Chanel.No5 Skrevet 6. november 2009 #5161 Skrevet 6. november 2009 Frokost - et og et halvt av de minste polarbrødene med lett kyllingost og paprika Lunsj - et av de minste polarbrødene med mager leverpostei og agurk Hvorfor så små?? Du hadde nok trengt de vanlige mtp. så lite som du spiser..
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #5162 Skrevet 6. november 2009 Brunsj: 1 skive grovbrød med grov leverpostei, agurk og litt majones, 1/2 petit pain (sånn lys, mini-baguette)med kyllingpålegg og cherrytomater Mellommåltid/sen "lunsj": Fruktsalat av 1 grønt eple, 1 pære, 1 klementin og 1 banan Mellom: 1 yoghurt melon/pasjonsfrukt Middag/kvelds: 2 biter hjemmelagd pizza m/karboandedeig, skinke og grønnsaker, ca en neve paprika potetgull For lite mat og for lite "system". Jeg har nyoppdaget diabetes 2, og er overvektig - var på lege-kontroll i dag og legen og jeg snakket mye om at jeg må, må, må spise nok mat og ordentlig mat, jevnt utover dagen. Jeg har alltid trodd jeg overspiser (siden jeg er ca 30kg overvektig), men det stemmer altså ikke... Har fått meg en vekker de siste månedene kan man si. Et lite tankekors til dere jenter der ute som spiser som fugler og tror dere er sunne...
Chanel.No5 Skrevet 6. november 2009 #5163 Skrevet 6. november 2009 Et lite tankekors til dere jenter der ute som spiser som fugler og tror dere er sunne... Helt korrekt! For at bålet skal brenne trenger det brensel!
Ma03 Skrevet 6. november 2009 #5164 Skrevet 6. november 2009 Frokost: Havregrynsgrøt med kanel og banan på toppen. Melk til drikke. Mellommåltid: Eple Lunsj: To brødskiver med leverpostei. Middag: Tacopasta + salat Kvelds: Et eple, en banan og et glass melk!
Chanel.No5 Skrevet 6. november 2009 #5165 Skrevet 6. november 2009 Kvelds: Et eple, en banan og et glass melk! Tror dette er den sunneste fredagskveldsen jeg har sett sålangt her inne :gjeiper:
lilla91 Skrevet 6. november 2009 #5166 Skrevet 6. november 2009 I dag har jeg spist: Maulefrokost, litt havregrøt, litt nøtter og rosiner, litt youghurt En bixit-kjeks (sånne med 60 % fullkorn) To knekkebrød med makrell i tomat, et eple og en appelsin En banan Skyr-youghurt 100 gram minigulrøtter Litt nøtter Tikka massala med salat Nøtter og rosiner en bixit-kjeks Litt kyllingbiter fra tikka massala-gryta og noen potetbiter fra potetsalaten, litt nøtter og rosiner Et stykke hjemmelaget pizza, En strippe (sånn tynn) smash-sjokolade, 5 godterier (Herregud så uryddig matdag!) Kjenner vanskelighetene komme i kampen mot denne anoreksiaen. Har gått veldig bra noen dager, jeg har vært kjeempesulten (og glad for det, for det betyr at forbrenningen min begynner å stabilisere seg, og kroppen begynner å fungere som vanlig), og klart å spise, men de siste dagene har det bare gått… Dårlig… Jeg har likevel presset i meg mat (som jeg har vært sulten etter og hatt lyst på), men likevel har ikke den dårlige samvittigheten vært diskre i sine utbrudd for å si det sånn… (Jeg ser egentlig en viss sammenheng mellom dager med veldig kaosfylt spising, og dårlig følelse) Jeg synes det er vanskelig å spise, spesielt nå som jeg har gått opp fra den trygge 1500 kalorier om dagen-grensa. Jeg føler meg nedfor, oppblåst, stor og grådig. (Hvis noen blir fristet til å be meg gå til psykolog, så opplyser jeg om at jeg gjør det, lufter bare tankene også her innimellom).
Gjest Niema Skrevet 7. november 2009 #5167 Skrevet 7. november 2009 I går: - En + et glass iskaffe cappuccino - Et knekkebrød med cottage cheese og syltetøy - Nutrilett karamell x 2 - En god morgen yoghurt vanilje - Rett i koppen pasta meksikansk tomat - Et glass smoothie guava/mango/goji - Et glass smoothie acerola/solbær/drue - En banan Frokost i dag: - Et knekkebrød med cottage cheese og syltetøy - En neve mandler - Et glass iskaffe cappuccino I kveld blir det sjokoladeis
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #5168 Skrevet 7. november 2009 I dag har jeg spist: Maulefrokost, litt havregrøt, litt nøtter og rosiner, litt youghurt En bixit-kjeks (sånne med 60 % fullkorn) To knekkebrød med makrell i tomat, et eple og en appelsin En banan Skyr-youghurt 100 gram minigulrøtter Litt nøtter Tikka massala med salat Nøtter og rosiner en bixit-kjeks Litt kyllingbiter fra tikka massala-gryta og noen potetbiter fra potetsalaten, litt nøtter og rosiner Et stykke hjemmelaget pizza, En strippe (sånn tynn) smash-sjokolade, 5 godterier (Herregud så uryddig matdag!) Kjenner vanskelighetene komme i kampen mot denne anoreksiaen. Har gått veldig bra noen dager, jeg har vært kjeempesulten (og glad for det, for det betyr at forbrenningen min begynner å stabilisere seg, og kroppen begynner å fungere som vanlig), og klart å spise, men de siste dagene har det bare gått… Dårlig… Jeg har likevel presset i meg mat (som jeg har vært sulten etter og hatt lyst på), men likevel har ikke den dårlige samvittigheten vært diskre i sine utbrudd for å si det sånn… (Jeg ser egentlig en viss sammenheng mellom dager med veldig kaosfylt spising, og dårlig følelse) Jeg synes det er vanskelig å spise, spesielt nå som jeg har gått opp fra den trygge 1500 kalorier om dagen-grensa. Jeg føler meg nedfor, oppblåst, stor og grådig. (Hvis noen blir fristet til å be meg gå til psykolog, så opplyser jeg om at jeg gjør det, lufter bare tankene også her innimellom). Ville det vært bedre for deg å organisere måltidene dine bedre? Nå ser det ut som du spiser bittelitt veldig ofte. For meg har det hjulpet veldig å faktisk bli sulten til måltidene, da smaker maten mye bedre!
The Kitten Skrevet 7. november 2009 #5169 Skrevet 7. november 2009 Jeg får ikke skrevet hver dag for tiden, pga datatrøbbel. I går: Frokost: To knekkebrød med banan og en activia jordbæryoghurt. Formiddagsmat: To skiver (en med hvitost og en med fårepølse) et halvt glass biola, to små appelsiner, en håndfull druer og en kopp varm sjokolade. Middag: Halvannen fiskekake i pitabrød. Fredagskos: To glass pepsi-max og litt ostepop.
Jenta21 Skrevet 7. november 2009 #5170 Skrevet 7. november 2009 Hvorfor så små?? Du hadde nok trengt de vanlige mtp. så lite som du spiser.. Mulig, mulig. Liker de minste jeg, føler jeg spiser mye mer om jeg spiser to av det minste fremfor en av de store. Forstå meg den som kan Frokost - to små polarbrød med mager leverpostei og agurk Lunsj - et lite polarbrød med grønn salat, litt kokt skinke, litt mais og en spiseskje krutonger Middag - 200 g mørbrad med en potet og masse salat Ellers - 2 esker sukkerfri Läkerol, 20 g melkesjokolade og 350 g jordbær
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #5173 Skrevet 7. november 2009 Mulig, mulig. Liker de minste jeg, føler jeg spiser mye mer om jeg spiser to av det minste fremfor en av de store. Forstå meg den som kan Frokost - to små polarbrød med mager leverpostei og agurk Lunsj - et lite polarbrød med grønn salat, litt kokt skinke, litt mais og en spiseskje krutonger Middag - 200 g mørbrad med en potet og masse salat Ellers - 2 esker sukkerfri Läkerol, 20 g melkesjokolade og 350 g jordbær Mmm, for en god matdag!
lilla91 Skrevet 7. november 2009 #5174 Skrevet 7. november 2009 Ville det vært bedre for deg å organisere måltidene dine bedre? Nå ser det ut som du spiser bittelitt veldig ofte. For meg har det hjulpet veldig å faktisk bli sulten til måltidene, da smaker maten mye bedre! Høres veldig fornuftig ut! Og sikkert bedre med tanke på den lille anoreksi-stemmen i meg at jeg rekker å bli sulten før jeg spiser igjen, for da skjønner jeg at jeg trenger maten, for nå som jeg ikke rekker å bli noe særlig sulten, så føles det bare ut som overspising. I dag har jeg spist: Banan 120 gram youghurt og 2 bixit 60 % fullkorn 100 gram minigulrøtter 1 plomme 1 pakke dent 2 brødskiver med skinke og agurk 1 eple Polly turmiks med sjokolade, tror kanskje jeg spiste litt under 1/3 av pakka, føltes veeeldig mye hvertfall (Aner ikke hvor mye) grønnsaksblanding med squash, gulrøtter, løk, poteter og karbonadedeig Senere i kveld blir det hvertfall druer som jeg har kjøpt, mer vet jeg ikke, og i dette øyeblikk tør jeg ikke mer heller, ettersom jeg ikke aner hvor mange kalorier jeg har fått i meg hittil i dag (høres dumt ut, jeg vet). Men jeg skal gå en liten tur nå nettopp for å samle tankene, skal prøve å "snakke med meg selv" ettersom jeg har vært litt fjern i det siste og latt anoreksi-tankene tatt overhånd igjen = ikke bra.
Gjest Gjest_Studenten_* Skrevet 7. november 2009 #5175 Skrevet 7. november 2009 Usj, nå mista jeg skikkelig lysten på Lerøy. Der er jo dyrt også for den del, men det er jo så få butikker i sentrum som har salatbar! Vet du om andre steder som har? Meny på bystasjonen har i hvertfall - men det er jo i utkanten av sentrum. Ellers så er det jo strengt tatt ikke flere matbutikker av den typen i sentrum. Rema, rimi og kiwi har jo ikke salatbar. Min matdag: Frokost: stor kopp nesquick og xl-melk, 1 skive m skinke, 1 skive m leverpostei Snacks: 2/3 av en 50 grams toblerone og en kopp confecta "kakao" lunsj: to skiver m ost og skinke (micret mmm!) 6 timer lesing + 2 timer vaskejobb gjorde matdagen enda verre enn i går. Det skulle være biff til middag, men det utsetter jeg til i morgen for nå er det blitt så seint. Fiskepinner tror jeg frister mest i dag. Det blir vel den vanlige vektnedgangen som er typisk for eksamensperiodene mine. Jeg skulle jo gjerne slanket meg, men ikke sultet meg. Glemmer rett og slett å spise når jeg leser og konsentrerer meg.
Gjest Miam Skrevet 7. november 2009 #5176 Skrevet 7. november 2009 Meny på bystasjonen har i hvertfall - men det er jo i utkanten av sentrum. Ellers så er det jo strengt tatt ikke flere matbutikker av den typen i sentrum. Rema, rimi og kiwi har jo ikke salatbar. Min matdag: Frokost: stor kopp nesquick og xl-melk, 1 skive m skinke, 1 skive m leverpostei Snacks: 2/3 av en 50 grams toblerone og en kopp confecta "kakao" lunsj: to skiver m ost og skinke (micret mmm!) 6 timer lesing + 2 timer vaskejobb gjorde matdagen enda verre enn i går. Det skulle være biff til middag, men det utsetter jeg til i morgen for nå er det blitt så seint. Fiskepinner tror jeg frister mest i dag. Det blir vel den vanlige vektnedgangen som er typisk for eksamensperiodene mine. Jeg skulle jo gjerne slanket meg, men ikke sultet meg. Glemmer rett og slett å spise når jeg leser og konsentrerer meg. Du er ikke alene om å ikke spise skikkelig i eksamenstida i allefall.. Huff! Jeg prøver bare å finne kjappest og enklest mulig mat for tiden, sånn jeg slipper å stå å kave over komfyren! Får helt dårlig samvittighet da jeg. Må leseleselese :gjeiper:
Chanel.No5 Skrevet 7. november 2009 #5177 Skrevet 7. november 2009 Jeg synes det er vanskelig å spise, spesielt nå som jeg har gått opp fra den trygge 1500 kalorier om dagen-grensa. Jeg føler meg nedfor, oppblåst, stor og grådig. (Hvis noen blir fristet til å be meg gå til psykolog, så opplyser jeg om at jeg gjør det, lufter bare tankene også her innimellom). Hvorfor må alt være så systematisk da? Synes du spiser normal mat og du spiser ofte og lite, noe som sikkert er smart for deg. Klart at det vil komme slike dager som disse, hvor alt føles vanskeligere, men det er da DU må kjempe hardere, spise, passe på at boldsukkeret ikke får mulighet til å dale og vise at det er igjen du som har kontroll på anoreksiaen, den skal ikke inn igjen i ditt liv. "What doesn`t kill you, only makes you stronger". Etterhvert vil det gå lenger tid mellom hver gang disse dagene kommer og da vil det bli bedre og lettere for deg å gi litt faen og heller kose deg som du skal! STÅ PÅ, dette klarer DU!
Chanel.No5 Skrevet 7. november 2009 #5178 Skrevet 7. november 2009 I kveld blir det sjokoladeis Mmm... Kose deg!!
Chanel.No5 Skrevet 7. november 2009 #5179 Skrevet 7. november 2009 Middag: Halvannen fiskekake i pitabrød. Hadde du noe mer oppi?? Så godt ut ihvertfall..
Chanel.No5 Skrevet 7. november 2009 #5180 Skrevet 7. november 2009 Mørbrad er en type kjøtt, biff Litt off topic, men jo mørere den er desto mer seksuell aktiv har dyret vært
Fremhevede innlegg