Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eh, faktisk så deler jeg brunosten i mindre biter (river skivene, altså), og rører de litt inn i grøten for å spre dem litt :jepp: Da smelter de, men de blir ikke helt rørt inn i grøten. Det ser ganske ekkelt ut, men smaker kjempegodt! Det burde absolutt prøves!

Ikke dumt, skal garantert prøves, elsker fløtemysost!! Takk for tips..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frokost - ett egg

Lunsj - en skyr

Middag - havregrøt

Kvelds - melon

Kjære deg, med mindre porsjonen med havrgrøt var på 500 gram havrekorn(sterke tvil der) så har du i dag spist tre mellommåltider og ett lite normalt måltid.. Du kan ikke leve på så lite mat, kroppen din har ikke godt av det..

Skrevet (endret)

- Yoplait Dobbel% med mango, blandet med en håndfull Axa 4 kornsblanding.

- En stekt kyllingfileèt med MASSE ovnsbakte oppskjærte grønnsaker, som paprika, squash, rødløk, asparges og en potet. Krydret med paprika pulver.

- Nutrilett bar med browniesmak.

Håndfull Macadamia nøtter, rå uten salt.

- En skive fullkornspolarbrød med laks og et glass skummet melk.

Litt vann.

Var forresten å prøvde en bukse idag, jeg merker buksene er begynt å bli vide i livet, så jeg tenkte jeg skulle forsøke en str. mindre enn det jeg bruker, men nei..., fikk den nemlig ikke på meg. Rumpa mi er så stor! :sjenert: Men en annen ting jeg ble glad for her om dagen, er at en kollega av meg spurte om jeg hadde gått ned i vekt! :hoppe: Trodde ingen så det jeg...

Endret av Lilandry
Skrevet
For mitt vedkommende så bryr jeg meg ikke så mye så lenge jeg har energi om dagen, til trening, jobb, sosiale aktiviteter og jeg føler at kroppen fungerer med meg. Prøver også i hverdagen å skvise inn frukt,yoghurter, grønnsaker, nøtter og proteinrikt pålegg for å kompansere=) Spiser ikke fisk, aldri likt det, så fett blir gjennom nøtter, smør og olje, samt gode omega-tabletter. Aldri hatt mangler når jeg har tatt blodprøver så det funker fint å gjøre det på den måten=) Men mitt motto er å leve hver dag som det er din siste, arpe diem, dette inkl. bl.a. å spise god mat og det gjør jeg!!Men forstå meg rett, spiser ikke bare kaker og sjokolade hele dagen, jeg spiser normalt og prøver å forbeholde dette til helgene, men har jeg lyst på noe godt i hverdagen så unner jeg meg det!

Syns du har en utrolig sunn holdning til mat og kos! Du er en inspirasjon! :) Jeg prøver å leve etter samme filosofi jeg også, selv om det ikke alltid er så lett å unne seg den sjokoladen en tirsdag uten dårlig samvittighet :P

Skrevet
Fått litt dilla på disse med karamellsmak jeg også nå(det var du som anbefalte de??Husker jeg rett..??).. De er fatisk gode, ikke så bra som de med sjokolade og karamell, som selges i singlepack (de som kun selges på sparkjøp her), men varierer litt og disse kommer opp på en god annen plass!!

Husker ikke selv om det var meg som anbefalte de :fnise: Men ja, det er karamellen jeg spiser! Kjempegod! :jepp: Spiser det ikke fordi jeg er på slankern eller noe, men det er så lett å ta med seg når man ikke har tid til å lage mat å ta med seg på skole og jobb! Det er jo tross alt litt sunnere enn yoghurt og andre ting som det er lett å ty til i kantina =)

Skrevet

-3 husmannknekkebrød med majones og fårepølse

-En stor kopp tropisk te

-Tran :fnise:

Skal lage meg lunsj nå :)

Skrevet
Hvordan klarer du dette? :gjeiper:

I Tyskland er risengrynsgrøt en dessert, både som varm og kald.

Og siden jeg bare vil ha lav-karbo, men kan unne meg litt, så da tok jeg litt! Altså noen skjeer i en liten dessert skål så det ikke skulle se så stusslig ut. :)

Skrevet (endret)

Frokost: Tre egg, ca. 70 gram røykelaks, 70 gram cottage cheese

Frokost #2: Tykklefse, appelsinjuice

Lunsj: 4 skiver helkornbrød (2 med makrell i tomat, 2 med kremost)

Mellommat: 100-200 gram nøtter og rosiner

...og ennå gjenstår middag, kveldsmat og muligens et mellommåltid til, og/eller proteinshake. Er nemlig på en liten forsiktig bulk for tida.

Endret av Leifr
Skrevet (endret)
Å fy, det fikser jeg bare ikke! :ler:

Skjønner ikke folk som synes tran er ekkelt jeg, synes det er ganske smakløst og helt okei :fnise: Ikke akkurat en tørstedrikk, men ;)

Edit:

-2 toast av grovbrød

-Et stort glass eplejuice

Endret av Miam
Skrevet
Skjønner ikke folk som synes tran er ekkelt jeg, synes det er ganske smakløst og helt okei :fnise: Ikke akkurat en tørstedrikk, men ;)

Det er ekkelt pga konsistensen :gjeiper:

Skrevet

Begynner å bli syk! :( :( Hater å være syk, ikke kunne dra på treninger, skolen, ta prøver og så videre. Sitte inne og føle seg slækk. Så jeg håper at treningen etterpå (ganske lav intensitet) samt nok søvn og varm drikke gjør meg frisk og klar til i morgen!

Hvertfall, i dag har jeg spist:

Havregrøt med kesam, blåbær og peanøttsmør

Appelsin

To brødskiver med makrell i tomat

Skyr-youghurt og en halv appelsin

Et eple og et glass melk

En pære

Skulle egentlig lage meg middag før jeg drar på dans, men har egentlig mer lyst på melk eller noe, så blir kanskje havreringer med melk istedenfor pasta med tomatsaus..

Skrevet

Hittil i dag:

- En cappuccino.

- To skiver flerkornbrød med en seikarbonade og remulade. Et glass skummet melk.

- En cappuccino.

- To polarbrød frørik med kalkunskinke og gulost og et lite stykke sjokoladeformkake.

- En banan og en iskaffe dobbel latte.

- En bagel med roastbeef og tzatziki.

- Tre gjendekjeks med litt brunost på.

Skrevet

- En iskaffe mocca

- En go'morgen yoghurt vanilje

- Et knekkebrød med cottage cheese og syltetøy

- En neve mandler

- En salat

Matlysten er ikke på topp i dag :sjenert:

Skrevet

Frokost: To grovbrødskiver med hvitost, et glass appelsinjuice, en go morgen yoghurt (vanilje) og en kopp varm sjokolade.

Formiddagsmat: En kopp sweet chili te.

Kveldsmat: Blir sikkert ostesmørbrød.

Skrevet

Frokost: Liten porsjon havregryn, corn flakes og havremelk.

Lunsj: To havreknekkebrød og en riskake. To med leverpostei, mais, tomat og ruccolasalat (mais passa ikke inn fant jeg ut), og en med skinke, tomat og ruccolasalat.

Middag: Glutenfri pastaskruer, spinat kokt med havrefløte, oliven, tomat og basilikumblader på toppen. Liten porsjon.

Skal prøve å spise mindre porsjoner fremover, da jeg har gått litt opp i vekt. Ikke mye, og jeg er fortsatt fin og slank, men vil stoppe utviklingen sånn før den har begynt skikkelig. Det er jo lettere å forebygge enn å fikse etterpå. Og ettersom jeg lever et veldig stillesittende liv pga sykdom trenger jeg jo ikke haugevis av mat, eller?

Så ja, planen er å prøve å spise rundt 4 måltider om dagen, men ikke sånn at jeg blir stappmett hver gang.

Skrevet (endret)

Frokost:

1 Skyr

5 mandariner

Lunsj:

Grønn salat med 80 gram skinke og 20 gram spekeskinke

40 g drops

En liten rute melkesjokolade

Middag:

2 fiberknekkebrød med mager leverpostei

Havregrøt av 50 g havregryn og vann

Endret av Jenta21
Skrevet

Frokost: 1/2 skyr, 1 gulrot, 1 lite eple

Mellom: 1 banan

Lunsj: 2 rista grovskiver med brunost og jordbærsyltetøy

Mellom: 1 neve blå druer

Middag: 4 grove pannekaker med blåbær og litt sukker (ca 1/2 ts på hver)

Kvelds: 1 grovskive med stabbur-laks, 6 sukkererter, litt yoghurt naturell med litt Hervik bringebærsyltetøy

Konsistensen på skyr var helt grusom(!) - derfor det bare ble en halv til frokost :sjarmor:

Det blir nok noe lite til før jeg legger meg i kveld :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...