*Numi* Skrevet 20. november 2009 #5581 Skrevet 20. november 2009 (endret) Synes den med jordbær og granateple er bedre enn skogsbær og vanilje Men det som er så bra med Skyr er jo at den har masse proteiner, null fett og ikke noe tilsatt sukker. Det blir vel sunnere enn vanlig yoghurt? Tja, Tine Alltid yogurtene er tilsatt lite sukker og inneholder lite fett. Skyr inneholder aspartam (kunstig søtning) og er derfor ikke så veldig sunt, likevel. Endret 20. november 2009 av *Numi*
Gjest Frosk Skrevet 20. november 2009 #5582 Skrevet 20. november 2009 Synes den med jordbær og granateple er bedre enn skogsbær og vanilje Men det som er så bra med Skyr er jo at den har masse proteiner, null fett og ikke noe tilsatt sukker. Det blir vel sunnere enn vanlig yoghurt? Til gjengjeld inneholder Skyr kunstige søtstoffer, og hvor bra det er kan jo diskuteres.
Gjest Miam Skrevet 20. november 2009 #5583 Skrevet 20. november 2009 Syntes også den Skyren var oppskrytt. Synes det er en litt ekkel konsistens på den Helt ok på smak da, men ikke noe mer enn det liksom
Paibunn Skrevet 20. november 2009 #5584 Skrevet 20. november 2009 Mellom: 1 pære, 1 kopp te - 1 sukett Frokost: 2 grovskiver med avocado og kokt egg Lunsj: 1 kiwi, 2 klementiner, 1 liten neve mandler Mellom: 1 liten neve valnøtter Middag: 1 laksefilet, 1 potet, agurksalat og 1 liten skje creme fraichè lett Mmmm, god middag I kveld blir det rødvin med ost og kjeks
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 20. november 2009 #5585 Skrevet 20. november 2009 Frokost: En brødskive(fullkorn)med ost, skinke og agurk, ett knekkebrød med kaviar og gulost, kaffe Lunsj: Skalldyrsalat på cafè Mellom: et halvt eple, en banan, noen nøtter "Middag": En brødskive med nugatti max (har fått nugatti-dilla!) ett knekkebrød med kaviar og gulost Kveldsmat: Vet ikke hva det blir enda, fruktsalat kanskje. Ellers drukket 2-3 liter vann Begynner heldigvis å bli frisk nå
Safira Skrevet 20. november 2009 #5586 Skrevet 20. november 2009 Frokost: to rugrprø med lett gulost og agurk Lunsj: wasa sandwich, kaffe Middag: to (store) pizzastykker, 10 oliven fylt med hvitløk, mozell light Snacks: Litt solchips, mozell light Blir en klementin, og kanskje litt cashewnøtter senere
venus_ Skrevet 20. november 2009 Forfatter #5587 Skrevet 20. november 2009 Tja, Tine Alltid yogurtene er tilsatt lite sukker og inneholder lite fett. Skyr inneholder aspartam (kunstig søtning) og er derfor ikke så veldig sunt, likevel. Tror det er Tine JA yoghurt du tenker på. Alltid-yoghurtene er like gale som vanlig yoghurt. Selv foretrekker jeg mager vaniljekesam som yoghurt. Men den mengden aspartam man får i seg av å spise 1-2 Skyr i uka ser ikke jeg problem med. (Så lenge man ikke drikker 1 liter pepsi max daglig i tillegg.)
Chanel.No5 Skrevet 20. november 2009 #5588 Skrevet 20. november 2009 ja :gjeiper: Jeg føler selv ikke at jeg spiser så lite, hvertfall ikke i dag, men det ser litt stusslig ut. Signerer den du
Chanel.No5 Skrevet 20. november 2009 #5589 Skrevet 20. november 2009 Kvelds (etter to timer intens julegaveshopping): Nudler, stekt med biffstrimler og sukkererter. Yummy. Julegaveshopping krever sin næring!!
Chanel.No5 Skrevet 20. november 2009 #5590 Skrevet 20. november 2009 Synes den med jordbær og granateple er bedre enn skogsbær og vanilje Men det som er så bra med Skyr er jo at den har masse proteiner, null fett og ikke noe tilsatt sukker. Det blir vel sunnere enn vanlig yoghurt? Hjelper vel ikke på smaken hvor sunn den måtte være, om en ikke liker de så bør en heller ikke presse de i seg eller??
Chanel.No5 Skrevet 20. november 2009 #5591 Skrevet 20. november 2009 (endret) Mmmm, god middag I kveld blir det rødvin med ost og kjeks Ost og kjeks er nam, har du forsøkt å ha stangselleri til? Den anbefales å knaske på sammen med det, eller kutte opp i småbiter på fatet å ha på toppen.. Endret 20. november 2009 av Lotte28
mariab Skrevet 20. november 2009 #5592 Skrevet 20. november 2009 Frokost: yogurt med havregryn og rosiner + vann + Lunsj: ciabatta med bacon & tomat () + caffe latte (på kafè, ETTER EKSAMEN) Mellom: forferdelig kaffe fra automat Middag: pizza + cola i kantina (eksamen over helga og ) Dett var dett gitt, snart hjem og spise kvelds tenker jeg.
Chanel.No5 Skrevet 20. november 2009 #5593 Skrevet 20. november 2009 Tror det er Tine JA yoghurt du tenker på. Alltid-yoghurtene er like gale som vanlig yoghurt. Selv foretrekker jeg mager vaniljekesam som yoghurt. Men den mengden aspartam man får i seg av å spise 1-2 Skyr i uka ser ikke jeg problem med. (Så lenge man ikke drikker 1 liter pepsi max daglig i tillegg.) Enig med deg her, alt med måte, men litt må kunne gå an å få i seg av aspartam uten at det skader , ikke vet jeg.. Selv er jeg veldig glad i yoghurten til yoplait, inneholder nok ett eller annet søtningsstoff den også, ikke lest på den da, så vet ikke hvilken type, 0,00% eller hva den heter med vaniljesmak, eller blir det som du nevner, kesam vanilje. Å ha litt sjokoladepulver i vaniljeyoghurt er å anbefale om en liker søte ting
Chanel.No5 Skrevet 20. november 2009 #5594 Skrevet 20. november 2009 Frokost: yogurt med havregryn og rosiner + vann + Lunsj: ciabatta med bacon & tomat () + caffe latte (på kafè, ETTER EKSAMEN) Mellom: forferdelig kaffe fra automat Middag: pizza + cola i kantina (eksamen over helga og ) Dett var dett gitt, snart hjem og spise kvelds tenker jeg. Mmm.. Lunsjen.. Ang. middagen - DET ER FREDAG og GRATTIS MED OVERSTÅTT EKSAMEN!!
Gjest jente 19 Skrevet 20. november 2009 #5595 Skrevet 20. november 2009 I dag har vært en skikkelig dårlig matdag. Får alltid dårlig samvittighet når jeg spiser mye, eller mye kalorier da:S Men, men det er jo fredag:) Men dett er hvertfall hva jeg har spist: Frokost: En yoghurt naturell med linfrø og blæbær. Lunsj: Et grovt rundstykke med kalkunskinke, agurk og paprika. + et eple. MM: En plomme, en halv rosinbolle. MM: Litt nøtti frutti blanding. Middag: Kyllingfillet på to gorve skive, en del brokkoli og gulrøtter til. Kvelds: Masse nøtti frutti blanding, to ruter mørk sjokolade.
Gjest Vettel Skrevet 20. november 2009 #5596 Skrevet 20. november 2009 07.30 Frokost: Ett speilegg, litt stekte/kokte grønnsaker, 1 ostekjeks med pålegg. (low fat, kaffe med lettmelk. 12.30 Lunsj: Low fat ost, 1 sopp, noen skiver agurk, 1 cherry tomat, litt mager kyllingpålegg (1/2 skive?) 1 lite eple 18.00 Middag: 1 håndfull fullkornspasta, masse saus (sopp, tomat, squash, løk, purre, paprika, litt matfløte) litt parmesanost 3 sjokalderuter med nøtter 2,5 rader med mørk sjokolade 1 glass rødvin Så alt i alt ble det jo fire "måltider", hehe!
Gjest Miam Skrevet 20. november 2009 #5597 Skrevet 20. november 2009 Har ikke blitt noe særlig med mat i dag... Er ikke helt i slaget. Har spist en skål med crüsli med ekstra lettmelk, og to pitapizzaer, noen sjokoladekjeks, noen doc, to glass med ferskeniste, og det er vel omtrent det. Nå blei jeg helt på gråten her... Æsj. Tror jeg er sliten av eksamenslesinga
Chanel.No5 Skrevet 20. november 2009 #5598 Skrevet 20. november 2009 I dag har vært en skikkelig dårlig matdag. Får alltid dårlig samvittighet når jeg spiser mye, eller mye kalorier da:S Men, men det er jo fredag:) Men dett er hvertfall hva jeg har spist: Fortell oss hvor du mener du har spist mye i dag? :gjeiper: Dette er ikke noe mye. Som du selv sier - det er fredag, men dette er ikke en dag å ha dårlig samvittighet for!!
Chanel.No5 Skrevet 20. november 2009 #5599 Skrevet 20. november 2009 Har ikke blitt noe særlig med mat i dag... Er ikke helt i slaget. Har spist en skål med crüsli med ekstra lettmelk, og to pitapizzaer, noen sjokoladekjeks, noen doc, to glass med ferskeniste, og det er vel omtrent det. Nå blei jeg helt på gråten her... Æsj. Tror jeg er sliten av eksamenslesinga Spis deg en god kvelds og ikke bry deg om denne dagen, det er normalt under press fra eksamen at maten kommer litt i annen rekke!!
Gjest Miam Skrevet 20. november 2009 #5600 Skrevet 20. november 2009 Uff, ja, får se om jeg orker noe kvelds. Har ikke matlyst i det hele tatt! Ikke bra. Kanskje jeg kan ta meg et par frukt eller noe.
Fremhevede innlegg