Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

- En skive fullkorns polarbrød med laks.

- En bakt potet, med bacon, rømme og mais. Salat.

- En Nutrilett bar med brownie smak.

- En skive fullkorns polarbrød med laks og agurk. En banan.

- 2 Kavli fullkornskjeks (spelt, de runde).

Litt vann.

I morgen kommer samboer hjem igjen og det er fredag. :jepp: , blir nok en del usunt da. Hvorfor klarer jeg ikke å holde meg til det vanlige når han er hjemme? Det plager meg litt... Men, sånn er nå det. Ser nå begynner vekta å gå nedover igjen, etter en stillestående tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Middag: "Plukk & mix" salat fra meny med div. grønnsaker, kikerter og litt pasta + en alpen light

Synst utvalget av de salatbarene her jeg bor er så utrolig dårlig. Husker en gang de hadde linser og mye spennende, men det var bare den ene dagen.

Skrevet
I morgen kommer samboer hjem igjen og det er fredag. :jepp: , blir nok en del usunt da. Hvorfor klarer jeg ikke å holde meg til det vanlige når han er hjemme? Det plager meg litt... Men, sånn er nå det. Ser nå begynner vekta å gå nedover igjen, etter en stillestående tid.

Hvor ofte er samboeren hjemme da? Bare i helgene? For da ser jeg ihvertfall ingen grunn til at dere ikke skal kose dere.

Skrevet
Hvor ofte er samboeren hjemme da? Bare i helgene? For da ser jeg ihvertfall ingen grunn til at dere ikke skal kose dere.

Nå i det siste har han bare komt hjem i helgene. Ja, du sier noe der! :) Er bare så rart, når jeg er med han, så melder godtesuget seg hele tiden! :ler: Men, når jeg er alene eller venner, så er det helt omvendt.

Skrevet

Var uggen idag i magen så sto opp sent og sen frokost kl 11.

Frokost: ca 2 dl naturell yoghurt med kli, og noen fryste kirsebær, noen (5??) hasselnøtter.

kaffe med lettmelk.

Lunsj: ett kokt egg, skiver med ost og salami (fat reduced begge deler), agurk, cherry tomat, en sopp. 1 fullkorn knekkebrød med low fat camambert.

svart te

Middag: stek, grønnsaker stekt i sjyen, mer grønnsaker stekt. rødkål. 2 porsjoner, store!!

grønn te nå på kvelden.

Skrevet
Synst utvalget av de salatbarene her jeg bor er så utrolig dårlig. Husker en gang de hadde linser og mye spennende, men det var bare den ene dagen.

Enig.. Pastaen og risen flyter i vann, egget er grønt og salat/grønt er tørt, osten er svett og kyllingen smaker gammel..

Skrevet

- En cappuccino.

- To skiver grovt speltbrød med lett salami og majones. Et glass skummet melk.

- En halv iskaffe kaffe latte.

- En browniesbar.

- To ryvita med et kokt egg og kaviar.

- Tortellini fylt med kjøtt med pastasaus og parmasan.

- Et sjokoladekjeks og en stripe 70% kokesjokolade.

Skrevet
Nå i det siste har han bare komt hjem i helgene. Ja, du sier noe der! :) Er bare så rart, når jeg er med han, så melder godtesuget seg hele tiden! :ler: Men, når jeg er alene eller venner, så er det helt omvendt.

Da er det ikke rart dere koser dere. Dere hadde vel disket opp med god mat og drikke i helgene om han ikke var pendlene også tenker jeg?

Det er jo helt normalt at maten blir litt "anderledes" en i hverdagen, noe skal vi nå kunne kose oss med etter en uke med bra mat, noe som gjør helgene litt god å glede seg til på andre måter enn at en kan sove litt lenger!

Skrevet
Anbefaler på det sterkeste vanlijekesam på fruksalat, skikkelig godt!!

Ja, det er kjempegodt :) Vaniljekesamen spiste jeg dessverre opp i går, så i dag ble det vanlig kesam med kanel og litt splenda :happy: Ikke så verst det heller.

Skrevet
Enig.. Pastaen og risen flyter i vann, egget er grønt og salat/grønt er tørt, osten er svett og kyllingen smaker gammel..

Kylling som er i salatbarer (i butikker med ferskvare) er som oftest grilla kylling som har lagt i varmeskapet i ferskvara hele dagen som har blitt til overs på kvelden. Så er nok ikke beste kvaliteten.

Skrevet

Ja, sånn er det på de fleste matbutikker her også dessverre. Men var innom en butikk jeg aldri pleier å handle på til vanlig, en ganske stor og nyåpnet meny. Og der hadde de alt mulig :sikle:

Olivenblanding, kikertblanding med litt forskjellige grønnsaker og krydder, tomater i pesto, hvitløkskrutonger, reker, kylling, skinke, marinert paprika, pasta i hvitløksmarinade, egg, forskjellige typer løk, herlige cherrytomater, fullkornspasta osv. Nam!

Jeg klarte heldigvis å begrense meg da, prøvde å velge de sunneste alternativene :rolleyes:

Skrevet
Ja, det er kjempegodt :) Vaniljekesamen spiste jeg dessverre opp i går, så i dag ble det vanlig kesam med kanel og litt splenda :happy: Ikke så verst det heller.

JA, det virket meget godt også!! Kanskje litt vanlijesukker..Hehe

Skrevet

Jeg får hive meg på denne tråden jeg og :enig:

-2 skiver

-1 skive og en skål tomatsuppe

:klø: vart visst ikke så mye det :klø:

Skrevet
Kylling som er i salatbarer (i butikker med ferskvare) er som oftest grilla kylling som har lagt i varmeskapet i ferskvara hele dagen som har blitt til overs på kvelden. Så er nok ikke beste kvaliteten.

Smaker ikke verre, kjøper aldri disse salatene, vet jeg blir skuffet uansett..

Skrevet
Ja, sånn er det på de fleste matbutikker her også dessverre. Men var innom en butikk jeg aldri pleier å handle på til vanlig, en ganske stor og nyåpnet meny. Og der hadde de alt mulig :sikle:

Olivenblanding, kikertblanding med litt forskjellige grønnsaker og krydder, tomater i pesto, hvitløkskrutonger, reker, kylling, skinke, marinert paprika, pasta i hvitløksmarinade, egg, forskjellige typer løk, herlige cherrytomater, fullkornspasta osv. Nam!

Jeg klarte heldigvis å begrense meg da, prøvde å velge de sunneste alternativene :rolleyes:

Hehe, så en smule bedre ut enn hva jeg har sett :gjeiper:

Skrevet
Jeg får hive meg på denne tråden jeg og :enig:

-2 skiver

-1 skive og en skål tomatsuppe

:klø: vart visst ikke så mye det :klø:

Det er jo tilsammen bare vel ett måltid, har du ikke merket en sult..??

Skrevet
Synes du har redusert mengde mat betraktelig i det siste, du var jo blitt så flink :gjeiper: .. Du kan umulig være mett på så lite som du spiser..

Jeg går ikke rundt sulten ;) Har bare vært litt mye skole i det siste. Det tar seg vel opp etterhvert.

Skrevet

Eksamensperioden er i gang så da blir det som vanlig skralt med mat. Vanskelig å spise nok av den kjedelige maten på skolen, men klarte meg bra i dag:

Frokost: 2 fiskekaker med en dæsj remulade

Lunsj: 3 knekkebrød med ost&skinke

Middag: Rester av gryterett m kylling, rundstykke m hvitløkssmør

Kvelds: tomatsuppe m egg

Skrevet
Jeg går ikke rundt sulten ;) Har bare vært litt mye skole i det siste. Det tar seg vel opp etterhvert.

For at hjernen skal fungere optimalt så trenger den tilstrekkelig med næring, det samme gjelder kroppen så prioriter helse også oppi alt skolearbeidet!!

Skrevet
Eksamensperioden er i gang så da blir det som vanlig skralt med mat. Vanskelig å spise nok av den kjedelige maten på skolen, men klarte meg bra i dag:

Synes dette var bra jeg, variert mat, ikke bare de trøtte og tørre brødskivene med svett ost!!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...