Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er jo tilsammen bare vel ett måltid, har du ikke merket en sult..??

nei, ikke idag :klø: tror jeg er litt matlei. hm... Har drukket en del vann og juice da, kanskje jeg har blitt mett på det :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Synes dette var bra jeg, variert mat, ikke bare de trøtte og tørre brødskivene med svett ost!!

Ja det er greit å få i seg noe man har godt av og ikke bare tull. Brød protesterer kroppen min mot når den får for mye. Hjernen og magen må jo fungere, ellers er det mye verre å sitte på skolen i 10 timer hver dag.

Har laget middag til tre lesedager fremover nå! Masse grønt og bønner, svinekjøtt, tacokrydderpose og litt ris.

Skrevet

Når dere snakker om sånne salatbarer!

Lerøy her i Bergen har faktisk en nogenlunde brukbar salatbar! Ikke noe ekstravagante greier, men ganske godt :)

Også MÅ jeg bare hyle ut litt! Om dere skal til England i fremtiden, så gå på Whole Foods å se på salatbaren DER dere! Jeg og sambo holdt på å miste haken når vi kom frem til ferskvaren. O M G! De hadde seriøst ALT. Tre svæære barer, på en måte, med alt fra ris, pinjekjerner, kylling, nudler, nudler med tomatsaus, nudler med ja, i grunn det meste. Masssse pastavarianter, mange grøntvarianter, alt fra det mest eksotiske til vanlig paprika liksom! Som dere ser var jeg veldig imponert :fnise: Kjøpte oss lunsj der av og til når vi var i London i høst, med nydelige ferske rundstykker til. Yuuuuum :spise:

*Sukke henført* :) Rett så jeg blei sulten her jeg satt!

Skrevet
*Sukke henført* :) Rett så jeg blei sulten her jeg satt!

Det ble jeg og! :)

Skrevet

- Iskaffe cappuccino x 2

- Et knekkebrød med cottage cheese og syltetøy

- En nevne mandler

- En porsjon risgrøt med sukker og kanel

- En rett i koppen pasta meksikansk tomat

- Et glass smoothie guavo/mango/goji

- Et glass smoothie acerola/solbær/drue

- En banan

- En gulrot

ps: dette er ikke i riktig rekkefølge :P

Skrevet

Frokost - et lite polarbrød med mager leverpostei og agurk

Lunsj - et lite polarbrød med mager leverpostei og agurk

Middag - et lite kyllinglår uten skinn, en skje makaroni og en skje mais

Kvelds - to små polarbrød med mager leverpostei og lett kyllingost

Ellers - to Kinder Maxi, to mandariner og en Smurf-eske

Skrevet
Enig.. Pastaen og risen flyter i vann, egget er grønt og salat/grønt er tørt, osten er svett og kyllingen smaker gammel..

Der jeg jobber er det veldig bra. Det skjæres opp hver eneste dag, og egg som begynner å bli grønnaktig blir kastet. :) Men har ikke ris, da. Eneste er at utvalget er ikke så mye å skryte av. Har alt det vanlige, men ikke så mye mer.

Kylling som er i salatbarer (i butikker med ferskvare) er som oftest grilla kylling som har lagt i varmeskapet i ferskvara hele dagen som har blitt til overs på kvelden. Så er nok ikke beste kvaliteten.

Det er det av og til, men stort sett så bestiller vi inn kylling som ligger vakuumpakket og som dermed ikke er tørt. Selv liker jeg best når det er oppskjært kyllingfilet (dermed rester fra dagen før, men det gjør ikke noe for min del)

I DAG (fredag! )

Frokost: Pytt i panne med potet (selvkokt) med skall, paprika, egg og litt pølse

Så har jeg spist nesten to pizzastykker

Middag (kvelds): Taco

Så blir det også en liten pose goldfish og en liten stratos :)

Helt grusommelig matdag. Egentlig dårligere enn en vanlig fredag pleier å være, menmen. :) Har hatt et par røffe og kjipe dager, så må jo få kose meg litt også, da. :)

Skrevet
Når dere snakker om sånne salatbarer!

Lerøy her i Bergen har faktisk en nogenlunde brukbar salatbar! Ikke noe ekstravagante greier, men ganske godt :)

Hey! En Bergenser gitt..

Sant dette, men med tanke på alle ungdommene som går å plukker fingrene sine i disse skålene i lunsjpausene fra byskolene så er jeg litt skeptisk, var tilfldigvis innom Lerøy en gang i 12-tiden og ble ikke akkurat sulten da jeg så hvordan de plukke mat med hendene fra skålene og rett i munnen..

Skrevet
Helt grusommelig matdag. Egentlig dårligere enn en vanlig fredag pleier å være, menmen. :) Har hatt et par røffe og kjipe dager, så må jo få kose meg litt også, da. :)

Da er vi 2 om den saken, sykt mye å gjøre på jobb for mitt vedkommende, så jeg skal kose meg med en STOR (her snakker vi nærmere 1/2 kilo er jeg redd :gjeiper: ) pose med selvplukket sjokolade fra smågodt hyllen.. :popcorn:

Gjest Gjest_Studenten_*
Skrevet
Hey! En Bergenser gitt..

Sant dette, men med tanke på alle ungdommene som går å plukker fingrene sine i disse skålene i lunsjpausene fra byskolene så er jeg litt skeptisk, var tilfldigvis innom Lerøy en gang i 12-tiden og ble ikke akkurat sulten da jeg så hvordan de plukke mat med hendene fra skålene og rett i munnen..

:tristbla: tuller du? Så ekkelt!

Frokost: 2 brødskiver med leverpostei og sylteagurk

Lunsj: Tyttebæryoghurt (Det var godt!) og 1 kindersjokolade.

Middag: Hjemmelaget gryterett av bønner, svinekjøtt og masse grønsaker med tacokrydder.

Kvelds: Ikke kommet så langt ennå... det blir visst grandis i følge samboeren.

Lite mat i dag - bare MÅTTE komme meg igjennom kapittelet, tanken på å lese mer på det samme emnet i tre dager gjør meg uvel.

Skrevet

Frokost: Havregrøt med kanel, 1 ss lett syltetøy og en halv banan

Lunsj: Rett i koppen suppe + en skyr

MM: En nektarin

Middag: Tacosalat (salatgrønnsaker, stekt løk og sopp med vegetarfarse og tacokrydder, litt guacamole og cottage cheese, tacosaus og et knust tacoshell. Nam!)

Fredagskos: Popcorn, pepsi max og dent

Skrevet
:tristbla: tuller du? Så ekkelt!

Lite mat i dag - bare MÅTTE komme meg igjennom kapittelet, tanken på å lese mer på det samme emnet i tre dager gjør meg uvel.

Vet, superekkelt, men liksåglad jeg vitnet til det :gjeiper:

Synes du skal kose deg med mat med samboeren din, fortjener det etter denne lesingen.. Ta en pause, lad opp med god mat og avslapning! :popcorn:

Skrevet
Fredagskos: Popcorn, pepsi max og dent

Hmmm :sjenert: Får nesten dårlig samvittighet når jeg sammenligner vår fredagskos.. Jaja.. Spiste lite sjokolade forrige helg så må spise for beggge fredagene i dag fant jeg ut :gjeiper:

Skrevet
Hmmm :sjenert: Får nesten dårlig samvittighet når jeg sammenligner vår fredagskos.. Jaja.. Spiste lite sjokolade forrige helg så må spise for beggge fredagene i dag fant jeg ut :gjeiper:

Hehe, jeg sparer den skikkelige utskeielsen til i morgen :)

Skrevet

- En skive polarbrød med skinke og agurk på.

- En Nutrilett Breakfast bar og en Bendit Extrem Smoothies med mango og guava.

- Kyllingfileèt med champignon, paprika, asparges med en håndfull fullkornspasta. Sweet Chili Sauce for jeg måtte ha mer smak! :gjeiper:

- En grov, grov bolle med en slags salami og agurk. Et lite glass appelsin juice.

- Litt Sørlandschips (paprika).

Litt vann.

Skrevet

Frokost - et og et halvt av de minste polarbrødene med lett kyllingost og paprika

Lunsj - et av de minste polarbrødene med mager leverpostei og agurk

Middag - mørbrad med en liten potet og masse salat

Ellers - noen marshmallows og 300 gram jordbær

Skrevet
Hehe, jeg sparer den skikkelige utskeielsen til i morgen :)

Ja, takk begge deler, jeg skal kose meg like mye i morgen, heldigvis en helg uten forpliktelser til kjedelige feiringer så da blir det masse sjokolade og film..

Skrevet
Hey! En Bergenser gitt..

Er nok bare fakebergenser :fnise: Er nemlig Sunnmøring through and through jeg :nigo:

Studerer i Bergen :)

Usj, nå mista jeg skikkelig lysten på Lerøy. Der er jo dyrt også for den del, men det er jo så få butikker i sentrum som har salatbar! Vet du om andre steder som har?

Jeg og sambo har akkurat trykket i oss chicken curry som jeg har laget. Og jeg må få si, at det var ubernydelig! Vi er så mette at vi nesten ikke orker smågodt :fnise:

Ellers så må jeg få rope ut et lite "Heia Aafk, stolte oransje og blå!" :ler:

Skrevet

Frokost: En liten skål gazpacho, et ryvita sesam

Lunsj: Et stort eple med kanel varmet i microen, en kopp lettkakao

Middag/mat etter trening: En boks tunfisk, cherrytomater, paprika, et glass pepsi max

Kveldskos: En klementin, 5 biter Bassett's liquorice, en pingvinstang, mozell light

Det blir nok en klementin til før jeg legger meg.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...