venus_ Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #1821 Skrevet 11. mai 2009 Det ser ut som fornuftige råd. Samtidig vil jeg gjerne protestere litt mot dem. Jeg synes nemlig at det ikke er noen katastrofe å være litt sulten. For hvorfor skal man dekke absolutt alle behov man har til enhver tid? Det er jo for eksempel slik at det ikke passer seg å ha sex overalt eller med hvemsomhelst for den saks skyld, selv om man har lyst. Og man kan heller ikke ta seg et glass vin eller lignende bare fordi man har lyst på. Man kan heller ikke alltid legge seg til å sove selv om man er trøtt. Og jeg mener også at det ikke er noen katastrofe å måtte være litt sulten en gang i blant. NBNBNB! Det jeg skrev forutsetter at man har et bra kosthold hvor man får dekket absolutt alt man trenger når det gjelder både næringsstoffer og energibehov. Å gå inn for å sulte seg er ekstremt usunt og noe som definitivt ikke bør anbefales. Men det å av og til være litt småsulten på grunn av hvadetnåennmåttevære derimot, har ingen vondt av. Nå er ikke sex og vin noe kroppen MÅ da, som mat. Selv blir jeg forferdelig kvalm der og da og slapp resten av dagen om jeg går for lenge sulten.
Gjest Ludovie Skrevet 11. mai 2009 #1822 Skrevet 11. mai 2009 Nå er ikke sex og vin noe kroppen MÅ da, som mat. Selv blir jeg forferdelig kvalm der og da og slapp resten av dagen om jeg går for lenge sulten. Joda, men det er nå en gang slik at man ikke kan forvente å få oppfylt absolutt alle behov hele tiden. Og etter mitt syn er ikke det nødvendigvis negativt.
Gjest Mea Culpa Skrevet 11. mai 2009 #1823 Skrevet 11. mai 2009 Nå er ikke sex og vin noe kroppen MÅ da, som mat. Selv blir jeg forferdelig kvalm der og da og slapp resten av dagen om jeg går for lenge sulten. Ja det er klart det ikke er farlig aa vaere litt sulten, men enkelte av oss fungerer ikke saerlig bra naar vi er sultne saa da er ikke det noe alternativ. Selv blir jeg skikkelig tiltaksløs, svimmel og gretten naar jeg er sulten saa da er det bare aa spise. Som jeg har sagt mange ganger før, man maa finne ut hva som passer for en selv.
Gjest Mea Culpa Skrevet 11. mai 2009 #1824 Skrevet 11. mai 2009 (endret) Joda, men det er nå en gang slik at man ikke kan forvente å få oppfylt absolutt alle behov hele tiden. Og etter mitt syn er ikke det nødvendigvis negativt. Man faar sørge for aa faa oppfylt de viktigste, og for meg er nok mat ett av de. Endret 11. mai 2009 av Mea Culpa
Chanel.No5 Skrevet 11. mai 2009 #1825 Skrevet 11. mai 2009 Det ser ut som fornuftige råd. Samtidig vil jeg gjerne protestere litt mot dem. Alltid delte meninger om det å føle litt sult er bra eller ikke, men for meg funker det IKKE! Jeg spiser ofte og lite, passer meg best i løpet av dagen, men om kvelden spiser jeg ett større måltid til middag/kvelds, dette er mitt siste for dagen, gjerne så sent som kl 20.00. Da får jeg sove godt med mat i magen. Det viktigste er å finne det som fungerer for deg og ikke naboen=) Jeg har funnet min rytme som fungerer for meg!
Chanel.No5 Skrevet 11. mai 2009 #1826 Skrevet 11. mai 2009 Ja det er klart det ikke er farlig aa vaere litt sulten, men enkelte av oss fungerer ikke saerlig bra naar vi er sultne saa da er ikke det noe alternativ. Selv blir jeg skikkelig tiltaksløs, svimmel og gretten naar jeg er sulten saa da er det bare aa spise. Som jeg har sagt mange ganger før, man maa finne ut hva som passer for en selv. ENIG!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Ludovie Skrevet 11. mai 2009 #1827 Skrevet 11. mai 2009 Alltid delte meninger om det å føle litt sult er bra eller ikke, men for meg funker det IKKE! Jeg spiser ofte og lite, passer meg best i løpet av dagen, men om kvelden spiser jeg ett større måltid til middag/kvelds, dette er mitt siste for dagen, gjerne så sent som kl 20.00. Da får jeg sove godt med mat i magen. Det viktigste er å finne det som fungerer for deg og ikke naboen=) Jeg har funnet min rytme som fungerer for meg! Men passer det deg å føle søvnmangel? Eller seksuell frustrasjon? Mitt syn er at det er helt normalt å av og til føle at ens behov ikke blir møtt umiddelbart. (Og nå føler jeg igjen for å understreke at det å sulte seg er ekstremt uheldig og usunt og noe man definitivt ikke bør gå inn for, men det er altså ikke det jeg snakker om her. Det det dreier seg om her er om man ufrivillig har gått glipp av f.eks. middag fordi de måtte jobbe overtid, eller lunsj fordi de ble oppslukt av egne arbeidsoppgaver. Altså ikke en ønskelig situasjon, men likefullt noe som skjer en gang iblant, og som man ifølge mitt syn burde takle.)
Paibunn Skrevet 11. mai 2009 #1828 Skrevet 11. mai 2009 (endret) Frokost: 1 liten grovskive med kaviar, 1 knekkebrød med Hervik bringebærsyltetøy Mellom: 1 eple Lunsj: 2 grovskiver med kalkunskinke Middag: 1 stor porsjon nudelsuppe med svinekjøtt Mellom: 1 liten skål frosne jordbær knust med stavmikser Kvelds: 1 kokt egg Jeg spiste visst en sjokolade-kroneis til desert også Endret 11. mai 2009 av solsikkesøndag
venus_ Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #1829 Skrevet 11. mai 2009 Frokost: Tre ryvita med mager kyllingost og paprika. Et glass skummet melk. Lunsj: To ryvita med et kokt egg og kaviar. Vann Mellom: Noen cashew, en halv iskaffe, en kopp grønn te. Mellom: Noen tørka aprikoser og en halv banan. Middag: Laks med fullkornspasta, spinat, erter og sitronsaus. Vann. Mellom: Vannmelon og en cappuccino. Kvelds: Tre ryvita med fiskepudding og kaviar. Et glass skummet melk.
Gjest Shelob Skrevet 12. mai 2009 #1830 Skrevet 12. mai 2009 Slurva litt med inntaket i det siste, så på tide å logge litt igjen. TIRSDAG: Hirsegrøt med banan og kanel 1 glass biola mager vaniljekesam med litt musli 1 eple 3 knekkebrød ris/kyllingklin fra kantina 1 bolle kokt brokkoli og blomkål mager vaniljekesam 1 grapefrukt Planlegger grillet aubergine, paprika og cottage cheese til kvelds. Kanskje 1 eller 2 poteter. Sikkert noe frukt også.
Netha Skrevet 12. mai 2009 #1831 Skrevet 12. mai 2009 Frokost: 1 brødskive m/hvitost og lettmargarin, 1 appelsin Lunsj: 1 brødskive m/hvitost og lettmargarin Mellom: 1 gulrot Middag: 2 fiskekarbonader, stekemargarin, grønnsaksblanding Planlegger frukt til kvelds, kanskje en skive.
Chanel.No5 Skrevet 12. mai 2009 #1832 Skrevet 12. mai 2009 Men passer det deg å føle søvnmangel? Eller seksuell frustrasjon? Tror nok en balanse er det beste her som med alt annet.. Nok mat/drikke, søvn og kremt andre ting etter behov og lyster..
Chanel.No5 Skrevet 12. mai 2009 #1833 Skrevet 12. mai 2009 Jeg spiste visst en sjokolade-kroneis til desert også Vktig å øve seg til 17 mai, gjøre kroppen klar for en dag med mye is og godt
Gjest brutal_mann Skrevet 12. mai 2009 #1834 Skrevet 12. mai 2009 Noe som jeg ikke har tålt... Kjenner jeg kommer til å kaste opp i løpet av kvelden Sikkert laksen jeg hadde til lunsj...
Chanel.No5 Skrevet 12. mai 2009 #1835 Skrevet 12. mai 2009 Venus - Du spiser så variert og godt, bare pålegget varierer til alle måltidene, liker å lese samt få supre enkle tips til hverdagsmat i innleggene dine!!
Chanel.No5 Skrevet 12. mai 2009 #1836 Skrevet 12. mai 2009 Noe som jeg ikke har tålt... Kjenner jeg kommer til å kaste opp i løpet av kvelden Sikkert laksen jeg hadde til lunsj... Off, prøv å slappe av, kommer det, så kommer det desverre.. Ofte hjelper det å få det ut også om det er noe du har fått i deg som ikke er ferskt eller du ikke har tålt, få det ut fra systemet og ut av kroppen..
Gjest CookieMonster Skrevet 12. mai 2009 #1837 Skrevet 12. mai 2009 Frokost: 1 grov brødskive med kalkunfilet og agurk. Sen middag: ris, tacokrydret kjøttdeig, salat og lettrømme Blir litt dream yoghurtis til dessert. Ble veldig lite i dag ettersom jeg har hatt det veldig travelt og ikke rukket å spise noe særlig før middagen.
Gjest Mea Culpa Skrevet 12. mai 2009 #1838 Skrevet 12. mai 2009 (endret) I DAG M1: Vaniljesoyayoghurt med havregryn og solsikkekjerner. M2: Chicken balti med kikerter. Svart te med vaniljerismelk. M3: En neve nøtter. M4: Curly fries og salat med skinke. Svart te med Fibresure. M5: Ett glass vaniljerismelk og 3 havrekjeks. M6: Noen cashew nut cookies mens jeg lagde middag. M7: Grillet kyllingfilet, stekt asparges og grønnsaksgryte. Ganske bra dag i dag sett bort ifra curly fries til lunch. Glemte aa ta med gf brødet saa da ble det aa bytte litt om paa maaltidene. Blir nok litt trening etterhvert saa maa nok ha noe til kvelds ogsaa. Klarer meg visst ikke uten mange maaltider jeg ... Endret 12. mai 2009 av Mea Culpa
Chanel.No5 Skrevet 12. mai 2009 #1839 Skrevet 12. mai 2009 Ble veldig lite i dag ettersom jeg har hatt det veldig travelt og ikke rukket å spise noe særlig før middagen. Vær beredt, har alltid en bar, en liten pose nøtteblanding eller en porsjonspakning med kjeks i vesken for slike dager, anbefales!!
Chanel.No5 Skrevet 12. mai 2009 #1840 Skrevet 12. mai 2009 Klarer meg visst ikke uten mange maaltider jeg ... Hvorfor sier du dette som om det er noe gale? Jeg gjør det samme og synes det gir meg masse mer enrgi og glede enn få store måltider.. Får jeg spise litt av alt og slipper at blodsukkeret daler..
Fremhevede innlegg