Colargol Skrevet 27. november 2009 #5821 Skrevet 27. november 2009 Tror ikke du vil annet enn å vinne på å spise egg, men det er alltid en diskusjon om hva som er for mye egg, men her er ihvertfall en artikkel: http://www.kk.no/825624/derfor-er-egg-sunt Den linken var kjempefin (var jo en ny link til nye artikler under hvert avsnitt ), tusen takk. Egg er sunt sånn rent næringsmessig, men det er VELDIG syredannende i kroppen. Så hvis man er opptatt av en god base-syre balanse, så burde kanskje 4 egg om dagen byttes til noe annet Huh? Der datt jeg ut, er ikke mer opptatt av kosthold enn at jeg vil spise/spiser forholdsvis sunt og 5ganger om dagen, følger ikke med på kalorier og innhold mer enn det nødvendige -så "opptatt av en god base-syre" -vel jeg vet ikke helt hva du snakker om!? (Og hva er en god balanse etter din mening?) Spiser ikke bare egg altså, men er vant til å spise mye fordi jeg synes det er godt og enkelt å lage. Så det blir fort egg til frokost hver dag, og egg til lunch om jeg ikke er på skolen. Nå spiser jeg ikke så mye variert middag da (student=dårlig råd) så det handler også litt om at egg er et varmt måltid i løpet av dagen. Skal ned 15kg til slutt og har fått av meg 5 nå, men vi tar den tiden kroppen trenger!
Gjest Niema Skrevet 27. november 2009 #5822 Skrevet 27. november 2009 (endret) Frokost: et knekkebrød med cottage cheese og syltetøy, en neve mandler, et glass iskaffe cappuccino Mellom: en iskaffe latte Lunsj: en god morgen yoghurt vanilje, to klementiner og en kopp grønn te Middag: risengrynsgrøt og et glass julebrus Endret 27. november 2009 av Niema
Gjest Gjest_lille_* Skrevet 27. november 2009 #5823 Skrevet 27. november 2009 Den linken var kjempefin (var jo en ny link til nye artikler under hvert avsnitt ), tusen takk. Huh? Der datt jeg ut, er ikke mer opptatt av kosthold enn at jeg vil spise/spiser forholdsvis sunt og 5ganger om dagen, følger ikke med på kalorier og innhold mer enn det nødvendige -så "opptatt av en god base-syre" -vel jeg vet ikke helt hva du snakker om!? (Og hva er en god balanse etter din mening?) Spiser ikke bare egg altså, men er vant til å spise mye fordi jeg synes det er godt og enkelt å lage. Så det blir fort egg til frokost hver dag, og egg til lunch om jeg ikke er på skolen. Nå spiser jeg ikke så mye variert middag da (student=dårlig råd) så det handler også litt om at egg er et varmt måltid i løpet av dagen. Skal ned 15kg til slutt og har fått av meg 5 nå, men vi tar den tiden kroppen trenger! trenger vel ikke å bytte ut dette.. hvis du vil kan du spise spinat som er basisk, og oppretter syre-basebalansen
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #5824 Skrevet 27. november 2009 frokost: 2 skiver med banan og syltetøy, 1 dl juice lunsj: 2 skiver med julesylte Middag: 1/2 pizza ristorante + 1/2 pizza grandiosa, 1/2 l cola å nå sjokolade og mer brus:)
Gjest synnøve finden Skrevet 27. november 2009 #5825 Skrevet 27. november 2009 en brødskive, en yoghurt, en pølse i lompe og to stk originale pizza! vært sunn idag ja.. haha fml
Gjest Gjest_Laila_* Skrevet 27. november 2009 #5826 Skrevet 27. november 2009 Mange med lavt matinntak her. Litt skummelt å skrive, men lar det stå til. Frokost: Ei brødskive med ost + ei brødskive med leverpostei + en banan + to glass melk Lunsj: Omelett av tre egg med tomat og ost + to glass melk Middag: To poteter + fire kjøttkaker + saus. Drakk vann til Ellers: Tre klementiner Blir vel noen brødskiver til kvelds også.
Chanel.No5 Skrevet 27. november 2009 #5827 Skrevet 27. november 2009 Takk for klem Yoghurt og nudler kommer opp, men har ikke prøvd smoothie. Får kjøpe det når jeg skal kjøpe ritz etterpå. Smart å kjøpe salte kjeks siden du spyr så trenger du noe til å binde den væsken som er i kroppen. Selv spiser jeg også disse ved kvalme, men også Digestivekjeks, gjendekjeks, altså søte kjeks hjelper meg. Må også ha bringebærdrops, aner ikke hvorfor da. Men smart av deg å høre på tipsene her, med å drikke næring. Håper virkelig du får i deg noe mat/drikke som du klarer og holde igjen i kroppen din og sender deg en god og fortelle at selv om det virker tomt og håpløst nå så vil det bli bedre etterhvert, bare ta vare på deg selv i mellomtiden!
Chanel.No5 Skrevet 27. november 2009 #5828 Skrevet 27. november 2009 Jeg er altfor glad i iskaffe! :dåne: Makes 2 of us
Chanel.No5 Skrevet 27. november 2009 #5829 Skrevet 27. november 2009 -Laga meg en kopp roibooste også, men trur du ikke jeg glemte å drikke den før den ble kald Så den utgår! Herlig!!
Chanel.No5 Skrevet 27. november 2009 #5830 Skrevet 27. november 2009 Den linken var kjempefin (var jo en ny link til nye artikler under hvert avsnitt ), tusen takk. Flott at den kom til nytte!!
Gjest Miam Skrevet 27. november 2009 #5831 Skrevet 27. november 2009 Herlig!! Ja, jeg er veldig smart av og til!
Gjest Niema Skrevet 27. november 2009 #5832 Skrevet 27. november 2009 Makes 2 of us Jeg føler meg veldig alene om iskaffe-bestettelsen noen ganger, så godt å høre at vi er flere
Chanel.No5 Skrevet 27. november 2009 #5833 Skrevet 27. november 2009 en brødskive, en yoghurt, en pølse i lompe og to stk originale pizza! vært sunn idag ja.. haha fml DET ER FREDAG
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #5834 Skrevet 27. november 2009 I dag har jeg hatt i meg et helt gullbrød alene! Nam! Men de siste bitene var ekle.. for søtt, yak. Og kvalm etterpå. Jaja. (jeg har spist mat i dag og altså..)
Chanel.No5 Skrevet 27. november 2009 #5835 Skrevet 27. november 2009 Jeg føler meg veldig alene om iskaffe-bestettelsen noen ganger, så godt å høre at vi er flere Åh, det er du IKKE, jeg elsker den kaffe latten til tine!
Gjest Bolledeig Skrevet 27. november 2009 #5836 Skrevet 27. november 2009 1 fedonbar 1 pose nøtteblanding (typ stor 400+ kcals sak) Fullkorns speltpasta med tomatsaus og skinke Skal sette i gang og bake knekkebrød og rundstykker nå, så det blir vel noe sånt med tunfisksalat oppå før jeg hopper i seng
Chanel.No5 Skrevet 27. november 2009 #5837 Skrevet 27. november 2009 Ja, jeg er veldig smart av og til! Morsom også! Jeg kjenner meg godt igjen i tingene du gjør, er litt vimsete selv.. Ikke noe kritikk altså, men på en sjarmerende måte! :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #5838 Skrevet 27. november 2009 1 fedonbar 1 pose nøtteblanding (typ stor 400+ kcals sak) Fullkorns speltpasta med tomatsaus og skinke Skal sette i gang og bake knekkebrød og rundstykker nå, så det blir vel noe sånt med tunfisksalat oppå før jeg hopper i seng Det hørtes spennende ut. Lyst å dele oppskrift? Synes å ha lest at du også prøver å holde deg unna hvete?
Jenta21 Skrevet 27. november 2009 #5839 Skrevet 27. november 2009 Frokost - 1 Yoplait 0% yoghurt Lunsj - 1/2 fiskekake, 2 Dumlekjærligheter Middag - 150 g fiskekake, masse grønn salat med noen krutonger og en boks mais Ellers - 50 g smågodt, 2 Dumlekjærligheter og en stor flaske Mozell Light
Chanel.No5 Skrevet 27. november 2009 #5840 Skrevet 27. november 2009 (endret) Ellers - 50 g smågodt, 2 Dumlekjærligheter og en stor flaske Mozell Light Noe å være sjenert for her? Gang snopet med 10 og der har du meg.. Bytt ut brusen din med solo pasjon så har du bilde av hva jeg sitter med nå :gjeiper: Endret 27. november 2009 av Lotte28
Fremhevede innlegg