Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

- Hamburger med bacon og ost, salat. Uten dressing og ketchup.

En kopp grønn drage te.

En neve macadamia nøtter, rå uten salt. Et eple.

- En skive fullkornspolarbrød med laks.

- Nutrilett bar med brownie smak.

En neve macadamia nøtter og en banan.

Blir nok ikke noe mer mat enn dette vil jeg tro. Noen som kanskje vet hvor mye kalorier dette er? Jeg har aldri vert opptatt av å telle kalorier, men av ren nysgjerrighet så lurer jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Husker ikke selv om det var meg som anbefalte de :fnise: Men ja, det er karamellen jeg spiser! Kjempegod! :jepp: Spiser det ikke fordi jeg er på slankern eller noe, men det er så lett å ta med seg når man ikke har tid til å lage mat å ta med seg på skole og jobb! Det er jo tross alt litt sunnere enn yoghurt og andre ting som det er lett å ty til i kantina =)

ENIG! Spiser de ikke for å slanke meg selv, men de er ett litt "sunnere" alternativ til sjokolade på hverdagen og de metter litt i tillegg, men hadde ikke spist de om jeg syntes de smakte plastikk, men disse vi har snakket om er ganske gode..

Endret av Lotte28
Skrevet
I Tyskland er risengrynsgrøt en dessert, både som varm og kald.

Og siden jeg bare vil ha lav-karbo, men kan unne meg litt, så da tok jeg litt! Altså noen skjeer i en liten dessert skål så det ikke skulle se så stusslig ut. :)

Er det dessert i Tyskland? Samme alla riskrem vi har her da? Som en har bringebær/jordbær-saus på?

Skrevet
Det er ekkelt pga konsistensen :gjeiper:

og den ufyseliige ekkle SMAKEN!! :spy:

:fnise:

Skrevet
En neve macadamia nøtter, rå uten salt. Et eple.

Hvor kjøpte du det? Hvilket merke? Jeg er veldig glad i Macadamia nøtter. Og synes generelt det er vanskelig å finne gode nøtteblandinger uten salt...

Skrevet (endret)
Og ettersom jeg lever et veldig stillesittende liv pga sykdom trenger jeg jo ikke haugevis av mat, eller?

Så ja, planen er å prøve å spise rundt 4 måltider om dagen, men ikke sånn at jeg blir stappmett hver gang.

Prøv deg litt frem, spis små regelmessgige måltider i en periode, pass bare på at de ikke er så små at du ikke får enrgien du trenger for å fungere....

Juster mengde mat litt opp og ned etterhvert som du merker utslag på vekten..

Endret av Lotte28
Skrevet (endret)
Begynner å bli syk! :( :( Hater å være syk, ikke kunne dra på treninger, skolen, ta prøver og så videre. Sitte inne og føle seg slækk. Så jeg håper at treningen etterpå (ganske lav intensitet) samt nok søvn og varm drikke gjør meg frisk og klar til i morgen!

Du vil ikke prøve å hoppe over treningen og heller prioritere hvile og søvn i dag, avvent til morgen heller. Da kan du se litt an om du bør ta en pause og bli bedre først eller om formen tilsier at du kan trene. Har du feber så råder jeg deg å ikke trene..

Endret av Lotte28
Skrevet

Frokost: Havregrøt med rosiner, kanel og brunost, grønn te

Lunsj: Et knekkebrød med brunost, en pære

Mellom: En liten neve rosiner, fire salte kjeks, kaffe

Middag: Taco (en stor grov wrap, kyllingkjøttdeig, tomat, salat, agurk, mais, ananas, jalepeños, ost og tacosaus)

Kvelds: En banan, grønn te

Skrevet
Formiddagsmat: En kopp sweet chili te.

Anser du te som mat?

Skrevet
Blir nok ikke noe mer mat enn dette vil jeg tro. Noen som kanskje vet hvor mye kalorier dette er? Jeg har aldri vert opptatt av å telle kalorier, men av ren nysgjerrighet så lurer jeg.

Du kan legge inn varene du har spist her og regne ut:

http://matportalen.no/matvaretabellen

Skrevet (endret)
Hvor kjøpte du det? Hvilket merke? Jeg er veldig glad i Macadamia nøtter. Og synes generelt det er vanskelig å finne gode nøtteblandinger uten salt...

Det er Nøttefabrikken sine. Kommer i små og dyre poser! :sukk: Men, jeg er veldig glad i nøtter, så av og til må jeg bare unne meg det. Jeg er også veldig glad i Macadamia nøtter! :jepp:

Kjøpte de på Coop.

Endret av Lilandry
Skrevet
Takk for link! :)

Kos deg :gjeiper:

Skrevet

Frokost: 2 dl juice, 2 skiver, en med syltetøy og en med skinke, aioli og pesto.

mellom: 1 eple

lunsj: 2 skiver med banan

mellom: 1 eple og 1 banan

middag: en ganske stor porsjon med kyllingkjøttboller med karri, ris, løk og tomat.

å ellers 1L veldig kaloririk eplesaft, så ser i grunn ut som jeg spiser en god del mer enn andre her:p

Skrevet (endret)
så ser i grunn ut som jeg spiser en god del mer enn andre her:p

Skal desverre ikke mye maten til for det å gjøre, men vi støtter og tipser opp der det trengs her, se om det ikke kommer seg etterhvert!!

Endret av Lotte28
Skrevet
Skal desverre ikke mye maten til for det å gjøre, men vi støtter og tipser opp der det trengs her, se om det ikke kommer seg etterhvert!!

Skjønner seriøst ikke hvordan dere klarer det. Å idag har jeg nesten spist lite i forhold til hva jeg pleier. er ikke ofte jeg ikke spiser noe søtt. må ha godteri omtrent hver dag...så jeg løper så en gal i tillegg!! :)

Gjest Gjest_Ebba_*
Skrevet
Fikk en gratis smaksprøve på en slk fedonbar en gang og synes den smakte litt for "falsk", men tror ikke det var denne typen..

Har du smakt karamellbaren til nutrilett? De har også en som selges i single-pack, Milk chocolate & creamy caramel, den smaker kjempe-godt!!

Nei, har ikke smakt Nutrilett-barene, kanskje jeg får gjøre det :)

I dag:

Frokost: 1 liten skål havregrøt m/ cottage cheese, fem mandler, fire-fem peanøtter, 1 liten fiskekake m/ litt krydder/ketchup :)

Mellom: 1 lite eple

Lunsj: 1 liten speltskive m/ ost, 2 Rugsprø m/ 1/2 servelatskive/ost

Middag: 1 liten porsjon av litt wok-grønnsaker, agurk, sølvløk, 1 tacoskjell + 4 små basilikum-pletter

+ 1 tacoskjell m/ litt camembert&agurk

Kvelds: 1(delvis ødelagt, vanskelig å skjære det som var igjen av brødet!) skive m/ peanøttsmør, 1 liten skål 4-korn m/ Cultura

Fortsatt sulten, så blir nok et knekkebrød til e.l. Pluss selvsagt te (grønn, hvit & kamille!) & vann.

Skrevet
Skjønner seriøst ikke hvordan dere klarer det. Å idag har jeg nesten spist lite i forhold til hva jeg pleier. er ikke ofte jeg ikke spiser noe søtt. må ha godteri omtrent hver dag...så jeg løper så en gal i tillegg!! :)

Forstår det ikke selv desverre..

Signerer den med søtt og godteri hver dag, er en søtmoms selv :gjeiper:

Skrevet
Nei, har ikke smakt Nutrilett-barene, kanskje jeg får gjøre det :)

Da kan jeg garantere at du kommer til å like disse bedre, prøv en av de jeg nevnte..

Skrevet
ENIG! Spiser de ikke for å slanke meg selv, men de er ett litt "sunnere" alternativ til sjokolade på hverdagen og de metter litt i tillegg, men hadde ikke spist de om jeg syntes de smakte plastikk, men disse vi har snakket om er ganske gode..

Nettopp!! Helt perfekt hvis man er fysen på noe godt og samtidig vil være litt sunn(ere) :popcorn:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...