Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hadde puffet bokhvete til frokost. Det endte med et heller uventet allergianfall , så jeg klarte ikke å spise igjen før nå.

Og nå har jeg fortært 2 skåler med økologisk risengrynsgrøt, halleluja det var godt. Men nå er jeg så mett at jeg klarer ikke en gang forestille meg at jeg skal spise mer i dag. Det måtte isåfall bli å knaske på en gulrot for å få i meg litt vitaminer :)

Stakkars deg med disse alergiene dine, er det mage du får utslagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stakkars deg med disse alergiene dine, er det mage du får utslagene?

Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke tålte dette, for jeg tåler da bokhvete i form av bokhvetenudler/pannekaker/grøt. Kanskje jeg ikke tåler de i kald utgave..

Varierer, nå fikk jeg pusteproblemer/kløe/hoven hals i noen timer.

Skrevet
Matmessig du mener?

:klemmer:

Både matmessig og følelsesmessig (type "hele verden er mot meg" :sukk: ).

Skrevet

:hug:

Skrevet
Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke tålte dette, for jeg tåler da bokhvete i form av bokhvetenudler/pannekaker/grøt. Kanskje jeg ikke tåler de i kald utgave..

:troest:

Skrevet

Hjelpes, det skal du ikke prøve flere ganger ihvertfall, å hovne opp i hals og pusteproblemer er alvorlig! Kanskje du kan høre med en ernæringsfysiolog om hveten kan gi deg allergi i kald utgave? Ta en telefon til en, spørre om det kan være grunnen..

Skrevet

Matmessig synes jeg du skal ta vekk alle vonde tanker for. Du spiser lite fremdeles!!!!!!

Vi her inne er ihvertfall med og ikke imot deg :klemmer:

Skrevet
Hjelpes, det skal du ikke prøve flere ganger ihvertfall, å hovne opp i hals og pusteproblemer er alvorlig! Kanskje du kan høre med en ernæringsfysiolog om hveten kan gi deg allergi i kald utgave? Ta en telefon til en, spørre om det kan være grunnen..

Bokhvete er ikke hvete :)

Det er liksom ikke noe tvil om at det var årsaken, det skjedde like etter jeg spiste det, hadde ikke spist noe annet. Første gang jeg har fått sånne reaksjoner av mat, som regel er det "bare" hjertebank eller magekramper. Bare noterer meg det bak øret og lar være å spise det igjen :jepp:

Skrevet
Bokhvete er ikke hvete :)

Det er liksom ikke noe tvil om at det var årsaken, det skjedde like etter jeg spiste det, hadde ikke spist noe annet. Første gang jeg har fått sånne reaksjoner av mat, som regel er det "bare" hjertebank eller magekramper. Bare noterer meg det bak øret og lar være å spise det igjen :jepp:

:sjenert: Beklager, jeg visste ikke helt hva bokhvete var..

Noter deg med strek under noteringen hva som skjedde i dag, for det skal du ikke tulle med! Synes virkelig synd på deg som reagerer så mye på mat.

Skrevet
:sjenert: Beklager, jeg visste ikke helt hva bokhvete var..

Noter deg med strek under noteringen hva som skjedde i dag, for det skal du ikke tulle med! Synes virkelig synd på deg som reagerer så mye på mat.

Hehe, det er ikke så uvanlig å tro at bokhvete er hvete :)

Klart jeg noterer meg, gidder ikke gjenta sånne plager.

Jeg er i utgangspunktet ikke allergisk mot så mye, men etter jeg ble kronisk syk så er det mange matvarer som gir forverring av sykdommen, men som ikke nødvendigvis gir allergiske reaksjoner.

Skrevet
Hehe, det er ikke så uvanlig å tro at bokhvete er hvete :)

Klart jeg noterer meg, gidder ikke gjenta sånne plager.

Jeg er i utgangspunktet ikke allergisk mot så mye, men etter jeg ble kronisk syk så er det mange matvarer som gir forverring av sykdommen, men som ikke nødvendigvis gir allergiske reaksjoner.

Var det jeg egentlig mente, at det er så mye du ikke kan spise. Det kan umulig være noe kjekt nei..

Skrevet
Var det jeg egentlig mente, at det er så mye du ikke kan spise. Det kan umulig være noe kjekt nei..

Det er faktisk helt topp for å være ærlig. For all del, jeg skulle gjerne likt å ta meg en sjokolade hver lørdag uten at det gjorde skade, men i løpet av 2 år har jeg satt meg veldig inn i hva forskjellig type mat gjør med kroppen (selv om man føler seg aldri så frisk), så jeg holder meg med glede unna det meste av det jeg jeg må. Ble jeg frisk i morgen så hadde jeg faktisk ikke gått tilbake til gamle matvaner :)

Skrevet
:hug:

Aw, takk :klemmer:

Matmessig synes jeg du skal ta vekk alle vonde tanker for. Du spiser lite fremdeles!!!!!!

Vi her inne er ihvertfall med og ikke imot deg :klemmer:

Det er fint å høre (at dere ikke er mot meg), etter alle de negative kommentarene jeg har fått i dag (tror kanskje ikke jeg var den eneste med en dårlig dag).

Skrevet
Det er faktisk helt topp for å være ærlig. For all del, jeg skulle gjerne likt å ta meg en sjokolade hver lørdag uten at det gjorde skade, men i løpet av 2 år har jeg satt meg veldig inn i hva forskjellig type mat gjør med kroppen (selv om man føler seg aldri så frisk), så jeg holder meg med glede unna det meste av det jeg jeg må. Ble jeg frisk i morgen så hadde jeg faktisk ikke gått tilbake til gamle matvaner :)

Så utrolig bra at du har utnyttet deg av situasjonen på den beste måten og snudd det til noe positivt! Der er en meget god egenskap.

Jeg for min del hadde nok ALDRI vært så flink, får frysninger med bare tanken på å ikke kunne spise sjokolade igjen (ikke at dette er det værste som kunne skjedd i livet mitt altså, jeg spøker litt her, men det er min favoritt over alt som heter mat :gjeiper: )

Skrevet
Så utrolig bra at du har utnyttet deg av situasjonen på den beste måten og snudd det til noe positivt! Der er en meget god egenskap.

Jeg for min del hadde nok ALDRI vært så flink, får frysninger med bare tanken på å ikke kunne spise sjokolade igjen (ikke at dette er det værste som kunne skjedd i livet mitt altså, jeg spøker litt her, men det er min favoritt over alt som heter mat :gjeiper: )

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle klare meg uten brød, pasta, kjøtt, godteri..Jeg har dager hvor jeg føler jeg kunne drept for en 200 grams melkesjokolade, men så tar det ikke så veldig lang tid før jeg husker hva slike mengder sukker faktisk gjør med kroppen over tid. Kroppen blir regelrett en søppelfylling :) Litt begrenset nå og da er vel ok hvis man tåler det, men ha i bakhodet at du bryter ned kroppen sakte men sikkert, og før eller siden så vil det komme konsekvenser av en og annen sort.

Men jeg skal ikke krangle på at sjokolade smaker heeeerrrlig :)

Skrevet
Aw, takk :klemmer:

Det er fint å høre (at dere ikke er mot meg), etter alle de negative kommentarene jeg har fått i dag (tror kanskje ikke jeg var den eneste med en dårlig dag).

Du må desverre som alle oss andre leve med at andre mennesker har dårlige dager og kan slenge med leppa uten at det ligger noe bak hva som sies. Ikke ta deg nær av det, prell det av deg og hev deg over det!

Skrevet
Men jeg skal ikke krangle på at sjokolade smaker heeeerrrlig :)

Godt å se at det ligger en sjokoelsker bak den harde maske :fnise:

Skrevet (endret)

Skal vi nå se...

3 hveteboller kjøpt på Coop Obs til frokost :fnise:

3 grovbrødskiver med syltetøy til lunch

1 porsjon spaghetti til middag

2 dl proteinshake etter trening

Endret av Adler
Gjest Chat Noir
Skrevet

I dag har jeg altså spist (i kronologisk rekkefølge, vel å merke :P): en skål med frokostblanding,vegetar-terte(med tomat, egg og purreløk), to sjokolade/hvete-kjeks, risengrynsgrøt, hønsetartletter, salat med pasta, egg, agurk, paprika og tomat. Ble temmelig mett etter middag (de tre siste rettene), så har bare blitt mokkabønner til kvelds ;)

gudd nait

Skrevet
Godt å se at det ligger en sjokoelsker bak den harde maske :fnise:

Sjokolade, potetgull, bakst, smågodt...selvsagt elsker jeg smaken av dette, jeg er da bae et menneske :fnise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...