Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 fedonbar

1 pose nøtteblanding (typ stor 400+ kcals sak)

Fullkorns speltpasta med tomatsaus og skinke

Skal sette i gang og bake knekkebrød og rundstykker nå, så det blir vel noe sånt med tunfisksalat oppå før jeg hopper i seng :)

Kan du legge ut knekkebrød-oppskriften din?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost: Rugsprø med lettere brunost, 3 cherrytomater, 1/4 paprika

Lunsj: Et rugsprø med lett gulost, to knaskerøtter, to klementiner, kaffe

Mellom: En håndfull druer, noen mandler

Middag: Wok med strimlet svinekjøtt, pepsi max

Mellom: En håndfull druer

Kos: En stor kopp lettkakao, 1 og 1/2 skive julekake med lettere brunost

Og det blir nok litt mer julekake, en banan og kanskje speltlomper senere (kvelden er enda ung, jeg skal tross alt gjøre ferdig leksene, og det kan ta sin tid :roll: ).

Skrevet
Kan du legge ut knekkebrød-oppskriften din?:)

Enig!! Aldri laget knekkebrød selv, så dette virker spennende..

Skrevet (endret)
Og det blir nok litt mer julekake, en banan og kanskje speltlomper senere (kvelden er enda ung, jeg skal tross alt gjøre ferdig leksene, og det kan ta sin tid :roll: ).

Hva er julekake :popcorn: ?? Kvelden er ung, kos deg!!

Lett brunost? Synes du lett brunost er noe godt? Kjøpte ved en feil lett fløtesmysost engang og etter en bit fant jeg fort ut at det virkelig smakte dårlig, var supertørt og stor forskjell fra vanlig..

Endret av Lotte28
Gjest Bolledeig
Skrevet
Det hørtes spennende ut. Lyst å dele oppskrift? :sjenert:

Synes å ha lest at du også prøver å holde deg unna hvete?

Jeg bruker denne her!

http://familienglym.blogspot.com/2009/01/h...-knekkebrd.html

Det stemmer at jeg ikke spiser så mye hvete i det daglige, magen er ikke spesielt glad i det. Men styrer ikke 100% unna, og det er ikke krise om en saus eller liknende inneholder mel.

Hvite rundstykker, hvit pasta og liknende derimot, holder jeg meg langt unna, selv om det er helt latterlig godt :ler: Fordelen med å mekke mesteparten av maten selv er jo det at man stort sett har kontroll på det den inneholder, og det er veldig praktisk hvis man reagerer på this & that.

Skrevet

- En cappuccino.

- Bygg- og havregrøt kokt på havremelk med cottage cheese, banan og kanel. Et glass 4 frukter-juice.

- En halv sjokoladebolle.

- En kokosbolle fra Kokosbollefabrikken og en cappuccino.

- Potet- og purreløksuppe med to speltrundstykker med smør.

- En og en halv sjokoladebolle.

- Noen knekker stratos.

Lite og dårlig mat i dag :S

Skrevet
Hva er julekake :popcorn: ?? Kvelden er ung, kos deg!!

Lett brunost? Synes du lett brunost er noe godt? Kjøpte ved en feil lett fløtesmysost engang og etter en bit fant jeg fort ut at det virkelig smakte dårlig, var supertørt og stor forskjell fra vanlig..

Jeg kan nok ikke forklare hva det er, men du kan se her. Regner med at du bare kaller det noe annet. Dette var en fra baker hansen, og den var skikkelig god og luftig!

Ja, jeg har ikke spist den "fete" versjonen på evigheter, så aner ikke hvordan den er i forhold, da. Men ja, jeg synes den er god :)

Skrevet
- En kokosbolle fra Kokosbollefabrikken og en cappuccino.

Har lest så mye om disse kokosbollene, er de like god som jeg tror?? Selges de bare på kafè?

Skrevet
Ja, jeg har ikke spist den "fete" versjonen på evigheter, så aner ikke hvordan den er i forhold, da. Men ja, jeg synes den er god :)

Da tror jeg ikke du skal prøve den vanlige om du er fornøyd, for tro meg, det er STOR forskjell..

Den kaken, jeg kaller det julebrød, men kjært barn, mange navn.. :gjeiper:

Skrevet
Har lest så mye om disse kokosbollene, er de like god som jeg tror?? Selges de bare på kafè?

Var veldig gode ja :) Og bare 45 kcal i en :P Tror de bare selges på Kokosbollefabrikken.

Skrevet

I går:

Havregrynsgrøt, masse nøtter og rosiner

En klementin, nøtter og rosiner

En skyr, en brødskive med smør og hamburgerrygg, et eple

Et stykke gulrotkake fra deli de luca (noen som vet hvor mange kcal det er i en sånn? Følte meg ikke bra etterpå hvertfall!)

En banan

En pakke småsulten

En karamell-fudge

Fitness med lettmelk

I dag:

Pære, eple, brødskive med marell i tomat, litt fitness med lettmelk

Peanøtter og melon

To brødskiver med smør og hamburgerrygg

En sånn turkjeks, bixit, med hasselnøtter og sjokolade

En banan

En brødskive med makrell i tomat, en brødskive med potetsalat/lettere brunost/agurk/prim (var så sulten og hadde lyst på alt), nøtter og rosiner

En pakke Ifa

To klementiner, nøtter og rosiner

Wok i kylling

En pære

(Dette ser sykt mye ut, fordi jeg småspiser hele tiden).

Har det ikke sånn helt supert for tiden, og merker at det blir vanskeligere når det gjelder tanker om mat også!

Kroppen min skriker etter mat, jeg blir sulten utrolig fort og aldri mett. Når jeg har en god dag, er jeg glad for dette, for det betyr at kroppen funker normalt, men når jeg har en dårlig dag, som de siste dagene har vært, blir jeg bare fortvilet.

Skrevet
Var veldig gode ja :) Og bare 45 kcal i en :P Tror de bare selges på Kokosbollefabrikken.

Vet det, hadde spist mange slike i uka om de hadde hatt en slik kafè i Bergen gitt...

Skrevet
Morsom også! Jeg kjenner meg godt igjen i tingene du gjør, er litt vimsete selv.. Ikke noe kritikk altså, men på en sjarmerende måte! :gjeiper:

Hehe, jotakk ;) Er nok GANSKE vimsete ja! Og veldig flink til å søle og rote, ikke med vilje altså! Jeg og ene tanta mi er alltid de første til å rote ut den nypålakte duken i selskap o.l. :sjenert: Du er søt du! :klemmer:

Jeg kan nok ikke forklare hva det er, men du kan se her. Regner med at du bare kaller det noe annet. Dette var en fra baker hansen, og den var skikkelig god og luftig!

Men Lotte! Det er julebrød det! Sånn som jeg la ut oppskrift på! :) Lignet faktisk veldig på det vi bruker å lage ;) Yammi!

Skrevet
Kroppen min skriker etter mat, jeg blir sulten utrolig fort og aldri mett. Når jeg har en god dag, er jeg glad for dette, for det betyr at kroppen funker normalt, men når jeg har en dårlig dag, som de siste dagene har vært, blir jeg bare fortvilet.

Når du får vekten opp på ett normalt nivå vil disse dagene komme oftere og du vil få ett mer avslappet forhold til mat når kroppen slapper av og ikke skriker etter næring.

Skrevet
Hehe, jotakk ;) Er nok GANSKE vimsete ja! Og veldig flink til å søle og rote, ikke med vilje altså! Jeg og ene tanta mi er alltid de første til å rote ut den nypålakte duken i selskap o.l. :sjenert: Du er søt du! :klemmer:

Men Lotte! Det er julebrød det! Sånn som jeg la ut oppskrift på! :) Lignet faktisk veldig på det vi bruker å lage ;) Yammi!

Hehe, godt det er flere vimser der ute :fnise:

Ang. julekake så oppdaget jeg det etterpå.. Der igjen - vims.. :gjeiper:

Skrevet (endret)
Et stykke gulrotkake fra deli de luca (noen som vet hvor mange kcal det er i en sånn? Følte meg ikke bra etterpå hvertfall!)

Mat er for deg medisin så antall kalorier i matvarer synes jeg ikke du skal tenke på nå for tiden..

Du skal ikke under noen omstendigheter få dårlig samvittighet, du skal opp i vekt kjære deg!!

Endret av Lotte28
Skrevet
Mat er for deg medisin så dette synes jeg ikke du skal tenke på nå for tiden..

Du skal ikke under noen omstendigheter få dårlig samvittighet, du skal opp i vekt kjære deg!!

Det hjalp å høre! Noen ganger vet man sannheten godt selv, men innser den ikke 100 % før man får høre den av noen andre! Men jeg har faktisk gått opp i vekt, og er fortsatt på vei opp. Kjenner at kroppen sakte men sikkert blir mer og mer velfungerende.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=453896&hl= , bare sånn btw, hehe.

Og slik som jeg holder på nå, å fortsatt sitte og være helt fortvilet fordi jeg fant ut at kaken var så energirik at den kunne holdt jordas befolkning levende i 2 år, er bare idiotisk. Som du sier, jeg må opp i vekt, og jeg kan like så godt kose meg med en god kake istedenfor å presse ned enorme mengder med knekkebrød og tunfisk (altså mager og kalorifattig mat).

(Selv om den gyldne middelvei er en fin ting :P )

Skrevet
- En og en halv sjokoladebolle.

Noe du baker selv eller kjøper ferdiglaget?

Skrevet
(kvelden er enda ung, jeg skal tross alt gjøre ferdig leksene, og det kan ta sin tid :roll: ).

Huff, da er vi flere! Føler at lekser alltid går bedre med litt smøring i form av snacks/drikke, selv om konsentrasjonen kanskje forsvinner litt, hehe.

Skrevet
- Bygg- og havregrøt kokt på havremelk med cottage cheese, banan og kanel. Et glass 4 frukter-juice.

Koker du grøten med cottage cheese, eller tilsetter du etterpå? Rører du inn da? Synes det høres så godt ut med havregrøt og cottage cheese, men tør alri å røre inn i tilfelle det skjer noe rart med cottage cheesen :P

Og forresten, havremelk, hvor får man kjøpt det? Er det bedre enn vanlig melk?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...