Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ikke så sunn kvelds, men bryr meg egentlig lite! :) Har vært flink hittil denne uken, så. :)

:spise: Lørdagspizza smaker like godt en onsdag=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost: jogurt med havregryn + rosiner + vann

Mellom/lunsj 1: kaffe + to brødskiver

Lunsj: bolle + tre klementiner + kaffe

Middag: to tortillalefser med svinekjøttdeig + agurk + tomat + salsa + salat + ananas :spise: + Fanta...

Gleder meg til å være ferdig med eksamen, da skal det bli trening igjen også!

Gjest Bolledeig
Skrevet

3 knekkebrød med makrell i tomat + 1 pose småsulten

Gryterett med ris og grønnsaker

2 knekkebrød med eggerøre + et glass juice

Skrevet (endret)
Ikke for å komme med anoreksi-kunnskapene mine og være vrang her, men det er jo mye kalorier i en pose småsulten? Har jeg misforstått hvis jeg tror at man får hold hvis man spiser for mye før trening? (Er sannsynligvis litt trangsynt når det gjelder sammenhengen mellom mat som næring og mat som kalorier, så eneste grunnen til at jeg spør og graver litt er at jeg bare vil lære meg å se litt mer normalt på mat.)

Har ikke sett på kalori-innholdet på de, bare at posene ikke er store, men skjønte meg på Bolledeig at de er energirike.

Om du vil lære deg ett mer normalt forhold til mat MÅ du slutte telle kalorier. Spis mat du ikke er vant til å spise og ikke aner kalori-innholdet på, det anbefaler jeg deg!

Endret av Lotte28
Skrevet
Igår (jeg hadde bursdag);

Gratulerer med ovestått :bursdag:

Synes det var dårlig med skikkelig bursdagsutsekeielser på deg.. 2 stakkerslige muffins... :fnise:

Skrevet
Sto opp mye tidligere enn vanlig i dag, så føler jeg har spist mye mat :spise:

Vet ikke hva det blir til kvelds enda... Har lyst på sjokolade, men må vente til freddan :enig:

Ett par timer til så er fredagen her :popcorn:

Du har ikke spist mye, men regelmessig og nærinsrike små måltider!

Skrevet

Frokost: 1 polarbrød extreme, halve med banan og lett syltetøy og den andre halvdelen med kavli lettost og agurk

MM: To gulrøtter

Lunsj: Et eple, en banan og en skyr (Vanskelig å finne vegetarlunsj når man er på farten :sukk:)

Middag: Pitapizza (fullkornspita med pesto, lettost, tomat, løk, og sopp) + salat

Kvelds: 1/2 boks mager vaniljekesam med et eple og litt options pulver

Skrevet

Føler det blir mye slurvemat nå i eksamensperioden, huff.. Skal bli godt å komme hjem til mor å få hjemmelaget mat til jul :fnise:

-3 boller

-1 glass juice

-1 kopp te

-Mange Läkerol Xtreme

-Vanlig läkerol

-4-5 sjokoladekjeks

-En go'morgen yoghurt

-Pitapizza, to stk

-Et glass fersken iste

-En pakke sølvextra

Haha! Latterlig :fnise: Pitapizza var kjempegodt da! Har ikke prøvd det før i dag. Det skal jeg jammen lage meg til lunsj i morgen :)

Skrevet
Du trenger ikke unnskylde overfor oss, så slutt å lag unnskyldninger for deg selv. Jeg tviler ikke på at du ikke hadde planlagt å være lenge på skolen, men det er jo fremdeles ingen unnskyldning for å spise ETT RUGSPRØ til frokost og ingenting til kvelds.

Jeg spiste da kveldsmat? Ja, ble litt lite frokost, men jeg er ikke så gald i frokost.

Du må jo være ihjelsulten når du endelig da spiser, men du spiser lite uansett hva du har spist/ikke spist. Hvorfor doblet du ikke mellommåltidet eller spiste mer til middag..

Synes du spiser altfor lite igjen nå..

altså, jeg går ikke rundt og sulter :). Ja, til lunsj hender det jeg er sulten, siden det har blitt noen timer siden frokost, men jeg blir forsynt/mett av det jeg spiser (gjelder alle måltider). Jeg kan ikke si at jeg har merket noe spesielt forskjell på mengden mat jeg trenger for å bli mett, i forhold til mengden jeg har spist tidligere på dagen.

Ja, det har kanskje blitt litt dårlig igjen. Regner med at det blir mer til helgen hvertfall.

I dag:

Frokost: En gulrot, en klementin, lompe med litt margarin, druejuice

Lunsj: Salat (salat, agurk, mais, soltørket tomat, paprika, en karbonade, pepper og eddik), kaffe

Mellom: rosiner, noen mandler, kaffe

Middag: 1/2 fiskegrateng, raspede gulrøtter

Kvelds: En banan med kanel (varmet i microen), en klementin, to lomper, grønn te

(^Jeg synes det ser mindre ut enn det det virker som jeg har spist :klø: )

Skrevet
Gratulerer med ovestått :bursdag:

Synes det var dårlig med skikkelig bursdagsutsekeielser på deg.. 2 stakkerslige muffins... :fnise:

Tusen takk! :)

Jamen, du skjønner, det forsetter idag! Hihi! :fnise:

Sov litt vel lenge idag, så dermed ble det få måltider.

- Et pizzastykke fra igår.

- Bali kyllinggryte med fullkornsris.

- 2 mandariner og en sjokolademuffins.

Litt smågodt fra Candy King.

Mye vann.

Skrevet
Tusen takk! :)

Jamen, du skjønner, det forsetter idag! Hihi! :fnise:

Litt smågodt fra Candy King.

Mye vann.

Der snakker vi litt bursdag ja!!

Gleder meg til å hamstre inn sjokolade fra Candy King i morra.. :popcorn:

Skrevet
Føler det blir mye slurvemat nå i eksamensperioden, huff.. Skal bli godt å komme hjem til mor å få hjemmelaget mat til jul :fnise:

Haha! Latterlig :fnise: Pitapizza var kjempegodt da! Har ikke prøvd det før i dag. Det skal jeg jammen lage meg til lunsj i morgen :)

Snart er du hjemme og kan frotse mammas mat!!

Pitapizza er supert som alt, frokost, lunsj, middag, kvelds, gjelder bare å ha på det som passer en der og da! Enkelt og godt!!

Skrevet
(^Jeg synes det ser mindre ut enn det det virker som jeg har spist :klø: )

Skjønner du nå hvorfor jeg til tiden kommenterer.. ?? :sjenert::klemmer:

Skrevet
Skjønner du nå hvorfor jeg til tiden kommenterer.. ?? :sjenert::klemmer:

ja :gjeiper: Jeg føler selv ikke at jeg spiser lite, hvertfall ikke i dag, men det ser litt stusslig ut.

Skrevet
Snart er du hjemme og kan frotse mammas mat!!

Pitapizza er supert som alt, frokost, lunsj, middag, kvelds, gjelder bare å ha på det som passer en der og da! Enkelt og godt!!

Hihi, det kan jeg! Gleder meg :) Mamma er flink på kjøkkenet :jepp:

Ja, jeg er bra teit som ikke har prøvd det før nå! Kjempegodt, også sååå enkelt da! For en oppdagelse :fnise:

Skrevet
:spise: Lørdagspizza smaker like godt en onsdag=)

Jepp, ingen tvil om den saken! :)

I dag:

Frokost: Havregrøt med banan og kanel

Mellom: To fullkornskarvinger med brunost

Middag: Grønnsakssuppe (siste dagen, nå er det tomt :) )

Lunsj: Litt lasagne, en iskaffe (ble nærmest slukt, hadde det enormt travelt på jobb)

Kvelds: Samboer lagde flatbiff med paprika, squasj, bakt potet og løkstuing (dvs. ganske så sunt, lite fett :) )

God matdag! :)

Men...I morgen er det fredag! :heiajente::bolledeig:

Skrevet

- En cappuccino.

- To skiver fullkorn byggbrød med leverpostei, sylteagurk og lettmajo. Et glass skummet melk.

- En skyr og en cappuccino.

- To polarbrød extreme med kalkunskinke og lett gulost.

- Sushi.

- Et stykke oreokake, to berlinerkranser og en cappuccino.

- 1/3 boks mager vaniljekesam med en halv banan, blåbær og litt revet kokos.

Skrevet

I går:

Frokost: En skive grovt brød med sjokade og en skål axa go' dag med frukmüsli og lettmelk.

Pre-dinner snack: Tine yoghurt med melon

Middag: En wrap med biffstrimler, hjemmelagd tzaziki, agurk, rødløk, tomat og fetaost. Slurrp.

Mellom: Tre klementiner. Det er så godt og smaker og lukter så deilig jul :D

Kvelds (etter to timer intens julegaveshopping): Nudler, stekt med biffstrimler og sukkererter. Yummy.

Skrevet (endret)

I går:

Frokost:

- To brødskiver med honning.

- 1 glass lettmelk.

Lunsj:

4 pannekaker med blåbærsyltetøy.

1 glass lettmelk

Middag:

4 pizzabiter - hjemmelaget fra dagen før.

Kvelds:

1 brødskive med honning

1 klementin

1 Skyr med skogsbærsmak.

Skyr synes jeg i grunn var ekstremt oppskrytt.. :Gjesp: Holder meg heller til Tine Alltids skogsbæryogurt da, altså.

Endret av *Numi*
Skrevet
Skyr synes jeg i grunn var ekstremt oppskrytt.. :Gjesp: Holder meg heller til Tine Alltids skogsbæryogurt da, altså.

Synes den med jordbær og granateple er bedre enn skogsbær og vanilje :) Men det som er så bra med Skyr er jo at den har masse proteiner, null fett og ikke noe tilsatt sukker. Det blir vel sunnere enn vanlig yoghurt?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...