Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hiver inn et spm her, siden mange her virker flinke med mat ogsånt.

Jeg har ikke spist siden mandag ettermiddag.

Ekstremt store problemer med kjæresten, så jeg har rett og slett ikke hatt matlyst, overhode, og har spydd opp det lille jeg har fått i meg i løpet av disse dagene. Hatt mye å tenke på, så jeg har liksom bare gitt faen..

Begynner å merke det ordentlig på kroppen nå, at den trenger mat.. Men jeg blir kvalm av alt jeg spiser, pga problemene vi har.. Så HVA kan jeg spise som får opp blodsukker og energi, som ikke metter mye,ikke er kvalmende og som ikke tar lang tid å lage? ( Må jeg f.eks steke noe blir jeg kvalm av lukta mens jeg steker det, og spyr, og orker ikke maten etterpå.. )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekstremt store problemer med kjæresten, så jeg har rett og slett ikke hatt matlyst, overhode, og har spydd opp det lille jeg har fått i meg i løpet av disse dagene. Hatt mye å tenke på, så jeg har liksom bare gitt faen..

Begynner å merke det ordentlig på kroppen nå, at den trenger mat.. Men jeg blir kvalm av alt jeg spiser, pga problemene vi har.. Så HVA kan jeg spise som får opp blodsukker og energi, som ikke metter mye,ikke er kvalmende og som ikke tar lang tid å lage? ( Må jeg f.eks steke noe blir jeg kvalm av lukta mens jeg steker det, og spyr, og orker ikke maten etterpå.. )

Huff, kjærestetrøbbel ødelegger apetitten til de fleste :klemmer:

Har du prøvd litt frukt? Banan er supert!

Skrevet
Hørtes godt ut, hvor kjøper du det?

Det er kjempegodt! Kjøper det på helsekosten :)

Skrevet
Huff, kjærestetrøbbel ødelegger apetitten til de fleste :klemmer:

Har du prøvd litt frukt? Banan er supert!

Liker ikke banan, hvis ikke ville jeg spist det, siden jeg vet det er sånt man spiser etter trening ogsånt :ler: Men jeg takler ikke banan, overhode.

Skrevet

Det høres jo noe villt ut faktisk, å ikke ha spist siden mandag! Da bør du ta tak i deg selv å spise ett eller annet, bare du får ned noe. Tørre kjeks, salte kjeks, knekkebrød med smør, ingefærøl (skal være kvalmedempende), frukt, salat. Dette er jo ting som er ganske "nøytrale" og for all del, unngå meieriprodukter om du er kvalm/blir kvalm. Du MÅ i allefall spise.

Skrevet
Liker ikke banan, hvis ikke ville jeg spist det, siden jeg vet det er sånt man spiser etter trening ogsånt :ler: Men jeg takler ikke banan, overhode.

Hvis du ikke klarer fast føde, så få i deg næringsrik drikke inntil magen din klarer mat. Juice i forskjellige varianter f.eks.

Det viktigste er at du får i deg mye væske, så sper du på med litt mat etterhvert. Salte kjeks var et godt tips, hvit ris er også næringsrikt og godt for magen.

Skrevet
Det høres jo noe villt ut faktisk, å ikke ha spist siden mandag! Da bør du ta tak i deg selv å spise ett eller annet, bare du får ned noe. Tørre kjeks, salte kjeks, knekkebrød med smør, ingefærøl (skal være kvalmedempende), frukt, salat. Dette er jo ting som er ganske "nøytrale" og for all del, unngå meieriprodukter om du er kvalm/blir kvalm. Du MÅ i allefall spise.

Ja, vet jeg MÅ spise, merker det veldig fint.. Derfor jeg spurte, jeg MÅ ha i meg noe mat nå..

Hvis du ikke klarer fast føde, så få i deg næringsrik drikke inntil magen din klarer mat. Juice i forskjellige varianter f.eks.

Det viktigste er at du får i deg mye væske, så sper du på med litt mat etterhvert. Salte kjeks var et godt tips, hvit ris er også næringsrikt og godt for magen.

Ja, har passet på å drikke mye hvertfall.

Jeg får kjøpe meg en pakke ritz kjeks i morgen å se om det vil holde seg nede da. :)

Skrevet
:fnise: Eneste jeg med sikkerhet kan si om frokosten din er at det var nok ikke noe goumet-måltid siden det gikk rett i glemmeboken, selv forstår jeg ikke hvordan du klarer glemme det, men morsomt er det, sorry...

Fiskekake ja, er Bergenser jeg så det vet jeg godt hva er!!

Nei du kan tro jeg ikke skjønner selv hvordan jeg kalarte å glemme det. Husker fortsatt ikke hva jeg spiste..Menmen :ler:

I dag:

Frokost: To knekkebrød med prim, vann

Lunsj/middag: Tre knekkebrød med ost, kremost og agurk, vann

Lunsj på jobb: To knekkebrød med kremost, ost, skinke og agurk, en juice

Kvelds: Chiken tikka masala med fullkornsris, vann

Såå godt med kvelds, det er nok det beste måltidet jeg har hatt hele uken! Kanskje ikke så rart det da, hehe. Ellers har dagens kost vært utrolig ensidig og kjedelig. Menmen. Blir nok bedre om noen få dager.

Skrevet

Når jeg er kvalm liker jeg å spise ritzkjeks og saltkjeks og drikke cola. Om du ikke klare å holde på noe mat må du ihvertfall få i deg noe drikke. Vann, brus, juice, saft.. det du har mest lyst på.

Skrevet
Ja, vet jeg MÅ spise, merker det veldig fint.. Derfor jeg spurte, jeg MÅ ha i meg noe mat nå..

Ja, har passet på å drikke mye hvertfall.

Jeg får kjøpe meg en pakke ritz kjeks i morgen å se om det vil holde seg nede da. :)

Vil først gi deg en stor klem :klem:

Så..Når jeg selv er kvalm/ikke matlyst/maten kommer opp igjen, så kjøper jeg som regel mr.lee kyllingnudler. :) Eneste som går ned hvis jeg er syk eller noe sånt..

Skrevet

Frokost

5 skjeer müsli med lakto.melk, 6 biter pære og noen båter mandarin

1/2 grov kavring med lett ost

1/2 knekkebrød med lett philadelfia

kaffe, vann

Lunsj

1/2 baguette med litt røkelaks

Middag

ehm... to knekkebrød med stabburet laks

Kvelds

1 lompe med div.grønt og sennep

5 skjeer müsli, litt pære, melk

+ ganske mye smågodt, ja

1 glass vin

Denne dagen ble rot. Ikke noen måltider ble store nok i forhold til kostlista. Lettproduktene sniker seg på selv om jeg prøver å være flink. Smågodt innimellom ble en slags "belønning/kompensasjon" for at de andre måltidene var for små.

Får skjerpe meg i morgen, men ikke så lett...

Skrevet

De første dagene etter at kjæresten slo opp med meg levde jeg på smoothie og yoghurt, kanskje det er noe for deg? :)

Skrevet
Vil først gi deg en stor klem :klem:

Så..Når jeg selv er kvalm/ikke matlyst/maten kommer opp igjen, så kjøper jeg som regel mr.lee kyllingnudler. :) Eneste som går ned hvis jeg er syk eller noe sånt..

De første dagene etter at kjæresten slo opp med meg levde jeg på smoothie og yoghurt, kanskje det er noe for deg? :)

Takk for klem :)

Yoghurt og nudler kommer opp, men har ikke prøvd smoothie. Får kjøpe det når jeg skal kjøpe ritz etterpå. :)

Skrevet

Frokost: et knekkebrød med cottage cheese og syltetøy, en neve mandler, et glass iskaffe cappuccino

Mellom: en iskaffe latte

Lunsj: en god morgen yoghurt vanlije, to klementiner og en kopp grønn te

Skrevet
Frokost: et knekkebrød med cottage cheese og syltetøy, en neve mandler, et glass iskaffe cappuccino

Mellom: en iskaffe latte

Lunsj: en god morgen yoghurt vanlije, to klementiner og en kopp grønn te

Noe sier meg etter å ha lest i tråden her at du er veldig glad i iskaffe :fnise:

Skrevet
Noe sier meg etter å ha lest i tråden her at du er veldig glad i iskaffe :fnise:

Jeg er altfor glad i iskaffe! :dåne:

:fnise:

Skrevet

-2 husmann med bruonst

-Et glass iste

-Laga meg en kopp roibooste også, men trur du ikke jeg glemte å drikke den før den ble kald :fnise: Så den utgår!

-En Tine Alltid yoghurt, blåbær/vanilje :)

-Jerntablett, tran og et par läkerol

Skrevet
Jeg er altfor glad i iskaffe! :dåne:

:fnise:

Ikke så rart det da. Iskaffe er jo kjempegodt!! :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

3 husmann knekkebrød med leverpostei. Er så sulten at jeg skjelver. :sukk:

Lurer på om jeg har en mandarin liggende på kontoret et sted.. *lete*

Skrevet
Ikke så rart det da. Iskaffe er jo kjempegodt!! :)

Det er det! :D

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...