Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frokost: yoghurt naturell blandet med litt havregryn, mandler og kanel

Middag: Bulgur med garam masala, squash, rødløk og paprika , irørt tahini

Kvelds: aner ikke, sikkert knekkebrød med philadelphia.

Mage mongo etter jeg begynte på en te-kur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Frokost:

To brødskiver og et knekkebrød + juice og vitaminer

Lunsj/middag:

Restene av kyllinfillet fra i går, løk, hvitløk, brokoli og gulrot i gryte/suppe med hermetiske tomater.

Mellom:

Litt for mye godteri :sjenert:

Ikke noe særlig dag dette, men jeg har til gjenngjeld ikke gjort nor særlig i dag, kun gått en tur på ti min.. Og sikkert drukket noen liter vann.. Har vært konstant tørst..

Endret av Aurela
Skrevet (endret)
At du liker alt det søte. :gjeiper:

Jeg tømte en stor bolle mens jeg spilte Risk med sambisen og poden. Gjett hvem som vant ...!

Ikke snakk, jeg er alt etende så lenge det ser eller smaker søtt=) Sweet theeth er mitt mellomnavn. :sjokolade:

Satser på at du ble vinneren jeg :tommelopp:

Endret av Lotte27
Skrevet
Til kvelds tenker jeg det blir eple med kanel, hva det blir mest av vet jeg ikke :ler:

Tror jeg har en viss anelse :fnise:

Skrevet
Mage mongo etter jeg begynte på en te-kur

Hva er denne te-kuren og hva skal den hjelpe mot/for?

Skrevet
Ikke noe særlig dag dette, men jeg har til gjenngjeld ikke gjort nor særlig i dag, kun gått en tur på ti min.. Og sikkert drukket noen liter vann.. Har vært konstant tørst..

Minner om en vanlig søndag dette vel..

Drakk du alkohol i går eller spiste salt mat kanskje mtp.tørsten du forteller om..

Skrevet
Minner om en vanlig søndag dette vel..

Drakk du alkohol i går eller spiste salt mat kanskje mtp.tørsten du forteller om..

Spiste nok en del potetgull, men var tørst helt fra i går.. Var ute og drakk i forigårs da :P

Skrevet
Spiste nok en del potetgull, men var tørst helt fra i går.. Var ute og drakk i forigårs da :P

Da ser jeg den røde tråden og skjønner at det hele startet i går, bare til å bøtte innpå med vann ja :regn:

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Ikke snakk, jeg er alt etende så lenge det ser eller smaker søtt=) Sweet theeth er mitt mellomnavn. :sjokolade:

Satser på at du ble vinneren jeg :tommelopp:

Jepp! Poden paa 15 likte ikke det noe saerlig. Daarlig taper! :ler:

I DAG

Har jeg spist en hel masse. Har vaert ute paa laaang sykkeltur og da blir man sulten. :)

Skrevet
Hva er denne te-kuren og hva skal den hjelpe mot/for?

Lapacho, den skal visst hjelpe mot "alt".

Skrevet
Lapacho, den skal visst hjelpe mot "alt".

Men den gir deg magevondter? Eller er det bare begynnelsen som er slik?

Skrevet
Jepp! Poden paa 15 likte ikke det noe saerlig. Daarlig taper! :ler:

I DAG

Har jeg spist en hel masse. Har vaert ute paa laaang sykkeltur og da blir man sulten. :)

Hehe, de er ofte dårlige tapere ja=) Bra jobba!!

Skrevet
Men den gir deg magevondter? Eller er det bare begynnelsen som er slik?

Jeg tror nok det bare er begynnelsen som er slik, den driver nok og renser :)

Skrevet (endret)
Jeg tror nok det bare er begynnelsen som er slik, den driver nok og renser :)

Høres ikke het behagelig ut, men så lenge det blir bedre er det vel "verdt" det..

Skulle vel alle tatt en slik kur i ny og ne ja..

En ting til - bildene dine.. Herlig!!

Endret av Lotte27
Skrevet
Høres ikke het behagelig ut, men så lenge det blir bedre er det vel "verdt" det..

Skulle vel alle tatt en slik kur i ny og ne ja..

En ting til - bildene dine.. Herlig!!

Det er vel mye som skal avgiftes :)

Hvilke av bildene, det nye eller gamle? Jeg tenkte jeg skulle kjøre en mindre avskrekkende stil :fnise:

Skrevet

Brødskive og rett i koppen suppe.....

Skrevet
Det er vel mye som skal avgiftes :)

Hvilke av bildene, det nye eller gamle? Jeg tenkte jeg skulle kjøre en mindre avskrekkende stil :fnise:

Det bildet du hadde i går var jo bare uhyre morsomt=)

Skulle tatt en slik te-kur selv tror jeg, kroppen hadde nok hatt godt av å kvitte seg med endel.. :fnise:

Gjest Wacmoc
Skrevet

Frokost 06.00; En baguett, halve med kaviar, andre halvdel med smør.

Lunch 14.00; Litt potetgrateng.

Tenkte å lage meg noe ordentlig mat i løpet av dagen :)

Skrevet (endret)

Leste en artikkel og synes ikke dette var helt bak mål..

Hvis ditt neste måltid er om...

1 time: Spis et eple = 100 kalorier

2 timer: Legg til en spiseskje peanøttsmør = 200 kalorier

3 timer: Legg til 5 fullkornskjeks = 300 kalorier

4 timer: Legg til et glass lettmelk = 400 kalorier

Den første timen er det lurt å spise noe som har høyt innhold av fiber og karbohydrater. Deretter bygger du på med sunt fett og protein for hver time som går. Slik varer metthetsfølelsen lenger.

Men, det var nå bare for å dele litt.. Ikke så ofte jeg finner ting jeg ser meg litt enig i vedr. kosthold på nettet i disse "evige slanketidene vi lever i"

Endret av Lotte27
Gjest Ludovie
Skrevet
Leste en artikkel og synes ikke dette var helt bak mål..

Hvis ditt neste måltid er om...

1 time: Spis et eple = 100 kalorier

2 timer: Legg til en spiseskje peanøttsmør = 200 kalorier

3 timer: Legg til 5 fullkornskjeks = 300 kalorier

4 timer: Legg til et glass lettmelk = 400 kalorier

Den første timen er det lurt å spise noe som har høyt innhold av fiber og karbohydrater. Deretter bygger du på med sunt fett og protein for hver time som går. Slik varer metthetsfølelsen lenger.

Men, det var nå bare for å dele litt.. Ikke så ofte jeg finner ting jeg ser meg litt enig i vedr. kosthold på nettet i disse "evige slanketidene vi lever i"

Det ser ut som fornuftige råd. Samtidig vil jeg gjerne protestere litt mot dem. :)

Jeg synes nemlig at det ikke er noen katastrofe å være litt sulten. For hvorfor skal man dekke absolutt alle behov man har til enhver tid? Det er jo for eksempel slik at det ikke passer seg å ha sex overalt eller med hvemsomhelst for den saks skyld, selv om man har lyst. Og man kan heller ikke ta seg et glass vin eller lignende bare fordi man har lyst på. Man kan heller ikke alltid legge seg til å sove selv om man er trøtt. Og jeg mener også at det ikke er noen katastrofe å måtte være litt sulten en gang i blant.

NBNBNB! Det jeg skrev forutsetter at man har et bra kosthold hvor man får dekket absolutt alt man trenger når det gjelder både næringsstoffer og energibehov. Å gå inn for å sulte seg er ekstremt usunt og noe som definitivt ikke bør anbefales. Men det å av og til være litt småsulten på grunn av hvadetnåennmåttevære derimot, har ingen vondt av. :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...