Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

I DAG

M1:

Havrekligrøt med sukker og kanel. Hardkokt egg.

M2:

Four nut bar.

M3:

Four nut bar.

M4:

Bakt potet med litt smoer, parma skinke, mozarella, soltoerkede tomater og salat.

M5:

Uante mengder nachos, grillmat, Smirnoff ice og jordbaerkake fordelt utover kvelden. :fnise:

Endret av Mea Culpa
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ikke skrevet her de siste dagene siden jeg har spist helt sinnsykt lite! Som en kombinasjon av liten tid hjemme, nye storangrep av maur på kjøkkenet og litt sånt..

Før frokost:

Et eple som jeg sovnet med i hånden :fnise:

Frokost:

To knekkebrød, en advokado, multivitamin og juice

Lunsj:

Frokostblanding (en av de med nøkkelhull på, siden den skal være sunnere enn resten) med skummeltmelk

Middag:

Kyllingfillet med en løk, en stor gulrot, noen brokkolibuketter og ris med en fransk saus..

Kanskje det blir noe annanas til kvelds :sikle:?

Endret av Aurela
Gjest CookieMonster
Skrevet

Frokost: 2 grove speltbrødskiver med kalkunfilet.

Lunsj: ca 70 gram cheesedoodles :sjenert:

Middag: kokte grønnsaker, litt potetmos, 4 kokte magre wienerpølser og idun ketchup

Dagen har ikke vært den sunneste for å si det sånn :gjeiper:

Til kvelds tror jeg ikke det blir noe med tanke på at jeg sikkert har spist mer enn nok fra før + at det ikke er noe annet i heimen som frister :fnise:

Gjest Gjest_bambi_*
Skrevet

Frokost

Havregrøt (2 dl havregryn m kli, 3 dl skummet melk, kanel og natreen)

1 appelsin, 1 tomat

kaffe

Lunsj

8 stk korni flatbrød m 200 g kokt skinke, masse agurk

kaffe m 1 dl skummet melk

Middag

150 g tunfisk, 4 korni flatbrød, 3 tomater

Innimellom

1 eske lakerol, en del tyggis, 1 kjærlighet, 25 g milkyway, 1 new energy, fanta free...

Kvelds blir kanskje brokkoli og stekt egg, og eple eller noe sånt...

Skrevet (endret)
:fnise:

Det er hva jeg har spist fram til kl. 18. ;)

Godt, for mitt neste spørsmål hadde nok vært - "når står du egentlig opp om morgenen?" Hehe :fnise:

Endret av Lotte27
Skrevet
Til kvelds tror jeg ikke det blir noe med tanke på at jeg sikkert har spist mer enn nok fra før + at det ikke er noe annet i heimen som frister :fnise:

Hadde ikke hoppet over ett kveldsmåltid om jeg var sulten pga det du har spist i dag om det var meg, så gale har det langt ifra vært! Du har jo bare spist 3 måltider og de to andre (regner med det var chipsen du ikke var helt fornøyd med)var jo helt normale :jepp:

Skrevet
Har ikke skrevet her de siste dagene siden jeg har spist helt sinnsykt lite! Som en kombinasjon av liten tid hjemme, nye storangrep av maur på kjøkkenet og litt sånt..

Før frokost:

Et eple som jeg sovnet med i hånden :fnise:

Det eplet var kanskje ikke det meste spennende du noen gang har spist siden du klarte å sovne med det i hånden =)

Maur kan nå være gode proteinklder om mengden er nok da :gjeiper:

Gjest matguri
Skrevet

Frokost: 1 skål med havregryn, hasselnøtter, tørket frukt, 3 ss cottagge cheese, 1 ts honning og en skvett skummet melk

lunsj: 2 grove rugbrød med epeskiver, den ene hadde jeg litt sukkerfritt syltetøy på også

Mellom: nesten en kvart pære (rester fra sønnen min)

Middag: Salat: kyllingkjøtt, isberg salat, tomat, mais, oliven, fetaost, hvitløk, brokkoi, ananas, fullkornspasta, stangselleri

Mellom: liten porsjon rester fra middag

Kvelds: 1 grovt rugbrød med makrell i salsasaus

Drikke gjennom dagen: vann til alle måltider + utenom måltider

Håper på kommentarer!:-)

Skrevet
Håper på kommentarer!:-)

Svarer deg her også jeg, veldig bra kost dette=)

Gjest Gjest
Skrevet
Svarer deg her også jeg, veldig bra kost dette=)

Frokost: to knekkebrød med smør, hvitost og agurk

Lunsj: En pære og noen druer

Middag: Kyllingfilet med grønnsaker og poteter.. herregud..

Dessert: Iskrem

Kvelds: to brødskiver med smør, ost og agurk, en skive med brunost og et eple..

ville vært fint med en kommentar til dette.. gjerne tips til hvordan jeg kan legge morgendagens måltider..

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Middag: Kyllingfilet med grønnsaker og poteter.. herregud..

Hvorfor herregud?

Litt lite syns jeg, men hvis du spiser deg mett paa det er det jo passelig. :)

I DAG:

M1:

Havrekligroet med sukker og kanel. Ett hardkokt egg.

M2:

To gf rundstykker med cashw nut butter.

Magen har blitt mye bedre etter at jeg kuttet ut frukt ogsaa, men kostholdet mitt har jo blitt litt kjedeligere ... Men det er jo deilig aa slippe aa foele seg uggen hele tiden da. :)

Endret av Mea Culpa
Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor herregud?

Litt lite syns jeg, men hvis du spiser deg mett paa det er det jo passelig. :)

I DAG:

M1:

Havrekligroet med sukker og kanel. Ett hardkokt egg.

M2:

To gf rundstykker med cashw nut butter.

Magen har blitt mye bedre etter at jeg kuttet ut frukt ogsaa, men kostholdet mitt har jo blitt litt kjedeligere ... Men det er jo deilig aa slippe aa foele seg uggen hele tiden da. :)

Er det noen her som har tenkt å ha vafler til kveldsmat, eller er det noe annet som frister ? :P

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Er det noen her som har tenkt å ha vafler til kveldsmat, eller er det noe annet som frister ? :P

Havrevafler fikk jeg lyst paa naa. :spise: Men vaffeljernet mitt har tatt kvelden saa det blir itte vafler i kveld nei.

Gjest Gjest
Skrevet
Havrevafler fikk jeg lyst paa naa. :spise: Men vaffeljernet mitt har tatt kvelden saa det blir itte vafler i kveld nei.

Ok. Kunne du gi meg oppskriften på havrevafler? :)

Skrevet (endret)

I dag har jeg spist 3 brødskiver med mårpølse til frokost/lunsj, samt en tallerken pastapenner m/pastasaus til middag.

Influensa på femte dagen nå, så det er først i dag at jeg har orket å spise noe ordentlig fast føde (spiste riktignok litt kyllingfilét i går). Har dog tatt mine vitaminer, er lei av å være dårlig, og av å ha nedsatt matlyst.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Frokost før trening; en halv banan og et halvt knekkebrød. Kaffe

Etter trening; 1 skive rugbrød med ost. En appelsin. En kopp te

En brødskive med skinke.

Rett i koppen suppe ("middelhavssmak" vissnok... :fnise: ) med en champignon i.

Smoothie med resten av bananen fra frokost, et par skjeer skogsbæryoghurt, 6-7 frosne bjørnebær og litt juice.

Tror det blir et eple med litt cottage cheese og kanel sammen med en kopp te litt senere.... :sjenert:

Sliter med å vite hva/hvor mye jeg egentlig kan spise. Prøver fpr tiden å jobbe meg ut at en spiseforstyrrelse, men ikke helt bare-bare.... Kommentarer??

:goodbye:

Gjest Gjest
Skrevet
Frokost før trening; en halv banan og et halvt knekkebrød. Kaffe

Etter trening; 1 skive rugbrød med ost. En appelsin. En kopp te

En brødskive med skinke.

Rett i koppen suppe ("middelhavssmak" vissnok... :fnise: ) med en champignon i.

Smoothie med resten av bananen fra frokost, et par skjeer skogsbæryoghurt, 6-7 frosne bjørnebær og litt juice.

Tror det blir et eple med litt cottage cheese og kanel sammen med en kopp te litt senere.... :sjenert:

Sliter med å vite hva/hvor mye jeg egentlig kan spise. Prøver fpr tiden å jobbe meg ut at en spiseforstyrrelse, men ikke helt bare-bare.... Kommentarer??

:goodbye:

Kjempeflott at du jobber deg ut av spiseforstyrrelsen, stå på! Når det er sagt, synes jeg at du spiser alt for lite - spesielt med tanke på at du skriver at du trener. Jeg vil anbefale å prøve å spise mer enn et halvt knekkebrød til frokost - da orker du mer på treningen også:) Og en Rett i koppen-suppe teller ikke som middag! Du kan spise dobbelt så mye som dette med god samvittighet! Masse lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

- 6-7 biter smågodt

- 2 Nutrilett-barer

- 1 boks steinfrie druer

- 1 Dumle-is

- 1 grov baguette med kylling i karrimajones fra Big Bite

- 4 Extreme polarbrød med (lettere) sjokade

Ikke akkurat noe å skryte av. Veier 46 kg., så prøver å gå opp i vekt, men nå er jeg bare kvalm av all den dårlige maten.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Kjempeflott at du jobber deg ut av spiseforstyrrelsen, stå på! Når det er sagt, synes jeg at du spiser alt for lite - spesielt med tanke på at du skriver at du trener. Jeg vil anbefale å prøve å spise mer enn et halvt knekkebrød til frokost - da orker du mer på treningen også:) Og en Rett i koppen-suppe teller ikke som middag! Du kan spise dobbelt så mye som dette med god samvittighet! Masse lykke til!

Takk for tilbakemelding :) Når det gjelder mat før trening så trener jeg såpass tidlig at jeg liksom ikke føler at jeg vil klare å gi noe på trening om jeg har magen full av mat... :sjenert: Men skal se hva jeg kan få til...;)

Når det gjelder middag synes jeg det er vanskelig å beregne hva som er en "riktig" porsjon. Får litt hetta enda om jeg føler meg for mett, så da blir det gjerne noe litt lite for å være på "den sikre siden"...virker teit,- I know. Men skal prøve å øke :)

Gjest Gjest igjen
Skrevet
Takk for tilbakemelding :) Når det gjelder mat før trening så trener jeg såpass tidlig at jeg liksom ikke føler at jeg vil klare å gi noe på trening om jeg har magen full av mat... :sjenert: Men skal se hva jeg kan få til...;)

Når det gjelder middag synes jeg det er vanskelig å beregne hva som er en "riktig" porsjon. Får litt hetta enda om jeg føler meg for mett, så da blir det gjerne noe litt lite for å være på "den sikre siden"...virker teit,- I know. Men skal prøve å øke :)

Vet akkurat hvordan du har det - men en venner seg gradvis til å spise mer og kroppen trenger det! Jeg vil anbefale deg å lage mat som ikke er så tungt fordøyelig, da slipper du den tunghetsfølelsen i magen etterpå. Det kan f.eks være:

To fullkornswraps med kyllingfilet i biter og masse god salat.

Wok - kjøp en frossen blanding med wokgrønnsaker (kan spises vegetar, med kylling eller kjøtt i biter). Til denne kan du koke en boil-in-bag med ris/fullkornsris.

1 laksefilet og grønnsaker bakt i ovn.

Fullkornsspagetti med kyllingkjøttdeig, paprika, squash og pesto.

Grillspyd med kylling/scampi/laks i biter og grønnsaker du liker.

Alle forslagene er forholdsvis kalorifattige i forhold til mange middager, så da kan du som trenger å legge på deg spise mer med god samvittighet og uten tunghetsfølelse i magen etterpå.

Håper dette var til hjelp - sender deg varme tanker!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...