Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skjelettet ditt må være bra, du er flink med å få i deg melk og melkeprodukter generelt!!

Hehe, er i avvenningsperiode på melkeprodukter nå. Skal prøve å holde meg unna en stund for å se om huden min blir bedre av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost: 2 skiver, melk

Lunsj: pittelite pizzastk

Middag: 1 skive

Kvelds: 1 knekkebrød og en Yoplait youghurt

iste, vann og 1 pepperkake utenom

Skrevet

Hirsegrøt kokt på vann, masse kanel

Hummus med masse grønt, samme som i går

guakamole med tomat og agurk

Te og vann :)

Skrevet
Her ble det en sjokolade en tirsdag, men begynner litt senere på jobb i morgen og det må nytes til det fylle f.o.m i kveld :fnise:

Hehe, ja..Det er godt å av og til skeie ut pittelitt :) Så lenge det ikke blir for mye.

Skjelettet ditt må være bra, du er flink med å få i deg melk og melkeprodukter generelt!!

Men man skal jo ikke ha for mye heller da. I alle fall ikke som voksen. Husker ikke hvorfor, men det har vist vært en del forskning rundt det der med melk. To osteskiver dekker et helt dagsbehov..

Dette synes jeg var ganske lite for en hel dag. Jeg hadde gått kjempesulten..

Skrevet

Jeg håper ikke dette er vanlig matinntak for en dag. Det er ikke bare du som fører opp lite matinntak, så ikke ta det personlig, bare et eksempel. Litt synd om dette blir en tråd der folk skryter ev hvor lite de har spist og kanskje inspirerer andre til for lavt matinntak.

Skrevet

Frokost: En dobbel 0 % med finax musli

Lunsj: Et eple, en gulrot og en skyr

MM: En mandarin + en dobbel 0 %

Middag: Pitapizza (fullkornspita med grønnsaker og lettost) + salat

Dessert/kvelds: Banan

Blir nok et par knekkebrød eller noe senere :)

Skrevet
Men man skal jo ikke ha for mye heller da. I alle fall ikke som voksen. Husker ikke hvorfor, men det har vist vært en del forskning rundt det der med melk. To osteskiver dekker et helt dagsbehov..

Vil ikke si jeg drikker for mye..

Det anbefales at man skal drikke tre glass melk om dagen, så to osteskiver høres veldig lite ut.

Skrevet

Fortsatt eksamensmodus, så glemmer ofte å spise, og ikke minst å spise skikkelig...

-2 knekkebrød med brunost

-1 stor kopp roibooste

-2 store glass iste

-1 pizza, en sånn dr.oetker eller noe sånt.

-Doc

-Dundersalt

-Vann og tran

Var på butikken i sted da, og var flink å kjøpte yoghurt og pærer! Så har jeg noe å knaske på når jeg blir småsulten :)

Fortsatt ikke bra form! Hva skjer da... Jeg og mitt elendige immunforsvar! :kjefte:

Skrevet

I dag har jeg spist ganske mye (i forhold til vanlig).

Frokost: Et ryvita sesam med lett gulost, et rugsprø med lett gulost

I løpet av heldagsprøve: tre knaskerøtter, to klementiner, en banan, to wasa sandwich, 100g kokesjokolade, masse vann

Middag: Laks, litt fullkornsris, 7 cherrytomater

Kvelds: Blir nok en yoplait 0% og en klementin

Skrevet (endret)
Fortsatt ikke bra form! Hva skjer da... Jeg og mitt elendige immunforsvar! :kjefte:

I eksamensperioden er ofte immunforsvaret dårligere pga alt stresset. Viktig å ta deg tid til å slappe av innimellom og finne på noe annet :) Og spis mye c-vitamin :) Jeg blir alltid syk når eksamensperioden er over :S

Endret av venus_
Skrevet

Frokost: 1 liten fiksekake 1% fett. Kaffe og vann.

Lunsj: Et knekkebrød, fiber pluss. Vann. 1 glass skummet melk.

Mellom: 1 liten fikskekake 1% fett. vann.

Middag: Tomatsuppe. Vann.

Kvelds: Te og et glass skummet melk.

Skrevet

Frukost-

to pepperkaker(må ha litt i magen på badet,babystell tar litt lang tid;)

frukost nr.2-

to knekkebrød med brunost- et lite glass biola blåbær og masse vann.

lunch-

speilegg med en sjinkebit på ristet brød. vann!

middag- 5 picolinis(små pizza paier)

kvelds-fiskegrateng,en potet og en gulerot.

kvelds kos, et lite glass cola og litt M:)

og masse vann;) ammer meg tørst!

:fnise:

Skrevet
I eksamensperioden er ofte immunforsvaret dårligere pga alt stresset. Viktig å ta deg tid til å slappe av innimellom og finne på noe annet :) Og spis mye c-vitamin :) Jeg blir alltid syk når eksamensperioden er over :S

Uff, ikke gøy :( Jeg får alltid en syyykt vond nakke etter eksamenstiden, gjerne etter noen dager hjemme, etter jeg har begynt å slappe av. Også bruker jeg å få herpesutbrudd rundt leppene. Det ser jo bare SÅ lekkert ut liksom :gjeiper:

Stakkars studenter altså :fnise:

Gjest Bolledeig
Skrevet

D-vitamin er også finfint for immunforsvaret, har det vist seg. Tran er ikke spesielt dumt spesielt nå i perioder når man tross alt får lite sol på seg (er blitt spekulert i om grunnen til at influensa blomstrer opp om vinteren er rett og slett fordi vi får for lite sol på oss, det samme skjer nemlig i regntidene i land der de har sol hele året, men folk befinner seg mer inne)

Skrevet

Frokost: Et knekkebrød med leverpostei, kaffe

Lunsj: yoghurt naturell med et par skjeer hjemmelagd kirsebærsyltetøy, en porsjon havregrøt med banan, linfrø, solsikkefrø og rismelk, en utrolig god solskinnsbolle fra kantina, en klementin (fireretters lunsj :fnise: )

Sein middag: varmrøkt makrell (to fileter, ca 170 gram), 1/3 broccolihode, noen sukkererter og tre poteter, seterrømme.

I tillegg har jeg spist en halv banan og en klementin, og det blir sikkert både te og klementiner i løpet av kvelden under eksamenslesing :) Litt uvanlig dag matmessig med så lang lunsj og bitteliten frokost, men mye godt og ganske sunt, tror jeg.

Skrevet
Uff, ikke gøy :( Jeg får alltid en syyykt vond nakke etter eksamenstiden, gjerne etter noen dager hjemme, etter jeg har begynt å slappe av. Også bruker jeg å få herpesutbrudd rundt leppene. Det ser jo bare SÅ lekkert ut liksom :gjeiper:

Stakkars studenter altså :fnise:

Ja, kommer etter noen dager med avslapping her og. Blir egentlig alltid forkjølet når jeg tar meg en feriehelg hjemme, men vet ikke om det er fordi jeg endelig slapper av da eller om det er klimaforandringer eller noe sånt som gjør det.

Er ikke lett å vær student nei! :P

Skrevet
D-vitamin er også finfint for immunforsvaret, har det vist seg. Tran er ikke spesielt dumt spesielt nå i perioder når man tross alt får lite sol på seg (er blitt spekulert i om grunnen til at influensa blomstrer opp om vinteren er rett og slett fordi vi får for lite sol på oss, det samme skjer nemlig i regntidene i land der de har sol hele året, men folk befinner seg mer inne)

Tran taes hver morgen, en god, stor sup! Hehe ;) Jeg tror gjerne vi blir sykere fordi vi har mindre sol på oss! Vi bor jo i et land med usedvanlig mye regn og mørke, hadde ikke vært så rart nei! :)

Ja, kommer etter noen dager med avslapping her og. Blir egentlig alltid forkjølet når jeg tar meg en feriehelg hjemme, men vet ikke om det er fordi jeg endelig slapper av da eller om det er klimaforandringer eller noe sånt som gjør det.

Er ikke lett å vær student nei! :P

Hehe, mamma har ofte spurt meg om jeg ikke tåler lufta hjemme. "Nå tror jeg du har vært i Bergen litt for lenge!" :fnise: Vi spekulerte også i om det var flyturen som gjorde jeg fikk så opphovne og fæle lepper :ler:

Skrevet
Hehe, mamma har ofte spurt meg om jeg ikke tåler lufta hjemme. "Nå tror jeg du har vært i Bergen litt for lenge!" :fnise: Vi spekulerte også i om det var flyturen som gjorde jeg fikk så opphovne og fæle lepper :ler:

Hehe, tror det må være noe sånt :P Men Bergen har vel ikke så ulikt vær som Ålesund egentlig..

Skrevet
Ser ut som det er mange som sulter seg her ja..

Desverre har du meget rett her.. Kan ikke engang si at det kvalifiseres som inntak til slanking engang, altfor lite for selv det..

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...