Teriyaki Skrevet 25. november 2009 #5761 Skrevet 25. november 2009 (endret) Vil ikke si jeg drikker for mye.. Det anbefales at man skal drikke tre glass melk om dagen, så to osteskiver høres veldig lite ut. Det er i alle fall det jeg har hørt. Men har ingen "bevis" på at det stemmer. Hva er fiksekake for noe? Du kan umulig være mett på dette bitte lille du spiser? Skulle til å bli helt forundret over at du ikke hadde hørt om fiskekake, men så nå at det stod fiksekake. Men jeg regner med det var en skrivefeil, og at det egentlig skulle stå fiskekake. Tror ikke det er noe som heter fiksekake. I dag: Frokost: Husker faktisk ikke, har tenkt og tenkt, men klarer ikke å komme på noe Middag: Fiskepinner og selvkokt og stekt potet Lunsj: En bolle, en klementin og en liten kotelett fra ferskvaren (gratis, for den var så tørr) Kvelds: Mange karvinger med brunost og et glass saft Blir ikke så god og bra mat, ei heller nok mat på meg disse dagene hvor jeg ikke har penger. Har nøyaktig ti kroner å leve på til forhåpentligvis fredag, i verste fall mandag.. Irriterer meg blå over at jeg ikke husker hva jeg spiste til frokost..Jeg som har så god hukommelse.. Endret 25. november 2009 av Teriyaki
Pjukset Skrevet 25. november 2009 #5763 Skrevet 25. november 2009 Noen som vet hvordan anbefalingen for daglig inntak av D-vitamin er her i Norge? Er de lavere enn i andre land? Tran er genialt, inneholder både omega 3 og d-vitamin Jeg vet ikke hva anbefalingen ligger på, men jeg vet at den liggere lavere i forhold til andre land (noe som er helt hinsides siden vi bor der vi bor). Jeg har selv blitt behandlet medisinsk for d-vitamin-mangel, og spesialisten kunne fortelle meg at den daglige anbefalingen skal øke. Mange er redde for overdosering da det er fettløselig, men det skal temmelig mye til for å ta for mye. Men igjen, får man ikke i seg kalsium, så vil ikke kroppen klare å ta opp d-vit.
venus_ Skrevet 25. november 2009 Forfatter #5764 Skrevet 25. november 2009 5 mikrogram. Tenkte på om anbefalingen er lav i forhold til andre land. Anbefalingen for c-vit er feks mye lavere her enn i Sverige.
Gjest Frosk Skrevet 25. november 2009 #5765 Skrevet 25. november 2009 D-vitamin er kjempeviktig, altfor mange nordmenn lider av d-vitamin mangel uten å være klar over det. Men like viktig: man må sikre nok inntak av kalsium for at kroppen skal kunne ta opp d-vitaminet også. D-vit mangel settes i sammenheng med alvorlige sykdommer som kreft, alzheimer o.l, så kjør på! Er vel heller omvendt, D-vitamin er nødvendig for kroppens opptak av kalsium. D-vitamin er jo fettløselig, så man skal ikke ha i seg for mye, heller. (Og om man har hyperkalsemi - for mye kalsium i blodet - bør man ikke ta D-vitamintilskudd)
Pjukset Skrevet 25. november 2009 #5766 Skrevet 25. november 2009 Tenkte på om anbefalingen er lav i forhold til andre land. Anbefalingen for c-vit er feks mye lavere her enn i Sverige. C-vit er jo en av de viktigste antioksidantene vi kan få i oss som er vannløselig, så jeg forstår ikke at folk ikke tar mye mer av det (med mindre de har problemer med nyrer). Jeg tar minst 2 gram om dagen, holder influensaen borte
Pjukset Skrevet 25. november 2009 #5767 Skrevet 25. november 2009 Er vel heller omvendt, D-vitamin er nødvendig for kroppens opptak av kalsium. D-vitamin er jo fettløselig, så man skal ikke ha i seg for mye, heller. (Og om man har hyperkalsemi - for mye kalsium i blodet - bør man ikke ta D-vitamintilskudd) Å faen, det var sånn det var. Men de hang ihvertfall sammen :gjeiper: Ja det er fettløselig, men det skal mye til for å ta en overdose.
Gjest Miam Skrevet 26. november 2009 #5768 Skrevet 26. november 2009 Hehe, tror det må være noe sånt Men Bergen har vel ikke så ulikt vær som Ålesund egentlig.. Det er vel helst ganske likt ja Dagens frokost: 2 husmann med brunost, et stort glass appelsinjuice, og en kopp te. Også tran og jerntablett da Nå er det på tide med en frukt eller to *løper tilbake til eksamensoppgaven*
Colargol Skrevet 26. november 2009 #5769 Skrevet 26. november 2009 Enda i dag så har det dessverre kun blitt speilegg til frokost og en mandarin til lunch -må komme meg i kantina snart! Men lurer på om jeg er nødt til å slutte å spise så må egg snart, spiser 2-4 hver dag og for litt siden her så fikk jeg høre "erru gæærn -det der er ikke godt for kroppen din" Trodde ikke gjennomsnittlig 2 egg om dagen var så mye? Proteiner tenker jeg, det får jeg alltid for lite av!
Gjest Niema Skrevet 26. november 2009 #5770 Skrevet 26. november 2009 Frokost: knekkebrød med cottage cheese og syltetøy, en neve mandler, et glass iskaffe cappuccino Lunsj: sjokoladeis og en gulrot Middag: et (veldig) grovt rundstykke med to seibiffstykker og løk, et glass smoothie
Jenta21 Skrevet 26. november 2009 #5771 Skrevet 26. november 2009 (endret) I går: Frokost - grønn salat med 40 g kokt skinke og 20 g nachos Middag - 1/8 Ristorante-pizza og grønn salat med kyllingconfit, noen krutonger og tomat Ellers - en liten sjokolade, en Mentos-rull, 1 eple I dag: Frokost/lunsj - 1/4 Ristorante-pizza, en liten porsjon salat med noen krutonger, 1 eple Middag - 150 g mørbrad, en potet og salat Ellers - 2 Dumlekjærligheter, 1 Mentos-rull Endret 26. november 2009 av Jenta21
Gjest Miam Skrevet 26. november 2009 #5772 Skrevet 26. november 2009 1/8 pizza?? Det er ikke mye... :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #5773 Skrevet 26. november 2009 Litt synd om dette blir en tråd der folk skryter ev hvor lite de har spist og kanskje inspirerer andre til for lavt matinntak. Med så mange opplagt syke mennesker burde tråden vært døpt om til "hvem spiser minst i landet her", eller "hvem er flinkest til å underernære og ødelegge kroppen sin". Hvem teller antall cherrytomater man spiser, og skriver det på nettet, om ikke en syk person som trenger oppmerksomhet og bekreftelse omkring hvor "flink" vedkommende er og lite vedkommende spiser?? Syke mennesker her som ikke på noen måte har godt av å skrive i denne tråden, tragisk.
Gjest Frosk Skrevet 26. november 2009 #5774 Skrevet 26. november 2009 Hittil: * Appelsinjuice, en neve valnøtter * Smoothie av en banan, en stor kopp frosne blåbær, appelsinjuice, bringebærbiola, en ss linfrøolje (for omega 3) * To klementiner og noen marsipanbiter * En sjokoladesoyamelk, en brødskive med ost * En gulrot * En liten neve blandede nøtter Middag blir vegetarisk ertesuppe, med brød til (Lite mat hittil i dag. Sulten nå!!)
venus_ Skrevet 26. november 2009 Forfatter #5775 Skrevet 26. november 2009 Med så mange opplagt syke mennesker burde tråden vært døpt om til "hvem spiser minst i landet her", eller "hvem er flinkest til å underernære og ødelegge kroppen sin". Hvem teller antall cherrytomater man spiser, og skriver det på nettet, om ikke en syk person som trenger oppmerksomhet og bekreftelse omkring hvor "flink" vedkommende er og lite vedkommende spiser?? Syke mennesker her som ikke på noen måte har godt av å skrive i denne tråden, tragisk. Nå er det kanskje 2-3 personer som skriver fast i denne tråden som spiser som spiser ekstremt lite. Så synes du overdriver litt her.
Jenta21 Skrevet 26. november 2009 #5776 Skrevet 26. november 2009 1/8 pizza?? Det er ikke mye... :gjeiper: Hadde kyllingsalat, fikk smake litt av sambo sin pizza bare.
Pjukset Skrevet 26. november 2009 #5777 Skrevet 26. november 2009 Spelt-flakes med rismelk 2 rundstykker fra Helios + en kartong med kokosvann Har vært på farten i hele dag, så det ble å mævvle et esekel(?)brød i bilen på vei hjem En kopp ingefærte og masse vann, blir sikkert no grapefrukt og grønt senere i kveld
venus_ Skrevet 26. november 2009 Forfatter #5778 Skrevet 26. november 2009 (endret) en kartong med kokosvann Hørtes godt ut, hvor kjøper du det? Endret 26. november 2009 av venus_
Chanel.No5 Skrevet 26. november 2009 #5779 Skrevet 26. november 2009 Noen som vet hvordan anbefalingen for daglig inntak av D-vitamin er her i Norge? Er de lavere enn i andre land? Tran er genialt, inneholder både omega 3 og d-vitamin Her er litt om anbefalt inntak i Norge av D-vitamin: http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/...lt_inntak_67598
venus_ Skrevet 26. november 2009 Forfatter #5780 Skrevet 26. november 2009 Her er litt om anbefalt inntak i Norge av D-vitamin: http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/...lt_inntak_67598 Der sto alt jeg lurte på
Fremhevede innlegg