Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Frokost: knekkebrød med cottage cheese, mandler, smoothie

Mellom: kaffe mocha

Lunsj: salat

Middag: risgrøt (med masse sukker og kanel ^^)

Kvelds: mandler, smoothie

Ble visst 5 pepperkaker også :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Middag: risgrøt (med masse sukker og kanel ^^)

Hos meg blir det alltid kanel, sukker, smør med risgrøt.. Stigende rekkefølge etter størrelse på varene :gjeiper:

Skrevet

NAM!!! Åh, styrke og disiplin er det jeg trenger fremover for å holde meg unna julesnackset før 1 desember altså..(Kjenner jeg meg selv rett etter alle disse åra så ryker jeg til innen begynnelsen av november.. :gjeiper: )

Skrevet

lager du smoothien selv eller kjøper du? synes smoothie koster mye ute og koster mye å lage hjemme også:/ men det er suuuupergodt! å kan være mettende viss man drikker ett godt glass.

Skrevet
Hos meg blir det alltid kanel, sukker, smør med risgrøt.. Stigende rekkefølge etter størrelse på varene :gjeiper:

Haha :ler:

Skrevet
NAM!!! Åh, styrke og disiplin er det jeg trenger fremover for å holde meg unna julesnackset før 1 desember altså..(Kjenner jeg meg selv rett etter alle disse åra så ryker jeg til innen begynnelsen av november.. :gjeiper: )

Takk og lov for at jeg ikke har sånne dato-regler! :ler: Jeg syns tida går så fort anyway så om juletida blir litt forlenga så gjør ikke det noe syns jeg!! =)

Skrevet
lager du smoothien selv eller kjøper du? synes smoothie koster mye ute og koster mye å lage hjemme også:/ men det er suuuupergodt! å kan være mettende viss man drikker ett godt glass.

Kjøper.. Men er dyrt ja! =/ Men det er billigere å kjøpe sånn literskartong! Koster 36 eller 39 kroner, og det er ikke så ille med tanke på at en sånn liten porsjonsflaske koster 20 kr :)

Skrevet
Takk og lov for at jeg ikke har sånne dato-regler! :ler: Jeg syns tida går så fort anyway så om juletida blir litt forlenga så gjør ikke det noe syns jeg!! =)

Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt skulle overholdt en slik dato-regel er frykt for å bli lei når julen først kommer! Men tro meg, skjer ikke her, ikke klarer jeg det og ja, ikke har jeg noe lyst heller :fnise: !!

Bortsett fra pinnekjøtt, uansett hvlket julebord jeg er på, så spiser jeg ikke det før hos foreldrene på julaften!! Den klarer jeg, aldri sprukket så langt, fristet, men klart det!!

Skrevet
Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt skulle overholdt en slik dato-regel er frykt for å bli lei når julen først kommer! Men tro meg, skjer ikke her, ikke klarer jeg det og ja, ikke har jeg noe lyst heller :fnise: !!

Bortsett fra pinnekjøtt, uansett hvlket julebord jeg er på, så spiser jeg ikke det før hos foreldrene på julaften!! Den klarer jeg, aldri sprukket så langt, fristet, men klart det!!

Nei jeg blir ikke lei jeg heller! Skjønner ikke de som blir det :fnise: Flink du er da!! Jeg spiser aldri ribbe før på julaften jeg heller, den tradisjonen er hellig!!

Skrevet
Nei jeg blir ikke lei jeg heller! Skjønner ikke de som blir det :fnise: Flink du er da!! Jeg spiser aldri ribbe før på julaften jeg heller, den tradisjonen er hellig!!

Sgnerer den!! :enig: Ribbe=JUL :jepp:

Nei ,jeg forstår det heller ikke, alle de gode juleproduktene som kommer, nam, jeg tror aldri jeg kunne blitt lei, selv om de nå varer fra oktober til februar :popcorn:

Skrevet

Har blitt skremmende lite mat på meg de siste dagene, har gått dårlig med å bli friskere for å si det sånn! Men tok et oppgjør med tankene mine nå, og spiste nå, ganske mye i forhold til resten av dagen.

I dag har jeg spist:

Banan

To brødskiver med makrell i tomat

Nøtter og rosiner (tenker kanskje til en verdi av 200 kcal)

Banan

Litt spagetti bolognes på restaurant

Et stykke brownie

Kyllingsuppe med kylling, poteter, gulrøtter, løk og persille

Litt nøtter

Et eple

Det jeg lurer på, er hva som er best for meg å gjøre nå som jeg ligger så i kaloriunderskudd i forhold til hvor sent på kvelden det er. Burde jeg la det gå, og skjerpe meg i morgen, eller er det best for kroppen hvis jeg spiser? Jeg har trent i dag også. Men jeg er litt redd for den fæle følelsen som kommer når jeg spiser mye, som sier at mett=feit (veldig overdrevent, men dere skjønner poenger). Samtidig så har jeg lyst på noe usunt nammenamm, kjeks for eksempel, og det er kanskje bedre for den fæle stemmen i hodet mitt enn mat, for når jeg spiser mye mat føler jeg meg grådig, men kjeks/sjokolade er jo på en måte ikke mat, så det blir ikke for mye av det samme, og derfor føler jeg meg ikke som en storspiser, hvis dere skjønner :P

Skrevet (endret)
Har blitt skremmende lite mat på meg de siste dagene, har gått dårlig med å bli friskere for å si det sånn! Men tok et oppgjør med tankene mine nå, og spiste nå, ganske mye i forhold til resten av dagen.

Kjære deg, vi ønsker alle å hjelpe deg, men du bør spørre profesjonelle(legen/psykologen din) om alle disse spørsmålene du har. De er en vktig del av opplegget ditt med å bli frisk og det er UTROLIG viktig at du får riktige svar. For all del - ikke spis mindre! Det gjør prosessen med å komme seg ut av dette vanskeligere. Kjemp og vinn!!

:klemmer:

Endret av Lotte27
Skrevet

Frokost:

Mandariner og en cookie

Lunsj:

2 fiberknekkebrød med mager leverpostei

Middag:

Et lite kyllinglår uten skinn, salat og litt ris

Og så har det blitt enda flere mandariner, 1/2 sjokolademuffins og litt smågodt. Bare en dag til med bursdager nå :gjeiper:

Skrevet
Det jeg lurer på, er hva som er best for meg å gjøre nå som jeg ligger så i kaloriunderskudd i forhold til hvor sent på kvelden det er. Burde jeg la det gå, og skjerpe meg i morgen, eller er det best for kroppen hvis jeg spiser? Jeg har trent i dag også.

Lurer du nå egentlig på dette, eller bare håper du at Safira eller Euforia skal komme og si at du like gjerne kan spise i morgen?

I morgen har du et nytt dagsbehov å fylle. Det er alltid best å spise på kvelden hvis du ligger i underskudd, særlig hvis du har trent. Kroppen trenger alltid næringen sin, særlig for deg som er syk og ikke spiser nok.

Skrevet
Og så har det blitt enda flere mandariner, 1/2 sjokolademuffins og litt smågodt. Bare en dag til med bursdager nå :gjeiper:

Synes ikke synd på deg!! :ler:

Skrevet (endret)

Sitter og koser meg med kjeks og is og film nå jeg, hehe! Nå trosset jeg virkelig de onde tankene, følte meg flink nå! For til og med de slemme tankene skjønte at kroppen min trengte mer kalorier, men jeg valgte kjeks selv om det er mer usunt enn vanlig mat, fordi jeg ikke hadde lyst på vanlig mat, men hadde lyst på kjeks. Skjønner ikke hvorfor ikke jeg skal kunne unne meg det, selv om jeg spiste kake og is i går og i dag :)

Endret av lilla91
Skrevet
Sitter og koser meg med kjeks og is og film nå jeg, hehe! Nå trosset jeg virkelig de onde tankene, følte meg flink nå! For til og med de slemme tankene skjønte at kroppen min trengte mer kalorier, men jeg valgte kjeks selv om det er mer usunt enn vanlig mat, fordi jeg ikke hadde lyst på vanlig mat, men hadde lyst på kjeks. Skjønner ikke hvorfor ikke jeg skal kunne unne meg det, selv om jeg spiste kake og is i går og i dag :)

FLOTT!! Du har kontroll og ikke omvendt! Akkurat slik et SKAL være.. Kose deg!

Skrevet

* Appelsinjuice, et eple, en neve valnøtter

* 4 Krisprolls fullkornskavringer med ost

* To lefsestykker

* Et pitabrød med falafel, gule og røde tomater, mais, grønn salat, rømmedressing (med urter fra hagen)

* Jobbmatboks: et pitabrød, falafel, salat. En kiwi og en stor neve blå druer. Et glass cola.

* To nybakte grove rundstykker med ost. Appelsinjuice.

Skrevet (endret)

Sikkert faatt i meg en billion kalorier i dag ...:sjenert: Har vaert ute hele dagen, og da blir det ofte mye smaaspising av det man har for haanden, og lite skikkelig mat. Og i tillegg har jeg trykket i meg en del sjokolade mens jeg har sittet her. Den var naa moerk i det minste ...

Har litt daarlig samvittighet kjenner jeg ...:( Men det har jo vaert en skikkelig kjip uke, og den tiden paa maaneden i tillegg, saa det kan jo egentlig bare gaa bedre. Og neste uke skal jeg lette litt paa liket og begynne aa trene igjen. Har blitt lite av det denne uken.

Den daarlige samvittigheten kan vel egentlig ryke og reise naar jeg tenker meg om! :):fnise::popcorn:

Endret av MooCow
Skrevet

Her er vi like Lotte.

Jeg spiser kun pinnekjøtt på julaften uansett. I tillegg venter jeg også med pepperkaker og julegodt til 1. desember. Forskjellen her er kanskje at jeg ikke synes det er vanskelig å vente med det. :fnise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...