Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vi får se hvem som lever lengst :gjeiper:

As long as I am happy while I live.. :fnise:

Jeg spiser normal mat også, bare så du veit da, men i dag er det fredag og da skal jeg kose meg med masse av sjokolade med bestese samvittighet!! :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
As long as I am happy while I live.. :fnise:

Jeg spiser normal mat også, bare så du veit da, men i dag er det fredag og da skal jeg kose meg med masse av sjokolade med bestese samvittighet!! :popcorn:

Trenger du sjokolade for å være lykkelig altså? :nigo:

Skrevet

I tilfeldig rekkefølge:

- Et knekkebrød med cottage cheese og syltetøy

- Et ekstra grovt rundstykke med lettost og kalkunskinke

- En skyr

- To bixit turbarer

- Et glass smoothie goji/mango/guava

- En 2,5 dl flaske smoothie bringebær/granateple

- 1/2 grandiosa

- En neve mandler

- En iskaffe cappuccino

- En iskaffe latte

Skrevet
Trenger du sjokolade for å være lykkelig altså? :nigo:

Det er en av mange ting som gjør meg lykkelig ja :jepp:

Skrevet
Svinesmør? :sjokkert: Har jeg aldri hørt om, hva er det, smør laget av svinefett?

Haha, nei nå måtte jeg le :fnise: Men ja, det er som andre folk sier: svineMør ;) "Delikatess" på Sunnmøre ;) Desverre er jeg ikke noe særlig glad i det. Men det som er den store hiten her, er Vigramøren! Hehe, folk blir helt ville :fnise:

Her er vi omvendt, hos meg en det KUN pinnekjøtt julaften og nyttår , ingen over, ingen under!! :fnise:

Synd med god samvittighet og kos deg!!

Vi er "ja, takk begge deler" her i hus ;) Veldig vanlig på Sunnmøre :) Men i dag ble det kjapp middag, så det holdt liksom med pinnekjøttet :gjeiper:

Nå er jeg mett!

Skrevet
Haha, nei nå måtte jeg le :fnise: Men ja, det er som andre folk sier: svineMør ;) "Delikatess" på Sunnmøre ;) Desverre er jeg ikke noe særlig glad i det. Men det som er den store hiten her, er Vigramøren! Hehe, folk blir helt ville :fnise:

Vi er "ja, takk begge deler" her i hus ;) Veldig vanlig på Sunnmøre :) Men i dag ble det kjapp middag, så det holdt liksom med pinnekjøttet :gjeiper:

Nå er jeg mett!

Jeg foretrekker Fausamøren :P

Vi har kun pinnekjøtt til julemiddagene. Jeg er ikke så glad i svineribbe egentlig.

Skrevet
Det er en av mange ting som gjør meg lykkelig ja :jepp:

Huffda :)

Skrevet
Huffda :)

Hva er så ille med å bli glad av (og kunne nyte) god sjokolade?

I går:

Frokost: Et rugsprø med lett gulost, en knaskerot, en klementin, en bit paprika, en bit agurk

Lunsj: Tre wasa sesam, to med lett gulost og ett med løvtynn pepperskinke, to knaskerøtter, en klementin

Middag: 5 stykker pizza originale superiore

Snacks: litt sørlandschips, to cider,et par glass hvitvin, 1/4 lys baguett med brie, litt melon, ananas og eple

Skrevet

Jeg tror hun heller reagerte på at hun ha sjokolade for å være lykkelig. :nisse:

Skrevet
Vi får se hvem som lever lengst :gjeiper:

Eller se hvem som har det best mens en lever:) Kan en ikke kose seg med mat, mister livet mye mening spør du meg!

Skrevet
Eller se hvem som har det best mens en lever:) Kan en ikke kose seg med mat, mister livet mye mening spør du meg!

Å ikke ville stappe kroppen full av sukker og usunt fett er ikke synonymt med å ikke kunne kose seg med mat. :opplyser:

Skrevet
Jeg tror hun heller reagerte på at hun ha sjokolade for å være lykkelig. :nisse:

Det var jo ikke det hun skrev.

Skrevet (endret)
Det var jo ikke det hun skrev.

Det var slik jeg tolket svaret hennes. :)

Endret av The Kitten
Skrevet
Hva er så ille med å bli glad av (og kunne nyte) god sjokolade?

Det var sånn det var :)

Man kan da kose seg mat selv om man ikke spiser sjokolade hver dag ;)

Å ikke ville stappe kroppen full av sukker og usunt fett er ikke synonymt med å ikke kunne kose seg med mat. :opplyser:

:jepp:

Skrevet

Tenker mye mer på kalorier i dag enn jeg har gjort på en stund. Har så lyst til å slutte å telle kalorier...

Det sier seg selv at jeg må spise mer, ettersom vekta mi er stabil med dette kaloriinntaket. Derfor er det helt urimelig at jeg får panikk når jeg oppdager at "i dag er det ikke sikkert at jeg klarer å holde meg innenfor kalorirammen"! Skjønner hva som menes med at anoreksi=kontrollavhengighet :fnise:

Havregrøt med kesam og eple

Polly turmiks med sjokolade

En banan

Et eple

Fitness med lettmelk

Det er bare BRA at jeg har spist nesten 200 gram fra nøtteposen. Særlig når jeg har vært på bena/dansa i hele dag! Jeg har ingen grunn til å føle meg dårlig! (Så hvorfor gjør jeg det da)

Vanskelig å bli helt frisk i tankegangen merker jeg.

Unner ikke min verste fiende anoreksi :(

Skrevet
Tenker mye mer på kalorier i dag enn jeg har gjort på en stund. Har så lyst til å slutte å telle kalorier...

Det sier seg selv at jeg må spise mer, ettersom vekta mi er stabil med dette kaloriinntaket. Derfor er det helt urimelig at jeg får panikk når jeg oppdager at "i dag er det ikke sikkert at jeg klarer å holde meg innenfor kalorirammen"! Skjønner hva som menes med at anoreksi=kontrollavhengighet :fnise:

Havregrøt med kesam og eple

Polly turmiks med sjokolade

En banan

Et eple

Fitness med lettmelk

Det er bare BRA at jeg har spist nesten 200 gram fra nøtteposen. Særlig når jeg har vært på bena/dansa i hele dag! Jeg har ingen grunn til å føle meg dårlig! (Så hvorfor gjør jeg det da)

Vanskelig å bli helt frisk i tankegangen merker jeg.

Unner ikke min verste fiende anoreksi :(

Du er kjempeflink til å spise :klemmer:

Spiseforstyrrelser er ikke noe man blir kvitt på et blunk, det er en lang prosess, og man må ikke stille så strenge krav til seg selv. Okey, så har du tellt kalorier i dag, i morgen er en ny dag :)

Blir du fulgt opp profesjonellt?

Skrevet

- To ryvita med makrell i tomat og lettmajones. En soyasjokomelk.

- To skiver fullkorn havrebrød med stekt bacon og to speilegg. Et glass 4 frukter-juice.

- Noen tørka fikener.

- En cappuccino, noen knekker melkesjokolade.

- En halv grandiosa.

Skrevet

Spelt-musli

Hummus og råkost

Er på vi til å lage pannekaker nå, med jordbær :sikle:

Skrevet

Forstå meg rett, vi har begge deler også, men svinestek pleier å være 2. juledag med hele familien og som god søndagsmiddag fordelt utover året ellers, når mamma inviterer på ekstra GOD mat og dessert..

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...