Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kjempemett? Kan kke være store magesekken på deg :sjenert:

Nå er vel ikke akkurat te noe en kan kalle en kvelds da, heller noe man har i tillegg..

Det kan godt hende, for jeg blir som oftest veldig fort mett :jepp:

Ja, det stemmer vel :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Et knekkebrød med cottage cheese og syltetøy x 2

- En neve mandler x 2

- Et glass iskaffe cappuccino x 2

- En chicken fullkorn burger (burger king)

- En kvikklunsj

- Et glass smoothie acerola/solbær/drue

- En klementin

- En gulrot

Skrevet
- En chicken fullkorn burger (burger king)

Var denne god?

Skrevet
Frokost - 300 g melon og 100 g sharon

Middag - to små polarbrød med salat (isbergsalat, paprika, agurk, mais, skinke og krutonger)

Ellers - 30 g pringles, 3 marshmallows, 50 g melkesjokolade

Hvorfor veier og teller du all maten din når du spiser så lite?

Skrevet

I DAG:

- Havrekligroet kokt paa soyamelk med knuste linfroe, gresskarkjerner, mandelessens, hjemmelaget syltetoey med splenda, kanel. 5 Rugsproe med roekt laks. 1 eple.

- 1 hjemmelaget skolebolle.

- 1 porsjon gryterett med kjoettdeig og rotgroennsaker, 1 potet og noen oliven.

- 2 smaa epler.

- Enda en porsjon gryterett.

- Skogsbaer med soya custard.

- 1 liten hvetebolle.

- 1 appelsinjuice og 1 moctail(coctailmix og div. juice).

- Smoothie av soyayoghurt, skogsbaer, juice, banan, kiwi. 3 gf skiver + 1 liten boks makrell i tomat.

Skrevet
Flink du er!! Bra du selv er fornøyd!!

Jeg har ALLTID hatt fredag og lørdag som snopedager deluxe så for mitt vedkommende er det uaktuelt å kun ha en, men du er flink som setter deg mål og klarer de og en følelse av å lykkes med noe er gull verdt!

:klem:

Nuvel, det ble jo to boller da. Maatte jo sjekke om de var etandes ... :sjenert: Men jeg klarte da aa stoppe etter nummer 2. Lagde de til sambis saa de var med melk og saant som magen min ikke liker.

Skrevet
Var denne god?

Tja.. Den var helt grei. Man smaker at den er "sunn" for å si det sånn :P Og den kyllingfilèen var for litt for liten til brødet.. Nå valgte jeg den varianten fordi det var søndag og jeg ikke hadde planlagt å skeie ut, så jeg hadde nok valgt noe annet om meningen faktisk var å skeie ut!

Skrevet
Hadde du noe mer oppi??

Så godt ut ihvertfall..

:riste: Jeg hadde ikke noe mer oppi, men det var veldig godt. :)

Skrevet

I går:

Frokost: En skål kornblanding med banan og et glass juice.

Formiddagsmat: To klementiner og en pære.

Middag: Kalkun med poteter og saus til.

Dessert: En porsjon iskrem og to hjemmebakte kjeks.

Skrevet

-En banan

-Et lite glass eplejuice

-En sånn ostebriksgreie med hvitost og skinke

-En sjokomelk

-Et par never potetgull

-Et lite glass cola

-Rød extra tyggis

-Vann og tran

Har ikke lyst på noenting! Kjedelig matdag foreløbig altså... Har lyst på noe superspennende :fnise:

Skrevet

Frokost: Havregrøt kokt på vann med blåbær og brunost(ca 1/2dl havregryn med kruskakli og 1/2 dl blåbær), grønn te

Lunsj: Et eple

Mellom: (hjemmelaget) iskaffe

Middag: En laksefilet, en gulrot, 8 cherrytomater en bit agurk

Og så skal jeg spise en klementin og en yoplait 0% senere

Skrevet
Hehe, stort sett bare take-away mat + pluss frukt, da :ler:

Tupla er finsk http://en.wikipedia.org/wiki/Tupla_(chocolate) - ikke så verst, og den eneste sjokoladen vi hadde i huset, så..... ;)

Tupla er kjempegodt! Er halvt finsk, så har spist mye av dette i min tid;) Men har sluttet med melk (for en periode ihvertfall), så blir ikke så mye Tupla på meg med det første.

Idag har jeg spist:

Frokost - 1 husmann med lett majones og rødbeter

Lunch - 1 husmann med lett majones og agurk (og masse chilipulver, hvitløkskrydder og pepper, nam) og en banan

Mellom - 1 eple, 1 kiwi og 1 husmann med lett majones og sylteagurk

Middag - 2 skåler med havregrynsgrøt (laget med vann i micro) med kanel, sånn søtningsmiddel og frokostblanding oppi :fnise:

Senere blir det vel 1 gulerot eller ett eple, hvis jeg blir sulten.

Skrevet

Frokost: To ristete skiver med smør og sukker, to klementiner, en pære, en banan og et glass juice.

Middag: En snitzel og potetbåter.

Skrevet

Frokost: En dobbel 0 % yoghurt med 2 ss axa go'dag

Lunsj: En banan, et eple, en pære og en gulrot

Fikk ikke tid til å lage matpakke, så har bare gått å småspist på frukt halve dagen :roll:

Middag: Grønnsakswok med fullkornsnudler, quornfilet og toro woksaus

Til kvelds blir det nok en skyr med ett eller annet godt oppi :) Litt cottage cheese, musli og mandler kanskje.

+ Dent og extra tyggi

Skrevet
Tja.. Den var helt grei. Man smaker at den er "sunn" for å si det sånn :P Og den kyllingfilèen var for litt for liten til brødet.. Nå valgte jeg den varianten fordi det var søndag og jeg ikke hadde planlagt å skeie ut, så jeg hadde nok valgt noe annet om meningen faktisk var å skeie ut!

Akkurat det jeg tenkte meg. Derfor jeg ikke har giddet prøve være sunn når jeg først har bestemt meg for å kose meg med en burger!! :gjeiper:

Da holder jeg meg til den jeg liker hos Burger Kingen, Whopper! Grillet er best!!

Skrevet
Har ikke lyst på noenting! Kjedelig matdag foreløbig altså... Har lyst på noe superspennende :fnise:

Hva med en god middag bestående av pitabrød, karbonadedeig, ost, mais, isbergsalat og masse rømme :popcorn:

Det jeg hadde.. Hehe.. Min favoritt!!

Skrevet
Hvorfor veier og teller du all maten din når du spiser så lite?

Du skjønner vel at forholdet hennes til mat er litt anstengt.. :sjenert:

Men vi må bare støtte oppunder for å hjelpe til med å øke mengdene!

Skrevet
Hva med en god middag bestående av pitabrød, karbonadedeig, ost, mais, isbergsalat og masse rømme :popcorn:

Det jeg hadde.. Hehe.. Min favoritt!!

Det hørtes unektelig godt ut :) Kanskje jeg skal lage det i morgen, har jo kjøttdeig og greier liggende i kjøleskapet som må spises snart. Takk for tips ;)

I dag ble det pasta i ostesaus med diverse krydder, hvitløksbrød og et glass sprite. Nå har vi heldigvis ikke mer brus i kjøleskapet, og da får jeg ikke lyst på heller :fnise:

Skrevet (endret)
I dag ble det pasta i ostesaus med diverse krydder, hvitløksbrød og et glass sprite. Nå har vi heldigvis ikke mer brus i kjøleskapet, og da får jeg ikke lyst på heller :fnise:

Mmm.. Så meget godt ut, misunner alle som tåler hvitløk og kan spise hvitløksbaguetter.. :kjefte:

Anbefaler også noe som er lett og supergodt, kalkunsnitsler(kjøper 2 pakninger med dette til billig penge på Rema) med pasta (bruker selv fersk pasta, Tagliatelle fra Fjordland) med broccoli og masse av carbonarasaus!!

Eller enda enklere; Tortellini med ost og skinkefyll eller Ravioli med ost, begge fra Fjordland med (masse)carbonarasaus og broccoli.

Endret av Lotte28
Skrevet
Tro meg - sjokoladen er helt forskjellig!! :gjeiper: Har kjøpt, spist og sammenlignet, så det nligger hardt arbeid bak for å ha kommet til denne konklusjonen :fnise:

Det var pga. mage jeg også måtte kutte ut det meste av syntetisk smågodt. Sjokolade derimot er det ingenting som kan stoppe meg å spise!

De muffisene dine.. NAM!! :popcorn:

Hehe, men daså! Har ikke sammenlignet jeg, så du har vel rett da. Nesten så jeg får lyst til å sammenligne selv :fnise:

Muffinsene er kjempegode ja! Det beste av alt er at det er i alle fall 12 igjen i fryseren. :) Lurer på om jeg skal ta ut to muffinser til kveldsmåltidet i kveld...

I dag har vært kjempedårlig.

Frokost: En bolle

Middag: Fullkornsspagetthi med litt biffkjøtt og en del grønnsaker

Etter trening: Fullkornspasta med to pølser

"mellom": Noen ritz kjeks

Kvelds blir skikkelig måltid: Indrefilet med ovnsbakt potet og grønnsaker

Har ikke flere penger igjen, så må ta av det vi har i huset. Derav det dårlige kostholdet. Menmen. Dessuten har samboeren bursdag, så skal overaske han med et skikkelig godt måltid i kveld! :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...