Chanel.No5 Skrevet 18. mai 2009 #1942 Skrevet 18. mai 2009 Det er lov aa skeie ut i blant. Ikke vaer for streng med deg selv. Enig! Folk må slutte å straffe seg sann når en skeier ut. Det er lov, alle gjør det og i verste fall så kan en ta en ekstra gåtur/trening om det veier så tungt på skuldrene og samvittighet!
Chanel.No5 Skrevet 18. mai 2009 #1943 Skrevet 18. mai 2009 Gratulerer med dagen fin dag for spisedag Tror de fleste så seg enige med deg her :gjeiper: Deilig å ha slike dager der god mat og drikke er felles for alle
Chanel.No5 Skrevet 18. mai 2009 #1944 Skrevet 18. mai 2009 Jeg er i en 1 mnd lang utskeielsesfase nå Hehe...
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 #1945 Skrevet 18. mai 2009 Etter lang tid med for lite mat (har hatt lite penger og dårlig tid...) snudde alt i går på selveste nasjonaldagen.. Frokost: 2 grove brødskiver med italiensk salat Lunsj: En liten porsjon gryte med ris, svinekjøtt og grønnsaker Middag: Koldtbord Masse god mat, og jeg spiste mye av det... Alt fra eggerøre og laks, til kjøttpålegg og salater. Nam! Dessert: Alt for store mengder kake Spiste nok 3-4 kakestykker... På kvelden fikk magen sjokk av all maten tror jeg, og slo seg helt vrang. Huff. I dag har jeg også spist frokost (1 rundstykke med italiensk salat), og skal ut på sykkeltur snart Jeg må nok gradvis venne magen min til mat igjen...
Chanel.No5 Skrevet 18. mai 2009 #1946 Skrevet 18. mai 2009 (endret) På kvelden fikk magen sjokk av all maten tror jeg, og slo seg helt vrang. Huff. I dag har jeg også spist frokost (1 rundstykke med italiensk salat), og skal ut på sykkeltur snart Jeg må nok gradvis venne magen min til mat igjen... Det er ganske vanlig at magen slår seg litt vrang når en spiser normalt igjen etter en periode med lite næring. Men det du kan trøste deg med er at det tar ikke mange dagene før at er tilbake til det normale. Dette er en av de mange negative bivirkningene ved å spise for lite mat. Du må bare sørge for at dette ikke skjer igjen. Kjøp inn mat når du får penger, mat du kan fryse ned og ha til slike perioder. Dårlig tid er ikke en uskyldning mener jeg, mat må prioriteres, her også kan du fryse ned. Lag feks. store porsjoner, del opp og legg det i fryser/kjøleskap til senere evt. Planlegg litt. Mat er viktig av mange årsaker, bl.a. for at kroppen skal fungere og helsen skal være bra. Uten mat og drikke duger helten ikke.. Endret 18. mai 2009 av Lotte27
janne84 Skrevet 18. mai 2009 #1947 Skrevet 18. mai 2009 Frokost: havregryn med lettmelk og kanel.. Lunsj: salat bestående av isbergsalat, agruk, paprika, sukkererte, skinke, to egg og en neve pasta. Mellom: 1 pære og 1 eple med youplait youghurt over mellom2: to knekkebrød med skinke og brunost middag: 1 potet, 2 gulrøtter og 10-15 joikakaker.. Hvordan ser dette ut?
Aurela Skrevet 18. mai 2009 #1948 Skrevet 18. mai 2009 (endret) Frokost: Stor porsjon med havregrøt med litt mye sukker Lunsj: Pastasalat Mellom: Druer Middag: Tre brødskiver (ordentlig store blingser) Hvis jeg jogger etterpå: Salat med fetaost Hadde ikke noe brød i hus, siden jeg ikke trengte å kjøpe brød til 17. mai, da jeg skulle bort på frokost. Så når jeg skulle i butikken (nok en gang uten matlyst) og går frem til brødhyllen og ser at favorittbrødet var på tilbud, og i tillegg fortsatt varmt ble det rykende ferskt brød til middag Gleder meg til uka, da kommer kjæresten min, og vi skal spise sushi Endret 18. mai 2009 av Aurela
Chanel.No5 Skrevet 18. mai 2009 #1949 Skrevet 18. mai 2009 Hvis jeg jogger etterpå: Salat med fetaost Hadde ikke noe brød i hus, siden jeg ikke trengte å kjøpe brød til 17. mai, da jeg skulle bort på frokost. Så når jeg skulle i butikken (nok en gang uten matlyst) og går frem til brødhyllen og ser at favorittbrødet var på tilbud, og i tillegg fortsatt varmt ble det rykende ferskt brød til middag Gleder meg til uka, da kommer kjæresten min, og vi skal spise sushi Nystekt brød er herlig.. Men ang. kveldsen din så synes jeg du skal spise noe uansett om du jogger eller ikke. Kvelds er en av dagens vanlige måltider (du har i tillegg bare fått i deg 3 skiver til middag) og er du sulten er det ihvertfall riktig å spise her. Størrelsen kan heller ha litt å si ang. trening eller ikke trening, men kvelds er helt normalt om ikke middagen er på ett sent tidspunkt selvfølgelig.. Bare litt tanker..
Chanel.No5 Skrevet 18. mai 2009 #1950 Skrevet 18. mai 2009 Hvordan ser dette ut? Helt normalt, ville om du var sulten spist en kvelds også da om ikke midaggen spises sent.
Aurela Skrevet 18. mai 2009 #1951 Skrevet 18. mai 2009 (endret) Nystekt brød er herlig.. Men ang. kveldsen din så synes jeg du skal spise noe uansett om du jogger eller ikke. Kvelds er en av dagens vanlige måltider (du har i tillegg bare fått i deg 3 skiver til middag) og er du sulten er det ihvertfall riktig å spise her. Størrelsen kan heller ha litt å si ang. trening eller ikke trening, men kvelds er helt normalt om ikke middagen er på ett sent tidspunkt selvfølgelig.. Bare litt tanker.. Jeg har aldri vokst opp med kveldsmat, så jeg er ikke sulten nå. Er heller ikke så veldig mett, men akkuratt passe. Og det var svære blingser altså, skalken var så stor/høy at det var så vidt jeg kom gjennom den. Men jeg setter pris på tankene din allikevel.. Kjekt med andres syn på egen kost Endret 18. mai 2009 av Aurela
Chanel.No5 Skrevet 18. mai 2009 #1952 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har aldri vokst opp med kveldsmat, så jeg er ikke sulten nå. Er heller ikke så veldig mett, men akkuratt passe. Og det var svære blingser altså, skalken var så stor/høy at det var så vidt jeg kom gjennom den. Men jeg setter pris på tankene din allikevel.. Kjekt med andres syn på egen kost Skjønner den! Selv spiser jeg mest om kvelden, men det er alltid forskjellig fra hva en er vant til som du selv nevner. Klart du ikke skal spise om du ikke finnes sulten, men ikke la trening/ikke trening betemme om du skal spise eller ikke. Du SKAL selvfølgelig spise etter trening, men kan også kose deg med den kveldsen om du føler for det selv om du ikke har jogga=)
Stellia Skrevet 18. mai 2009 #1953 Skrevet 18. mai 2009 150 g. Norvegia lettere 2 proteinbarer 100 g. skivet laks fra Fiskemannen 1 sjokolademelk 0% fra Q-meieriene 1 multivitamin
janne84 Skrevet 18. mai 2009 #1954 Skrevet 18. mai 2009 Helt normalt, ville om du var sulten spist en kvelds også da om ikke midaggen spises sent. Spiste kvelds ca kl 19, men sitter å spiser et knekkebrød med mør og majones. Hater å legge meg sulten! Evt noen tips til å få et sunnere kosthold? som sagt så jobber jeg med å få ned vekten..
Paibunn Skrevet 18. mai 2009 #1955 Skrevet 18. mai 2009 Frokost: 2 grovskiver med hvitost Tull: et par biter smågodt Mellom:1 eple Middag: 1 stor porsjon grønsakswok med biter av kyllingfilet Mellom: 1 smoothie av jordbær, blåbær bjørnebær og litt vaniljeyoghurt ( kjøpt) Kvelds: 1 kokt egg, 2 små gulrøtter
venus_ Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #1956 Skrevet 18. mai 2009 - To skiver med makrell i tomat. Et glass skummet melk. En kopp cappuccino. - En halv iskaffe lett. - Smoothie med proteinpulver. - Noen knekker 70%-sjokolade. - Omelett av to egg og en eggehvite med cottage cheese, kalkunskinke og div grønsaker. Vann. - En kopp cappuccino med litt sjokolade-rett i koppen. - Blanding av mager kesam, cottage cheese, vanilje proteinpulver, banan med litt kanel og hakkede cashew på toppen. Var faktisk godt Kvelds blir nok omelettrester.
Aurela Skrevet 18. mai 2009 #1957 Skrevet 18. mai 2009 Skjønner den! Selv spiser jeg mest om kvelden, men det er alltid forskjellig fra hva en er vant til som du selv nevner. Klart du ikke skal spise om du ikke finnes sulten, men ikke la trening/ikke trening betemme om du skal spise eller ikke. Du SKAL selvfølgelig spise etter trening, men kan også kose deg med den kveldsen om du føler for det selv om du ikke har jogga=) Jeg unner meg somregel det jeg vil ha (med mindre det er en hel pose med potetgull eller noe, for jeg klarer ikke å spise bare litt).. Jeg kunne gjerne gått ned to (maks) tre kilo, men da vil jeg ligge på grensen til undervektig (bmi) så unner meg det jeg vil ha med god samvittihget.. Men.. nå som jeg har jogget får jeg ikke opp fetaosten Og det er den eneste grunnen til at jeg vil ha salat, jeg vil ha fetaost!! Så nå blir det vist styrketrening også her i gården
venus_ Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #1958 Skrevet 18. mai 2009 Jeg unner meg somregel det jeg vil ha (med mindre det er en hel pose med potetgull eller noe, for jeg klarer ikke å spise bare litt).. Jeg kunne gjerne gått ned to (maks) tre kilo, men da vil jeg ligge på grensen til undervektig (bmi) så unner meg det jeg vil ha med god samvittihget.. Men.. nå som jeg har jogget får jeg ikke opp fetaosten Og det er den eneste grunnen til at jeg vil ha salat, jeg vil ha fetaost!! Så nå blir det vist styrketrening også her i gården Kakk siden på lokket mot kanten på vasken, da blir den enklere å åpne. Men ikke kakk for hardt ;p
Gjest Tralala Skrevet 18. mai 2009 #1959 Skrevet 18. mai 2009 Frokost: grov tebriks med ost, appelsin juice Mellom: kaffe/vann Lunsj: liten skål kyllingsuppe, spinatlasagne, litt søtpoteter, halv skive hvitt brød, vann Mellom: kaffe/vann Middag: 1 kyllingspyd Kvelds: en skive rugbrød med ost + en kiwi
Gjest Mea Culpa Skrevet 18. mai 2009 #1960 Skrevet 18. mai 2009 Kakk siden på lokket mot kanten på vasken, da blir den enklere å åpne. Men ikke kakk for hardt ;p Eller stikk en kniv inn mellom glasset og lokket. Fungerer alltid!
Fremhevede innlegg