Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
I dag har jeg spist ganske mye (i forhold til vanlig).

Bare forsett som dette, nå må du ikke falle tilbake med en gang med lite mat igjen. Synes fremdeles at du spiser smålig, men bedre i dag. Spis som dette en periode, se at det gjør deg INGEN skade og at du faktisk kan spise enda mer etterhvert og kun henter mer energi og sunnere kropp og sinn på dette! Håper det gikk bra på heldagsprøven!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frokost: 1 liten fiksekake 1% fett. Kaffe og vann.

Lunsj: Et knekkebrød, fiber pluss. Vann. 1 glass skummet melk.

Mellom: 1 liten fikskekake 1% fett. vann.

Middag: Tomatsuppe. Vann.

Kvelds: Te og et glass skummet melk.

Hva er fiksekake for noe?

Du kan umulig være mett på dette bitte lille du spiser?

Skrevet

jeg tør nesten ikke å skrive hva jeg spiser lenger, det har blitt altfor mye usunt i det siste :sjenert: , i forbindelse med heldagsprøvene. Nå har jeg endelig bare to igjen og håper å komme tilbake til mitt" sunne jeg". :fnise:

i dag:jeg hadde fri idag så det ble en vedlig sen frokost.

frokost:en skive grovt brød med speilegg og mango juice

lunsj:to skiver ryvita multi-grain, en med kremost og en med brunost og syltetøy, et glass mango juice

mellom:to ballerina kjeks og noen pepperkaker

middag:sopp og ertegryt med to rundstykker

kvelds: to kjeks og et glass mango juice.

det ble litt mye mango juice idag :fnise:

Skrevet
I tillegg har jeg spist en halv banan og en klementin, og det blir sikkert både te og klementiner i løpet av kvelden under eksamenslesing :) Litt uvanlig dag matmessig med så lang lunsj og bitteliten frokost, men mye godt og ganske sunt, tror jeg.

Skjønner godt at du prioriterte en liten frokost for den supergode lunsjen din :popcorn:

Godt regner jeg med at det var og synes du spiser sunt og variert jeg!

Skrevet
Bare forsett som dette, nå må du ikke falle tilbake med en gang med lite mat igjen. Synes fremdeles at du spiser smålig, men bedre i dag. Spis som dette en periode, se at det gjør deg INGEN skade og at du faktisk kan spise enda mer etterhvert og kun henter mer energi og sunnere kropp og sinn på dette! Håper det gikk bra på heldagsprøven!!

Jeg kan jo ikke fortsette å spise sånn drittmat som i dag! :gjeiper: Jeg kan spise mer enn jeg har gjort i det siste, men da skal det være sunne ting :)

Skrevet
jeg tør nesten ikke å skrive hva jeg spiser lenger, det har blitt altfor mye usunt i det siste :sjenert: , i forbindelse med heldagsprøvene. Nå har jeg endelig bare to igjen og håper å komme tilbake til mitt" sunne jeg". :fnise:

Har du lest hva de andre studentene her inne spiser for tiden? Les og se at du er i samme båt som mange andre og har INGENTING å skamme deg over i det hele tatt!! Konsenter deg om skolen nå, bli ferdig med heldagsprøvene og ta maten etterpå! Bare få i deg nok næring så hodet kan fungere med deg!!

Gjest Bolledeig
Skrevet

M1: 1 skyr

M2: Kylling og ris og grønnsaker

I forbindelse med trening: 1 proteinbar og 1 banan

Etter trening: 1/2 porsjon av speltpasta med tunfisksaus + 1 stort glass juice

Skrevet
Jeg kan jo ikke fortsette å spise sånn drittmat som i dag! :gjeiper: Jeg kan spise mer enn jeg har gjort i det siste, men da skal det være sunne ting :)

Variasjon kjære deg, synes ikke denne dagen var så gale, men om dette er usunt for deg så spis normal mat istedenfor disse "usunne" matvarene . Men ikke reduser mengden, evt. bare hva du inntar. Ikke bytt ut sjokoladen med 1/4 eple feks, om du skjønner.

Det er helt normalt å ta en sjokolade i ny og ne uten at det er helg. Så lenge en spiser normal (mengde) og næringsrik mat til vanlig så ser jeg ikke noe problem med litt kos, noe du også burde tenke litt mer..

Skrevet

- En cappuccino.

- Et polarbrød frørik med cottage cheese, banan og litt kanel. Et glass melk.

- To polarbrød extreme med kalkunskinke og lettost.

- To skiver fullkorn byggbrød med leverpostei og majones.

- En wrap med kylling, salat, mango og pesto.

- En liten neve chilinøtter.

- 5 knaskerøtter.

Kveldsen blir sikkert to ryvita med et kokt egg og kaviar. Og et glass melk.

Skrevet

Ja Lotte, triste greier..

I dag har jeg spist:

1 klementin

2 bananer

hamburger og pommes frites

kavringer med ost og paprika

nøtter og tørket bær

eple

drikke: kaffe,te,saft,vann.

Skrevet
Ja Lotte, triste greier..

I dag har jeg spist:

1 klementin

2 bananer

hamburger og pommes frites

kavringer med ost og paprika

nøtter og tørket bær

eple

drikke: kaffe,te,saft,vann.

Må si du spiser ganske lite selv.

Skrevet
Må si du spiser ganske lite selv.

Nei gjør jeg vel ikke?? Ble dårlig med frokost i dag, men det var fordi jeg ikke hadde tid.

Skrevet
Nei gjør jeg vel ikke?? Ble dårlig med frokost i dag, men det var fordi jeg ikke hadde tid.

To måltider på en dag er ganske lite.

Skrevet

Frokost:

2 fullkornsbrødskiver med honning

1 glass melk

Mellom:

2 kopper grønn eple/kanel-te med honning

Lunsj:

1 stor banan

Mellom:

1 kopp kakao med krem på kafé

Middag:

1 porsjon pasta carbonara med masse skinke

1 halv halvliter Cola

Kvelds:

2 fullkornsbrødskiver med bananskiver

1 glass lettmelk

Skrevet
To måltider på en dag er ganske lite.

Svært så kranglete du skulle være da. Har jo spist flere småmåltider i tillegg. Er ikke verdens undergang om man går glipp av en frokost nå og da.:) (sjelden jeg gjør det da)

Totalt sett har jeg spist bra med mat(kalorier)i dag. Den burgern var svær :P

Skrevet (endret)
Svært så kranglete du skulle være da. Har jo spist flere småmåltider i tillegg. Er ikke verdens undergang om man går glipp av en frokost nå og da.:) (sjelden jeg gjør det da)

Totalt sett har jeg spist bra med mat(kalorier)i dag. Den burgern var svær :P

Jeg krangler ikke. Men synes bare det var rart at du kommenterte at andre spiste lite når du har spist lite selv. Jeg vil ikke kalle en mandarin eller et eple for måltider. Men mulig dagens ikke var representativ for det vanlige kostholdet ditt.

Endret av venus_
Skrevet
D-vitamin er også finfint for immunforsvaret, har det vist seg.

D-vitamin er kjempeviktig, altfor mange nordmenn lider av d-vitamin mangel uten å være klar over det. Men like viktig: man må sikre nok inntak av kalsium for at kroppen skal kunne ta opp d-vitaminet også.

D-vit mangel settes i sammenheng med alvorlige sykdommer som kreft, alzheimer o.l, så kjør på! :)

Okey, i dag har jeg spist:

spelt-flakes med rismelk

speltpasta med hjemmelaget tomatsaus og masse grønnsaker

Jordbær-smoothie med solsikkefrø og sesamfrø

Skrevet
Jeg krangler ikke. Men synes bare det var rart at du kommenterte at andre spiste lite når du har spist lite selv. Jeg vil ikke kalle eb mandaring eller et eple for måltider. Men mulig dagens ikke var representativ for det vanlige kostholdet ditt.

Men dem jeg har kommentert har da spist mye mindre enn meg.

Og ja du har rett - bruker og spise bra med frokost også.

Skrevet
D-vitamin er kjempeviktig, altfor mange nordmenn lider av d-vitamin mangel uten å være klar over det. Men like viktig: man må sikre nok inntak av kalsium for at kroppen skal kunne ta opp d-vitaminet også.

D-vit mangel settes i sammenheng med alvorlige sykdommer som kreft, alzheimer o.l, så kjør på! :)

Noen som vet hvordan anbefalingen for daglig inntak av D-vitamin er her i Norge? Er de lavere enn i andre land?

Tran er genialt, inneholder både omega 3 og d-vitamin :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...