for hver gang dere 18 åringer spurte om dette... =)

Ser veldig greit ut, men bytt gjerne frokosten ut med en tallerken havregrøt. Gir deg minde hopp i blodsukkeret da cornflakes inneholder endel sukker.

Spiser du variert, næringsrik dunn kost og føler maten du spiser gir deg den energien du trenger så bare fortsett som dette du!

takk for svar. men er mengden normal, liten eller stor for en 18 åring? takk for svar.

Skrevet
takk for svar. men er mengden normal, liten eller stor for en 18 åring? takk for svar.

Eh, Lotte svarte jo alt det så bra ut..? Det er sikkert bra om du føler deg mett osv. Det er ingenting som er "normalt" for en 18-åring. Selvfølgelig kan man se ut ifra et snitt, men ingen vet om det passer deg eller ikke. Det må du kjenne etter på selv, i likhet med hva alle andre også må gjøre. Det er jo det samme hvor mye venninna eller noen andre spiser, man må jo spise det man føler er best for seg selv uansett...

Min dag sålangt er:

Frokost: (sent) 3 knekkebrød, 1 med leverpostei/rødbeter og 2 med skinke + salat, paprika ol. 1 glass skummet melk+1 kopp te+1 skje med tran

Mellom: 1 eple med kanel+endel ifa.. :gjeiper:

Middag: Tikka masala kyllingkjøttdeig+salat+tomat+byggris+ananas

Ellers drukket endel vann og litt pesi max... Blir vel brød/knekkebrød eller kornblanding til kvelds, og sikekrt noe frukt og mer te...

Skrevet

* Smoothie av en banan, masse frosne jordbær, ca 4 ss yoghurt, en dæsj linfrøolje og juice (Coop pluss med pasjonsfrukt, ananas, mango, aprikos osv)

* En neve nøtter og et glass juice

* En skål grønnsaksuppe med byggris og grønne linser + to brødskiver

* En kiwi og noen skiver fersk ananas

* En is

Middag blir stekt polenta med grillede grønnsaker til

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Uskyldning akseptert :fnise:

Ny dag, nye muligheter =)

:danse:

SAA LANGT I DAG

M1:

Soyayoghurt med litt havregryn og banan.

M2:

Tre gf skiver(veldig smaa), skinke, egg, salat, tomat og agurk. Peppermyntete med Fibersure.

M3:

En halv porsjon curly fries og en halv sjokolade(22 g). Delte med sambis som besoekte meg paa jobb. :)

M4:

Eple.

M5:

9 bar og en kopp svart te.

M6:

Groennsaksgryte og grillet kyllingfilet. Ett glass appelsinjuice.

Har trent mye i det siste saa jeg foelte for aa unne meg noe usunt. :ler:

Spiste frokost foer jeg syklet til jobben i dag, foerste gange siden foer jul tipper jeg, og det kan virke som om det hjalp paa sultfoelelsen. :biggrin: Det ble noe mellommaaltider da, men det var mest fordi jeg hadde lyst paa det eplet og den 9 baren. :spise:

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Frokost:

Litt salat fra middagen i går, og to skiver rugbrød med banan på

Mellom:

Eple

Lunsj:

Litt rugbrød (men siden pålegget, ny kremost, var ekkelt ble det ikke mye). En halv vegetarbaguett (kjøpt på skolen med alt for mye dill, kastet resten) og en daim is :sjenert:

Mellom:

For å hjelpe til på leselysten (som var på -10 eller noe) ble det alt for mye potetgull og en rad melkesjokolade :sjenert:

Middag:

Samme salat som i går, sånn at jeg fikk brukt opp tunfisken og bønnene siden jeg ikke vet hva annet jeg kan bruke det til som ikke krever ti nye ingredienser.

Skrevet

frokost:

Soyapølser og egg

lunsj:

Yoghurt og en skive grovbrød med makrell i tomat.

Middag:

Veggisburger med rancherdressing, råkost, rundstyke, og pommes family:)

Kvelds:

Da skal jeg ha to muffins jeg har fått av min søster;)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...