Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fire havrekjeks med cashew nut butter. Naa er det tomt! :grine:

:shoppe: Løp å kjøp!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Joda, alle må gjøre som deg!! Hehe.. Men du spiser bra så forstår om folk kopierer dine dager og måltider :jepp:

:lur::skratte:

Endret av Mea Culpa
Gjest Mea Culpa
Skrevet
:shoppe: Løp å kjøp!!

Lager selv, men har itte cashews. ;)

Skrevet
Lager selv, men har itte cashews. ;)

U do? Oppskrift lett tilgjengelig?

Skrevet

Tanx.. Langt ifra noe kløpper på kjøkkenet, men er alltid klar for å prøve noe nytt, spesielt med ingredienser som dette=

Skrevet
Hjelpes, skal si det krymper inn på mat du faktisk kan spise. Nå hadde ikke dette vært noe big deal for meg, spiser lite av tomater, men forstår frustrasjonen din stakkars..

Desverre kan jeg ikke komme med noen gode tips til ditt spørsmål, men ville nå bare gi deg en :klemmer: desverre an du ikke putte den i gryteretten din da.. :gjeiper:

Takk :)

Dette var litt katastrofe for meg, men det er vel nå det gjelder å bli kreativ :) Jeg får lese litt av hva Mea Culpa har tipset om, og se om jeg blir klok på det. Men sukk, det var så lettvint med hakkede tomater :)

Skrevet
Takk :)

Dette var litt katastrofe for meg, men det er vel nå det gjelder å bli kreativ :) Jeg får lese litt av hva Mea Culpa har tipset om, og se om jeg blir klok på det. Men sukk, det var så lettvint med hakkede tomater :)

Håper du finner gode alternative løsninger=) Mea Culpa er en kløpper på god og interessant mat så du finner nok noe som passer seg tenker jeg :spise:

Skrevet
Håper du finner gode alternative løsninger=) Mea Culpa er en kløpper på god og interessant mat så du finner nok noe som passer seg tenker jeg :spise:

Jeg leste nettopp om noe som heter ajvar, paprika-aubergine purè som man får kjøpt hos innvandrerbutikker. Dette må jeg teste ut :)

Skrevet
Jeg leste nettopp om noe som heter ajvar, paprika-aubergine purè som man får kjøpt hos innvandrerbutikker. Dette må jeg teste ut :)

Alt ordner seg for snille piker skal du se :sminkedokke:

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Hoeres spennende ut! Man kan sikkert lage noe lignende selv hvis man har en blender. Kanskje noe jeg burde teste ut. :)

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
I DAG:

M1:

Vaniljesoyayoghurt med havregryn og solsikkekjerner.

M2:

Bakt potet med chili con carne. Svart te med Fibresure.

M3:

Salat med tunfisk, kikerter, egg, avocado, tomat, loek og litt extra lett majones. Svart te.

M4:

Blandede noetter. Svart te.

M5:

Mer noetter.

M6:

Fire havrekjeks med cashew nut butter. Naa er det tomt! :grine:

M7:

Grillet kylling, groennsaksgryte og hermetiske erter med mynte.

M8:

Svart te med rismelk og honning.

Endret av Mea Culpa
Gjest Frosk
Skrevet

Ovnsbakte paprikaer blir veldig gode, og kan kjøres til puré i blender - tar litt tid å ovnsbake dem, men går an å ta mange i slengen og lage en stor porsjon, har ikke testet å fryse sausen selv men skulle tro det går bra? Laget en pastasaus med ovnsbakt paprika og pinjekjerner i forrige uke, oppskrift, der står det i allefall hvordan man ovnsbaker paprika. Ellers så går det jo an å ovnsbake paprika sammen med diverse andre grønnsaker (løk, aubergine, squash....?) og kjøre til puré. Muligens. :)

Skrevet

Jeg må skaffe meg stavmikser :fnise: Ellers så heier jeg veldig på denne ajvar-saken som fåes ferdig kjøpt. Pjukset liker lettvint :jepp:

Gjest Gjest_Monique_*
Skrevet

I dag:

Frokost: Drikkeyoghurt med müsli (god dag frukt)

Lunch: Tunfisksalat (tunfisk, paprika, tomat, agurk og litt løk)

Middag: Tomatsuppe med makaroni

Kvelds: En banan og en fiskekake (hver for seg...)

Skrevet

Frokost: 1 grovskive med kaviar, 1 grovskive med kalkunskinke

Mellom: 1 eple

Lunsj: 1 pannekake med blåbærsyltetøy

Middag: 1/2 fiskegrateng, 1 liten potet, 2 små gulrøtter

Tull: litt sjokolade... Har egentlig bestemt meg for å bare spise godteri i helgene

Mellom: 1 kopp te, 1 sukett

Kvelds: 2 knekkebrød med most avokado + litt salt og pepper

Skrevet

Frokost: Tre ryvita med cottage cheese og bananskiver. Et glass skummet melk.

Mellom: Yoplait blåbær med fedon müsli og havregryn. Vann.

Mellom: En cortado og en chai latte.

Middag: Gyros med villris og sopp. Vann.

Mellom: En tine lett naturell yoghurt med litt tørket kokos og litt hakket sjokolade.

Kvelds: Samme som frokost.

Skrevet (endret)

Frokost: eggerøre stekt med tomat, grønn og gul paprika og chili. Rømme på toppen. Te og vitaminer.

Mellom: Fedonbar

Lunch: middagsrester fra i går (chili con carne med rømme og salat)

Middag: samme som lunch

Mellom: et sånt sjokoladehjerte som fås kjøpt på blomsterbutikken, mannen kom innom med et slikt et til meg på jobben :rødme: og en neve mandler

Kvelds: 2 fiberrik med majones og tomat, salt og pepper.

Endret av Agurk
Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Tanx.. Langt ifra noe kløpper på kjøkkenet, men er alltid klar for å prøve noe nytt, spesielt med ingredienser som dette=

Det er veldig enkelt saa selv du burde faa det til. ;) Hvis du bruker blender kan det vaere lurt aa sette ned hastigheten, og bruke en slikkepott eller noe til aa dytte massen ned med. Ellers setter det seg bare fast. :)

Man kan forresten bruke alle slags noetter og froe.

Pecan butter

Chocolate soy nut butter :spise:

Endret av Mea Culpa
Gjest Mea Culpa
Skrevet
Jeg må skaffe meg stavmikser :fnise: Ellers så heier jeg veldig på denne ajvar-saken som fåes ferdig kjøpt. Pjukset liker lettvint :jepp:

Lathans! :fnise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...