Chanel.No5 Skrevet 16. november 2009 #5501 Skrevet 16. november 2009 Ååh,mmmmmm... Hørtes nammis ut! Skal prøve! Jeg studerer i Bergen, men er egentlig fra vakre Sunnmøre Hvor i byen ligger denne da, så adressen, men den er totalt ukjent, hehe. Type; hvor skal jeg gå om jeg står ved den blå steinen? Jeg er mer sånn sentrumskjent skjønner du :gjeiper: De har to bakerier i sentrum, en ved tinghuset, vet du hvor det er? Det er på den ene langsiden av det. Den andre ligger i enden av gågaten (spør hvor som helst om hvor gågaten er og du vil få svar!! Alle bergensere BØR vite det!! ) Men spør du etter Lie Nilsen på feks. godt brød eller solbrød så vet de hvor du skal!
Chanel.No5 Skrevet 16. november 2009 #5502 Skrevet 16. november 2009 Vanligvis er det to-tre litt avhengig av om det er trening eller ikke og hvor mye det er å gjøre på jobb/skole. Gjerne bare ett om det er helg og jeg er lat og hjemme hele dagen Skjønner.. Men skjønner IKKE at du klarer deg på ett måltid om helgene.. Hehe, jeg hadde falt om av lavt blodsukker, men alle er forskjellige mtp. hyppighet¨på mat.. :gjeiper:
Gjest Bolledeig Skrevet 16. november 2009 #5503 Skrevet 16. november 2009 Jepp, folk er forskjellige. Jeg er glad i ting som er praktisk og lite glad i matlaging om jeg må gjøre det ofte. Ett måltid er liksom OK. Spiser også en god del protein og fett, nesten ikke sukker og lite raske karbohydrater, og det hjelper jo også.
Chanel.No5 Skrevet 16. november 2009 #5504 Skrevet 16. november 2009 Jepp, folk er forskjellige. Jeg er glad i ting som er praktisk og lite glad i matlaging om jeg må gjøre det ofte. Ett måltid er liksom OK. Spiser også en god del protein og fett, nesten ikke sukker og lite raske karbohydrater, og det hjelper jo også. Der er vi litte granne forskjellig du :gjeiper: Vet det er hvorfor jeg trenger hyppige måltider, jeg er ikke like flink som deg å fylle på med riktige næringskilder!!
venus_ Skrevet 16. november 2009 Forfatter #5505 Skrevet 16. november 2009 - En cappuccino. - Tre skiver ingers superrug, to med gulost og kaviar og en med kalkunskinke. - Et fullkorn polarbrød med gulost og to skiver ingers superrug med kalkunskinke og agurk. - En wrap med currykylling. - Tacorester. - En klementin. - En kokosbolle og noen berlinerkranser.
Paibunn Skrevet 16. november 2009 #5506 Skrevet 16. november 2009 (endret) Frokost: 1 hvetebolle Lunsj: 2 grove rundstykker med jordbærsyltetøy, 1 kopp te - 1 sukett Middag: 7 kjøttboller med potetmos og fløtesaus Dessert: nesten 1 min! daim Mellom: 4 digestive kjeks med brunost Mellom: 3 klementiner Kvelds: 2 grovskiver med leverpostei og paprika Satt på toget i natt, og sov ikke noe særlig, så da jeg kom hjem spiste jeg bare en bolle, og hoppet oppi senga Nå skal jeg ta meg enda en mandarin Endret 16. november 2009 av solsikkesøndag
Gjest Miam Skrevet 16. november 2009 #5507 Skrevet 16. november 2009 (endret) De har to bakerier i sentrum, en ved tinghuset, vet du hvor det er? Det er på den ene langsiden av det. Den andre ligger i enden av gågaten (spør hvor som helst om hvor gågaten er og du vil få svar!! Alle bergensere BØR vite det!! ) Men spør du etter Lie Nilsen på feks. godt brød eller solbrød så vet de hvor du skal! Jeg vet hvor tinghuset er! Da får jeg ta meg turen en dag altså, takktakk! Jeg skal forresten lage julebrød en dag! Om noen vil, skal jeg legge inn oppskriften, det er suuupergodt! Søtt og med rosiner inni, nammenam med meirismør på, og brunost! *sikle* Endret 16. november 2009 av Miam
Teriyaki Skrevet 16. november 2009 #5508 Skrevet 16. november 2009 Tro meg, vi er to om den saken med en helg som har inkl. en god del kos i matveien Jeg synes du spiser normalt jeg, men middag før lunsj? Spennende middag og kvelds, så godt begge deler!! Hehe, ja det er jo det helgen er til for! Middag før lunsj fordi jeg jobber stort sett seinvakter der jeg jobber, så spiser som regel middag klokken to, og kjører avgårde på jobb klokken halv tre, også spiser jeg lunsj klokken seks. Grønnsakssuppen ble veldig god, men sambo hadde glemt å kjøpe nudler, og det var litt for lite kylling i forhold til grønnsaker, så blir nok å tilsette det i morgen.
lilla91 Skrevet 16. november 2009 #5509 Skrevet 16. november 2009 Frokost: En brødskive med ost, skinke, paprika og mais, en brødskive med makrell i tomat, litt nøtter og rosiner Mellom (etter gym): Bixit fullkornsbar og en banan Mellom igjen: Eple Lunsj: Et eple og tre knekkebrød med leverpostei Etter skolen: En brødskive med ost og skinke og en med brunost Middag: En liten skinkestek, en liten potet, en spiseskje sulkål, tre spiseskjeer blomkålblanding, tre spiseskjeer brunsaus Mellom (under trening, 2,5 timer i strekk): Banan Kvelds/etter trening: En god morgen youghurt
Vulpes Skrevet 16. november 2009 #5510 Skrevet 16. november 2009 Hva er egentlig geitost?Hva kan du sammenligne det med evt? Brunost laget av geitemelk i stedet for kumelk. Altså brunost/geitost slik den egentlig skal være. Smaker mye mer spennende, og er fint for dem som ikke skal ha i seg så mye kumelk
Gjest Miam Skrevet 17. november 2009 #5511 Skrevet 17. november 2009 Trodde generelt at all brunost var geitost jeg
Teriyaki Skrevet 17. november 2009 #5512 Skrevet 17. november 2009 Brunost laget av geitemelk i stedet for kumelk. Altså brunost/geitost slik den egentlig skal være. Smaker mye mer spennende, og er fint for dem som ikke skal ha i seg så mye kumelk Deg om det, jeg hater smaket av geitost Liker fløtemysost veldig godt. Misværost (vet ikke om det er noe kun vi som bor i salten, og dermed ikke langt unna Misvær har?) er jo litt mildere enn skikkelig geitost, men synes fortsatt den eklte geite-melksmaken er der.. I dag blir det noe slikt som dette: Frokost: Havregrøt med banan og kanel "mellom": En muffins Middag: Grønnsakssuppe Lunsj: To brødskiver med ost og skinke Kvelds: fullkornskarving med brunost
Gjest Niema Skrevet 17. november 2009 #5513 Skrevet 17. november 2009 Frokost: to knekkebrød med kalkunskinke og avocado, et glass iskaffe Lunsj: en nutrilett karamell, en neve mandler, en kopp grønn te "Middag": to knekkebrød med cottage cheese og syltetøy, et glass smoothie
Safira Skrevet 17. november 2009 #5514 Skrevet 17. november 2009 Deg om det, jeg hater smaket av geitost Samme her, men jeg liker veldig godt fløtemysost og gudbrandsdalsost. Eller, for å være ærlig har jeg ikke smakt geitost på over 10 år, men jeg hatet det hvertfall da Frokost: To cherrytomater, en skive serranoskinke, grønn te Mellom: Kaffe Lunsj: En skyr, en stor kopp kaffe Mellom: Noen rosiner, en rute freia 70 % kokesjokolade (ca 5g) Middag: En boks tunfisk i vann, 150g gulrøtter, litt sweet chili saus Kvelds: Blir vel et lite stykke marsipankake (den siste resten), og to klementiner
Nytt liv Skrevet 17. november 2009 #5515 Skrevet 17. november 2009 (endret) Frokost: 3 skiver havrebrød, naturlig sunt med hjemmelaget rødbetesalat, og skummet melk. Lusnj: 3 skiver speltbrød, naturlig sunt, med røykalaks. 5-6 havrefan og vann Middag: 2 pølser med brød, sennep, rødløk, salt, pepper. Cola Mellom måltid: 3 Julebrødskiver med bredmykt smør. Cola Kvelds: Rødbetesalat på havrebrød, naturlig sunt, bredmykt smør, og skummet melk. Endret 17. november 2009 av Nytt liv
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 17. november 2009 #5516 Skrevet 17. november 2009 Frokost: havregrynsgrøt kokt på vann med blåbær og banan (begynner å bli litt lei dette nå, forslag til ny frokost noen?) Mellom:ett eple, en kopp kafe Lunsj: Et polarbrød frørik med kalkunskinke og hvitost, paprika, agurk, salat, en mandarin Mellom: Et knekkebrød med leverpostei, en skive rugbrød med hvitost og paprika, en kopp te Mellom2: en pære, en mandarin, 2 snack a jack barbeque Middag: Torskefilèt, løk, brokkoli, brekkbønner, kålrot, sukkererter Kveldsmat: Mest sannsynlig knekkebrød eller rugbrødskive Ellers drukket 3-4 liter vann
venus_ Skrevet 17. november 2009 Forfatter #5517 Skrevet 17. november 2009 Brunost laget av geitemelk i stedet for kumelk. Altså brunost/geitost slik den egentlig skal være. Smaker mye mer spennende, og er fint for dem som ikke skal ha i seg så mye kumelk Geitost er kjempegod Er alltid på frokostbordet vårt i jula og påska. Noe som er kjempegodt er brødskive med et tynt lag honning også geitost oppå. Minner meg om lunsj hos bestemor
Jenta21 Skrevet 17. november 2009 #5518 Skrevet 17. november 2009 Frokost/lunsj - en baguette med mager leverpostei, salat ved siden av Middag - et kyllinglår uten skinn, 1/4 av en kyllingfilet, salat og 1 spiseskje makaroni Ellers - to epler, 20 g smågodt
venus_ Skrevet 17. november 2009 Forfatter #5519 Skrevet 17. november 2009 - En cappuccino. - To skiver ingers superrug med leverpostei og majones. En klementin og et glass skummet melk. - En banan og en liten sjokomelk. - Et polarbrød extreme med lett salami og majones. - Bjorlimør og rot- og potetmos(av lapskausblanding). - En kokosbolle og noen berlinerkranser.
The Kitten Skrevet 17. november 2009 #5520 Skrevet 17. november 2009 Frokost: To skiver med hvitost. Formiddagmat: To pitabrød fylt med ost og pepperonipølser og en kaffe mocca. Middag: Lasange.
Fremhevede innlegg