Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frokost: 1/2 boks tunfisk, 1 kokt egg, majones og agurk.

Mellom: atkinsbar

Lunch: 2 fiberrik med roastbeef og salat. 1 kokt egg

Mellom: ost og salatblader

Kvelds: noen biter ost og et par glass Champagne

Lite mat i dag pga stress på jobb, typisk desember....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sein frokost: Tre knekkebrød med tomatsild

Enda seinere lunsj: To knekkebrød med gulost, noen kokte grønnsaker fra i går, smoothie med banan, blåbær, appelsinjuice og vaniljeyoghurt

Middag: To seikarbonader, fire mandelpoteter, smør, sukkererter, gulrot, broccoli

Kvelds: En seikarbonade og som over (ikke ennå, sitter og eksamensleser)

I tillegg noen klementiner, masse kaffe og te :)

Skrevet
Hittil i dag:

- Ostesmørbrød av to skiver grovbrød, lettost og kalkunskinke. Noen gulrot- og kålrotstaver. Et glass havremelk.

- En cappuccino.

- To polarbrød fullkorn med kalkunskinke og lettost, og en skive grovbrød med kalkunskinke og majones.

- En cappuccino.

- Gulrotmedaljonger med stekte poteter og salat.

- En stripe stratos.

Kveldsen i dag blir cottage pie-rester.

+

- To striper stratos.

- Noen gulrot og kålrotstaver og et glass havremelk med litt oboy i.

Skrevet
Gratulerer med vel overstått eksamen, ser du har treningsplanene klare og det blir nok deilig tenker jeg når du kommer i gang igjen!

Det var nå ikke store middagen da om du deler den over middag og lunsj, da blir det bare to til middag og to til lunsj, men forstår at fire på en gang kan gjøre deg kvalm der og da :gjeiper:

Hehe, nei mulig det, men fire der og da ble nok litt for mye ja. Måtte dessuten spise litt fort siden jeg hadde dårlig tid. :)

Desverre kom noe i veien for trening i dag, men i morgen er en ny dag og er ganske sikker på at det ikke kommer noe i veien da. Blir rett og slett slapp av å ikke få trene på så lenge..

Frokost: To rundstykker med ost

Lunsj: Et rundstykke med syltetøy

Middag: Salat med kylling, pasta, salatog litt fetaost

Kvelds: Pannekaker! :)

Skrevet

Frokost: Havregrøt med banan og et glass melk

Mellom: Eple og klementin

Lunsj: Polarbrød, halve med fiskekake, halve med brunost

Mellom: Eple

Før middag: En brødskive med fiskekake, en brødskive med potetsalat, en banan og en pære

Middag: Potetmos, to fiskekaker, paprika

"Dessert": Et stort glass melk og litt go' morgen blåbærmusli

Skummelt å merke at jeg har lagt på meg, og at jeg er så utrolig sulten hele tiden synes jeg! Og så er det rart at jeg er sulten, for jeg føler meg hele tiden så full i magen, den bare tyter ut!

Skrevet (endret)
Frokost: Havregrøt med banan og et glass melk

Mellom: Eple og klementin

Lunsj: Polarbrød, halve med fiskekake, halve med brunost

Mellom: Eple

Før middag: En brødskive med fiskekake, en brødskive med potetsalat, en banan og en pære

Middag: Potetmos, to fiskekaker, paprika

"Dessert": Et stort glass melk og litt go' morgen blåbærmusli

Skummelt å merke at jeg har lagt på meg, og at jeg er så utrolig sulten hele tiden synes jeg! Og så er det rart at jeg er sulten, for jeg føler meg hele tiden så full i magen, den bare tyter ut!

Brød (litt avhengig av type og brunost er stappfulle av raske karbohydrater, noe som kan føre til vektøkning samt sultfølelse.

Edit: Du spiser også veldig mye stivelse i løpet av dagen (potetstappe, brød/polarbrød, brunost, potetsalat), du bør få et bedre balansert nivå av karbohydrater, sunt fett og proteiner for å unngå sultfølelse/vektoppgang. Det er veldig mange som blir oppblåste av å spise for mye stivelse, det kan også være at du reagerer på hvete evnt melk :)

Endret av Pjukset
Skrevet
Brød (litt avhengig av type og brunost er stappfulle av raske karbohydrater, noe som kan føre til vektøkning samt sultfølelse.

Edit: Du spiser også veldig mye stivelse i løpet av dagen (potetstappe, brød/polarbrød, brunost, potetsalat), du bør få et bedre balansert nivå av karbohydrater, sunt fett og proteiner for å unngå sultfølelse/vektoppgang. Det er veldig mange som blir oppblåste av å spise for mye stivelse, det kan også være at du reagerer på hvete evnt melk :)

Hun skal opp i vekt, og har i tillegg en spiseforstyrrelse, så jeg syns hun spiser helt fint jeg.

Skrevet

Fryktelig usunn dag på meg, bedre i morgen forhåpentligvis.

Frokost - en kakemann

Lunsj - en lompe med litt spekeskinke og 1/2 kyllingwiener, 30 g Stratoskjeks, 5 mentosdrops

Middag - grønn salat med 100 g karbonadekjøttdeig, 1/2 tacoskjell, 1 ts ekstra lett rømme og mais

Ellers - 2 Dumlekjærligheter

Skrevet (endret)
Hun skal opp i vekt, og har i tillegg en spiseforstyrrelse, så jeg syns hun spiser helt fint jeg.

Dette kunne jo ikke jeg vite..

Uansett så vil sultfølelsen og oppblåsheten være et resultat av at hun reagerer på for mye stivelse i kosten. Kjempebra at hun legger på seg, men ikke bra at hun føler ubehag.

Lilla91, har du testet deg for gluten/melke allergi?

Endret av Pjukset
Skrevet

Litt skrall etter gårsdagens allergianfall fortsatt, så ble ikke storinntak:

Frokost: 1 paprika + en neve solsikkefrø

Middag: linsegryte

Kvelds: hirsegrøt

Skrevet (endret)

Frokost - en kakemann

Lunsj - en lompe med litt spekeskinke og 1/2 kyllingwiener, 30 g Stratoskjeks, 5 mentosdrops

Middag - grønn salat med 100 g karbonadekjøttdeig, 1/2 tacoskjell, 1 ts ekstra lett rømme og mais

+ "bærsuppe" av 50 g frosne blåbær, 200 g frosne jordbær og søtningsmiddel

Uansett så vil sultfølelsen og oppblåsheten være et resultat av at hun reagerer på for mye stivelse i kosten. Kjempebra at hun legger på seg, men ikke bra at hun føler ubehag.

Neida, bare informerte jeg :) Og ubehaget kommer mest sannsynligvis av psyken samt at magen trenger å venne seg til mat igjen, og ikke glutenallergi eller lignende.

Endret av Jenta21
Skrevet
Neida, bare informerte jeg :) Og ubehaget kommer mest sannsynligvis av psyken samt at magen trenger å venne seg til mat igjen, og ikke glutenallergi eller lignende.

Det er en kjent sak at stivelse i brød o.l gir oppblåsthet, og raske karbohydrater gir sultfølelse. Jeg vet at det er vanskelig for psyken i en slik prosess, men jeg er sikker på at hun vil få en mer positiv opplevelse hvis hun gjør litt endringer i forhold ovennevnte.

Skrevet (endret)
Sjokolade, potetgull, bakst, smågodt...selvsagt elsker jeg smaken av dette, jeg er da bae et menneske :fnise:

Her har du min hverdagslige oversikt på "hva jeg har spist i dag", bortsett fra potetgull, ikke så glad i det.. :fnise:

Neida, men skjønner GODT at dette kanskje er savnet.. Kan du spise noe av det i rolige små mengder?

Endret av Lotte28
Skrevet
Desverre kom noe i veien for trening i dag, men i morgen er en ny dag og er ganske sikker på at det ikke kommer noe i veien da. Blir rett og slett slapp av å ikke få trene på så lenge..

Kvelds: Pannekaker! :)

Mmm. :popcorn: Jeg kunne virkelig tenkt meg pannekaker da jeg leste dette, med jordbærsyltetøy og vaniljekesam..

Jeg blir som deg, slapp uten trening. Du får bare satse på at det blir vellykket med trening i morgen!

Skrevet
Her har du min hverdagslige oversikt på "hva jeg har spist i dag", bortsett fra potetgull, ikke så glad i det.. :fnise:

Neida, men skjønner GODT at dette kanskje er savnet.. Kan du spise noe av det i rolige små mengder?

Spiser du det hver dag? Stakkars kroppen din, du forgifter den jo ;)

Nei, selv små mengder er nok til å gjøre faenskap, til og med kunstig søtningsstoff holder jeg meg langt unna (særlig aspartam).

Savner vel egentlig ikke "vanlig" mat nå som jeg vet hva slags effekt det gir på kroppen i det lange løp, også er det jo utrolig hva man venner seg til av annen mat og smaker også :)

Skrevet

Lilla91, har du testet deg for gluten/melke allergi?

Klart du ikke kunne vite det. Tror hovedårsaken til oppblåstheten ligger i hodet samt det å gå fra nesten ingen mat til mer tilnærmet normalt inntak har sine følger, men en sjekk ville selvfølgelig ikke skadet..

Skrevet
Klart du ikke kunne vite det. Tror hovedårsaken til oppblåstheten ligger i hodet samt det å gå fra nesten ingen mat til mer tilnærmet normalt inntak har sine følger, men en sjekk ville selvfølgelig ikke skadet..

Så stort inntak av hvete/stivelse/sukker i løpet av en dag kan selv gi den friskeste oppblåst mage, uansett intoleranse eller ikke.

Og det gir i tillegg ustabilt blodsukker som igjen fører til sult. Tror som sagt hun vil ha en mer positiv opplevelse av vektøkningen hvis hun spiste mer balansert og mat med lavere GI (det betyr ikke ikke-karbohydrater, men de langsomme som gir stabilt blodsukker).

På legesenteret jeg går har de faktisk investert i tv på venterommet som viser kontinuerlig informasjon om ubehag/potensielle farer ved å spise for mye av denne type mat.

Skrevet

Frokost - en kakemann

Du synes ikke dette er mye vel?

Middagen din er jo bitte liten og det er lunsjen og frokosten også.

Men, kakemannen, kjøpt eller bakt? Jeg har ikke funnet noen som er gode enda.. Skikkelig skuffet i år.. :sukk: De smaker ingenting, er helt myke og jam ikke gode..

Skrevet

Ikke mye, men usunn :)

Skrevet

Men, kakemannen, kjøpt eller bakt? Jeg har ikke funnet noen som er gode enda.. Skikkelig skuffet i år.. :sukk: De smaker ingenting, er helt myke og jam ikke gode..

Nødvendigvis ikke så mye, men usunt var det absolutt.

Kakemannen var kjøpt.. og smakte lite. Dessverre! Jeg hadde gledet meg jeg :snurt:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...