Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

- To skiver grovbrød med leverpostei og sylteagurk. Et glass havremelk.

- En cappuccino.

- To polarbrød fullkorn med kalkunskine og gulost.

- To smultringer og en banan.

- Noen julemenn(eller kakemenn som jeg ser det kalles her :P)

- Laks fylt med brokkoli og ost ned kokte poteter og kokt brokkoli.

- 50 g kjekskrønsj.

- Noen gulrot- og kålrotstaver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Spiser du det hver dag? Stakkars kroppen din, du forgifter den jo ;)

Nei, selv små mengder er nok til å gjøre faenskap, til og med kunstig søtningsstoff holder jeg meg langt unna (særlig aspartam).

Savner vel egentlig ikke "vanlig" mat nå som jeg vet hva slags effekt det gir på kroppen i det lange løp, også er det jo utrolig hva man venner seg til av annen mat og smaker også :)

Nei, selvfølgelig ikke, sjokolade og snop er egentlig forbeholdt fredag og lørdag, men jeg unner meg noe i hverdagen når lysten blir stor nok, lever bare en gang, men det smaker bedre om jeg gleder meg litt, som da vi var barn, samt at kroppen trenger skikkelig næring i hverdagen!

Det er veldig bra at du finner nye gode matvarer med å eksperimentere litt, skulle vært flinkere til dette de fleste av oss, ikke bare bli "stuck" med hva vi vet smaker, hoppe litt ut i det og prøve nye ting.

Endret av Lotte28
Skrevet

Frokost: Wasa sport + med røkt kalkunfilet, en tomat, en bit paprika, appelsinjuice

Lunsj: Wasa sesam med blåmuggost, en speltlompe, en gulrot, en klementin, en bit agurk, en liten neve mandler, noen rosiner, en kopp kaffe

Middag: chili con carne

Mellom: En håndfull druer

Kvelds: To "after eight kaker", fem biter after eight (jeg har bakt, ja), og så blir det nok en lompe og en klementin.

Gjest Gjest_jenny_*
Skrevet
Brød (litt avhengig av type og brunost er stappfulle av raske karbohydrater, noe som kan føre til vektøkning samt sultfølelse.

Edit: Du spiser også veldig mye stivelse i løpet av dagen (potetstappe, brød/polarbrød, brunost, potetsalat), du bør få et bedre balansert nivå av karbohydrater, sunt fett og proteiner for å unngå sultfølelse/vektoppgang. Det er veldig mange som blir oppblåste av å spise for mye stivelse, det kan også være at du reagerer på hvete evnt melk :)

må bare blande meg litt inn.. :gjeiper:

jeg har hatt spiseforstyrrelse og jobber meg ut av den.. så godt som frisk igjen nå da (thank god), men må bare si at det er normalt å være sulten når man jobber seg ut. husker i starten hadde jeg et enormt sug etter mer, selv om jeg hadde spist meg mett osv.. det er derfor mange med anoreksi utvikler bulimi.

det er nok psyken som gjør at man føler at man eser ut og alt det der, så jeg synes ikke hun skal tenke over at hun spiser for mye stivelse og sånt. det KAN jo være noe sånt, men det tviler jeg på. er selvfølgelig enig at det er smart å spise et balansert kosthold med proteiner, fett og karbohydrater men man trenger ikke være heelt fanatiker. ihvertfall ikke når man jobber for å bli frisk!

og bare så det er sagt så spiser hun ganske bra og ikke langt fra kostlister man får for å komme på rett kjør igjen. og ihvertfall ikke for mye :) synes du er kjempe flink jeg, det er IKKE enkelt!

Skrevet (endret)
- To skiver grovbrød med leverpostei og sylteagurk. Et glass havremelk.

To smultringer - Hjemmelaget?

Noen julemenn - Hjemmelaget? Om de er kjøpt, smakte de godt? Jeg finner bare ingen som smaker noe som helst i år, ikke er de harde heller..

50 g kjekskrønsj - Hva er dette???

Endret av Lotte28
Skrevet
Kvelds: To "after eight kaker", fem biter after eight (jeg har bakt, ja), og så blir det nok en lompe og en klementin.

du har bare å slenge ut en oppskrift :gjeiper:

Skrevet
og bare så det er sagt så spiser hun ganske bra og ikke langt fra kostlister man får for å komme på rett kjør igjen. og ihvertfall ikke for mye :) synes du er kjempe flink jeg, det er IKKE enkelt!

Enig med deg, hun er kjempeflink og har bare å VINNE på å fortsette å spise seg opp i vekt!

Skrevet
må bare blande meg litt inn.. :gjeiper:

jeg har hatt spiseforstyrrelse og jobber meg ut av den.. så godt som frisk igjen nå da (thank god), men må bare si at det er normalt å være sulten når man jobber seg ut. husker i starten hadde jeg et enormt sug etter mer, selv om jeg hadde spist meg mett osv.. det er derfor mange med anoreksi utvikler bulimi.

det er nok psyken som gjør at man føler at man eser ut og alt det der, så jeg synes ikke hun skal tenke over at hun spiser for mye stivelse og sånt. det KAN jo være noe sånt, men det tviler jeg på. er selvfølgelig enig at det er smart å spise et balansert kosthold med proteiner, fett og karbohydrater men man trenger ikke være heelt fanatiker. ihvertfall ikke når man jobber for å bli frisk!

Jeg er helt enig med det at hun ikke skal være fanatiker i kostholdet når man skal bli frisk fra en spiseforstyrrelse, men jeg er likevel overbevist om at hun vil få mindre fysiske plager hvis hun roer ned på hvetemelet.

Skrevet
To smultringer - Hjemmelaget?

Nei, kjøpt på Bunnpris. Litt motivasjon til eksamenslesingen :)

Noen julemenn - Hjemmelaget? Om de er kjøpt, smakte de godt? Jeg finner bare ingen som smaker noe som helst i år, ikke er de harde heller..

Fikk pakke i posten av mamma i dag. Med bla julemenn :)

50 g kjekskrønsj - Hva er dette???

Melkesjokolade med kjekskuler i. Kom også i mammas pakke :)

Skrevet (endret)
Nei, kjøpt på Bunnpris. Litt motivasjon til eksamenslesingen :)

Fikk pakke i posten av mamma i dag. Med bla julemenn :)

Melkesjokolade med kjekskuler i. Kom også i mammas pakke :)

Kan mammaen din få adressen min?? :fnise:

Var smultringene gode?Håper de ga motivasjon ihvertfall =) Jeg bruker nette sum av 30 sek å spasere til nærmeste Bunnpris så det er greit å vite om jeg skulle få lyst på noe godt en dag..

Men var kakemennen gode? Om de var, kan du spørre henne hvor hun har kjøpt de evt? Jeg elsker kakemenn, men dette i år er bare tragisk..

De kulene så godt ut, selges de i vanlige butikker??

Endret av Lotte28
Skrevet
Kan mammaen din få adressen min?? :fnise:

Var smultringene gode? Jeg bruker nette sum av 30 sek å spasere til nærmeste Bunnpris så det er greit å vite om jeg skulle få lyst på noe godt en dag..

Men var kakemennen gode? Om de var, kan du spørre henne hvor hun har kjøpt de evt? Jeg elsker kakemenn, men dette i år er bare tragisk..

De kulene så godt ut, selges de i vanlige butikker??

Hehe :P

Hun har bakt de selv. Har du smakt noen fra bakeri? Kanskje de er bedre.

Det er vanlig melkesjokolade med kjekskuler i. Du har helt sikkert sett den i butikken. Det er denne.

Skrevet
Nødvendigvis ikke så mye, men usunt var det absolutt.

Kakemannen var kjøpt.. og smakte lite. Dessverre! Jeg hadde gledet meg jeg :snurt:

Det er ikke mye, det kan jeg understreke :gjeiper:

I morgen går jeg så langt som å betale over 25 kr eller hva det måtte koste, kjøper en kakemann fra bakeri, gidder ikke disse elendige 3 pakningene fra dagligvareforretningene mer. Gir det opp!

Skrevet
Hehe :P

Hun har bakt de selv. Har du smakt noen fra bakeri? Kanskje de er bedre.

Det er vanlig melkesjokolade med kjekskuler i. Du har helt sikkert sett den i butikken. Det er denne.

Selvfølgelig, nå vet jeg hva du mener, var den god?

Jeg skrev akkurat over at jeg skal kjøpe en fra bakeri i morgen, koste hva det koster, jeg må finne en god kakemann nå!! :fnise:

Skrevet
Selvfølgelig, nå vet jeg hva du mener, var den god?

Jeg skrev akkurat over at jeg skal kjøpe en fra bakeri i morgen, koste hva det koster, jeg må finne en god kakemann nå!! :fnise:

Hehe, kanskje du skal sette i gang med å bake selv? :P

Ja, den var god. Kunne vært litt mer kjekskuler i da.

Skrevet
du har bare å slenge ut en oppskrift :gjeiper:

http://www.detsoteliv.no/searchresults_oth...ppe.php?id=1377 Jeg leste litt feil da, så tok 50g kakao i stedet for 20g :fnise: Jeg fikk hvertfall beskjed om at de var gode (jeg syntes de var veldig gode selv, men så synes jeg jo nesten alt jeg lager er godt, siden jeg har greid å lage det selv).

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
Det er en kjent sak at stivelse i brød o.l gir oppblåsthet, og raske karbohydrater gir sultfølelse. Jeg vet at det er vanskelig for psyken i en slik prosess, men jeg er sikker på at hun vil få en mer positiv opplevelse hvis hun gjør litt endringer i forhold ovennevnte.

Jeg er uenig i dette.

Årsaken til at mange med spiseforstyrrelser er deprimerte og har tvangstanker er at de har for lite serotonin (et "stoff" kroppen produserer som krever jevn tilførsel av karbohydrater) pga lavt eller ensformig matinntak.

Det er derfor spesielt viktig å spise nok karbohydrater for å komme ut av spiseforstyrrelsene :)

Man kan jo selvfølgelig velge fullkorn og grovt brød for å få i seg flere næringsstoffer, men fint hvetemel og litt sukker er ikke skadelig for folk flest:)

Skrevet
Hehe, kanskje du skal sette i gang med å bake selv? :P

Ja, den var god. Kunne vært litt mer kjekskuler i da.

Baker selv også nærmere jul, men disse en kjøper smaker litt anderledes synes jeg, de er liksom en del av denne førjulstiden min :fnise: som ikke er blitt tilfredsstilt per i dag med dette møkket som selges rundt i butikkene..

Skrevet
http://www.detsoteliv.no/searchresults_oth...ppe.php?id=1377 Jeg leste litt feil da, så tok 50g kakao i stedet for 20g :fnise: Jeg fikk hvertfall beskjed om at de var gode (jeg syntes de var veldig gode selv, men så synes jeg jo nesten alt jeg lager er godt, siden jeg har greid å lage det selv).

Åh, det må prøves, så nydelig ut!!

Jeg elsker det meste jeg lager selv også, det er jo dt som er viktigst da.. :fnise:

Jeg prøver med litt mer kakao jeg også da, for 20 gram er nå altfor lite vel..

Skrevet

nok en usunn dag tror jeg :)

ikke bli sjokka:

en skive med roastbiff (nam) pluss juice

pizza orginale med rømme og salat

twist og pepperkaker

huff ser jo at dette er litt lite og litt usunt. jaja..

Skrevet
Jeg er uenig i dette.

Årsaken til at mange med spiseforstyrrelser er deprimerte og har tvangstanker er at de har for lite serotonin (et "stoff" kroppen produserer som krever jevn tilførsel av karbohydrater) pga lavt eller ensformig matinntak.

Det er derfor spesielt viktig å spise nok karbohydrater for å komme ut av spiseforstyrrelsene :)

Man kan jo selvfølgelig velge fullkorn og grovt brød for å få i seg flere næringsstoffer, men fint hvetemel og litt sukker er ikke skadelig for folk flest:)

Jeg sier ikke at hun ikke skal spise karbohydrater! Jeg sier at store mengder hvetemel ofte kan gi følelelse av oppblåshet, og kom med råd om at hun kunne kutte ned på det for å se om det hjalp.

Jo, større inntak av hvetemel kan faktisk være skadelig for folk flest i det lange løp, sukker også.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...