Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Hvorfor sier du dette som om det er noe gale? Jeg gjør det samme og synes det gir meg masse mer enrgi og glede enn få store måltider.. Får jeg spise litt av alt og slipper at blodsukkeret daler..

Jeg skulle jo liksom prøve aa kutte ned litt paa maaltidene, og heller spise litt mer hver gang. Men det gaar liksom ikke helt etter planen kan man si. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skulle jo liksom prøve aa kutte ned litt paa maaltidene, og heller spise litt mer hver gang. Men det gaar liksom ikke helt etter planen kan man si. :ler:

Ja, husker vi snakket om dette. Fungerer det dårlig mtp. form og energi for tiden? Om du føler deg bra så ville jeg ikke stresset med det, men om det er nødvendig så er det bare å gape opp og stappe inn=)

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Ja, husker vi snakket om dette. Fungerer det dårlig mtp. form og energi for tiden? Om du føler deg bra så ville jeg ikke stresset med det, men om det er nødvendig så er det bare å gape opp og stappe inn=)

Nei jeg vet ikke helt jeg ... Det blir liksom bare til at jeg spiser naar jeg er sulten egentlig. Det har jo blitt mye trening og i det siste, og da blir det jo enda mer spising. :fnise: Men jeg har blitt flinkere til aa ha ett eller annet paa lur i tilfelle plutselig anfall av sult. :)

Endret av Mea Culpa
Skrevet

Frokost: All bran med melk og hakkede mandler. Te og vitaminer.

Mellom: Atkinsbar og en neve mandler.

Lunch/middag: 1 fiberrik med rekesalat og 1 burrito med kjøtt.

Mellom: 2 fiberrik med rekesalat.

Kvelds: Hjemmelaget tyrkisk bygg-grynsuppe

Skrevet
Venus - Du spiser så variert og godt, bare pålegget varierer til alle måltidene, liker å lese samt få supre enkle tips til hverdagsmat i innleggene dine!! :spise:

Jeg går fort lei, så trenger litt variasjon. Så fint å kunne inspirere litt :)

I dag:

Frokost: Cottage lapper med mager kesam. Et glass skummet melk. En kopp pose-cappuccino.

Lunsj: Fire ryvita med fiskepudding og kaviar. Et glass appelsinjuice og et glass biola.

Middag: Tre go' og mager wienerpølser i speltlompe.

På cafe: En mocca og en pils.

Kvelds: Samme som lunsj. Et glass skummet melk.

Skrevet
Vktig å øve seg til 17 mai, gjøre kroppen klar for en dag med mye is og godt :ler:

Ja, ikke sant :Nikke:

I dag ble det:

Frokost: 1 skål havregryn med melk, en neve blåbær og 1/4 eple

Mellom: 1/2 eple

Mellom: 1 kroneis: sjokolade

Middag: 1,5 liten nakkekotelett av svin, 2 grillpølser i brød

Mellom: 1 kroneis: sjokolade

Kvelds: litt honningmelon, litt fersk ananas

Mellom: 1 neve snack chips

Ikke så mye ordentlige måltider i dag :sjenert:

Gjest Mea Culpa
Skrevet
I DAG

M1:

Vaniljesoyayoghurt med havregryn og solsikkekjerner.

M2:

Chicken balti med kikerter. Svart te med vaniljerismelk.

M3:

En neve nøtter.

M4:

Curly fries og salat med skinke. Svart te med Fibresure.

M5:

Ett glass vaniljerismelk og 3 havrekjeks.

M6:

Noen cashew nut cookies og en gulrot mens jeg lagde middag. :fnise:

M7:

Grillet kyllingfilet, stekt asparges og grønnsaksgryte.

Ganske bra dag i dag sett bort ifra curly fries til lunch. Glemte aa ta med gf brødet saa da ble det aa bytte litt om paa maaltidene. :)

Blir nok litt trening etterhvert saa maa nok ha noe til kvelds ogsaa.

Klarer meg visst ikke uten mange maaltider jeg ... :sjenert:

M8:

Havrekligrøt med honning og kanel. En gulrot.

Gjest CookieMonster
Skrevet

Frokost: 2 grove brødskiver med mager servelat + et glass eplejuice.

Lunsj: 2 grove brødskiver med mager servelat + 0,5 liter vann

Middag: stekt kjøttpølse, kokte grønnsaker og potetmos + et glass pepsi max.

Kos: dream sjokolade yoghurtis.

Skrevet
Slurva litt med inntaket i det siste, så på tide å logge litt igjen.

TIRSDAG:

Hirsegrøt med banan og kanel

1 glass biola

mager vaniljekesam med litt musli

1 eple

3 knekkebrød

(..)

Hvor kjøper du mager vaniljekesam? Jeg finner det ikke..

Skrevet

Frokost: To ryvita med mager kyllingost og paprika. Et glass skummet melk. En kopp cappuccino.

Mellom: Yoplait blåbær med linfrø og havregryn. En halv iskaffe lett.

Lunsj: Grøt av havregryn, byggflak, linfrø, kruskakli med cottage cheese, eple, banan og kanel. Vann

Mellom: Ismocca og noen tørka aprikoser

Middag: Et grovt pitabrød med taco-kyllingkjøttdeig, salat, mager kesam og lettost. Vann.

Kos: To muffins.

Kvelds: Et eller to ryvita tenker jeg.

Skrevet (endret)
Mellom: Yoplait blåbær med linfrø og havregryn. En halv iskaffe lett.

Mellom: Ismocca og noen tørka aprikoser

Godt å se det ikke bare er meg som har fullstendig dilla på disse iskaffene.. De er så sabla gode..

Endret av Lotte27
Gjest Wacmoc
Skrevet (endret)

Frokost 07.00; En liten porson mini havreflarn

Lunch 11.30; Baguette med roastbiff og salat

Middag 17.30; To brødskiver med reker (m majones ogsånt ) og ca 10 reker vedsiden av jeg dyppa i sursøt saus :)

Endret av Wacmoc
Skrevet
Finnes i de aller fleste dagligvareforretninger, Rema, Rimi osv.

Her:

http://www.tine.no/page?id=26&key=5977&cat=614

Den magre varianten? Har sett på kiwi, ica nær og ica supermarked.

Godt å se det ikke bare er meg som har fullstendig dilla på disse iskaffene.. De er så sabla gode..

Jepp. Er hekta på tine sin iskaffe cappuccino lett jeg! Men lager litt selv også :)

Skrevet

Frokost: havegryn med lettmelk og kanel

Mellom: 1 eple

Lunsj: to fiskekake-hamburgere med brød

middag: en panert rødspette filet med karrisaus, brokkoli, løk og gulrot

mellom2: ei skive med 1 egg på..

mellom3: banan

mellom 4: et kokt egg

kvelds: ei skive med crabsticks og lett majones..

Skrevet

For lite :sjenert: Har ikke hatt matlyst (ikke i går heller forresten) så å finne middag er nesten et helvete! Tråler butikken rundt og rundt og finner ingen ting :(

Kan legge til at jeg generelt sett er glad i å bade lage og spise mat.. Det kommer bare noen perioder innimellom der matlysten er litt fraværende..

Gjest Mea Culpa
Skrevet
For lite :sjenert: Har ikke hatt matlyst (ikke i går heller forresten) så å finne middag er nesten et helvete! Tråler butikken rundt og rundt og finner ingen ting :(

Kan legge til at jeg generelt sett er glad i å bade lage og spise mat.. Det kommer bare noen perioder innimellom der matlysten er litt fraværende..

Kjenner meg igjen ... Men jeg fungerer ikke uten mat saa jeg ender alltid med aa spise ett eller annet til slutt. Ofte noe usunt, men da faar jeg i det minste litt naering. :ler:

Skrevet (endret)
Kjenner meg igjen ... Men jeg fungerer ikke uten mat saa jeg ender alltid med aa spise ett eller annet til slutt. Ofte noe usunt, men da faar jeg i det minste litt naering. :ler:

I butikken så var det eneste jeg hadde lyst på Harribo Fersken og noen kjeks med vaniljefyll.. Så har fått i meg litt ekstra kalorier der (sånn i tilegg til en liten "middag"), men det er jo ikke mye ekstra næring i det da :ler:

Endret av Aurela
Gjest Shelob
Skrevet

ONSDAG:

1 polarbrød med gulost

1 tomat

1 eple

cottage cheese

1 banan

1 proteinshake

1 kyllingbryst stekt i olje

1/4 broccoli

1/4 blomkål

noen blackeye bønner

2 lomper

1 banan

1 skive kringle

1 dl biola

1 dl mager vaniljekesam

1 neve solskke/greskarfrø

1 grapefrukt

Gjest Mea Culpa
Skrevet
I butikken så var det eneste jeg hadde lyst på Harribo Fersken og noen kjeks med vaniljefyll.. Så har fått i meg litt ekstra kalorier der (sånn i tilegg til en liten "middag"), men det er jo ikke mye ekstra næring i det da :ler:

Det gir deg i hvertfall litt energi. ;)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...