lilla91 Skrevet 21. oktober 2009 #4621 Skrevet 21. oktober 2009 Frokost: Havreringer med lettmelk og et knekkebrød med egg og tomat Mellom: Eple og brødskive med ost og skinke Lunsj: Go' morgen nøtteyoughurt Mellom: Brødskive med makrell i tomat, brødskive med potetsalat, 1 eple Middag blir fiskekaker, ris og grønnsaker, så er det 2 timer trening, og tips til spennende og god kveldsmat tas imot med stor takk :D Tanker på vei bort fra spiseforstyrrelsen: - Jeg jobber med å klare å ikke ha stålkontroll på hva jeg putter i meg, spise litt "løse" mengder med mat regulert av sult- og metthetsfølelse. Hvis det er dette jeg har gjort i 17 år av mitt liv, og dette har fungert, hvorfor skal det ikke kunne gå bra nå? Det er en grunn til at vi er utstyrt med evnen til å kjenne sulten og mettheten, og jeg burde lære meg å stole på kroppen og la den regulere matmengden, istedenfor å la tvangstankene og grensene regulere den) - Jeg føler meg mer tilfreds med meg selv, og er mye gladere når jeg har spist mat til jeg er mett, ikke bare til jeg slutter å være sulten. Hvis man ser bort fra anoreksitankene, har jeg det helt klart best de dagene jeg spiser mye. Det er mye mer verdt å være glad og fornøyd, enn å være spinkel og "beinete" og kunne skryte over et lavt kaloriinntak.
Gjest Niema Skrevet 21. oktober 2009 #4622 Skrevet 21. oktober 2009 Frokost: knekkebrød med cottage cheese mandler smoothie Lunsj: nutrilettbar x 2 en kopp grønn te Middag: salat "dessert": en flaske julebrus
The Kitten Skrevet 21. oktober 2009 #4623 Skrevet 21. oktober 2009 Frokost: To knekkebrød med fårepølse og et glass appelsinjuice. Mellom: 50 gram melkesjokolade. Formiddagsmat: En liten yoghurt (tine skogsbær) og to klementiner. Middag: Fajitas laget med kyllingkjøttdeig og masse salat.
Gjest MooCow Skrevet 21. oktober 2009 #4624 Skrevet 21. oktober 2009 Frokost: Havreringer med lettmelk og et knekkebrød med egg og tomat Mellom: Eple og brødskive med ost og skinke Lunsj: Go' morgen nøtteyoughurt Mellom: Brødskive med makrell i tomat, brødskive med potetsalat, 1 eple Middag blir fiskekaker, ris og grønnsaker, så er det 2 timer trening, og tips til spennende og god kveldsmat tas imot med stor takk :D Tanker på vei bort fra spiseforstyrrelsen: - Jeg jobber med å klare å ikke ha stålkontroll på hva jeg putter i meg, spise litt "løse" mengder med mat regulert av sult- og metthetsfølelse. Hvis det er dette jeg har gjort i 17 år av mitt liv, og dette har fungert, hvorfor skal det ikke kunne gå bra nå? Det er en grunn til at vi er utstyrt med evnen til å kjenne sulten og mettheten, og jeg burde lære meg å stole på kroppen og la den regulere matmengden, istedenfor å la tvangstankene og grensene regulere den) - Jeg føler meg mer tilfreds med meg selv, og er mye gladere når jeg har spist mat til jeg er mett, ikke bare til jeg slutter å være sulten. Hvis man ser bort fra anoreksitankene, har jeg det helt klart best de dagene jeg spiser mye. Det er mye mer verdt å være glad og fornøyd, enn å være spinkel og "beinete" og kunne skryte over et lavt kaloriinntak. Saa bra. Det ser ut som om du er paa rett vei. Fortsett med det.
Gjest Evo Skrevet 21. oktober 2009 #4625 Skrevet 21. oktober 2009 Frokost; 2 grove brødskiver, en med majones og saltpølse, og en med italiensk salat og servelat. Lunch; Salat-mix fra meny med diverse grønnsaker, pasta, og kylling. Middag snart; Biff med bernès.
Jenta21 Skrevet 21. oktober 2009 #4626 Skrevet 21. oktober 2009 Frokost: 1 Skyr 4 mandariner Lunsj: 1 Skyr 3 mandariner 20 g melkesjokolade Middag: En kopp fettfrie kyllingnudler 2 fiberknekkebrød med mager leverpostei Litt spekeskinke Et par mandariner til i kveld tenker jeg.
Chanel.No5 Skrevet 21. oktober 2009 #4627 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Uff ja kjenner til det, sukker er et problem her også til tider :gjeiper: Jeg også velger glatt f.eks en boks med is isteden for middag en dag hvis jeg føler for det Men prøver å være fornuftig i uka da =) For mitt vedkommende så bryr jeg meg ikke så mye så lenge jeg har energi om dagen, til trening, jobb, sosiale aktiviteter og jeg føler at kroppen fungerer med meg. Prøver også i hverdagen å skvise inn frukt,yoghurter, grønnsaker, nøtter og proteinrikt pålegg for å kompansere=) Spiser ikke fisk, aldri likt det, så fett blir gjennom nøtter, smør og olje, samt gode omega-tabletter. Aldri hatt mangler når jeg har tatt blodprøver så det funker fint å gjøre det på den måten=) Men mitt motto er å leve hver dag som det er din siste, arpe diem, dette inkl. bl.a. å spise god mat og det gjør jeg!!Men forstå meg rett, spiser ikke bare kaker og sjokolade hele dagen, jeg spiser normalt og prøver å forbeholde dette til helgene, men har jeg lyst på noe godt i hverdagen så unner jeg meg det! Endret 21. oktober 2009 av Lotte28
Chanel.No5 Skrevet 21. oktober 2009 #4628 Skrevet 21. oktober 2009 Lunsj: nutrilettbar x 2 Fått litt dilla på disse med karamellsmak jeg også nå(det var du som anbefalte de??Husker jeg rett..??).. De er fatisk gode, ikke så bra som de med sjokolade og karamell, som selges i singlepack (de som kun selges på sparkjøp her), men varierer litt og disse kommer opp på en god annen plass!!
Gjest Vettel Skrevet 21. oktober 2009 #4629 Skrevet 21. oktober 2009 Frokost: ost og skinke, tomat/agurk, en dl sukkerfri low fat kirsebæryoughurt, kaffe med lettmelk. Lunsj: rester fra kinamat (eggnudler, and, grønnsaker) litt ris og saus fra middagen igår. noen ss risengrynsgrøt med kanel Middag: dinkel sammen med tomat, linser, etc. Fyllt i squash i baket i oven, litt ost på toppen. (ps. en bit kirsebærkake...)
Chanel.No5 Skrevet 21. oktober 2009 #4630 Skrevet 21. oktober 2009 - Jeg føler meg mer tilfreds med meg selv, og er mye gladere når jeg har spist mat til jeg er mett, ikke bare til jeg slutter å være sulten. Hvis man ser bort fra anoreksitankene, har jeg det helt klart best de dagene jeg spiser mye. Det er mye mer verdt å være glad og fornøyd, enn å være spinkel og "beinete" og kunne skryte over et lavt kaloriinntak. FLOTT!! Det er dette som er normalt, det er slik det SKAL være! Uten mat og drikke duger helten(heltinnen) IKKE! Fortsett med disse tankene og spis og kos deg!!
Gjest Gjest_Ebba_* Skrevet 21. oktober 2009 #4631 Skrevet 21. oktober 2009 Fått litt dilla på disse med karamellsmak jeg også nå(det var du som anbefalte de??Husker jeg rett..??).. De er fatisk gode, ikke så bra som de med sjokolade og karamell, som selges i singlepack (de som kun selges på sparkjøp her), men varierer litt og disse kommer opp på en god annen plass!! Fedon-barene med karamell og hasselnøtter er også kjempegode! Min dag (litt "rar" mat i dag siden kjøleskapet er nesten tomt nå): Frokost: 1 liten bolle havregrøt m/ cottage cheese, eplebiter, frø & kanel, 1 knekkebrød m/ kaviar/ost Mellom: 1 gulrot Lunsj: 1 skive m/ peanøttsmør, 1 hardkokt egg, 1 halv neve mandler Middag: 1 liten skål tunfiskgryte, 1 liten hjemmebakt bolle m/ brunost, 1 skive m/ pesto/ost Kvelds: 2 små fiskekaker & antagelig 1 skive med noe pålegg Pluss kopper med te og vann. Blir greit å få handlet litt igjen ja
bomsen0 Skrevet 21. oktober 2009 #4632 Skrevet 21. oktober 2009 frokost: et knekkebrød med smør mellommåltid: tre knekkebrød med smør å kanel lønsj: brød med egg å majones, og salat middag: seibiff med poteter, stekt løk og remulade.. namm!!
venus_ Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4633 Skrevet 21. oktober 2009 - En cappuccino. - To skiver flerkornbrød med en seikake og remulade. Et glass ekstra lett melk. - En cappuccino. - Et polarbrød frørik med kalkunskinke og gulost og en skive grovbrød med kalkunskinke og majones. - En tacowrap. - Tre gjendekjeks med brunost. - En iskaffe dobbel latte. - Noen potetgullflak. Kvelds blir det samme som frokosten tror jeg, også en proteinshake for å balansere dagen litt
Gjest Gjest_Pysj_* Skrevet 21. oktober 2009 #4634 Skrevet 21. oktober 2009 Frokost: 2 rugsprø med Synnøve Lett Gulost, tomat, agurk 1 rugsprø med leverpostei, agurk Mellom: 2 plommer Lunsj: 2 brødskiver med røkt laks og sennep Mellom: En håndfull rosiner Noen biter cantaloupe-melon En håndfull druer Middag: Tacosalat med issalat, mais, løk, kjøttdeig, salsa og creme fraiche Også blir det antageligvis noe mer knasking av frukt el. grønnsaker før jeg legger meg
Chanel.No5 Skrevet 21. oktober 2009 #4635 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Fedon-barene med karamell og hasselnøtter er også kjempegode! Fikk en gratis smaksprøve på en slk fedonbar en gang og synes den smakte litt for "falsk", men tror ikke det var denne typen.. Har du smakt karamellbaren til nutrilett? De har også en som selges i single-pack, Milk chocolate & creamy caramel, den smaker kjempe-godt!! Endret 21. oktober 2009 av Lotte28
Safira Skrevet 21. oktober 2009 #4636 Skrevet 21. oktober 2009 Frokost: Knekkebrød med philadelphia light, 6 cherrytomater, grønn te Lunsj: havregrøt med rosiner, kanel, brunost og jordbærsyltetøy, kaffe Mellom: Noen rosiner Middag: Laksefilet med sweet chili saus, salat Kvelds: noen salte kjeks, grønn te
Chanel.No5 Skrevet 21. oktober 2009 #4637 Skrevet 21. oktober 2009 Lunsj: havregrøt med rosiner, kanel, brunost og jordbærsyltetøy, Hmmm.. Denne blandingen så god ut.. Legger du skivet brunosten oppå sånn at det smelter?
Chanel.No5 Skrevet 21. oktober 2009 #4638 Skrevet 21. oktober 2009 noen ss risengrynsgrøt med kanel Hvordan klarer du dette? :gjeiper:
Safira Skrevet 21. oktober 2009 #4639 Skrevet 21. oktober 2009 Hmmm.. Denne blandingen så god ut.. Legger du skivet brunosten oppå sånn at det smelter? Eh, faktisk så deler jeg brunosten i mindre biter (river skivene, altså), og rører de litt inn i grøten for å spre dem litt Da smelter de, men de blir ikke helt rørt inn i grøten. Det ser ganske ekkelt ut, men smaker kjempegodt! Det burde absolutt prøves!
Gjest Euforia Skrevet 21. oktober 2009 #4640 Skrevet 21. oktober 2009 Frokost - ett egg Lunsj - en skyr Middag - havregrøt Kvelds - melon
Fremhevede innlegg