Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Ok. Kunne du gi meg oppskriften på havrevafler? :)

Denne oppskriften har jeg ikke proevd selv, men den ser jo bra ut

Denne har jeg brukt noen ganger, men den er glutenfri. Fungerer sikkert like bra med hvetemel da.

Endret av Mea Culpa
Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Hvorfor herregud?

Litt lite syns jeg, men hvis du spiser deg mett paa det er det jo passelig. :)

I DAG:

M1:

Havrekligroet med sukker og kanel. Ett hardkokt egg.

M2:

To gf rundstykker med cashew nut butter.

M3:

Hjemmelaget burger med mynte, potetmos med hvitkaal, stekt asparges, speilegg, dampet gulrot og tomatboenner.

M4:

Vaniljesoyayoghurt.

Magen har blitt mye bedre etter at jeg kuttet ut frukt ogsaa, men kostholdet mitt har jo blitt litt kjedeligere ... Men det er jo deilig aa slippe aa foele seg uggen hele tiden da. :)

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Frokost:

Et polarbrød (sånn tubeting, litt mer mat en det flate runde)

Mange mellommåltider som ble til en lang lunsj:

2 epler

To polarbrød

En liten sjokoladebolle

Mellom:

En advokado

Middag:

Chilli Con Carne

Mellom:

To ruter sjokolade

Har kjøpt meg ordentlig brød nå, butikken var utsolgt for det i går (derav polarbrød :P) så nå blir det kanskje en skive eller to til kvelds, eller kanskje en advokado :klø: :P

Skrevet

Mea Culpa: Godt å høre magen kommer seg, kjedelig at du synes maten er kjedelig, vet at du er glad i mat og det betyr mye for deg, men du må nok bare bite i det sure eplet og velge frisk mage fremfor noen matsorter... :klemmer:

Skrevet
Har kjøpt meg ordentlig brød nå, butikken var utsolgt for det i går (derav polarbrød :P) så nå blir det kanskje en skive eller to til kvelds, eller kanskje en advokado :klø: :P

Kveldens harde valg..?? Hehe.. Kos deg med noen gode skiver fra det ferske brødet du :jepp:

Gjest Wacmoc
Skrevet

En kvart baguette med leverpostei til frokost

En bolle til lunch

En halv skål tomatsuppe med litt makaroni og et halvt egg til middag.

+ 2 kopper kaffe til frokost, 3 glass vann og 2 glass pepsimax.

Skrevet (endret)
En kvart baguette med leverpostei til frokost

En bolle til lunch

En halv skål tomatsuppe med litt makaroni og et halvt egg til middag.

+ 2 kopper kaffe til frokost, 3 glass vann og 2 glass pepsimax.

Er du ikke sulten i løpet av dagen med så lite mat? Med mindre du står sent opp og det er over få timer da..

Endret av Lotte27
Skrevet

Frokost: 2 fiberrik med gulost og chilipickels. Te og vitaminer.

Mellom: En fedonbar med eple og kanel. En liten neve mandler.

Lunch: Kyllingsalat og chilipickels.

Mellom: En neve mandler

Middag: Grillet biff, blomlålpure, en slags salat med strimlet salat, hakket løk, rømme, majones og krydder. Chilipickels.

Dessert: 3 ruter 70% sjokolade med appelsin.

Har dilla på chilipickels om dagen ja.....

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Mea Culpa: Godt å høre magen kommer seg, kjedelig at du synes maten er kjedelig, vet at du er glad i mat og det betyr mye for deg, men du må nok bare bite i det sure eplet og velge frisk mage fremfor noen matsorter... :klemmer:

:jepp::klem:

Jeg kan ikke en gang bite i det sure eplet! Har kuttet ut gluten, melkeprodukter og frukt men det er jo fremdeles mye jeg kan spise. Bare saa kjipt aa maatte unngaa alle de tingene jeg er saa glad i som frukt, ost og bakervarer. :trist: Men det gaar egentlig overraskende bra. Man venner seg til det meste. :)

Endret av Mea Culpa
Gjest Wacmoc
Skrevet
Er du ikke sulten i løpet av dagen med så lite mat? Med mindre du står sent opp og det er over få timer da..

Nei. Står opp 6 hver dag. Lagd meg matdagbok for å få igang spisingen. Er litt dårlig på å spise :(

Skrevet

Frokost: 2 grovskiver med kaviar

Mellom: 1 eple

Lunsj: 2 grovskiver med Hervik bringebærsyltetøy

Mellom: 1/2 avocado, 1 liten melon yoghurt

Middag: 1 laksefilet, 1 neve penne og litt gul gulrot, brokkoli og spinat

Kvelds: 2 rista grovskiver med hjemmerørt jordbærsyltetøy og banan

Skrevet
:jepp::klem:

Jeg kan ikke en gang bite i det sure eplet! Har kuttet ut gluten, melkeprodukter og frukt men det er jo fremdeles mye jeg kan spise. Bare saa kjipt aa maatte unngaa alle de tingene jeg er saa glad i som frukt, ost og bakervarer. :trist: Men det gaar egentlig overraskende bra. Man venner seg til det meste. :)

Utrolig hva en kan venne seg til om en må, mot sin egen vilje også=)

Skrevet
Nei. Står opp 6 hver dag. Lagd meg matdagbok for å få igang spisingen. Er litt dårlig på å spise :(

Kjempebra at du det gjør!! Du vil ha masse mer energi i løpet av dagen om d får i deg litt mer mat, det vil du raskt merke! :jepp:

Skrevet

Frokost: havregrøt m/proteinpulver, banan, cottage cheese og kanel

+smoothie laget av youghurt, proteinpulver, melk og banan

Lunsj: pariserloff m/stekt ytrefilet av svin

Middag: risgrøt + 1 glass melk

Gjest Wacmoc
Skrevet

En halv minipizza med oliven og peperoni, og en neve nøtter.

Gjest Gjest
Skrevet

Seriøst? Herregud så lite!

Skrevet

Dette var ikke akkrat steg i riktig retning vil jeg påstå..

Kanskje du skal begynne å planlegge måltidene dine dagen i forveien.

Lag mat du er glad i for å friste deg selv til å spise mer.. Du tjener ikke noe på å spise så lite mat. Du får lite energi, kroppen mangler næring og blodsukkeret ditt synker og humøret deretter..

Skrevet
Har dilla på chilipickels om dagen ja.....

Kan si med 100% sikkerhet at det aldri kommer til å skje at jeg får.. :fnise:

Gjest Wacmoc
Skrevet
Dette var ikke akkrat steg i riktig retning vil jeg påstå..

Kanskje du skal begynne å planlegge måltidene dine dagen i forveien.

Lag mat du er glad i for å friste deg selv til å spise mer.. Du tjener ikke noe på å spise så lite mat. Du får lite energi, kroppen mangler næring og blodsukkeret ditt synker og humøret deretter..

Er klar over det, men har hatt mye å tenke på idag, så har liksom ikke tatt meg tid til å spise, og delvis glemt det. Tenkte å lage meg en tacolefse til paradise hotel, og kanskje skeive helt ut med en kokosbolle etter det.

Er vannskelig å planlegge måltider da jeg ikke er hjemme fra 07.15 til ca 16.30. Ofte ender det opp med at jeg bruker lenger tid da jeg er et surrehue.. :(

Skrevet

Frokost: 1 skål havregryn med melk, 1/4 banan og 1/4 eple

Mellom: 1/2 avocado

Lunsj: 2 grovskiver med isbergsalat. hardkokt egg og paprika

Middag: 1 pitabrød med litt strimlet kylling, isbergsalat, agurk, tomat og paprika

Mellom: 1 eple

Mellom: 1 gulrot

Tror jeg skal lage meg speilegg nå... Hmmm :klø:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...