Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Guacamole? Mmm :)

tomatpure. gjerne medferske korianderblader eller basilikum til pynt. skikkelig mye og rik smak, og masse antioksidanter! anbefaler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I dag har jeg spist:

Litt sein frokost:

2 knekkebrød med gulost

1 glass melk.

Mellom:

Masse sjokolade

1 glass cola

Litt sein middag:

1 halv middels pizza

2 glass cola

Mellom:

Mer sjokolade

Noen ekstra glass cola

"Kvelds":

Noen båter appelsin.

Så - jeg har både hatt en ekstrem dårlig, og ekstremt usunn, matdag i dag. :sukk: Litt lite mat og litt mye sjokolade. Men, men - tar igjen den regelmessige spisingen etter påske tipper jeg. Lov å kose seg da! :) Men er ikke helt stolt av den dårlige måltidsinndelingen. Kunne hatt lunsj, i det minste. ;)

Måtte legge til:

1 eple i skiver

+ et halvt beger med vaniljekesam og kanel.

:) Beste snacksen. Både metter og stiller søtsug! :nigo:

Skrevet

frokost:

-salat av isberg, tomat, agurk, løk

-1 egg

- 2 knekkebrød

-2 ss mager kesam

- kaffi

lunsj:

- sjampingjong og selleri med krydder

middag:

-dampede grønnsaker(sopp, gulrot, brokkoli, løk, tomat)

- et glass rødvin

Så "skar det seg": en kroneis, en ostepølse med bacon, ketsjup og sennep, et lass med sjokolade, 3 appelsiner, et eple, masse havregrøt, så macaroni and cheese..og masse masse vann.. blææh!! så svak i viljen :-8

Gjest Gjest_moi_*
Skrevet
frokost:

-salat av isberg, tomat, agurk, løk

-1 egg

- 2 knekkebrød

-2 ss mager kesam

- kaffi

lunsj:

- sjampingjong og selleri med krydder

middag:

-dampede grønnsaker(sopp, gulrot, brokkoli, løk, tomat)

- et glass rødvin

Så "skar det seg": en kroneis, en ostepølse med bacon, ketsjup og sennep, et lass med sjokolade, 3 appelsiner, et eple, masse havregrøt, så macaroni and cheese..og masse masse vann.. blææh!! så svak i viljen :-8

Kanskje du skulle vurdere å spise litt mer til frokost, lunsj og middag så du ikke får så voldsomt matsug senere?

Skrevet
Frokost 1: 2 kakestykker

Frokost 2: To brødskiver og ett egg.

Lunsj 1: Påskeegg

Lunsj 2: Enda mer påskeegg!

Middag: Poteter, kjøtt, grønnsaker. Ikke min favoritt, hehe.

Kvelds 1: Baconcrisp og sjokolade

Kvelds 2: To brødskiver med syltetøy.

Føler meg litt som en motpart til flesteparten av forumbrukerne her. De fleste er opptatt av å spise sunt. Og så kommer jeg... :)

Tro meg, det trengs litt motvekt her inne!

Skrevet

M1

- 200g havregryn

- 2dl skummet melk

- 5g kanel

M2:

- 15g mandler

M3:

- 3 egg

- 55g kokt skinke

M4:

- 100g havregryn

- 2dl skummet melk

- 5g kanel

M5:

- 150g kyllingfilet

- 100g ris

- 300g grønnsaker

Skrevet
M1

- 200g havregryn

- 2dl skummet melk

- 5g kanel

M2:

- 15g mandler

M3:

- 3 egg

- 55g kokt skinke

M4:

- 100g havregryn

- 2dl skummet melk

- 5g kanel

M5:

- 150g kyllingfilet

- 100g ris

- 300g grønnsaker

Er imponert over kostholdet ditt! Tror ikke det er mange fjortenåringer som spiser så bra som du gjør.

Skrevet
Er det ferdiglaget smørje, eller lager man selv? :fnise:

Sikkert aller best å lage selv. Det finnes jo guacamole-dip, men jeg mistenker at den ikke inneholder mye avocado. Rein avocado er også godt pålegg, evt med litt salt, pepper og sitron, og kanskje en tomatskive. Hjemmelagd blir også lett MYE bedre :)

Hummus (og tahini er godt, synes jeg. Mulig det ikke er spesielt sunt, det smaker i hvert fall ganske søtt). Også hjemmelagd.

Jeg liker godt sardiner i olivenolje, Eldorado sine er endel billigere enn King Oscar og jeg synes de er omtrent like gode. Får i seg bra med omega-3 og kalsium fordi det er hel fisk med bein.

I dag har jeg spist:

Frokost: En stor porsjon byggrøt med linfrø. Yoghurt og ett knekkebrød med en sånn porsjonspakke med leverpostei.

Sto opp seeeeint, så vet ikke om det blir noen skikkelig lunsj, evt noen knekkebrød med makrell i tomat, kanskje.

Middag: Rester av chili con carne (halvt om halvt med kjøttdeig, sorte og røde bønner), med guacamole, nachochips og salat. (spiste to porsjoner i går, for den var god!)

Mulig det blir noe snacks til kvelds - når vi ser på Empire Falls. Lagde en stoooor porsjon popcorn her om dagen, en bragd som godt kan gjentas :)

Ser det blir litt lite frukt og grønt i dag... noen som har tips til å inkludere mer av dette før middag (jeg bruker ofte mer grønnsaker til middag enn i dag, men ikke så mye til andre måltider)? Er litt usikker på hvor bra magen liker rå grønnssker (type gulrot og kålrot), så vil gjerne ha flere ideer. Spiser endel bananer i perioder, men er litt lei akkurat nå.

Jeg ser forresten at jeg har begynt å spise mer i det siste :) Har nok vært vel asketisk i matveien en stund og spist ting det virker som kroppen ikke har nyttiggjort seg så veldig bra (rå havregryn og mye rotgrønnsaker i forhold til proteinkilder... litt pga økonomi), og merker at jeg får mer energi og at magen er i lage. Legger også på meg litt, så får vel bruke energien til å bli mer fysisk aktiv :)

Skrevet
Hummus (og tahini er godt, synes jeg. Mulig det ikke er spesielt sunt, det smaker i hvert fall ganske søtt). Også hjemmelagd.

Jeg liker godt sardiner i olivenolje, Eldorado sine er endel billigere enn King Oscar og jeg synes de er omtrent like gode. Får i seg bra med omega-3 og kalsium fordi det er hel fisk med bein.

Er ikke hummus/Tahini sunt? :klø:

Spiser ikke fisk, ihvertfall ikke sardiner :fnise:

Jeg skal lage meg litt guacamole, holder den seg godt i kjøleskap et par dager? Jeg syns avokadoer generellt blir dårlige fort.

Gjest Gjest_Bjarne_*
Skrevet

En halv boks med is, 2 liters boks og rester fra taco.

Skrevet
Er ikke hummus/Tahini sunt? :klø:

Spiser ikke fisk, ihvertfall ikke sardiner :fnise:

Jeg skal lage meg litt guacamole, holder den seg godt i kjøleskap et par dager? Jeg syns avokadoer generellt blir dårlige fort.

Den holder seg noen dager om du har sitron i og plastrer godt, har også hørt at det skal hjelpe å legge steinen fra avokadoen på toppen av guacamolen. Om det blir litt brunt på toppen er det bare å skrape bort.

Skrevet
M1

- 200g havregryn

- 2dl skummet melk

- 5g kanel

M2:

- 15g mandler

M3:

- 3 egg

- 55g kokt skinke

M4:

- 100g havregryn

- 2dl skummet melk

- 5g kanel

M5:

- 150g kyllingfilet

- 100g ris

- 300g grønnsaker

Imponerende!

Men å veie og måle alt man spiser - det hadde ikke jeg orket!

Skrevet
:) Beste snacksen. Både metter og stiller søtsug! :nigo:

Kunne ikke vært mer enig.. :spise:

Skrevet

Frokost: zZz..

Lunsj: to wasa multigrain med leverpostei, paprika og agurk. En kiwi.

Middag: Lammestek, fløtegratinerte poteter, grønnsaksblanding, champignon (aaaner ikke hvordan dette skrives:p) og squash. Dessert: karamellpudding.

Noen biter bocca. Tviler for at jeg får i meg mer mat i dag, er sinnsykt mett etter middagen.

Skrevet
Imponerende!

Men å veie og måle alt man spiser - det hadde ikke jeg orket!

Skjønner ikke at noen orker det, synes nesten det er jobb bare å veie til baking jeg, men imponerende at noen gidd :sjenert:

Skrevet

Frokost: 2 ryvita m/gresskarkjerner, Philadelphia light. Tran+vitaminer

Mellom: et par never mandler

Middag: hjemmelaget lapskaus av mung daal, brokkoli, løk og gulrøtter.

Mellom: ca 100 gram sukkererter, 1 kopp te

Kvelds blir 3 ryvita og 3 kokte egg.

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

I dag

Div. tilskudd.

Frokost:

Kornblanding med soyamelk og banan.

Lunsj:

En skive hjemmelaget gf broed(ugh) og en skive rugbroed med makrell i chilidressing. Appelsinjuice.

Mellom1:

Eple og en cider.

Middag:

Kalkunburgere med grove rundstykker, noe groennsaksgreier(vet ikke helt hva det blir enda) og ovnsbakte potetbaater.

Er tilbake paa rett spor etter tre dager med fryktelig lite mat. :) Gaarsdagen var ikke saa ille, jeg spiste i det minste masse potet og fire store bananmuffins . De var farlig god og skal garantert lages igjen! :fnise:

Endret av Mea Culpa
Skrevet
Middag: Lammestek, fløtegratinerte poteter, grønnsaksblanding, champignon (aaaner ikke hvordan dette skrives:p) og squash. Dessert: karamellpudding.

Åh, så misunnelig på den middagen... Mmmm.. Skjønner godt at du spiste mye av denne middagen, er jo så godt.. :spise:

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Åh, så misunnelig på den middagen... Mmmm.. Skjønner godt at du spiste mye av denne middagen, er jo så godt.. :spise:

Hvordan gikk det med bakingen i Paasken Lotte?

Skrevet

Var sinnsykt godt :) Kjekt å bli invitert til svigermor på middag av og til, hun er kjempeflink på kjøkkenet. Er ikke ofte man spiser en slik middag heller, og da blir det ekstra godt, og da spiser man gjerne litt mer også. Jeg gjør ihvertfall det.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...