Chanel.No5 Skrevet 17. oktober 2009 #4481 Skrevet 17. oktober 2009 Spiste en hel boks med dream yoghurtis i går, den med brownies, så følte liksom at jeg måtte begrense meg litt i dag Puh, det er vel ingenting, du vil fort se her inne at det er helt naturlig å kose seg i helgene og i hverdagen generelt! Ikke noe poeng å måtte straffe seg selv dagen derpå, for en dream is er lang ifra det verste en trykker i seg en fredag vil nå jeg påstå!!
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #4482 Skrevet 17. oktober 2009 Frokost: To knekkebrød, et med leverpostei, et med gulost, paprika på begge. En porsjon havregryn, en avocado, kaffe og appelsinjuice (skulle ut og handle og måtte ha noe å gå på, derfor denne omfattende og gode frokosten ) Lunsj: Gomorge-yoghurt med vanilje. Te med honning. Et-eller-annet-måltid: tomatsupperester med kikerter, en stor porsjon. Vaniljekesam med eple. Sein middag: Hjemmelagd pasta carbonara :nam:
Gjest Niema Skrevet 17. oktober 2009 #4483 Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Puh, det er vel ingenting, du vil fort se her inne at det er helt naturlig å kose seg i helgene og i hverdagen generelt! Ikke noe poeng å måtte straffe seg selv dagen derpå, for en dream is er lang ifra det verste en trykker i seg en fredag vil nå jeg påstå!! Nå fikk jeg faktisk litt bedre samvittighet Jeg bare følte meg litt vel glupsk når samboeren min bare orka halvparten Jeg er en skikkelig søtmoms Endret 17. oktober 2009 av Niema
Chanel.No5 Skrevet 17. oktober 2009 #4484 Skrevet 17. oktober 2009 Frokost: To knekkebrød, et med leverpostei, et med gulost, paprika på begge. En porsjon havregryn, en avocado, kaffe og appelsinjuice (skulle ut og handle og måtte ha noe å gå på, derfor denne omfattende og gode frokosten ) Fornuftig av deg, slapp du kjøpe raske og sjelden næringsrike løsninger under handlingen!!
Chanel.No5 Skrevet 17. oktober 2009 #4485 Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Nå fikk jeg faktisk litt bedre samvittighet Jeg bare følte meg litt vel glupsk når samboeren min bare orka halvparten Jeg er en skikkelig søtmoms Kjøpte dere hver deres? Jeg er ikke overrasket over at en gutt ikke klarte spise denne type is, de har ikke det samme søtbehovet som oss(ihverfall det jeg har erfart med kjærester, men en stor chipspose kan de fint spise opp alene).. Jeg er en evig søtmoms selv og kunne fint spist en hel bøtte med denne isen på no-time!! (om det er noe trøst :gjeiper: ) Spiste selv over 300 gram smågodt i går(var tilbud på Narvesen gitt..) , det var ca 90 % sjokolade, så tror jeg slo deg Endret 17. oktober 2009 av Lotte27
Gjest Niema Skrevet 17. oktober 2009 #4486 Skrevet 17. oktober 2009 Kjøpte dere hver deres? Jeg er ikke overrasket over at en gutt ikke klarte spise denne type is, de har ikke det samme søtbehovet som oss(ihverfall det jeg har erfart med kjærester, men en stor chipspose kan de fint spise opp alene).. Jeg er en evig søtmoms selv og kunne fint spist en hel bøtte med denne isen på no-time!! (om det er noe trøst :gjeiper: ) Spiste selv over 300 gram smågodt i går(var tilbud på Narvesen gitt..) , det var ca 90 % sjokolade, så tror jeg slo deg Ja du slo meg kalorimessig, men jeg slo deg på volum! Vi kjøpte hver vår ja, jeg ville ha hele boksen for meg selv Men du har helt rett, han kan lett sluke en stor chipspose!
Chanel.No5 Skrevet 17. oktober 2009 #4487 Skrevet 17. oktober 2009 Ja du slo meg kalorimessig, men jeg slo deg på volum! Vi kjøpte hver vår ja, jeg ville ha hele boksen for meg selv Men du har helt rett, han kan lett sluke en stor chipspose! Hehe, tro meg, med mat i magen før snopet så var ikke volumet på magesekken helt liten den heller=) Der ser du, gutter får ofte raskere dekket søtbehovet enn oss jenter. Urettferdig..?? Nei, egentlig ikke :gjeiper:
Gjest Niema Skrevet 17. oktober 2009 #4488 Skrevet 17. oktober 2009 Hehe, tro meg, med mat i magen før snopet så var ikke volumet på magesekken helt liten den heller=) Hehe okey da, jeg tror deg Det er i grunn bare fint at søtbehovet deres dekkes før vårt, for da blir det mer til oss
Chanel.No5 Skrevet 17. oktober 2009 #4489 Skrevet 17. oktober 2009 Hehe okey da, jeg tror deg Det er i grunn bare fint at søtbehovet deres dekkes før vårt, for da blir det mer til oss Hehe, akkurat hva som slo meg også!!Kan de ha chipsen sin de!!
Gjest Niema Skrevet 17. oktober 2009 #4490 Skrevet 17. oktober 2009 Hehe, akkurat hva som slo meg også!!Kan de ha chipsen sin de!! Helt enig!!
Gjest Gjest_Ebba_* Skrevet 17. oktober 2009 #4491 Skrevet 17. oktober 2009 Har du oppskrift på den pannekaka? Bruker ingen spesiell oppskrift, bare "slumser" sammen noe. Omtrent som dette: 1 egg, soyamelk, litt smør, ca 1 ss sukrin, speltmel og rugmel i passe mengder så røra får ok konsistens. Ellers kan du jo bruke egentlig litt hva du vil oppi Resten av min dag! Mellom: 1 Fedon-bar (karamell) Lunsj: 1 speltskive m/ smør & 1 bløtkokt egg, 1 Yoplait 0 % m/ litt 4-korn & frø Middag: 1 porsjon gryte m/ potetgull til (Maarud med dill) Kvelds: 2 speltlomper m/ brunost Pluss 4 kopper grønn & hvit te (prøver å kurere sår hals!) & vann. Hva er forresten mandelbrød som jeg ser noen har skrevet om? Noe man lager selv?
Gjest MooCow Skrevet 17. oktober 2009 #4492 Skrevet 17. oktober 2009 Bruker ingen spesiell oppskrift, bare "slumser" sammen noe. Omtrent som dette: 1 egg, soyamelk, litt smør, ca 1 ss sukrin, speltmel og rugmel i passe mengder så røra får ok konsistens. Ellers kan du jo bruke egentlig litt hva du vil oppi Resten av min dag! Mellom: 1 Fedon-bar (karamell) Lunsj: 1 speltskive m/ smør & 1 bløtkokt egg, 1 Yoplait 0 % m/ litt 4-korn & frø Middag: 1 porsjon gryte m/ potetgull til (Maarud med dill) Kvelds: 2 speltlomper m/ brunost Pluss 4 kopper grønn & hvit te (prøver å kurere sår hals!) & vann. Hva er forresten mandelbrød som jeg ser noen har skrevet om? Noe man lager selv? Det er sikkert mandelbroedet mitt du tenker paa. Fant oppskriften i Atkins boka mi. Det bestaar hovedsaklig av egg, olje, soyamel og malte mandler. Kan legge ut oppskriften hvis du vil
Chanel.No5 Skrevet 17. oktober 2009 #4493 Skrevet 17. oktober 2009 Det er sikkert mandelbroedet mitt du tenker paa. Fant oppskriften i Atkins boka mi. Det bestaar hovedsaklig av egg, olje, soyamel og malte mandler. Kan legge ut oppskriften hvis du vil JA!! Jeg stemmer ihvertfall for det :gjeiper:
Gjest Vettel Skrevet 17. oktober 2009 #4494 Skrevet 17. oktober 2009 Idag var det hurtig-karbo dag. Fortjener det etter fem dage som flinkis. Så får det fortsette imorgen/mandag. Frokost: 1 skive veldig grovt brød, ett speilegg, stekte grønnsaker. 1 glass appelsinjuice. 2 kaffe med lettmelk. Middag: var på China Box, sprøstekt and, rørstekte grønnsaker og eggnudler. (var det jeg kunne finne som hadde litt lav karbo-innhold da jeg saumfarte omgivelsene) Var så flink og tok vann og ikke brus/øl! så....sjokade med nøtter (fikk litt sjokk av å lese innhold: 20 gram, en "rekke" inneholdt over 110 kalorier, jeg åt tre og en halv rekke....), sjokoladekuler med kokos. Og ble stappmett, magen spent og øm som trommeskinn. Orket ikke spise alt og la halvparten opp på kjøleskapet. 2 glass vin. Spiste sen frokost, men dugelig var den. Tror kalorimessig så faller dagen ikke så ille ut. Maten på china box var det nok endel fett i, og ikke minst sjokolade drar opp. Men deeeeilig med kose-mat! ..og deilig på en sær måte at jeg ble så oppblåst og øm i magen, så fikk jeg en direkte påminnelse om hvorfor dette ikke er hverdagsmat. Men ok å kose seg med i blandt.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #4495 Skrevet 17. oktober 2009 4 brødskiver, 1 eple, 1 banan og en sånn giant lackerol
Chanel.No5 Skrevet 17. oktober 2009 #4496 Skrevet 17. oktober 2009 4 brødskiver, 1 eple, 1 banan og en sånn giant lackerol Dette var frokosten håper jeg..
Gjest MooCow Skrevet 17. oktober 2009 #4497 Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Courgette nut bread 90g soyamel 110g malte mandler 30g sukkererstatning/evt. sukker hvis du foretrekker det 2ts kanel 1ts salt 1ts natron 1/2ts bakepulver 2,25dl olje 4 egg 1 squash, revet 1ts vaniljeekstrakt Stekes i 50min midt i ovnen ved paa 180 grader. Bland sammen det toerre. Bland sammen egg, olje og vanilje, og bland med det toerre. Roer inn revet squash. Hell roeren i en broedform og stek midt i ovenen i ca. 50min paa 180 grader. 4g karbohydrat, 2,5g protein, 14,5g fett og 167kcal per porsjon. Selv har jeg alltid kuttet ut squashen, og det gaar bra. Det hender ogsaa jeg kutter ut sukker, kanel og vanilje slik at det blir mer som et broed. Fint for oss som ikke taaler hvete/gluten saa bra, og veldig mettende. Endret 17. oktober 2009 av MooCow
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #4498 Skrevet 17. oktober 2009 Dette var frokosten håper jeg.. Kan du forklare hvorfor du håper det? Hvis det var tykke brødskiver er det jo ikke så ille.
Chanel.No5 Skrevet 17. oktober 2009 #4499 Skrevet 17. oktober 2009 Men ok å kose seg med i blandt. Synes ikke denne dagen var noe ille i det hele tatt jeg.. Normal mat og litt snacks på en lørdag er nå helt vanlig Nå vet jeg ikke hva du spsier til vanlig av mat, men jeg synes det du spiser i dag er normal kost..
Chanel.No5 Skrevet 17. oktober 2009 #4500 Skrevet 17. oktober 2009 Kan du forklare hvorfor du håper det? Hvis det var tykke brødskiver er det jo ikke så ille. Trenger jeg forklare hvorfor jeg det håper?Seriøst? Det er ALTFOR lite mat i løpet av en hel dag, det ser du vel selv?? Om skivene var tykke, det er alltid mine så det endrer ikke saken så mye synes jeg.
Fremhevede innlegg