Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp, juleferien min starter da ;) Har eksamen 23-30 OG 30, og DA er det ferie for min del faktisk! :jepp:

MMm, scones har jeg ikke smakt på årevis! Ikke siden vi lagde det på skolekjøkken faktisk :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søndag:

Frokost: ett fullkornsknekkebrød med camembert, diverse pålegg, agurk, tomat, paprika, svart te, kaffe med lettmelk.

2 timer gå/joggetur. Sit-ups, push-ups, utfall.

En liten tallerken med naturell youghurt med nøtter, fem rosiner, usøtet kirsebær (fra fryseren)

Mellom: 2 tallerken med veggis-gryte (indisk inspirert) med bønner og qinoua.

Middag: en kyllingfilet med ananas og ost, lettstekte grønnsaker (+ litt rømme og senep som saus)

Skrevet

I går:

Frokost - 1 Skyr

Lunsj - Salat med noen biffstrimler

Middag - Mørbrad med masse salat og en liten skje potetmos

Ellers - 3 Dumlekjærligheter, rødvin

Skrevet

I går:

- Frokost: To skiver Vita hjertegodbrød, en med Sjokade og en med honning

- Etter trening: Ett glass O'boy med lettmelk

- Småspising før middag: en handfull gulrotbiter, noen Djungelvrål

- Middag: Ribbe med brunsaus, surkål, potetmos av søtpoteter og julienne-gulrøtter

- Dessert: To hjemmebakte solskinnsboller

- Kvelds: En halv porsjon nudler

Hele helgen har vært en spiseorgie siden vi har hatt familiebesøk :)

Skrevet (endret)

Endelig ukedag med sunn mat! Har spist mye mindre næringsrik mat enn jeg pleier i helgen så har rett og slett vært slapp og uopplagt.

Frokost: To brødskiver med ost og skinke, en halv skyr

Middag: Kyllingwok med fullkornspasta

Lunj på jobb: Sikker to brødskiver med pålegg

kveldsmat: Hjemmelaget grønnsakssuppe med litt nudler og kylling i

Det ser kanskje lite ut, men spiser en hel porsjon til middag som jeg blir god og mett av, også spiser jeg sikkert ei hel skål suppe i kveld.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Frokost: Havregryn, kanel, corn flakes og havremelk.

Middag: Wok med svinekjøtt, blomkål, asparges, sukkererter og pinjekjerner.

Kveldsmat blir vel glutenfrie brødskiver med geitost og leverpostei :)

Skrevet

Frokost: Rugsprø med lett gulost og ca 1/8 agurk

Lunsj: Wasa sesam med brunost, en klementin

Mellom: Noen rosiner, en lompe

Middag: Kyllingfilet og grønnsaker i sursøt saus, byggris, en maiskolbe, en tomat

Kvelds: Blir en yoplait 0% og litt kake

Skrevet

Frokost: All Bran med soyamelk og blåbær og en kopp kaffe

Lunsj: Tunfisksalat

Mellom: Noen cherry-tomater og et eple

Middag: Kylling med steamete grønnsaker

Yoghurt, frukt og grønn te utover kvelden regner jeg med :)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Ble tre måltider i dag, siden det ble en ganske lang trening

Lunsj: 2 knekkebrød med makrell i tomat og 2 dl juice

Før trening: En liten salat med kokt skinke + en småsulten (liten nøttepose)

Etter trening: 1/2 småsulten + 1/2 eple, og en boks cottage cheese + litt kokt skinke og brokkoli

Skrevet

Frokost: 1 polarbrød extreme med lett syltetøy, en halv banan og kanel

Lunsj: En skyr, en banan og en gulrot

MM: Et halvt eple (smakte ekkelt)

Middag: Tortillapizza (fullkornstortilla, vegetarfarse, div. grønnsaker, lettost og tomatpure)

Kvelds: 1/2 boks cottage cheese med lett syltetøy, kanel og noen hakkede mandler + et eple

Skrevet
Jepp, juleferien min starter da ;) Har eksamen 23-30 OG 30, og DA er det ferie for min del faktisk! :jepp:

MMm, scones har jeg ikke smakt på årevis! Ikke siden vi lagde det på skolekjøkken faktisk :ler:

Deilig med ferie, misunnelig her...

Scones, lyse, gedigne mursteiner :fnise: (de er SÅ kompakte) med rosiner er noe jeg kjøper flere ganger hver uke fra bakeri som jeg spiser til kvelds med masse av smør på, tro meg, to slike store godsaker gjør deg meget mett!!

De er ikke så små som de en lager selv, her snakker vi valuta for penga, søtt og mektig for matmomsen meg :gjeiper: Selger de kun hos en kjede, Lie Nilsen som holder til i Bergen.. 15 min spasering fra meg, farlig nærmt altså.. Hehe

Skrevet

Hmmmm, hørtes jo unektelig fryktelig godt! Hvor i Bergen er dette magiske stedet da? :lur: Og selger fks. godt brød scones? Det er vel sann ca eneste bakeriet jeg vet hvor er :fnise:

Skrevet
Endelig ukedag med sunn mat! Har spist mye mindre næringsrik mat enn jeg pleier i helgen så har rett og slett vært slapp og uopplagt.

Frokost: To brødskiver med ost og skinke, en halv skyr

Middag: Kyllingwok med fullkornspasta

Lunj på jobb: Sikker to brødskiver med pålegg

kveldsmat: Hjemmelaget grønnsakssuppe med litt nudler og kylling i

Det ser kanskje lite ut, men spiser en hel porsjon til middag som jeg blir god og mett av, også spiser jeg sikkert ei hel skål suppe i kveld.

Tro meg, vi er to om den saken med en helg som har inkl. en god del kos i matveien :popcorn:

Jeg synes du spiser normalt jeg, men middag før lunsj? :fnise: Spennende middag og kvelds, så godt begge deler!!

Skrevet
Hmmmm, hørtes jo unektelig fryktelig godt! Hvor i Bergen er dette magiske stedet da? :lur: Og selger fks. godt brød scones? Det er vel sann ca eneste bakeriet jeg vet hvor er :fnise:

Åh, fra Bergen?

Kun sett de hos Lie Nilsen, sender deg hjemmesiden med adresser, kanskje det hjelper deg!! PRØV DE !! Koster 22 kr stk å ta med. Verdt hver krone!

http://www.lienielsen.no/cat_page.asp?cat=34

Finnes i typene:

Lyse, uten rosiner, gode, men synes de med rosiner er enda søtere.

Lyse, med rosiner, min favoritt!!

Grove med mandelflak på toppen og valnøtter inni, meget gode de også med fløtemysost på, men jeg liker de litt søtere da som kveldskos, derfor har jeg falt fullstending for de lyse med rosiner og jeg smører tykt lag med brelett på..

Du kan prøve deg frem til din favoritt, de er alle å anbefale, bare pass på så de lyse ikke er stekt for mye(at de er litt mørke på fargen) da smaker de ikke like godt synes jeg.. Hehe

Skrevet
Kveldsmat blir vel glutenfrie brødskiver med geitost og leverpostei :)

Hva er egentlig geitost?Hva kan du sammenligne det med evt?

Skrevet
Ble tre måltider i dag, siden det ble en ganske lang trening

Hvor mange spiser du til vanlig da egentlig? Du trener jo endel og trenger vel masse mat, men har fått litt inntrykk av at du spiser ett og to måltider kun for dagen..??

Skrevet

Frokost: En smoothie av diverse tropiske frukter, en pære og en jordbæryoghurt og kanel + et glass appelsinjuice.

Formiddagsmat: To grove knekkebrød med litt smør og banan og en liten vaniljeyoghurt.

Middag: Kyllingwok med ris og grønnsaker.

Kveldsmat: To klementiner og en kiwi.

Skrevet
Hele helgen har vært en spiseorgie siden vi har hatt familiebesøk :)

Synes ikke gårsdagen var noe spiseorgie på deg jeg.. :sjenert:

Skrevet
Åh, fra Bergen?

Kun sett de hos Lie Nilsen, sender deg hjemmesiden med adresser, kanskje det hjelper deg!! PRØV DE !! Koster 22 kr stk å ta med. Verdt hver krone!

http://www.lienielsen.no/cat_page.asp?cat=34

Finnes i typene:

Lyse, uten rosiner, gode, men synes de med rosiner er enda søtere.

Lyse, med rosiner, min favoritt!!

Grove med mandelflak på toppen og valnøtter inni, meget gode de også med fløtemysost på, men jeg liker de litt søtere da som kveldskos, derfor har jeg falt fullstending for de lyse med rosiner og jeg smører tykt lag med brelett på..

Du kan prøve deg frem til din favoritt, de er alle å anbefale, bare pass på så de lyse ikke er stekt for mye(at de er litt mørke på fargen) da smaker de ikke like godt synes jeg.. Hehe

Ååh,mmmmmm... Hørtes nammis ut! Skal prøve! Jeg studerer i Bergen, men er egentlig fra vakre Sunnmøre :jepp:

Hvor i byen ligger denne da, så adressen, men den er totalt ukjent, hehe. Type; hvor skal jeg gå om jeg står ved den blå steinen? :fnise: Jeg er mer sånn sentrumskjent skjønner du :gjeiper:

Gjest Bolledeig
Skrevet
Hvor mange spiser du til vanlig da egentlig? Du trener jo endel og trenger vel masse mat, men har fått litt inntrykk av at du spiser ett og to måltider kun for dagen..??

Vanligvis er det to-tre litt avhengig av om det er trening eller ikke og hvor mye det er å gjøre på jobb/skole. Gjerne bare ett om det er helg og jeg er lat og hjemme hele dagen :ler:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...