Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tror ikke du vil annet enn å vinne på å spise egg, men det er alltid en diskusjon om hva som er for mye egg, men her er ihvertfall en artikkel:

http://www.kk.no/825624/derfor-er-egg-sunt

Den linken var kjempefin (var jo en ny link til nye artikler under hvert avsnitt :)), tusen takk.

Egg er sunt sånn rent næringsmessig, men det er VELDIG syredannende i kroppen. Så hvis man er opptatt av en god base-syre balanse, så burde kanskje 4 egg om dagen byttes til noe annet :)

Huh? Der datt jeg ut, er ikke mer opptatt av kosthold enn at jeg vil spise/spiser forholdsvis sunt og 5ganger om dagen, følger ikke med på kalorier og innhold mer enn det nødvendige -så "opptatt av en god base-syre" -vel jeg vet ikke helt hva du snakker om!? ;)(Og hva er en god balanse etter din mening?)

Spiser ikke bare egg altså, men er vant til å spise mye fordi jeg synes det er godt og enkelt å lage. Så det blir fort egg til frokost hver dag, og egg til lunch om jeg ikke er på skolen. Nå spiser jeg ikke så mye variert middag da (student=dårlig råd) så det handler også litt om at egg er et varmt måltid i løpet av dagen. Skal ned 15kg til slutt og har fått av meg 5 nå, men vi tar den tiden kroppen trenger! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Frokost: et knekkebrød med cottage cheese og syltetøy, en neve mandler, et glass iskaffe cappuccino

Mellom: en iskaffe latte

Lunsj: en god morgen yoghurt vanilje, to klementiner og en kopp grønn te

Middag: risengrynsgrøt og et glass julebrus

Endret av Niema
Gjest Gjest_lille_*
Skrevet
Den linken var kjempefin (var jo en ny link til nye artikler under hvert avsnitt :)), tusen takk.

Huh? Der datt jeg ut, er ikke mer opptatt av kosthold enn at jeg vil spise/spiser forholdsvis sunt og 5ganger om dagen, følger ikke med på kalorier og innhold mer enn det nødvendige -så "opptatt av en god base-syre" -vel jeg vet ikke helt hva du snakker om!? ;)(Og hva er en god balanse etter din mening?)

Spiser ikke bare egg altså, men er vant til å spise mye fordi jeg synes det er godt og enkelt å lage. Så det blir fort egg til frokost hver dag, og egg til lunch om jeg ikke er på skolen. Nå spiser jeg ikke så mye variert middag da (student=dårlig råd) så det handler også litt om at egg er et varmt måltid i løpet av dagen. Skal ned 15kg til slutt og har fått av meg 5 nå, men vi tar den tiden kroppen trenger! ;)

trenger vel ikke å bytte ut dette.. hvis du vil kan du spise spinat som er basisk, og oppretter syre-basebalansen

Skrevet

frokost: 2 skiver med banan og syltetøy, 1 dl juice

lunsj: 2 skiver med julesylte

Middag: 1/2 pizza ristorante + 1/2 pizza grandiosa, 1/2 l cola

å nå sjokolade og mer brus:)

Gjest synnøve finden
Skrevet

en brødskive, en yoghurt, en pølse i lompe og to stk originale pizza! vært sunn idag ja.. haha fml

Gjest Gjest_Laila_*
Skrevet

Mange med lavt matinntak her. Litt skummelt å skrive, men lar det stå til.

Frokost: Ei brødskive med ost + ei brødskive med leverpostei + en banan + to glass melk

Lunsj: Omelett av tre egg med tomat og ost + to glass melk

Middag: To poteter + fire kjøttkaker + saus. Drakk vann til

Ellers: Tre klementiner

Blir vel noen brødskiver til kvelds også.

Skrevet
Takk for klem :)

Yoghurt og nudler kommer opp, men har ikke prøvd smoothie. Får kjøpe det når jeg skal kjøpe ritz etterpå. :)

Smart å kjøpe salte kjeks siden du spyr så trenger du noe til å binde den væsken som er i kroppen.

Selv spiser jeg også disse ved kvalme, men også Digestivekjeks, gjendekjeks, altså søte kjeks hjelper meg. Må også ha bringebærdrops, aner ikke hvorfor da. Men smart av deg å høre på tipsene her, med å drikke næring.

Håper virkelig du får i deg noe mat/drikke som du klarer og holde igjen i kroppen din og sender deg en god :klemmer: og fortelle at selv om det virker tomt og håpløst nå så vil det bli bedre etterhvert, bare ta vare på deg selv i mellomtiden!

Skrevet
Jeg er altfor glad i iskaffe! :dåne:

:fnise:

Makes 2 of us :fnise:

Skrevet
-Laga meg en kopp roibooste også, men trur du ikke jeg glemte å drikke den før den ble kald :fnise: Så den utgår!

:fnise: Herlig!!

Skrevet

Flott at den kom til nytte!!

Skrevet
Makes 2 of us :fnise:

Jeg føler meg veldig alene om iskaffe-bestettelsen noen ganger, så godt å høre at vi er flere :ler:

Skrevet
en brødskive, en yoghurt, en pølse i lompe og to stk originale pizza! vært sunn idag ja.. haha fml

DET ER FREDAG :popcorn:

Skrevet

I dag har jeg hatt i meg et helt gullbrød alene! Nam! Men de siste bitene var ekle.. for søtt, yak. Og kvalm etterpå.

Jaja. (jeg har spist mat i dag og altså..) :sjenert:

Skrevet
Jeg føler meg veldig alene om iskaffe-bestettelsen noen ganger, så godt å høre at vi er flere :ler:

Åh, det er du IKKE, jeg elsker den kaffe latten til tine!

Gjest Bolledeig
Skrevet

1 fedonbar

1 pose nøtteblanding (typ stor 400+ kcals sak)

Fullkorns speltpasta med tomatsaus og skinke

Skal sette i gang og bake knekkebrød og rundstykker nå, så det blir vel noe sånt med tunfisksalat oppå før jeg hopper i seng :)

Skrevet
Ja, jeg er veldig smart av og til! :fnise:

Morsom også! Jeg kjenner meg godt igjen i tingene du gjør, er litt vimsete selv.. Ikke noe kritikk altså, men på en sjarmerende måte! :gjeiper:

Skrevet
1 fedonbar

1 pose nøtteblanding (typ stor 400+ kcals sak)

Fullkorns speltpasta med tomatsaus og skinke

Skal sette i gang og bake knekkebrød og rundstykker nå, så det blir vel noe sånt med tunfisksalat oppå før jeg hopper i seng :)

Det hørtes spennende ut. Lyst å dele oppskrift? :sjenert:

Synes å ha lest at du også prøver å holde deg unna hvete?

Skrevet

Frokost - 1 Yoplait 0% yoghurt

Lunsj - 1/2 fiskekake, 2 Dumlekjærligheter

Middag - 150 g fiskekake, masse grønn salat med noen krutonger og en boks mais

Ellers - 50 g smågodt, 2 Dumlekjærligheter og en stor flaske Mozell Light :sjenert:

Skrevet (endret)
Ellers - 50 g smågodt, 2 Dumlekjærligheter og en stor flaske Mozell Light :sjenert:

Noe å være sjenert for her?

Gang snopet med 10 og der har du meg.. Bytt ut brusen din med solo pasjon så har du bilde av hva jeg sitter med nå :gjeiper:

Endret av Lotte28
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...