Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest CookieMonster
Skrevet
Med andre ord: Kanel med ananas og eple? :fnise:

Blir slik når jeg har ristet kanelglasset over!

Hehe, ja, det blir nok heller kanel med frukt tror jeg :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ville spist mindre broedmat og mer groennsaker, fisk og kjoett. Men du maa jo finne noe som passer for deg. :)

Spiser som regel ikke rundstykke, men baket i dag på jobb. Så spiser det en gang i uken. Spiser egentlig bare knekkebrød....

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Spiser som regel ikke rundstykke, men baket i dag på jobb. Så spiser det en gang i uken. Spiser egentlig bare knekkebrød....

Aha. :) Nybakt broed og saant er jo utrolig godt!

Blir du mett av knekkebroed da? Jeg blir ikke det, maa spise en hel haug foer det begynner aa ligne paa noe. :fnise:

Det jeg egentlig mente var at jeg ville hatt faerre maaltider som inneholdt broed/knekkebroed, og heller spist mer groennsaker, belgfrukter, egg osv. Men det er naa meg da. :)

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Er bare det at jeg legger på meg av brød, og det er jo iallefall det siste jeg trenger! kanskje bytte ut en mellom måltidet med en salat eller omelett?

Skrevet

Frokost: To ryvita med mager kyllingkremost. Et glass skummet melk.

Mellom: Et ryvita med cottage cheese og bananskiver. Resten av bananen. Et stort glass appelsinjuice.

Lunsj: En liten porsjon potetball. Vann.

Mellom: Yoplait blåbær med cottage cheese, linfrø og havregryn. Vann.

Middag: Gyros med villris og sopp. Vann.

Mellom: En halv iskaffe lett. Et glass biola blåbær. 1/4 mango.

Kvelds blir noen ryvita med cc og bananskiver, også har jeg et kakestykke stående som bør spises opp i dag.

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Er bare det at jeg legger på meg av brød, og det er jo iallefall det siste jeg trenger! kanskje bytte ut en mellom måltidet med en salat eller omelett?

Salat, omelett eller middagsrester er greit aa ha til lunsj syns jeg. Men du maa jo ikke gjoere som meg da. ;)

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
I DAG

M1:

Havrekligroet med honning og kanel. Ett hardkokt egg.

M2:

En flaske cider ute i solen. :)

M3:

Fire havrekjeks med hjemmelaget cashew nut butter. Vaniljesoyayoghurt med havregryn og solsikkekjerner.

M4:

Litt halvmoerk sjokolade.

M5:

Hjemmelaget burger med mynte, dampet brokkoli, potet, raa loek, stekte sjampinjonger med hvitloek og tomatboenner.

M6:

Vaniljesoyayoghurt med havregryn og solsikkekjerner. Hardkokt egg.

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Frokost; to havreknekkebrød med majones og løvtynn kalkunskinke med pepper , et glass melk, en kopp peppermynte-te.

Mellom; blåbæryoughurt med solsikkefrø, gresskarkjerner og linfrø.

Lunsj; tre havreknekkebrød med majones og løvtynn kalkunskinke med pepper, en kopp peppermynte-te, noen kjeks (ups!).

Mellom; halv boks cottage cheese med eplebiter.

Middag; stor posjon rømmegrøt, vann.

Kvelds; et havreknekkebrød med majones og løvtynn kalkunskinke med pepper, et hardkokt egg, og kanskje en sjokolademuffin (bakte i går).

Skrevet
også har jeg et kakestykke stående som bør spises opp i dag.

Mmmmm, bør absolutt ikke bli stående nei!! :gjeiper:

Skrevet
Salat, omelett eller middagsrester er greit aa ha til lunsj syns jeg. Men du maa jo ikke gjoere som meg da. ;)

Joda, alle må gjøre som deg!! Hehe.. Men du spiser bra så forstår om folk kopierer dine dager og måltider :jepp:

Gjest Wacmoc
Skrevet

Har spist en luftbolle ( som jeg kaller det )med stekt ost ( lite rundstykke med mye luft som stekes med ost på, selges på meny ;P )

Og nå har jeg nettopp lagd med tre fullkornsknekkebrød, hvor en er med agurkmix og ost, en annen er med italiensk salat og servelat, og den tredje er med kaviar! Huhu:) Spørs om jeg orker alle tre da. :)

Skrevet
Har spist en luftbolle ( som jeg kaller det )med stekt ost ( lite rundstykke med mye luft som stekes med ost på, selges på meny ;P )

Og nå har jeg nettopp lagd med tre fullkornsknekkebrød, hvor en er med agurkmix og ost, en annen er med italiensk salat og servelat, og den tredje er med kaviar! Huhu:) Spørs om jeg orker alle tre da. :)

anbefaler deg å drikke proteinpulvershaker eller ernæringsdrikker (fås kjøpt på apoteket) hvis du er dårlig til å spise.. de er enkle og greier, smaker helt ok - og er ikke noe "pes" å spise.. tar ikke vekk noe tid heller.. blir det samme som å drikke noe mens du holder på med noe annet =)

Gjest Wacmoc
Skrevet
anbefaler deg å drikke proteinpulvershaker eller ernæringsdrikker (fås kjøpt på apoteket) hvis du er dårlig til å spise.. de er enkle og greier, smaker helt ok - og er ikke noe "pes" å spise.. tar ikke vekk noe tid heller.. blir det samme som å drikke noe mens du holder på med noe annet =)

Det hørtes ikke så dumt ut! :)

Får se hva de har på apoteket her i byen :)

Skrevet

Til min fortvilelse fikk jeg i går beskjed om at jeg ikke tåler bl.a tomater. Dette er nesten katastrofe, jeg bruker mye tomater når jeg lager gryterett. Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan bruke istedet når jeg skal lage "saus" til gryteretten? :klø:

Gjest CookieMonster
Skrevet

Frokost: 1,5 grove brødskiver med kalkunfilet.

Mellom: en neve forskjellige nøtter.

Middag: en calzone med skinke og ost.

Kos: ca 150 gram dream vanilje yoghurtis.

I kveld blir det kanel med to epler tenker jeg :fnise:

Maten er ikke den beste for tiden ettersom jeg driver med eksamenslesing, gidder ikke tenke så veldig sunt da :gjeiper:

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Til min fortvilelse fikk jeg i går beskjed om at jeg ikke tåler bl.a tomater. Dette er nesten katastrofe, jeg bruker mye tomater når jeg lager gryterett. Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan bruke istedet når jeg skal lage "saus" til gryteretten? :klø:

Uffda! Og tomater som er saa anvendelige, men hvis du googler litt saa finnes det alternativer. :)

I do sometimes substitute pureed squash of some sort for tomato sauce - I usually prefer zucchini, and it works well. You should be able to substitute anything you like as long as it is of the same consistency as the tomato item the recipe calls for.

For example, a non-tomato vegetable juice for tomato juice, pureed veggies for sauce, or diced veggies with a little extra water for diced tomatoes.

You can also modify the sauce portion of nearly any recipe with a different type of sauce. Goulash becomes stroganoff when beef gravy is used, spanish rice becomes a creamy rice when cream of mushroom or chicken soup is substituted.

As far as seasoning goes; use what you like, and start with only a tiny bit, taste testing as you go. Many tomato dishes have to be heavily seasoned in order to get the flavor, and that much seasoning would be overpowering in cream sauces.

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Hjelpes, skal si det krymper inn på mat du faktisk kan spise. Nå hadde ikke dette vært noe big deal for meg, spiser lite av tomater, men forstår frustrasjonen din stakkars..

Desverre kan jeg ikke komme med noen gode tips til ditt spørsmål, men ville nå bare gi deg en :klemmer: desverre an du ikke putte den i gryteretten din da.. :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet

hiver meg på denne :)

frokost: 2 fiberrik med pepper skinke av kalkun og en banan. vann

lunch: 1 appelsin. vann

middag: 2 pølser i fiberrikt brød :) vann

mellom: 6 vasa frokost skorper med litt brunost på. vann

kvelds: 1 eple tenker jeg :) vann

Gjest Mea Culpa
Skrevet

I DAG:

M1:

Vaniljesoyayoghurt med havregryn og solsikkekjerner.

M2:

Bakt potet med chili con carne. Svart te med Fibresure.

M3:

Salat med tunfisk, kikerter, egg, avocado, tomat, loek og litt extra lett majones. Svart te.

M4:

Blandede noetter. Svart te.

M5:

Mer noetter.

M6:

Fire havrekjeks med cashew nut butter. Naa er det tomt! :grine:

Skrevet
Maten er ikke den beste for tiden ettersom jeg driver med eksamenslesing, gidder ikke tenke så veldig sunt da :gjeiper:

Lenge leve kanelen=)

Prioriter eksamenslesingen du og ta heller opp igjen kostholdet når det er over! Viktig å kose seg litt når en skal lese dag ut og inn! :hallo::kokk::opplyser::tommelopp:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...