Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest jente 19
Skrevet
Fortell oss hvor du mener du har spist mye i dag? :gjeiper: Dette er ikke noe mye. Som du selv sier - det er fredag, men dette er ikke en dag å ha dårlig samvittighet for!!

Mener at det er veldig mye nøtter og usunn mat som rundstykke og bolle som jeg ikke pleier å spise. Får skikkelig dårlig samvittighet etter på. Høres sikkert litt rart ut, vil jo ikke ha det, men kan ikke noe for det. Tenker at det er mye kalorimessig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Halv grov skive med majones og skinke.

-2 mandariner.

- Hjemmelaget Chili Con Carne med fullkornsris.

Noen biter smågodt fra Candy King (nå er skåla endelig tom :ler: ).

- Et veldig grovt frukost rundstykke med goood salami (sånn blanding mlm. pepperoni og salami). Et glass skummet melk med sjokoladepulver.

Litt vann.

Skrevet
Mener at det er veldig mye nøtter og usunn mat som rundstykke og bolle som jeg ikke pleier å spise. Får skikkelig dårlig samvittighet etter på. Høres sikkert litt rart ut, vil jo ikke ha det, men kan ikke noe for det. Tenker at det er mye kalorimessig.

Det synes jeg ikke du skal ha, rundstykker er en normalt å spise, det samme er det å unne seg en bolle og nøtter er sunt, inneholder rett fett, masse vitaminer og næringsstoffer som gjør deg godt.

Kroppen trenger normal sunn kost og det inkl. variasjon i mat også.

Den dårlige samvittigheten må du lære deg å overse, du er ung og dette er normal mat!

Skrevet
Hjelper vel ikke på smaken hvor sunn den måtte være, om en ikke liker de så bør en heller ikke presse de i seg eller?? :sjenert:

Nei det er sant det. Mente bare at jeg selv ikke synes de er oppskrytt siden de er sunn i tillegg til å være god. De smaker jo ca. som vanlig yoghurt, bare at det er en del tykkere.

Synes det var en bra matdag. Nøtter er ikke usunt (så framt man ikke ovderdriver noe helt ekstremt ;) ) og det var jo et grovt rundstykke.

Synes ikke du skal tenkte at du har spist mye kalorier. Sånn som jeg ser det så er dette hen helt fin matdag.

Jeg for min del har nok ikke spist like bra som deg i dag ;)

Frokost: Fire karvinger med brunost

Lunsj: To brødskiver med banan og smør

Middag: Fiskepinner med potetmos

Lunsj på jobb: Mamma sine hjemmelagde kanelboller og sjokolademelk, nam

Kvelds: Pizza! :)

Og to-tre glass vann

Skrevet

I dag har jeg kost med meg pizza og Ben & Jerry's phish food :jepp:

Noen som har smakt Ben & Jerry's coockie dough?? Er den god?

Skrevet
Noen biter smågodt fra Candy King (nå er skåla endelig tom :ler: ).

Min også snart desverre :fnise:

Skrevet
Frokost: Fire karvinger med brunost

Lunsj: To brødskiver med banan og smør

Middag: Fiskepinner med potetmos

Lunsj på jobb: Mamma sine hjemmelagde kanelboller og sjokolademelk, nam

Hmmm.. Frokosten din, gav meg en idè om hva jeg skal kjøpe meg i morgen gitt..

Lunsjen - Min mamma har mye å lære ser jeg :fnise:

Skrevet
Noen som har smakt Ben & Jerry's coockie dough?? Er den god?

Jeg likte ikke den, synes den deigen var kvalmende. Men er veldig mange som elsker den..

Skrevet
Det synes jeg ikke du skal ha, rundstykker er en normalt å spise, det samme er det å unne seg en bolle og nøtter er sunt, inneholder rett fett, masse vitaminer og næringsstoffer som gjør deg godt.

Kroppen trenger normal sunn kost og det inkl. variasjon i mat også.

Den dårlige samvittigheten må du lære deg å overse, du er ung og dette er normal mat!

Takk for oppmuntrende ord:) Prøver å overse den, men er ikke så lett. Har vært veldig sunn resten av uken, pluss at jeg trener ca 3 ganger i uken. Så det er noe jeg burde kunne unne meg uten å få dårlig samvitighet:)

Skrevet
Takk for oppmuntrende ord:) Prøver å overse den, men er ikke så lett. Har vært veldig sunn resten av uken, pluss at jeg trener ca 3 ganger i uken. Så det er noe jeg burde kunne unne meg uten å få dårlig samvitighet:)

ENIG!!!!!! :enig:

Skrevet
Men den mengden aspartam man får i seg av å spise 1-2 Skyr i uka ser ikke jeg problem med. (Så lenge man ikke drikker 1 liter pepsi max daglig i tillegg.)

Det er jo greit nok. Men hjelper ikke så mye når jeg ikke synes det smaker noe særlig. ;) Kan jo prøve en i annen smak, kanskje. Ja-yoghurten selger de visst ikke på Kiwien her hos meg. :sukk:

Skrevet
Det er jo greit nok. Men hjelper ikke så mye når jeg ikke synes det smaker noe særlig. ;) Kan jo prøve en i annen smak, kanskje. Ja-yoghurten selger de visst ikke på Kiwien her hos meg. :sukk:

Trodde jeg posta et innlegg som svar på dette, men det har visst blitt bortevekk :S

Men selvfølgelig skal ikke du spise det om du ikke liker det :) Jeg synes den med bringebærsmak er den beste. Over nyttår skal det forresten komme en naturell variant uten kunstig søtning.

Tines mild og lett blåbæryoghurt er også veldig god, og den selges på min Kiwi ihvertfall :)

Skrevet
Tines mild og lett blåbæryoghurt er også veldig god, og den selges på min Kiwi ihvertfall :)

Hmm.. Jeg får titte etter den neste gang jeg er innom. :)

Skrevet
Hmmm.. Frokosten din, gav meg en idè om hva jeg skal kjøpe meg i morgen gitt..

Lunsjen - Min mamma har mye å lære ser jeg :fnise:

Hehe :fnise:

Men de karvingene synes jeg jammen smaker godt med brun- eller hvitost på :)

Da er det endelig lørdag da! Dvs. ukas mest usunne dag uten dårlig samvittighet! :) Får se hva dagen bringer. Hittil har je bare spist et par sveler, men det er jo tidlig enda ;)

Skrevet

I går:

En brødskive med ost og skinke, eple og banan

En brødskive med brunost

Nøtter og rosiner

Eple

Havregrøt med kesam og mager prim

En potet, brokkoli og 1 filet av lettsaltet torsk

Et eple og en karamellfudge

2 karamellfudge, 2 melkepletter, 2 krokodiller, en toffee

Litt kake (ca 2 spiseskjeer, fikk smake)

Brødskive med ost og skinke, brødskive med cottage cheese

Nååå spiser jeg bra, ikke noe å klage på på den fronten.

Jeg synes det er dumt at jeg blir behandlet VELDIG som et anoreksi-offer. Hvordan skal jeg kunne bli enda mer frisk, når jeg blir behandlet som mer syk enn noen gang?

Skrevet
Jeg synes det er dumt at jeg blir behandlet VELDIG som et anoreksi-offer. Hvordan skal jeg kunne bli enda mer frisk, når jeg blir behandlet som mer syk enn noen gang?

Hva mener du?

Gjest Sørlandsjente
Skrevet

Frokost - 1 liter Pepsi Max

Lunsj - To skiver speltbrød med skinke og litt mayonese (bruker ikke smør)

MM - Stor baguett med Tacofyll

Middag - En porsjon Chips

Kvelds - En porsjon til med Chips

Nattmat (satt med lekser til langt på natt) - Enda mer pepsi max og 2 speltskiver med ostogskinke-salat

Dette høres veldig grusomt, og utrolig usunt ut :ler: Men dette var gårsdagens måltid, og idag har jeg begynnt et "sunnere liv". Ikke fordi jeg ønsker å ta av meg noe særlig, men fordi jeg vet at kroppen min lider når jeg spiser så mye dritt som jeg gjør.

Så nå får jeg bare konsentrer meg, og spessielt styre unna brusen :rope:

Skrevet

Men du blir faktisk ikke frisk over natten, det er jo under en uke siden du skrev om bekymringene dine og de vonde tankene. Sett heller pris på omsorgen og set alle gir inn for å vise at du vil bli frisk!

Skrevet

Har fått igjen litt matlyst i dag :)

-2 husmann med hvitost

-1 stort glass appelsinjuice

-Mange doc

-4 halve rundstykker med kokt egg og majones

-Mye vann

-Et par Oreokjeks

Kveldsen blir Knorrs lasagne med hvitløksbrød og salat, også julebrus da ;)

Skrevet

Frokost: yogurt med havregryn + kaffe

Mellom: krokanrull + tre klementiner + kaffe

Lunsj: en tortilla med tomat, agurk, svinekjøttdeig, salat, ananas

+ vann + kaffe

Mellom: en klementin + en banan

Middag: toro risgrøt varmet i mikroen.. + vann + en klementin

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...